Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik zou graag mijn eerste stappen wagen in de fotografie. Reeds enkele malen in de winkel geweest voor een body uit te proberen en mijn keuze is gevallen op de canon 600 D.

Aangezien ik in lenzen echt wel een noob ben is het moeilijk om te kiezen welke lens ideaal voor me is.

Ik wens vooral
1) eenvoudige familiefoto's te maken.
2) citytrips (gebouwen enzo)
3) en in een later stadium (als ik mijn toestel al wat beter onder de knie heb) foto's te maken van autoraces.

ik dacht aan de volgende : EF 75-300mm f/4.0-5.6 III USM

http://www.fotokonijnenberg.nl/product/658/canon-ef-75-300mm-f-40-56-iii-usm.htmlIk ben geen professional maar koop graag degelijk matereaal dat een tijdje meegaat.
Alle advies is welkom.

enne budget: ik had gedacht aan een 300 a 400 euro ? Heb je hier al iets voor ?

alle advies is welkom.

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:09
Ik denk dat je ook nog een 18-55 o.i.d. nodig gaat hebben; vooral voor de familiefoto's en als je wat meer op de foto wilt zetten is dat erg prettig! Verder heb ik van goede lenzen ook (nog) niet zoveel verstand. :)

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 22:50:
Hallo allemaal.

Ik zou graag mijn eerste stappen wagen in de fotografie. Reeds enkele malen in de winkel geweest voor een body uit te proberen en mijn keuze is gevallen op de canon 600 D.

Aangezien ik in lenzen echt wel een noob ben is het moeilijk om te kiezen welke lens ideaal voor me is.

Ik wens vooral
1) eenvoudige familiefoto's te maken.
2) citytrips (gebouwen enzo)
3) en in een later stadium (als ik mijn toestel al wat beter onder de knie heb) foto's te maken van autoraces.

ik dacht aan de volgende : EF 75-300mm f/4.0-5.6 III USM

http://www.fotokonijnenberg.nl/product/658/canon-ef-75-300mm-f-40-56-iii-usm.htmlIk ben geen professional maar koop graag degelijk matereaal dat een tijdje meegaat.
Alle advies is welkom.

enne budget: ik had gedacht aan een 300 a 400 euro ? Heb je hier al iets voor ?

alle advies is welkom.
voor 400 zijn er ook sigma lenzen te doen. Voordel: doorgaans lichtsterk!

Sigma 17-70mm f2.8-4 DC Macro OS HSM (Canon)

Bijvoorbeeld

And it goes BRAAAAAPP!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-12-2025
Voor family shots is een 18-55 prima, maar je zou al een stapje hoger kunnen kijken naar de 17-85. Meer bereik, USM (sneller focussen) en voelt minder toy-ish aan dan de 18-55. Je zou er dan eventueel een 50/1.8 bij kunnen kopen voor portretten en foto's als er minder licht beschikbaar is.

Als je autoraces wilt gaan fotograferen zou je meer hebben aan de 75-300, maar die is alleen geschikt als je dingen van veraf dichtbij wilt hebben. Die werkt dus niet in de stad of binnenshuis, als dingen groot en/of dichtbij zijn.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Er zijn ook lenzen voor minder te krijgen en dan kan je evt. een setje maken voor verschillende situaties maar dat vind je wellicht nu een beetje teveel.

And it goes BRAAAAAPP!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:36
75-300 is totaal niet praktisch voor punt 1 en 2. Dan heb je meer aan de eerder genoemde 18-55, of bij meer budget de 17-85.

Ik heb de hele vakantie gedaan met een 17-55 en daarbij onder andere een dagje milaan. Totaal geen last van dat je geen mm's hebt. Staar je dus niet blind op het grote bereik. Een lens die begint op 17-18 mm wil je echt als je bijvoorbeeld binnen (weinig ruimte) familiekiekjes wilt maken.

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:30

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Als je als beginner nog niet echt weet wat je wil, waarom niet beginnen met de 2 kitlenzen?
Canon 18-55 en 55-250. Bieden voor de beginnende fotograaf veel waar voor het geld, zijn 2e hands goed te vinden, en om te starten geweldig imho. Als je later meer wilt/zaken mist, kun je ook nog uitbreiden.

Stoffels70, besef je echter goed, er is geen goed/fout antwoord op je vraag. Iedereen zal, afhankelijk van zijn kennis/kunde/ervaring met specifieke lenzen antwoord geven op je vraag. Wat je misschien nog het allerbeste kan doen, is eens langs een goede fotozaak gaan, en dingen eens gaan voelen/proberen.

Last but not least: Dit topic al eens gezien?

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-01 23:39
Voor DSLR-starters hebben we dit topic: [starters] Ik wil een dSLR, wat nu? Deel 5
Je kunt daar ook best wat vragen stellen over een geschikt objectief, maar mocht je echt nog wat meer over Canon-objectieven willen weten dan is er ook nog dit topic (zoals Sparhawk al aangaf): Het grote Canonmount-objectieven-topic v2011

Dit topic gaat daarom ook op slot.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.