Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik heb sinds vandaag een OCZ Agility 3 samen met een asus sabertooth (rev 3) moederbord.

Maar ik heb niet de prestaties die ik verwachten.
Ik heb in de bios de drive op ACHI gezet en de ssd tweaker tool gebruikt.
Windows 7 is opnieuw geinstalleerd.
Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/8623/ocz.png
Moet ik misschien nog meer doen?

Alavst bedankt.

Gr. Martijn

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2011 19:48 ]

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Sorry, maar lees het grote SSD topic maar eens door...
Het presteert zo te zien naar verwachting...
Die verwachting is bagger...

[ Voor 12% gewijzigd door Swordlord op 11-08-2011 20:08 ]

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Draai eens ATTO dan kun je zien of de specs worden gehaald.

Verwijderd

Topicstarter
Atto

Afbeeldingslocatie: http://img546.imageshack.us/img546/8623/ocz.png

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee?

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:41

painkill

Pain(k)(ill)

Er is toch niks mis met 200-250 MB/s ?

Gewoon een goede snelheid voor deze SSD hoor..

Mijn SNES verzameling!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens verschillende reviews moet het meer zoiets zijn: Afbeeldingslocatie: http://i.neoseeker.com/a/OCZ_Agility_3/ATTO-Agility%203.png

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2011 22:58 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:46
Je bent ervan op de hoogte dat die tests niet met de 60GB versie gedaan worden, maar met de 120 of 240GB versies van die SSDs? Hoe groter de SSD, hoe meer geheugenchips er aan de kanalen van de controller hangen en hoe hoger de bandbreedte.
Verder koop je een SSD niet voor de sequential read/write, maar vanwege de lage seektimes.

Verwijderd

De geadventeerde snelheden worden alleen gehaald met comprimeerbare data. Dit word er gehaald met willekeurige data (bijv, games en films)
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/productsurvey/40839/18105.jpg
Bron: productreview: OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 60GB review door denonman1

De SATA3 verbinding is daarom niets meer dan marketinggelul. De specs zijn ook enorm overdreven.

En bovendien, een SSD test je niet met HDtune, maar met crystaldiskmark, atto, of AS-SSD. Bij de eerste kan je kiezen of hij random of goed comprimeerbare data schrijft, de 2e schrijft altijd nullen (= comprimeerbaar), en AS SSD schrijft altijd random data. Dat zijn ook de snelheden die je in de praktijk haalt (sequentieel)

En nog iets. Laat me raden, je hebt een 5-series (bijv X58) moederbord met een SATA3 chip? Dan heb je dus dit kotding: [SSD] Marvell 9128 SATA III Controller
Kicken binnen 24 uur is niet niet gewenst. Als je meteen antwoord wilt ga je maar ergens heen waar de mensen ervoor worden betaald. Ik zit hier voor mijn lol, niet om de helpdesk te spelen ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2011 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En nog iets. Laat me raden, je hebt een 5-series (bijv X58) moederbord met een SATA3 chip? Dan heb je dus dit kotding: [SSD] Marvell 9128 SATA III Controller
Heb de ssd niet via marvell aangesloten maar via intel chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:45
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 00:06:
Da's inderdaad ook een manier om je waardering te uiten voor de tijd en moeite die men er in heeft gestoken om je te beantwoorden.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 00:06:
[...]

O ja. Leg mij dan eens uit hoe de snelheden op dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://img546.imageshack.us/img546/8623/ocz.png

Boven de 300MB/s uitkomen? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

omdat de asus sabertooth een P67 of X58 plank is? maar door toevoeging rev. 3.0 kun je afleiden dat het om de P67 b3 revisie gaat zelfs, dus je kan redelijk zeker stellen dat zijn moederbord 2 intel sata 6gbps heeft.

Voor de topic starter...
Zou je AUB een screen willen posten van AS-SSD. je heoft de benchmark niet te runnen, maar wel gewoon een screenshot van de data die er al staat.

