Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traaymakers
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 16:41
Anders gewoon https://market.android.co...iZ25lLmZsYXNobGlnaHQiXQ.. veel eenvoudiger wordt 't niet (en kost bijna geen opslagruimte, ook niet onbelangrijk bij de wildfire S)

[ Voor 13% gewijzigd door traaymakers op 10-01-2012 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-01-2024
Prulleman schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:22:
Heb je naast de bootloader unlock, je wildfire s ook ge-root?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1432074
dit zijn namelijk wel 2 afzonderlijke dingen. Als je root rechten hebt kan je dingen op je systeem partitie aanpassen, zoals stock apps verwijderen.
Heb dus geprobeerd te rooten maar als ik probeer in system / media b.v. een ringtoontje te verwijderen dan heb ik geen toegang hiervoor.(melding file systeem is read only)
De app rootchecker Basic uit de market geeft wel aan dat er root acces is ... maar ik kan niet ontdekken waar de readonly te verwijderen is ? 8)7

Superuser is wel mee geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:57
Probeer eens root explorer, daarmee kan je heel eenvoudig je systeem partitie R/W mounten, standaard is deze als read only gemount. Voor de read write rechten heb je root/super user nodig, dus als het goed is gegaan zou het moeten werken.

Vergeet trouwens niet dat je wel ruimte op /system kan vrijmaken, maar dat je daarmee niet meer ruimte krijg top /data, daarvoor zou je moeten herpartitioneren (als dat mogelijk is??)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
Prulleman schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 21:38:
Probeer eens root explorer, daarmee kan je heel eenvoudig je systeem partitie R/W mounten, standaard is deze als read only gemount. Voor de read write rechten heb je root/super user nodig, dus als het goed is gegaan zou het moeten werken.

Vergeet trouwens niet dat je wel ruimte op /system kan vrijmaken, maar dat je daarmee niet meer ruimte krijg top /data, daarvoor zou je moeten herpartitioneren (als dat mogelijk is??)
Even gekeken met root explorer gemount naar R/W geprobeerd een file te renamen in system maar geen succes.
Al met al niet echt veel mee opgeschoten komende dagen nog maar eens lezen of er een custom ROM is waar we wat meer geheugen mee vrij krijgen in top/data.

Bedankt zover voor de waardevolle tips d:)b

Kan nu ook files deleten maar zoals je al zij geen extra bruikbaar geheugen :(

Via de app Link2SD is er veel meer naar SD te verplaatsen dan met App2SD :) heb nu meer dan 90mb vrij en redelijk veel app's erop staan dus al met al toch nog zinvol geweest ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Keep it Cool op 11-01-2012 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 18:27
traaymakers schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:47:
Anders gewoon https://market.android.co...iZ25lLmZsYXNobGlnaHQiXQ.. veel eenvoudiger wordt 't niet (en kost bijna geen opslagruimte, ook niet onbelangrijk bij de wildfire S)
Top! Ik had al wel wat gezocht in de market, maar kwam flashlights tegen die 1,6MB groot waren 8)7 Dat vond ik toch een beetje te gek.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Niet online
Keep it Cool schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:38:
[...]

Bedankt voor de tip ik heb de bootloader nu unlockt had een stille hoop dat ik nu gelijk programma's die niet gebruikt worden er af kon mikken maar helaas dat pikt hij niet.
Heb je nog tips voor custom roms ?
op dat forum van XDA staat zo veel daar kun je haast niets uit filteren. :(
Ik ben nog niet bezig geweest met custom roms. Heb ook de bootloader unlocked, maar nu ook een soort van root met s-on. Ik wil ook eerst met deze "root" mogelijkheden spelen.

Via deze methode: http://forum.xda-develope...p?p=21201909&postcount=82
Het was wel op goed geluk en goede methodes om s-off te krijgen zijn er volgens mij nog niet.
Best grappig eigenlijk, want op XDA waren ze al druk bezig om dit toestel softwarematig s-off te krijgen. En nu kan je de bootloader officieel unlocken en kan je root krijgen, maar nog steeds geen s-off. :P

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:12
Eergisteren heb ik de softwareupdate gedaan die werd aangeboden door HTC, alleen sindsdien krijg ik telkens error 492 in de Android Market. Kortom: ik kan niets meer downloaden/updaten.

Snelle zoektocht op XDA en Google leert dat een fabrieksreset wellicht uitkomst biedt, maar ik vraag me af of

a) ik de enige ben
b) of er niet een andere oplossing is

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb je de cache van de market al geleegd, en de applicatie gesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonPr0n
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 09:32
Ik heb een vreemd probleem met mijn Wildfire S. Mijn contacten bestand was uitgegroeid naar een 31MB, wat echt buitensporig veel is met zo een kleine hoeveelheid geheugen. Ik heb geprobeerd mijn facebook account te deleten, alles te ontkoppelen enzo. Echter werd het bestand maar groter en groter hierdoor. Op het internet stond dat ik gewoon dit bestand mocht verwijderen. Ik wou eerst een backup maken van mijn contacten op de SD kaart, echter ging dit niet meer. Als ik de Contacten app opende crashte deze meteen (People is gestopt met werken ofzoiets), andere contacten backuppers crashten ook meteen. Dus toen heb ik het gedelete. De sim-contacten kwamen terug, de google contacten ook, dus ik had al mijn nummers nog. Echter kan ik nu geen contacten meer toevoegen, bewerken of verwijderen.. Zou een factory reset helpen hiertegen? Of zijn er andere mogelijkheden die ik heb waardoor ik niet zo moeten resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
Larrs schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 00:04:
[...]

Ik ben nog niet bezig geweest met custom roms. Heb ook de bootloader unlocked, maar nu ook een soort van root met s-on. Ik wil ook eerst met deze "root" mogelijkheden spelen.
Ik heb er gisteravond een customrom op gezet de 1ste die ik heb getest vond ik wat tegenvallen maar heb nu deze erin gezet, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1434497 en moet zeggen, het werkt mooi ik heb op de sd kaart een Ext4 partitie aangemaakt waar de app's die je er extra bij opzet heen kunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
ik krijg mijn Wildfire S met geen enkele mogenlijkheid geflashed, is zo'n XTC-Clip echt de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
MikeyMan schreef op zondag 15 januari 2012 @ 10:55:
Heb je de cache van de market al geleegd, en de applicatie gesloten?
Jep, de Market al geforceerd gestopt, cache en data gewist: geen verbetering.

Ook al ff geupdate naar v3.4.4, maar ook daarmee geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfero
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-09 13:03
@Yonah via www.htcdeveloper.com kun je je bootloader unlocken. Dat is voldoende voor customroms!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wolfero schreef op zondag 15 januari 2012 @ 19:20:
@Yonah via www.htcdeveloper.com kun je je bootloader unlocken. Dat is voldoende voor customroms!
Bedoel je niet HTCdev?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Laatst online: 11-09 18:27
MikeyMan schreef op woensdag 28 december 2011 @ 09:21:
[...]

Het heeft bij mij nooit in dat menuutje gezeten, dus ik vraag me af of je zonder downgrade dit menuitem gaat terugkrijgen...
Ik heb gisteren een reset gedaan, maar ook na de reset zat het item niet in het menu. Blijkbaar was dat alleen voor de laatste update van HTC het geval.

Zo zag het menu er ongeveer voor de update uit. Nu ziet het er zo uit.

Ik zal het eens aan HTC vragen. In de handleiding staat ook dat je via dat menu de silent mode kan instellen.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
urk_forever schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:09:
[...]

Ik heb gisteren een reset gedaan, maar ook na de reset zat het item niet in het menu. Blijkbaar was dat alleen voor de laatste update van HTC het geval.

Zo zag het menu er ongeveer voor de update uit. Nu ziet het er zo uit.

Ik zal het eens aan HTC vragen. In de handleiding staat ook dat je via dat menu de silent mode kan instellen.
Ik denk dat dit http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1445222 als extra geinstalleerd was hoop dat je er wat aan hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfero
Ja dat bedoel ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfero
Op XDA lopen ook wat lijntjes over custom roms, het wachten is op cynogen voor CM9 waar waarschijnlijk ondersteuning voor de WFS zit met ICS support...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
Komt deze error iemand bekend voor? Mijn ROM zou 'te nieuw' zijn?

Ja, ik heb idd 2.3.5 erop gezet (de update van laatst), maar ja, die heeft HTC zelf uitgebracht :).

Ik heb op XDA geprobeerd deze zip nog te flashen, maar dat ging ook niet ....

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=21120374

Iemand enig idee?

http://s12.postimage.org/yaae4p8gt/error.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
Sandrioni schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 11:54:
Komt deze error iemand bekend voor? Mijn ROM zou 'te nieuw' zijn?

Ja, ik heb idd 2.3.5 erop gezet (de update van laatst), maar ja, die heeft HTC zelf uitgebracht :).

Ik heb op XDA geprobeerd deze zip nog te flashen, maar dat ging ook niet ....

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=21120374

Iemand enig idee?

http://s12.postimage.org/yaae4p8gt/error.png
Je krijgt dus Error 190 misschien kun je hier wat mee ?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1445867

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonPr0n
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 09:32
Nou, ik heb maar gewoon een factory reset gedaan, smsen en contacten gerestored en nu werkt hij weer zoals voorheen, en heb ik opeens 65MB ruimte vrij. Leuk dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Sinds vandaag een rijtje dode pixels aan de rechterkant van mijn 3 maanden oude toestel. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazmanian79
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-06 15:26
Heb sinds begin dit jaar een Wildfire S.
Maar de laatste dagen heeft deze enorm veel vastlopers. Heeft ie altijd al gehad maar nu loopt het de spuigaten uit. Vandaag zelfs 4 keer!

Heb vorige week het toestel terug geplaatst naar fabrieksinstellingen maar dat heeft geen soelaas gebracht ...

