[Win7] Documents and settings van XP openen

Pagina: 1
Acties:

• Roani52
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-01 12:15
Voor het geval je/u geen zin hebt/heeft om dit alles te lezen, lees enkel de blauwe stukjes, deze bevatten de kerninformatie van mijn probleem.

Gister heeft mijn XP install van mijn desktop me verteld dat ie er geen zin meer in had, hem nog geprobeerd ervan te overtuigen dat ik XP echt nog wel waardeer, maar tevergeefs. Hij is compleet gaan liggen.
Nou, geen probleem, net een nieuwe WD Caviar Black binnen gekregen, en het werd toch eens tijd voor windows 7, sinds ik daar met mijn laptop ook al een jaartje met plezier op werk. Dus Win7 maar geinstalleerd.

Nu wil ik alleen wel mijn oude bestandjes en overige meuk uit "Mijn Documenten" en overige redden, probleem is alleen dat W7 absoluut geen zin heeft om een kijkje te nemen in de mappen na "F:\Documents and Settings\Roani52", zoals "..\Roani52\Mijn Documenten".
Dit maakt hij me duidelijk met het bericht 'You don't currently have permission access to this folder; click continue to permanently get access to this folder.' Lijkt simpel, is het kennelijk niet. Ik klik op continue: 'You have been denied access to this folder; To gain access to this folder you will need to use the security tab.' Dus op naar "the security tab": 'You do not have the permission to view or edit this object's permission settings.' Dit bericht wordt ook herhaald in de advanced security settings.

Na even eenvoudig googlen vind ik meerdere malen dat als je het OS heb geüpgrade naar Win7, dat Win7 ervoor zorgt dat je al je XP bestandjes gewoon in "C:\Users" kan vinden, en "C:\Documents and Settings" enkel nog een link is naar "Users".
Helaas is dat niet mijn probleem, mijn probleem is dat ik niet in Documents and Settings kom van een andere install. Het is niet alleen een andere partitie, het is een volledig andere harde schijf.
Dus ook even een search op tnet gedaan, omdat mensen hier gemiddeld wat handiger zijn dan menig google zoekresultaat, waar ik op dit topic kwam.
Conclusie uit dit topic: "Oke het probleem is opgelost. In XP stonden de mappen blijkbaar aangevinkt als ''persoonlijk''. Nu ik dat vinkje heb weggehaald kan ik overal bij, dus ik ben zeer tevreden."
Ook dit is voor mij geen oplossing omdat XP slaapt, beter gezegd: in coma ligt.

Gisteravond wilde ik per sé mijn firefox profile uit mijn oude "AppData" halen, wat dus niet lukte via Win7.
Oplossing: linux boot cd er even in stoppen. Deze had geen enkel probleem met het openen van de mappen, ook niet met het bekijken van de content, heck... niet eens met het succesvol kopieren van een mapje naar een andere schijf. Helaas wel met het vinden van mijn externe hardeschijf, wat dan weer een beetje jammer was. Maar hiermee heb ik wel al mijn firefox instellingen, passwords, bookmarks, history en wat al niet meer weten te herstellen.
Even met linux werken om een copy te maken vind ik geen oplossing, aangezien direct toegang wil hebben tot een bepaalde map zonder tweemaal opnieuw op te starten.
Ik snap niet dat windows er zoveel problemen mee heeft een mapje te openen die kennelijk niet beveiligd genoeg is opdat linux er ook problemen mee ondervind.
Ofwel mijn uiteindelijke vraag: Hoe zorg ik ervoor dat ik gewoon toegang krijg tot "F:\Documents and Settings\Roani52" vanuit windows 7?

NB: C schijf: windows 7, F schijf: oude windows XP

*Handtekening*

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Zorgen dat je een local machine administrator account hebt, op de mappen waar je geen rechten hebt ownership overnemen en zorgen dat je read/write access met inheritance op subfolders krijgt.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Verwijderd

Eigenaar worden van F:\Documents and Settings\Roani52 en onder liggende mappen en bestanden zou de truc moeten doen.
http://technet.microsoft.com/nl-nl/library/cc753659.aspx

• Roani52
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-01 12:15
Hartelijk bedankt, heeft gewerkt :)
(Waarom kan google me dit soort dingen niet gewoon vertellen...)

*Handtekening*