Toon posts:

Spotify - Oorsprong digitaal materiaal

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden,

Een ruime tijd geleden heb ik via de krant vernomen over Spotify, en eens geinstalleerd. Ik was onder de indruk over de hoeveelheid digitaal materiaal die beschikbaar is voor leden. En ik begon mij van allerlei dingen af te vragen over hoe zoiets nou juridisch in elkaar zit. Ik snap nog steeds niet hoe artiesten en platenlabels zoiets kunnen accepteren.

Maar wat ik graag wil weten en waarom ik dit topic heb geopend, is wat is het oorspronkelijk materiaal wat omgezet word in Vorbis-streams door Spotify. Worden CD's ingeladen? Word digitaal origineel master-materiaal van platenlabels ingeladen?

En worden er bewerkingen aangebracht aan het materiaal wat niet zo 1,2 en 3 te horen of ontdekken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegenstrever
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-03-2023
Een ruime tijd geleden heb ik via de krant vernomen over Spotify, en eens geinstalleerd. Ik was onder de indruk over de hoeveelheid digitaal materiaal die beschikbaar is voor leden. En ik begon mij van allerlei dingen af te vragen over hoe zoiets nou juridisch in elkaar zit. Ik snap nog steeds niet hoe artiesten en platenlabels zoiets kunnen accepteren.
De eerste hits op google vertellen je precies hoe dit legaal in elkaar zit: Spotify legaal
Maar wat ik graag wil weten en waarom ik dit topic heb geopend, is wat is het oorspronkelijk materiaal wat omgezet word in Vorbis-streams door Spotify. Worden CD's ingeladen? Word digitaal origineel master-materiaal van platenlabels ingeladen?
De platenmaatschappijen leveren zelf de muziek aan. Spotify heeft zelf ook deals met hen.
En worden er bewerkingen aangebracht aan het materiaal wat niet zo 1,2 en 3 te horen of ontdekken is?
Zover ik weet niet. Ik zou me ook niet in kunnen denken waarom ze dit zouden doen.

De meeste zaken kan je overigens gewoon vinden op de website van spotify zelf: Spotify FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:38

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

In het aangeleverde materiaal zitten af en toe wel cd-rips. Ik heb nog wel eens wat gehoord waarin cd's oversloegen enzo. Erg vreemd als je aan het streaming luisteren bent :P

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:59

Nakebod

Nope.

bartvl schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 16:31:
In het aangeleverde materiaal zitten af en toe wel cd-rips. Ik heb nog wel eens wat gehoord waarin cd's oversloegen enzo. Erg vreemd als je aan het streaming luisteren bent :P
Dat kan je als het goed is melden, als je geluk hebt corrigeren ze dat.. ooit :P

En verder: Spotify - Nu in Nederland beschikbaar

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen