Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop icm Autodesk inventor

Pagina: 1
Acties:

• NvU
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-11 11:14
Hallo,

Ik ben 2e jaar student werktuigbouwkunde en wil dit jaar graag een laptop aanschaffen.
Bij de opleiding maken wij gebruiken van het programma Autodesk Inventor.
Maar op mijn simpele ACER desktop werkt hij niet helemaal vloeiend. Dus wil ik graag een laptop aanschaffen die ik ook op school kan gebruiken.
Ik wil graag weten of iemand ervaringen heeft met Inventor draaien op een Laptop?
En welke laptop jullie mij aanraden om hier voor aan te schaffen?

Alvast bedankt,
Niels

Verwijderd

NvU schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:02:
Hallo,

Ik ben 2e jaar student werktuigbouwkunde en wil dit jaar graag een laptop aanschaffen.
Bij de opleiding maken wij gebruiken van het programma Autodesk Inventor.
Maar op mijn simpele ACER desktop werkt hij niet helemaal vloeiend. Dus wil ik graag een laptop aanschaffen die ik ook op school kan gebruiken.
Ik wil graag weten of iemand ervaringen heeft met Inventor draaien op een Laptop?
En welke laptop jullie mij aanraden om hier voor aan te schaffen?

Alvast bedankt,
Niels
Bij welke instelling studeer je? En welke modellen kun je via hun (tegen een gereduceerd tarief) aanschaffen? Wat is het advies van de opleiding?

Ik denk namelijk dat je een HP EliteBook 8560w of iets met soortgelijke specificaties wel kunt gebruiken. i7 2630QM gekoppeld aan een professionele grafische kaart i.c. Quadro 1000M [TU Delft] Laptopproject 2011 - 2012 Dit gezegd hebbende weet ik niet hoeveel Inventor heeft aan een professionele grafische kaart, wellicht is alleen de processorkracht hierbij van belang. Het startpunt moet in elk geval de i7 2630QM zijn met minimaal 4GB aan geheugen :).

• NvU
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-11 11:14
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 21:13:
[...]

Bij welke instelling studeer je? En welke modellen kun je via hun (tegen een gereduceerd tarief) aanschaffen? Wat is het advies van de opleiding?

Ik denk namelijk dat je een HP EliteBook 8560w of iets met soortgelijke specificaties wel kunt gebruiken. i7 2630QM gekoppeld aan een professionele grafische kaart i.c. Quadro 1000M [TU Delft] Laptopproject 2011 - 2012 Dit gezegd hebbende weet ik niet hoeveel Inventor heeft aan een professionele grafische kaart, wellicht is alleen de processorkracht hierbij van belang. Het startpunt moet in elk geval de i7 2630QM zijn met minimaal 4GB aan geheugen :).
ik studeer bij de HHS. Maar ik kan via een andere manier laptop goedkoop kopen. Dus dat is niet heel erg van belang.

Ja ik zat al te kijken naar een ASUS N73/N53 of evt de opvolger N75/N55 die hebben een i7 2630QM en 6-8GB aan werkgeheugen. Bedankt voor de tip. Ik denk inderdaad dat een grafische kaart niet het belangrijkst is.

Verwijderd

Misschien kun je hier wat mee? http://usa.autodesk.com/a...ntor/system-requirements/ Al had je dat ook wel zelf kunnen vinden denk ik ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2011 00:33 ]

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-11 16:55
zolang er maar een dedicated 3dkaart in zit, geen intel type. Ik draai het zelf op een 8600M GT met 512mb en dat werkt lekker. Ik heb overigens maar 1x meegemaakt dat m'n 2 gig geheugen vol werd getrokken door een 3d file en die bestond uit een complete caterpillarmotor in 1 part... Met een schoolproject werkelijk NOOIT voorgekomen.