Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i1183.photobucket.com/albums/x469/megazinetom/Bastion.jpg
Bastion is de eerste game van de Supergiant Games studio, een Actie-RPG in een prachtige getekende wereld. Je vecht als jochie voor het laatste toevluchtsoord van de mens. Tijdens je reis worden al je daden vertolkt door een mysterieuze verteller...
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=gY97XgvQmDw]
Ik zag deze game op Steam verschijnen, en ik ga het zeker spelen als het voor de PC uitkomt (op 16 augustus)! Op XBLA is hij al te downloaden voor 1200 Microsoft points.

Afbeeldingslocatie: http://i1183.photobucket.com/albums/x469/megazinetom/th_Bastion_0001.jpg Afbeeldingslocatie: http://i1183.photobucket.com/albums/x469/megazinetom/th_Bastion_0002.jpg Afbeeldingslocatie: http://i1183.photobucket.com/albums/x469/megazinetom/th_Bastion_0003.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2011 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Dit spelletje is gisteren uitgekomen toch? Ik las een behoorlijke stroom twitterberichten erover.

Heeft iemand het al aangeschaft en gespeeld? Net even een let's play gekeken, best een aardig spelletje, maar niet echt een must-buy voor mij persoonlijk. Toch te druk voor momenteel, misschien tijdens de kerstperiode ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 16:20
djunicron schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:22:
Dit spelletje is gisteren uitgekomen toch? Ik las een behoorlijke stroom twitterberichten erover.

Heeft iemand het al aangeschaft en gespeeld? Net even een let's play gekeken, best een aardig spelletje, maar niet echt een must-buy voor mij persoonlijk. Toch te druk voor momenteel, misschien tijdens de kerstperiode ofzo.
Ik heb hem gekocht op XBLA ja. Bevalt tot nu toe prima, komt op mij nog steeds over als een soort hack-n-slash met wat lichte RPG elementen. Ik zie mezelf tot nu toe iig voornamelijk op 'B' bashen (1 van de 2 aanvalsbuttons).

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 18:11

nFo

Demo staat op steam, reviews zijn erg goed.
Dus even de demo downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Vanochtend nog heel snel even voor het werken gespeeld thuis. Het begint echt heerlijk, leuke intro en vette stem van de persoon die je guide. Idd een Hack n Slash met een likje RPG. Vooral voor deze prijs kon ik hem niet laten liggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Ik wil hem ook, maar ik ben geduldig. Steam heeft door zijn sales bij mij de perceptie gekweekt dat ik zo'n games aan max 5 euro kan aanschaffen. Dus ik wacht geduldig tot de eindejaarssales waarbij deze zeker zal zitten.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DarthDavy schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:08:
Ik wil hem ook, maar ik ben geduldig. Steam heeft door zijn sales bij mij de perceptie gekweekt dat ik zo'n games aan max 5 euro kan aanschaffen. Dus ik wacht geduldig tot de eindejaarssales waarbij deze zeker zal zitten.
Vind het zeker een aanrader :D

Dit is voor mij ook een doorslaggevend pluspuntje in de hele game, de soundtrack! _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2011 00:19 ]

• RoricNormannum
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-04 15:01
ik heb het spel paar dagen geleden via steam gekocht, bevalt best goed. Ik heb wel het idee dat het wel een beetje een kort spel is maar er schijnen verschillende modussen te zijn en een nieuwe modus wanneer het spel uitgespeeld is.

het vertellen van het verhaal vind ik ieder geval erg leuk en origineel, de stem die je door het spel heen "helpt" kan zo uit een western getrokken zijn.

wapens kunnen geupgrade worden via huizen die je bouwt in de bastion, zo gaat het ook met de skills en zelfs moeilijkheidsgraad.

deze kun je instellen door items te vinden en dan in de shrine te activeren, monsters worden dan sterker/sneller etc maar leveren meer rewards op....

