Sandy Bridge H67 IGP + extra video kaart

Pagina: 1
Acties:

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-02 16:00
Is het mogelijk om een monitor via DisplayPort op de IGP van een Sandy Bridge H67 moederbord te gebruiken en tegelijkertijd een tweede monitor via DisplayPort van een losse videokaart in dat zelfde systeem te gebruiken?

Ik vraag dit omdat ik twee monitoren heb waarvan de DVI aansluiting al ingebruik is door een andere pc en ik een nieuwe pc wil aanschaffen en dus beide monitoren via DisplayPort moet aansluiten.

Ik weet dat de IGP van SB al dual head ondersteund maar ik heb geen bord gezien die dual DisplayPort uitgangen hebben. Vandaar de extra videokaart. Ik heb wat zitten googlen en krijg niet echt duidelijk of dit nu wel of niet gaat werken misschien dat iemand dit al eens in de praktijk heeft geprobeerd?

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Ik dacht altijd dat de IGP uitgeschakeld moest worden als je er een externe vga bij wilde draaien, maar volgens dit topic:
z68 chipset vragen
hoeft dat dus niet, je kan dus een monitor op de IGP prikken en eentje op de losse VGA.

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX