Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01 16:44
Ik heb het vreemde probleem dat de klok van mijn HTC Desire te langzaam loopt. Ieder uur loopt hij +/- 3 minuten langzamer dan normaal.
Ook als ik mijn telefoon 's nachts een aantal uren uit heb staan en hem de volgende ochtend weer aanzet loopt hij zeker een half uur achter.

De optie 'Tijd automatisch via Netwerk' aan of uit maakt geen verschil en werkt ook helemaal niet. De juiste tijd wordt nooit opgehaald. Ook niet na een reboot.

Iemand enig idee waardoor dit kan komen?

Originele startpagina - Stadindex.nl

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• cdgrit
Nee, T-Mobile...
Dit topic beschrijft een ander probleem. Hier wordt een verkeerde tijd via het netwerk opgehaald. Mijn telefoon haalt sinds een paar dagen de tijd helemaal niet meer op en als ik hem handmatig instel loopt hij veel te langzaam.

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Draai je een custom rom?
Ik had dit probleem ook met T-Mobile op een G1. Mijn vermoeden toen was dat het ergens in de rom/kernel zat, maar ik heb het nooit getest. Als workaround heb ik uiteindelijk clocksync geinstalleerd, maar ik kan me voorstellen dat dat met een verloop van 3 min per uur niet optimaal is (bij mij was het ±3 min per dag).

• cdgrit
Het probleem lijkt te zijn opgelost :)

Ik draaide inderdaad een custom ROM. Het probleem begon op Leedroid 3.0.8.2, maar het gekke is dat ik deze ROM er al een aantal weken op had staan zonder problemen. Daarna Oxygen 1.6 geïnstalleerd en dat loste het probleem niet op.
Nu staat er Oxygen 2.2 op met Android 2.3.5 (voorheen 2.3.4) en nu loopt de tijd ineens weer normaal :-)

Vreemd, maar ik ben blij dat ik weer overal op tijd kan komen ;)

• cdgrit
Ik dacht dat het probleem opgelost was, maar vanochtend liep de klok toch ineens weer een half uur achter :(

Ook heb ik de laatste tijd last dat regelmatig het bereik wegvalt. Dan zet ik het scherm aan en staat er 'Geen netwerk' en dan binnen een paar seconden heb ik wel weer normaal bereik.

Zou er een verband zijn tussen dit probleem en de klok?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heb je de laatste radio ROM?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• cdgrit
Ja, versie 5.17.05.23

• cdgrit
Helaas loopt de klok van mijn HTC Desire nog steeds te langzaam. Daarnaast heb ik nog een aantal andere problemen met het toestel.

- Netwerk bereik valt regelmatig weg. Dit alleen als het toestel uit staat. Zodra ik hem aanzet heb ik binnen een paar seconden weer gewoon bereik. Het ligt denk ik niet aan het netwerk, want de SIM kaart in een ander toestel werkt wel goed.

- Ik kan bluetooth niet meer aanzetten. Als ik bluetooth aanzet duurt het een paar seconden en voordat hij aangezet is staat hij weer uit.

Ik heb verschillende ROM's geprobeerd en ook verschillende radio versies. Allemaal met bovenstaande problemen.

Zou het een hardware probleem zijn? Alle suggesties zijn welkom!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:29

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik gebruik zelf de app Clocksync, kun je hem automatisch gelijk laten zetten per minuut, uur, uren, etc. Het is dan wel een lapmiddel maar het werkt. Ik heb zelf jouw probleem niet, maar vind het prettig als hij exact gelijk loopt.

Probleem 2&3 lijken mij echt radio problemen. Ik heb zelf Hi, CM7 Nighly's en radio 05.09.05.30_2 en dat werkt bij mij probleemloos.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Pagina: 1