[ Voor 48% gewijzigd door RoricNormannum op 25-08-2011 10:37 ]

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:39
Ik heb het spel ook uitgespeeld en 2 van de 3 dream-challenges volledig uitgespeeld. Ze zijn leuk! :) Heb ook de bow challenge gehaald. (Misschien wel de makkelijkste)

spoiler:
Als je geen speer hebt is de tweede wel irritant met die ondergrondse monsters

Verwijderd

Gisteren dit spel aangeschaft na een zeer positieve review gezien te hebben op de Totally Rad Show.
Nog niet echt ver, maar dit spel is wel zeer leuk. Die stem die je begeleidt door het spel vind ik echt een leuke toevoeging (je kan ze afzetten als je het irritant vindt)

Een aanradertje dus

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:26:
(je kan ze afzetten als je het irritant vindt)
Zou ik me ECHT niet kunnen voorstellen 8)7 ben nu met mijn 2e playthrough bezig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Toch maar gekocht ook, maar na een uurtje of 5 spelen al uitgespeeld.

Nu maar even hardcore alle challenges halen en alles perfect uitspelen, met alle goden tegen me vanaf het begin.

De soundtrack is inderdaad mooi, hoewel de meeste tunes gewoon "goed" zijn en niet uitzonderlijk. Maar die paar mooie liedjes zijn gewoonweg mooi. Er had meer van moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee, dit klinkt opeens wel interessant. Maar even in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Vorige week de "soundtrack" edition op steam gekocht. Developers zoals dit moeten aangemoedigd worden!

Zalige game, oodles sfeer, een hele hoop geweldig interessante innovaties (niet in het spel zelf per se, maar in het verhaal, de "moeilijkheidsniveaus" via de idols etc etc). Soundtrack zelf is ook gewoon machtig. Doet me aan ... Firefly denken.

En _/-\o_ narrator.

Kopen, gewoon.

Wou "From dust" ook kopen, maar dat bleek dan een crappy port naar PC te zijn... geef mijn portie maar aan fikkie en de centen die ik daarin wou steken maar aan deze mannen.

Ben er nog niet doorheen, maar ben gewoon aan het genieten van het spel. Lang geleden dat ik zeker wist dat ik een spel uit ging spelen no matter what (ik ben zo'n typische gamer die zo goed als geen enkel spel ooit uitspeelt.)

EDIT: jullie hebben natuurlijk al de Playthrough van Yogscast gezien? En de review van Yahtzee?

[ Voor 32% gewijzigd door DexterBelgium op 05-09-2011 10:14 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Het is een dubbelpost, maar zo lang ertussen, én met iets toe te voegen:

Heb het nét uitgespeeld. Ik moest toch écht een traantje wegpinken toen dit begon te spelen:

ECHTE ZWARE SPOILER HIER, NIET BEKIJKEN ALS JE HET NOG NIET HEBT UITGESPEELD (trouwens ook niet de comments bij de youtube video lezen)
spoiler:
Had besloten Zulf mee te pakken, maar dan het gevoel om door al die Ura te wandelen zonder wapen en met die muziek... heartwrenching. Heb trouwens het imho "no-brainer" einde genomen: fuck restoration, maken da we weg zijn

Vraagje voor degenen die het al uitgespeeld hebben: kan je nog steeds je oude spel "continuen" eens je een new game plus bent begonnen? Anders moet ik eerst de verschillende eindes bekijken...

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Nu online
Ik denk wel dat Bastion een van de meest ondergewaardeerde games is van dit jaar zo far. Het is een geweldige game maar wanneer je aan de gemiddelde gamer vraagd of ze ook Bastion spelen is het "Wat is dat? :/ "

http://www.metacritic.com/game/pc/bastion/critic-reviews een gemiddelde van 88!

Ik vind het elke keer maar weer zonde om verder te spelen, bang dat ik hem uit speel en het over is _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08-2021
Erg verbaasd dat dit niet een enorm druk topic is. Ik ben halverwege de tweede speelronde gestopt - alleen maar lastigere tegenstanders is niet echt nieuwe content, of mis ik nog iets?

