Toon posts:

macbook pro met c#

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een mbp en begin dit jaar met programmeren waaronder c#. dit doe ik in windows 7 op mijn mbp maar het lukt mij dus niet om de juiste toetsenbordindeling te vinden. Er zijn bepaalde tekens waaronder ] die ik niet kan vinden op mijn toetsenbord. ik heb alle toetsen al ingedrukt en dan ook met de option key geprobeerd maar niets lukt. op google kwam ik iets tegen dat ik alt en shift moest indrukken en dan ) maar dat brengt ook niets op. zijn er hier mensen die in c# programmeren of in een andere taal, want java moet ik ook kunnen, die ook een mbp hebben waar het wel bij lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd op mijn MacBook (2010) zit de ] op precies dezelfde plek als op mn Windows PC toetsenbord.

Of heb je heel toevallig een Azerty toetsenbord indeling - gezien je uit België komt?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-10 22:52
Dit heeft niet zoveel met een macbook pro en software te maken, maar meer met je landinstellingen van je toetsenbord onder windows 7.

Java kun je sowieso wel gebruiken onder OS X.
Ergens in het configuratiescherm kun je bij regionaal de instellingen van je toetsenbord veranderen, ik denk dat je iets als "Engels Internationaal" o.i.d. moet selecteren.

Succes ermee, misschien dat iemand met meer windows ervaring de juiste benaming kan geven (gebruik zelf sinds windows xp geen windows meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:59
Ik kan vanuit huis (OS X) via RDP op het werk op een windows bak inloggen. Volgens mij staat hij op mijn Mac op VS Uitgebreid dan. Helemaal zeker weet ik het niet, ik heb er altijd ruzie mee om het goed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 19:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Kan je eens aangeven wat voor keyboard layout je hebt op je MBP, en welke keyboard layout je onder Windows geselecteerd hebt? Ik heb het vermoeden dat dit namelijk meer een foutieve Windows setting is dan een probleem met je Mac.

Overigens zie ik dat dit een '2e poging' is van je vorige topic: programmeren macbook pro

Ik wil je aanraden om de punten uit mijn slotpost uit dat topic alsnog ter harte te nemen, om te voorkomen dat ook dit topic dicht gaat. Dus:

-welke versie van BootCamp draai je?
-heb je alle BootCamp drivers uberhaupt installed? (ja dat maakt uit voor het keyboard)
-welke IDE gebruik je?
-welke programmeertaal gebruik je?
-werken de symbolen in andere apps wel?

[ Voor 51% gewijzigd door Whieee op 10-08-2011 18:06 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik bootcamp 3.0, alle drivers zijn geinstalleerd,ik gebruik visual studio 2010, en ik vind gewoon die symbolen niet als toetsencombinatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 19:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Whieee schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 18:04:
Kan je eens aangeven wat voor keyboard layout je hebt op je MBP, en welke keyboard layout je onder Windows geselecteerd hebt? Ik heb het vermoeden dat dit namelijk meer een foutieve Windows setting is dan een probleem met je Mac.
Dumdedum....

Launching containers into space

Pagina: 1