• rbrouwers123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-03-2025
Hoi allemaal,

Aangezien we hier thuis steeds vaker films kijken zit ik te kijken voor een apparaatje waarmee we films van de computer op de tv willen kijken.

Dit zijn dan 1080p MKV bestanden of Avi/MP4 bestanden.
Ook moet het mogelijk zijn .srt (ondertitelbestand) te kunnen gebruiken

Streaming zal niet echt nodig zijn aangezien er al een Apple TV 2 kastje staat voor media

Belangrijk is dus dat ik gewoon een Extern schijfje of een USB Stick erin kan steken
(met daarop dan de .MKV + .SRT)

En dan direct op de tv af kunnen te kunnen spelen

Een optie om bestanden over te zetten naar de harddisk van de speler zou ook fijn zijn, dus gewoon via een Ethernet of Wifi verbinding.

Een iMac en een MacBook Pro uit 2011 worden hier dan voor gebruikt, dus Apple comptabiliteit is wel belangrijk.

Dus eisen op een rijtje:
- Ingebouwde HD, 1TB bijv.
- Mac Comptabiliteit
- 1080P vloeiende beeldweergave
- USB Poort aan de voorkant voor snelle toegang
- Snel menu, zonder veel vertragingen etc.
- Geen groot lomp apparaat met een display en dat soort fratsen

€200 is ongeveer het bedrag wat het mag kosten, het komt niet zo nauw, dus ik graag jullie ervaringen en ideeën etc. want ik ben helemaal nieuw met mediaspelers.

Als ik meer dingen moet laten weten om duidelijkere wensen geef het dan gerust aan!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Eerste vraag natuurlijk: wat heb je zelf al gevonden?

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Kijk hier eens: [BBG aanschaf] HTPC

• rbrouwers123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-03-2025
Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:48:
Eerste vraag natuurlijk: wat heb je zelf al gevonden?
Wat ik zelf wel interessant vond was de Popcorn Hour A200 (€165 zonder Wifi dongel en hd)

Maar dit apparaat werd vooral aangeprezen door zijn goede streamingmogelijkheden, maar daar gaat die júist niet voor gebruikt worden.

Het moet gewoon een simpel ding zijn wat gewoon lekker werkt met die MKV 's en ondertiteling, speciale streamingdiensten zijn niet nodig, dus meer dan +\- €250 uitgeven vind ik dan ook niet nodig.

De mediaspeler gaat straks werken met:

Beeld:
Philips 40/9904 Aurea

Geluid:
Bose 3-2-1 (geluid over de hdmi kabel)

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-02 22:49
Ik zou zeggen een Mede8er 400x i.c.m. met een 2,5 inch externe HDD.
De Mede8er is compact en stil. Het kopieren over het netwerk naar de mediaspeler is een taak waar je geduld voor moet hebben. Met een externe USB HDD klaar je de klus een stuk sneller.