Die Zia's Theme is prachtig! Verder doen sommige tracks me aan Mechwarrior 2 denken . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Iedereen is te druk met Bastion spelen. Alles aan is zo elegant gemaakt, de manier waarop je de wereld opbouwt, wapens verzamelt en de upgrades ervan kiest, de narrator en de muziek. Vooral de narrator die zo makkelijk het had kunnen verpesten weet steeds precies het goeie te zeggen, petje af.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Iets wat voor mij wel in alle spellen mag zitten: de moeilijkheidsgraad-instelling. Niet gewoon "sissy-normal-nachtmerrie" maar gewoon heel specifiek kunnen kiezen welke upgrades je je vijanden wil geven en dat gewoon ook "en cours de route" kunnen doen, en afhankelijk daarvan je playstyle (en wapens en upgrades) aanpassen.

spoiler:
Iemand ook zo genoten van die kleine touch aan het eind, als je Zulf meehebt, en de Ura stoppen met schieten? En dan die ene idioot die blijft schieten en wordt neergeklopt door zijn makkers? Zalig. Heb het pas gezien bij mijn tweede "einde" (ik ben terug gegaan via continue game om het andere einde te zien, maar kon ook toen Zulf niet laten liggen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 21:24
Even een trapje omhoog hoor, want in mijn zoektocht naar een game die mij tot Skyrim bezig kan houden kwam ik Bastion tegen. Deze week is het spelletje in de aanbieding op Steam: 50% off. Normale editie van € 13,99 voor € 6,99 en de soundtrack editie van € 23,98 voor € 11,99.

Ik zal eerlijk bekennen dat ik de game nog niet gekocht heb maar dat ga ik zeker doen zodra ik Portal 2 uit heb gespeeld. De game doet me qua bekendheid helaas veel denken aan Trine, een indie die hier op Tweakers maar twee topicpagina's aan aandacht kreeg.

Dit soort pareltjes verdienen gewoon aandacht en goede verkopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Toch nog maar eens mijn onvergankelijke liefde voor dit spel herhalen. Speel het uit, écht. Het is een geweldig spel, tot het eind, en dan wordt het iets vééééél beter dan dat.

Enjoy!

Geen seconde twijfelen om te kopen, écht. Soms kom je zo van die dingen tegen waarbij je jaloers bent dat andere mensen ze nog "voor de eerste keer" kunnen meemaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Portal 2 uitspelen gaat toch wat meer tijd in beslag nemen dan ik had gedacht, maar ik wil deze game niet aan me voorbij laten gaan. Ik koop hem vast, kan ik er meteen mee beginnen als ik klaar ben met Portal 2.

Jammer trouwens dat het zo stil is gebleven in dit topic. Ik heb het idee dat heel veel mensen deze game gewoon over het hoofd zien, misschien vanwege de niet erg aansprekende naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Nu online
Toch wel bizar dat een game je zo'n goed gevoel kan geven. De laatste keer dat ik zo'n rilling / gevoel kreeg was tijdens het spelen van een spel was tijdens Final Fantasy 7 op de playstation 1 O+ _/-\o_ .
Binnenkort zeker weer een keer Bastion uitspelen.
Wat mij betreft DE game van 2011, qua epicness en grootheid wint Dark Souls het maar qua gevoel.. Bastion nr1! En voor dat geld mag je de game niet laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Absoluut, ik denk dat de mensen gewoon door het goedkoop zijn van de game minder verwachten dan ze krijgen, maar dit is echt zoiets dat je niet mag missen. Het is niet perfect, maar het is zoooooo bijzonder.

Het probleem is, hoe kan je ooit de sfeer van deze game overbrengen zonder als een totale fanboi annoying te wezen (nu, ik ben fanboi van deze game, not ashamed to admit, maar ik zou graag vermijden irritant te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baroshir
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-10-2024

Baroshir

Zeh blub..

He jammer, zag de actie net te laat voorbij komen, 50% off is helaas niet meer geldig momenteel :(

Heb de demo gespeeld en vond het zeker een goed concept, maar full price ga ik er nu nog niet voor uitgeven.. Dan maar wachten op de volgende discount!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliart Rivia
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-07 09:09
Het is het waard. Als je verder bent in het spel kun je de soundtrack er nog wel los bij kopen om de developers te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is zeker wel een heerlijke game om te spelen. Die soundtrack, narrator, de hele stijl, ik vind het prachtig.
Elke keer als ik even stopte voor een break, dacht ik 'Toch even verder' en voor ik t wist had ik m uitgespeeld.. Maar ga dr vast nog wel een keer doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Als je een kijkje achter de schermen wil bij de makers van Bastion, dan moet je zeker Building The Bastion zien, een 4-delige videoserie.

