P6t i7 920 DO 4.0GHz 1.3Volt Crashen?

Pagina: 1
Acties:

• Elle_John
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-12-2021
Hallo mensen ik heb alles gedaan wat ik kon, zelf de Prime95 gebruikt en 12 uren laten draaien het was stabiel 0 error's 0 Warnings helemaal niks pc heeft al 2 dagen stabiel gelopen en opeens heb ik zwart beeld bij het opstarten en de pc doet helemaal niks. De pc resetten krijg je weer beeld en zegt Overclocking Fail en heb 2 opties alles naar Default doen Of naar de Setup en wanneer de pc opstart staat natuurlijk alles weer op Default (tenzij je op Run Setup doet)

Spec Overclocking settings:( ik ben iemand die er totaal geen verstand van heeft en alleen maar Reviews volgt zeg maar als je dit doet en 4;10 bijvoorbeeld kan deze Cpu een voltage hebben van 1.25 bij 4.0Ghz dus de kans dat dat bij mij lukt is tja niet helemaal optimaal om het zo te zeggen)
--------------------------------------------------------
P6t Nieuwste Bios Update
Cpu i7 920 Do 4.0
Asus 5970
OcZ Gold 1600Mhz 12Gb
Antec TruePower 1000 watter
Antec 1200 Case
---------------------------------------------------------
BLCK 200
Multiplier x20
HT on
CPU Voltage 1.30000
DRammVoltage 1.64
verder alles op Auto
C1e uit
alles met speed turbo boost uit
Cpu Spectrum uit
OCz Geheugen staan op 1603Mhz Timming 2:8 8-8-8-24-2T
Cpu-z Qpi Link : 3600Mhz
Cpu-z Dram Frequency 800.0Mhz (hoort deze niet op 1603 te staan?)
Cpu-z NB Frequency 3200Mhz

Cpu Temps met Prime 12 uren zijn avg 76 max 83

Ik hoop dat jullie het zien wat ik verkeerd heb gedaan want ben bang dat de pc zo stuk gaat dat je steeds bij opstarten zwart beeld heb.

Het moet zo Stabiel wezen Games/Prime/Windows enz werkt gewoon.
Maar ik denk zelf dat hij meer stroom moet hebben de Cpu misschien 1.34000?:)

Mvg Jan even horen van de Pro''s:)

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Het blijft een kwestie van testen. Elke Proc is anders en dus ook het voltage wat ie nodig heeft om op 4ghz te lopen. In jou geval zeg je dat de OC wel primestabiel is, maar met opstarten zich reset vanwege OC failed? Geef nog 2 tikjes Vcore erbij en misschien als dat niet werkt, moet je je QPI voltage wat omhoog gooien.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-11-2025

Terrestraeon

END OF LINE

"want ben bang dat de pc zo stuk gaat" ... wel dan moet je het zo ver ook niet gaan drijven hé
Overklokken is nooit zonder risico, je moet ergens een grens trekken.

Ik had onlangs ook een D0 920 en wou ook geen kapotte cpu riskeren, bijgevolg ben ik gestopt bij 3,8Ghz met een CPU voltage van 1,24. Jij zit hier al over 1,34 te praten???

Vanaf 1,25 Volt begint de temperatuur van de 920 flink te stijgen, je vermeld dtussen de specs bijvoorbeeld al niet welke cooler je gebruikt maar een flinke cpu-koeling is wel noodzakelijk als je met overklokken begint. Je meld nu al temps van 83 graden en wilt een nóg hoger voltage gebruiken? Dan breng je de levensduur van je cpu toch in gevaar. Als je écht hoger wil dan denk ik dat je andere koeling moet overwegen.

Btw: als je moederbord 'Overclocking Fail' aangeeft dan is er iets niet juist ingesteld. Ik zou voorzicht van 3,8Ghz bij 1,25 Volt vertrekken en dan omhoogwerken (met een oog op de temps natuurlijk), maar voorzichtigheid én gezond verstand zijn belangrijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Terrestraeon op 12-08-2011 15:30 ]

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

Chris5488 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:29:
"want ben bang dat de pc zo stuk gaat" ... wel dan moet je het zo ver ook niet gaan drijven hé
Overklokken is nooit zonder risico, je moet ergens een grens trekken.

Ik had onlangs ook een D0 920 en wou ook geen kapotte cpu riskeren, bijgevolg ben ik gestopt bij 3,8Ghz met een CPU voltage van 1,24. Jij zit hier al over 1,34 te praten???

Vanaf 1,25 Volt begint de temperatuur van de 920 flink te stijgen, je vermeld dtussen de specs bijvoorbeeld al niet welke cooler je gebruikt maar een flinke cpu-koeling is wel noodzakelijk als je met overklokken begint. Je meld nu al temps van 83 graden en wilt een nóg hoger voltage gebruiken? Dan breng je de levensduur van je cpu toch in gevaar. Als je écht hoger wil dan denk ik dat je andere koeling moet overwegen.

Btw: als je moederbord 'Overclocking Fail' aangeeft dan is er iets niet juist ingesteld. Ik zou voorzicht van 3,8Ghz bij 1,25 Volt vertrekken en dan omhoogwerken (met een oog op de temps natuurlijk), maar voorzichtigheid én gezond verstand zijn belangrijk.
Een beetje paniekzaaierij is dit natuurlijk, 1,3V is helemaal niet veel voor een i7, zolang je de temperaturen maar om en onder de 70 graden weet te houden.

Een CPU sloop je niet zo snel, maar door te hoge temperaturen/voltages kan wel degradatie optreden, waardoor de processor na verloop van tijd niet meer stabiel loopt op waarden die eerst wel gingen. Bij 1,3V hoef je je daarover niet druk te maken. Het is bovendien vreemd dat de processor 12 uur Prime moeiteloos draait en daarna eruit klapt, 12 uur Prime genereert namelijk stukken meer stress/hitte dan alledaagse taken.

Ik gok dat je QPI voltage te laag was, aangezien je een vrij hoge baseclock draait en ook nog eens 12GB geheugen. Maar kijk nou eens hier: [OC] Core I7 9xx (S1366) - Deel 3 en lees een tutorial, pak het overclocken vervolgens stapsgewijs aan, want je hebt nu maar wat lopen klooien (pardon my French) en het is nu lastig te stellen waar het probleem werkelijk ligt. Stel ook daar je vragen in plaats van een los topic te openen, dat houdt de discussie centraal.

Als je je wat beter had ingelezen voordat je begon te rommelen in je BIOS had je je niet druk gemaakt om kapotte processors en ook geen even multiplier gedraaid ;)

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Het QPI/DRAM voltage ben je vergeten handmatig aan te passen: probeer eens 1.30v (1.35v max.)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• Elle_John
Hallo mensen sry voor de laat Replay.

ik heb een Noctua D14 Cooler hij word nooit heet niet meer dan 55 a 65 graden in games enz alleen in Prime gaat hij naar max 83Graden voor een uur daarna naar 75 graden

2de was misschien dom van mij te zeggen ik ben niet bang dat de Cpu stuk gaat maar dat dit hem juist stuk maakt dat hij de Bios settings allemaal weer overnieuw zet en dat ik heb weer moet overclocken (direct naar 4.0 in 1 keer) maar dat doet het wel Ca windows/games enz is hij Zeer Stabiel maar alleen als je soms SOMS(sry) crash hij en geeft zwart beeld maar resetten en je fix het.

3de als voltage kom ik alleen maar aan de Cpu voltage 1.3 en Dram Voltage 1.64 de rest op auto ik ga die link ff bekijken.

4de nee ik klooi niet echt ik kijk eerst wat andere mensen doen en zien dan wel weer als 9 op de 10 dit kan met 1.25 Cpu voltage kan ik dit zeker met 1.3 Volt zo wil ik het zeggen:)

5de Bitsshape bedoel je met Het DRAM gewoon de Geheugen? die staat al op 1.64 de QPI heb ik nog nooit aan gezeten, maar ik zou wel ff kijken.

6de ik kan hem wel op 1.25volt op 3.8Ghz doen dan heb ik dit probleem niet maar ik denk gewoon dat ik zoals de QPI enz vergeet in te stellen:) misschien meer tips:)

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
je QPI dram bus voltage is te laag. punt.. zal idd rond de 1,3V zijn waar je moet zitten,

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Elle_John
Maar zou hij dan niet eerder in de windows moeten crashen? dat neem veel meer in dan gewoon wanneer je hem opstart:) ik ga ff opzoeken wat de QPI is wat de normal voltage het nodig heeft.

• nedernakker
1,15V is stock

1,3~1,35 is gangbaar voor 12 GB op 200 MHz baseclock,

het is de voltage toevoer voor je uncore en cache op je cpu.. als dit te laag is krijg je dit soort coldboot dingen, ff 2 tikjes hoger dan hij stond en hopsakee :)

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Elle_John
IK ga het ff checken ik ga erop dat je helemaal gelijk hebt dus ik kom zo wel terug:) als hij wel in de Brand vliegt gelukkig heb ik een window in mijn pc case dus dat kan ik zo zien:P als hij helemaal niks doe heb ik altijd nog de Laptop:P Brb vast bedankt he:)

• nedernakker
ik draai hier op mijn gulftown op 1,5V tijdens bench sessies, dus die brand valt wel mee..

volgens intel is 1,375V de max.. 1,4V voor 24/7 kan ook geen kwaad,

let er wel op dat je QPI in je cpu zit, hogere qpi is dus hogere load temps..

• Elle_John
Bedoel je daarmee dat gewoon de CPU gewoon heter word of een andere Deel van De Cpu heter word die Core Temp niet kan zien?:) QPI staat nu op 1.32500 Voltage.

Btw moet ik ook aan de PLL komen die staat op auto nu.

• nedernakker
pll gewoon op 1,8V zetten.
real/coretemp zal het gewoon laten zien.. komt er op neer dat je cpu misschien heter wordt,

maar denk eerder dat ie kouder wordt door dat er te veel op stond op de auto stand.. meer is namelijk niet beter...

• Elle_John
ga ik strax ook ff doen:) maar pas morgen/ over morgen kom ik er pas achter als de weer Overclocking fail gaat zeggen.

dan moet misschien de QPI voltage iets hoger maar ja je moet testen he:) Iedereen alvast bedankt.

Mvg Jan tips zijn nog steeds welkom vanaf overmorgen kan ik pas zeggen dat het klaar is.
Pagina: 1