@hieronder, thnx captain obvious, dat wist ik nou ECHT niet... Maar laat Darkstone zijn grijze massa maar gebruiken :P

Hierbij neem ik dan ook mijn voorgaande woorden terug die ik eerder had gepost zonder veel grijze massa te gebruiken.

Want na de screenshot van ATTO te hebben gezien denk ik namelijk dat er iets is met AHCI settings misschien of een ander probleem maar gezien in de Bios van die dingen de verschillende controllers allemaal individueel op AHCI kunnen worden gezet...Kan hier gemakkelijk verwarring in ontstaan en foute controller op AHCI gezet zijn.
Dus AS-SSD screenshot AUB.

[ Voor 139% gewijzigd door Swordlord op 12-08-2011 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33
Swordlord schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 01:55:
omdat de asus sabertooth een P67 of X58 plank is? maar door toevoeging rev. 3.0 kun je afleiden dat het op de P67 controller bug/renaming gaat, dus je kan redelijk zeker kan stellen dat zijn moederbord 2 intel sata 6gbps heeft.
inderdaad P67.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Want na de screenshot van ATTO te hebben gezien denk ik namelijk dat er iets is met AHCI settings misschien of een ander probleem maar gezien in de Bios van die dingen de verschillende controllers allemaal individueel op AHCI kunnen worden gezet...Kan hier gemakkelijk verwarring in ontstaan en foute controller op AHCI gezet zijn.
Dus AS-SSD screenshot AUB.
Ik ben echt een noob met ssd's dus in de catergorie u vraagt wij draaien:
Afbeeldingslocatie: http://img580.imageshack.us/img580/9147/ssde.png

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2011 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog een screen:
Afbeeldingslocatie: http://img29.imageshack.us/img29/5152/ssdv.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn dus precies de resultaten die deze schijf haalt.. Zie ook mijn plaatje een stuk omhoog. De schijf is niet traag, de specs, wat blijkbaar de reden was om deze schijf te kopen, zijn alleen grondig overdreven. Als je daar niet van gediend bent kan ik maar een ding zeggen: vraag je geld terug. Anders gaan ze hier gewoon mee door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:50:
Dat zijn dus precies de resultaten die deze schijf haalt.. Zie ook mijn plaatje een stuk omhoog. De schijf is niet traag, de specs, wat blijkbaar de reden was om deze schijf te kopen, zijn alleen grondig overdreven. Als je daar niet van gediend bent kan ik maar een ding zeggen: vraag je geld terug. Anders gaan ze hier gewoon mee door.
Maar wat ik niet begrijp is dat ik al vaker mensen heb gehoord met een ssd die nu "niet meer zonder kunnen".
Kletsen die dan maar wat of zit het tussen de oren, want ik merk het wel maar het verschil is nou ook weer niet gigantisch? Ik had hier voor 2 traditionele schijven in raid 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze HDD ook en ik moet zeggen dat ik er erg over tevrede ben.

Bij is ie wel erg snel.

Mijne draait gewoon op de beloofde snelheden en werkt vlot.

Windows opstarten gaat erg snel.
Is ie nog programma's aan het laden kan ik al aanklikken wat ik wil enz.

Voor mij geen andere bootHDD meer

Welke lees/schrijf snelheid heb je?
Veel mensen vergissen zich daarin.

Ik ben dit nu aan het typen en de test tegelijk aan het doen.Daarom valt ie iets terug
Zal de score neerzetten.

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/10424bm.jpg

Is een stuk hoger als die van jou en ik heb toch echt de OCZ Agility 3 120g

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2011 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 00:03:
[...]