Giantbomb heeft de makers van begin tot eind gevolgd en ze een videocamera meegegeven. Grappig detail; Greg Kasavin, de man achter Bastion, was voorheen game-journalist en reviewer voor Gamespot en had als droom ooit game designer/writer te worden. Je kunt je carrière slechter beginnen :)

http://www.giantbomb.com/...-bastion-part-02/17-3563/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kazuka schreef op zondag 06 november 2011 @ 22:28:
Als je een kijkje achter de schermen wil bij de makers van Bastion, dan moet je zeker Building The Bastion zien, een 4-delige videoserie.

Giantbomb heeft de makers van begin tot eind gevolgd en ze een videocamera meegegeven. Grappig detail; Greg Kasavin, de man achter Bastion, was voorheen game-journalist en reviewer voor Gamespot en had als droom ooit game designer/writer te worden. Je kunt je carrière slechter beginnen :)

http://www.giantbomb.com/...-bastion-part-02/17-3563/
Dat vind ikzelf wel heel awesome om te zien, als gamedesigner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Het is jammer deze mooie game ondergesneeuwd wordt door al het grote rpg geweld zoals Skyrim. Zelf ben ik er ook schuldig aan: heb dit spelletje een paar dagen voor de release van Skyrim gekocht en zeker wel wat gespeeld maar tja, op 11-11 heeft het TES virus toegeslagen en speel ik niets anders meer..

Zonde eigenlijk, want Bastion is op zijn eigen manier net zo'n mooi spelletje als Skyrim. Ik ga er zeker binnenkort weer mee verder! De komende 22 uur voor € 4,66 op Steam. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TomAtTweakers schreef op woensdag 07 december 2011 @ 20:49:
Zonde eigenlijk, want Bastion is op zijn eigen manier net zo'n mooi spelletje als Skyrim. Ik ga er zeker binnenkort weer mee verder! De komende 22 uur voor € 4,66 op Steam. :)
Het BLIJFT een aanrader, dus ik zou hem zeker halen voor dit kleine prijsje! :9~
http://store.steampowered.com/app/107100/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 20:04

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik heb hem ook gezien, vond 20 euro een beetje veel om hem te proberen, maar nu voor nog geen 5 euro gelijk gekocht.

Vanavond eens proberen.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Gratis DLC.... Gotta love these guys :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-08-2024
Bump. Heb hem gekocht @ steam sale. ik doe "normal" mode. wat betekend als ik ECHT dood ga zonder carry on? Load game weg of kom je dan bij je Home base?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LikeAKing schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 01:08:
Bump. Heb hem gekocht @ steam sale. ik doe "normal" mode. wat betekend als ik ECHT dood ga zonder carry on? Load game weg of kom je dan bij je Home base?
Als je ECHT dood gaat dan keer je of weer terug naar Bastion of weer naar het begin van het level. Het is niet alsof je dan te maken krijgt met perma-death (hardcore mode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Zojuist uitgespeeld. Had hem al even liggen maar toen kwam Skyrim uit. Gisteren besloten om opnieuw te beginnen. Het is echt een ontzettend mooie en unieke game.

Twee kleine minpuntjes: ik ben een bug tegengekomen waardoor ik de Steam Bull niet kreeg in de Bastion. Niet heel ernstig maar wel jammer. Schijnt bij meerdere mensen voor te komen. Daarnaast vond ik de laatste levels qua design wat minder mooi dan de rest van de game. Ook komen deze laatste levels wat rommelig over. Maar dan heb ik het echt maar over twee stuks.

Ondanks dat echt een enorme aanrader! Echt een hele mooie ervaring en elke cent waard. Wat mij betreft indie game van 2011, al zou dat ook Trine 2 kunnen zijn (die moet ik nog onderhanden nemen).

[ Voor 3% gewijzigd door TomAtTweakers op 03-01-2012 23:47 ]

Pagina: 1