[Windows 7] Access Denied to Documents & Settings op XP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond,

Sinds gisteren ben ik in het bezit van Windows 7 Ultimate, 32 bits. Omdat ik ook in de Vista tijd trouw ben gebleven aan XP, heb ik Windows 7 op een 2e partitie geplaatst. Zodoende kan ik W7 rustig uitproberen voordat ik XP vaarwel zeg.

In de tussentijd zou het wel handig zijn als ik gewoon toegang blijf houden tot de bestanden die in Documents en Settings staan van de XP partitie. Vanuit XP kan ik nog gewoon overal in, maar ik wil daar ook vanuit XP in komen.
Ik ben er achter gekomen dat ik handmatig controle over een map kan pakken. Echter, dit moet map voor map en dat is mij veels te omslachtig. Zelfs dan nog kan ik bijvoorbeeld notepad bestandjes niet openen.

Hoe los ik dit op? Na een middagje googlen ben ik eigenlijk niet veel wijzer geworden dan allemaal topics waarin mensen vragen waar de Documents & Settings map gebleven is in W7. Dat is niet probleem! Ik wil gewoon toegang tot die bestanden. Is daar een regisrty fix voor? Of een handigheidje waar ik niet van weet? UAC staat overigens al uit.

Alvast heel erg bedankt als jullie mij hiermee kunnen helpen. W7 spreekt me namelijk behoorlijk aan en ik ben blij als ik het straks ook op mijn laptop kan zetten. (draait momenteel Vista bij gebrek aan XP driver ondersteuning van Acer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan recursive de rechten van de mappen instellen, gewoon 'others' of jezelf read access geven.

Anders: kijk ook of de UID's van de win7 installatie hetzelfde zijn als die van vista (van de users). Alternatief: open windows explorer met admin rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sluggha
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-11-2024
je kan anders is proberen om dezelfde user aan te maken op beide systemen.
ikzelf ben volledig overgegaan op windows 7,(clean install) en de files die overbleven heb ik idd handmatig "take ownership" op gedaan. (waren ook maar een paar mappen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-08 14:11
In de properties van 'C:\users\' in het het tabblad 'security' de user 'everyone' of 'iedereen' toevoegen en deze user full control geven. Daarna kan je vanuit Windows XP bij de folder documents and settings of te wel de folder users van Windows 7.

UAC kan je overigens gewoon aan laten, als je wilt dat programma's niet te veel rechten krijgen (zoals malware). Ik gebruik al minstens een half jaar Windows 7 en ik heb nog nooit problemen onder vonden wanneer UAC aan stond. Als programma's daar een probleem mee hebben dan zijn ze gewoon slecht geschreven.

[ Voor 4% gewijzigd door Cobalt op 26-10-2009 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ rutgerlak: Wat bedoel je met recursive? Welke handelingen moet ik uitvoeren?

@ sluggha: heb altijd al dezelfde naam als user, dus dat gaat um niet worden.

@ Cobalt: "Everyone" heeft nu full rights, maar geen verbetering.
Het gaat me niet om vanuit XP ergens in te komen. Het gaat erom dat als ik in W7 zit, ik niet in de files op de XP partitie kom.

UAC ga ik wanneer dit probleem is opgelost wel langzaam opschroeven dan. First things first

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2009 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 20:17:
Goede avond,

Sinds gisteren ben ik in het bezit van Windows 7 Ultimate, 32 bits. Omdat ik ook in de Vista tijd trouw ben gebleven aan XP, heb ik Windows 7 op een 2e partitie geplaatst. Zodoende kan ik W7 rustig uitproberen voordat ik XP vaarwel zeg.

In de tussentijd zou het wel handig zijn als ik gewoon toegang blijf houden tot de bestanden die in Documents en Settings staan van de XP partitie.
Ik heb zo helaas geen antwoord op je vraag, maar wellicht is het een idee om iig de "Mijn Documenten" op een 3e partitie te plaatsen, die bereikbaar is onder zowel XP als 7.
Maak daarvoor een extra partitie, verplaats de "Mijn Documenten" naar die partitie en klik met de rechtermuis op "Mijn Documenten" op het bureaublad. Eigenschappen en stel vervolgens de nieuwe locatie in het veld "doel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 01:43:
[...]

Ik heb zo helaas geen antwoord op je vraag, maar wellicht is het een idee om iig de "Mijn Documenten" op een 3e partitie te plaatsen, die bereikbaar is onder zowel XP als 7.
Maak daarvoor een extra partitie, verplaats de "Mijn Documenten" naar die partitie en klik met de rechtermuis op "Mijn Documenten" op het bureaublad. Eigenschappen en stel vervolgens de nieuwe locatie in het veld "doel".
Dat klopt. Dit werkt inderdaad maar het is niet de meest mooie manier om het probleem op te lossen. Vind het eigenlijk wel vreemd dat ik zowat de enige lijk te zijn met die probleem. Is het zo vreemd om XP en W7 als dual boot te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:11:
[...]

Dat klopt. Dit werkt inderdaad maar het is niet de meest mooie manier om het probleem op te lossen. Vind het eigenlijk wel vreemd dat ik zowat de enige lijk te zijn met die probleem. Is het zo vreemd om XP en W7 als dual boot te installeren?
Allereerst, nee je bent zeker niet de enige die een dual boot met XP wil, zie mijn andere topics.

Ik snap niet dat je het niet de meest mooie manier vindt. Het lijkt me juist nuttiger om op een aparte partitie al je documenten, MP3's, video's en foto's te plaatsen die door beide OS'sen bereikbaar zijn (in feite alle bestanden die geen aparte installatie vereisen!). Dit voorkomt onnodig schijfruimteverlies, doordat je voorkomt dat je dezelfde documenten zowel onder C:\...."Mijn Documenten" (XP dus) als onder D:\...."Mijn Documenten" (win 7) gaat zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je al gecontroleerd of XP everyone heeft staan bij full control?
ook in andere installaties kan een map de rechten van nog bevatten, als er een deny entry bij zit kan deze al snel de privileges blokkeren.

Ik geloof dat dit uit beiligheidsoverwegingen in windows is neergezet, zodat een gelimiteerd gebruiker niet de documenten van de hoofdgebruiker kan inzien. de mijn documenten map is eigenlijk een beetje je eigen kluisje, waarvan alleen de eigenaar de juiste code heeft (GUID).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:12:
heb je al gecontroleerd of XP everyone heeft staan bij full control?
ook in andere installaties kan een map de rechten van nog bevatten, als er een deny entry bij zit kan deze al snel de privileges blokkeren.

Ik geloof dat dit uit beiligheidsoverwegingen in windows is neergezet, zodat een gelimiteerd gebruiker niet de documenten van de hoofdgebruiker kan inzien. de mijn documenten map is eigenlijk een beetje je eigen kluisje, waarvan alleen de eigenaar de juiste code heeft (GUID).
Dit klingt heel erg logisch. Ik zal er vanavond naar kijken en dan laat ik horen of het gelukt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke het probleem is opgelost. In XP stonden de mappen blijkbaar aangevinkt als ''persoonlijk''. Nu ik dat vinkje heb weggehaald kan ik overal bij, dus ik ben zeer tevreden.

Volgende stap is kijken of alle software wil werken met W7, en dan kan ik voorgoed gedag zeggen tegen XP.

Iedereen bedankt voor de hulp en Meganutter in het speciaal!

*topic mag van mij nu een slotje op*
Pagina: 1