Maar wat ik niet begrijp is dat ik al vaker mensen heb gehoord met een ssd die nu "niet meer zonder kunnen".
Kletsen die dan maar wat of zit het tussen de oren, want ik merk het wel maar het verschil is nou ook weer niet gigantisch? Ik had hier voor 2 traditionele schijven in raid 0.
Ik merk het verschil wel degelijk met een factor 2. Dus.. Als je het zelf geen meerwaarde vind geven zou ik de schijf retouneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij hebt ook snelheid 525 / 475 MB/s

Ik zou als ik jou was dus je schijf gaan ruilen.Dat klopt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die snelheid haal je dus ALLEEN met optimaal comprimeerbare data. Met hetzelfde truukje doet mijn harde schijf 5000MB/s (CPU bottlenecked) in ATTO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 00:13:

Ik dacht al dat er iets niet klopte.
Ik wil de schijf ook best terug sturen maar hoe weet ik zeker dat het aan de schijf ligt en niet aan bijv. iets wat ik verkeerd heb ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 00:14:
Die snelheid haal je dus ALLEEN met optimaal comprimeerbare data. Met hetzelfde truukje doet mijn harde schijf 5000MB/s (CPU bottlenecked) in ATTO.
Dat snap ik allemaal wel, maar geloof mij het werkt niet zoals het hoort.
Ik krijg hele andere prestaties als andere hier (zie peerke 2 en mijn bench) en als reviews op i-net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kan je alles wat de SSD tweaker heeft gedaan weer ongedaan maken? Met name write caching uitzetten doet sommige SSD's geen goed. Je kan het beste helemaal geen tweaks uitvoeren (tenzij je een 50-series mobile chipset hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 00:20:
Misschien kan je alles wat de SSD tweaker heeft gedaan weer ongedaan maken? Met name write caching uitzetten doet sommige SSD's geen goed. Je kan het beste helemaal geen tweaks uitvoeren (tenzij je een 50-series mobile chipset hebt)
Geeft geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 00:16:
[...]

Ik dacht al dat er iets niet klopte.
Ik wil de schijf ook best terug sturen maar hoe weet ik zeker dat het aan de schijf ligt en niet aan bijv. iets wat ik verkeerd heb ingesteld?
Ik weet niet waar je vandaan komt?
Wil hem anders wel in mijn pc testen.
Dan weet je precies wat ie doet.

We hebben desnoods dezelfde schijven.

Ik stuur je wel ff een berichtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-08 10:22
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 07:08:
[...]

Ik weet niet waar je vandaan komt?
Wil hem anders wel in mijn pc testen.
Dan weet je precies wat ie doet.

We hebben desnoods dezelfde schijven.

Ik stuur je wel ff een berichtje
je hebt niet dezelfde want jij hebt een 120 gig en de topic starter een 60 gig en omdat die een 60 gig heeft zijn de prestaties ook iets minder.

En voor de topicstarter als je raid draaide zul je inderdaad geen groot verschil merken.

[ Voor 16% gewijzigd door Jazekerrrrr op 14-08-2011 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazekerrrrr schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 07:35:
En voor de topicstarter als je raid draaide zul je inderdaad geen groot verschil merken.
Dat is pertinent onwaar. Al zet je 1000 schijven in RAID. een SSD zal nog steeds sneller zijn in bepaalde taken. Ik ken zat mensen die overstappen van 2x raptor in RAID0 en het nog steeds een enorme vooruitgang vinden. En mind you, die dingen waren duurder dan SSD's, stukken trager, en maken een boel herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thnx allemaal maar heb besloten om morgen me pc maar even langs de lokale hardware boer te brengen en kijken wat hij er van kan maken en anders gaat de ssd gewoon retour.

Gr. Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:46
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 00:13:

Hij heeft de 60GB versie, jij de 120GB versie. Over het algemeen hebben de kleinere versies minder geheugenkanalen in gebruik. Qua random I/O maakt het niet superveel uit, maar voor sequential I/O (wat in de praktijk niet superveel voorkomt) is het gewoon het verschil tussen 1 enkele harddisk of 2 harddisks in RAID0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al zouden ze een schijf uitbrengen van 4GB, door de compressietechniek kunnen ze nog steeds 500+MB/s claimen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
Volgens mij zien die benches er redelijk goed uit. Ik heb recentelijk een Vertex 3 60GB gekocht en ik haal vergelijkbare scores. Nou moet ik wel zeggen dat ik nog niet aan het tweaken toe ben gekomen en ook de optie ACHI kan ik niet vinden in mijn BIOS.

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Pagina: 1