Iemand nog dit probleem, weet waar het aan kan liggen en wat de oplossing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Geheugen te vol?

Ik probeer altijd zo'n 50 MB vrij te houden, wat best wel lastig is met het beperkte geheugen.

[ Voor 75% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 30-01-2012 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazmanian79
Er zijn amper apps actief (enkel Skype, Goudengids extra geinstalleerd)
En diegene die het kunnen zijn verplaatst naar de geheugenkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:24
Er is een update beschikbaar volgens mijn vriendin ;) .
Volgens de info moet deze zorgen voor een betere performance..
Hij is aan het installeren, dus we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:45
Pittie schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:52:
Er is een update beschikbaar volgens mijn vriendin ;) .
Volgens de info moet deze zorgen voor een betere performance..
Hij is aan het installeren, dus we zullen zien.
Waar heb jij kunnen vinden wat het doel is van deze update? via xda heb ik gelezen dat het in vele systembestanden zit en apps, maar wat dan precies kan ik nergens vinden via google.
Ik heb hem geinstalleerd, en tja, werkt wel soepel. maar weet niet of het nou beter is dan hiervoor, dat weet ik niet. iig niet slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Heb hem gisteren voor mijn moeder geinstalleerd die ook een wildfire S heeft en ik kon gelijk merken dat het nemen van foto's echt verbeterd is.

Hij neemt veel sneller een foto normaal als je de knop indrukte moest je nog effe wachten en nu neemt hij bijna direct de foto.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:24
Heinemancp schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 08:16:
[...]

Waar heb jij kunnen vinden wat het doel is van deze update? via xda heb ik gelezen dat het in vele systembestanden zit en apps, maar wat dan precies kan ik nergens vinden via google.
Ik heb hem geinstalleerd, en tja, werkt wel soepel. maar weet niet of het nou beter is dan hiervoor, dat weet ik niet. iig niet slechter.
Pfoeh, dat stond in een van die schermpjes voordat je update installeerde dacht ik. (Nadat je update gedownload is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Er stond niet in "een van die scherpjes" wat de inhoud was. Dat heb ik nog speciaal gechecked ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 15:31
Keep it Cool schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:00:
[...]

Ik heb er gisteravond een customrom op gezet de 1ste die ik heb getest vond ik wat tegenvallen maar heb nu deze erin gezet, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1434497 en moet zeggen, het werkt mooi ik heb op de sd kaart een Ext4 partitie aangemaakt waar de app's die je er extra bij opzet heen kunnen. :)
Welke ROM had je eerst geprobeerd en vwaarom vond je die tegenvallen? Ben nu zelf ook aan het kijken naar de custom ROM opties, maar heb nog geen keuze gemaakt.

Mijn shortlist tot nu toe:
- m1ndh4x8r's ROM
- HenseMod
- SenseMOD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
ESteg schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:30:
[...]

Welke ROM had je eerst geprobeerd en vwaarom vond je die tegenvallen? Ben nu zelf ook aan het kijken naar de custom ROM opties, maar heb nog geen keuze gemaakt.

- m1ndh4x8r's ROM
- HenseMod
- SenseMOD
Mijn eerste ROM was JxMatteo_ROM_V1.1 vond het een beetje vlak wel heel snel maar er waren wat apps uit gesleuteld kan ik me nog vaag herinneren.
Daarna de HenseMod een tijdje geprobeerd ... is niets op aan te merken maar nu sinds een week de m1ndh4x8r's er op staan en voorlopig nog voor mij de beste Rom ... erg compleet de apps zijn op EXT4 te verplaatsen.
Maar alles staat en valt met persoonlijke smaak en wat je er van verwacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazmanian79
Sinds de update loopt het toestel niet meer vast.
Hopelijk blijft het nu zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb mijn Vodafone branded WildFire S via de methode op HTCDEV.com geunlocked. De telefoon geeft dit nu ook aan in het bootmenu.

Nu heb ik volgens mij 2 mogelijkheden:

1) originele HTC rom erop zetten zodat ik de Vodafone branding kwijt ben
2) custom rom erop zetten zodat ik de Vodafone branding kwijt ben én ik wat extra's heb

Ik wil eigenlijk het liefst zo simpel mogelijk van de Vodafone apps af. Welke stappen kan ik nu het beste volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
njitter schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:41:
Ik heb mijn Vodafone branded WildFire S via de methode op HTCDEV.com geunlocked. De telefoon geeft dit nu ook aan in het bootmenu.

2) custom rom erop zetten zodat ik de Vodafone branding kwijt ben én ik wat extra's heb

Ik wil eigenlijk het liefst zo simpel mogelijk van de Vodafone apps af. Welke stappen kan ik nu het beste volgen?
Dan zou ik in jouw geval de HTC ROM erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
ESteg schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:30:
[...]

Ben nu zelf ook aan het kijken naar de custom ROM opties, maar heb nog geen keuze gemaakt.

- m1ndh4x8r's ROM
Misschien een kleine hulp in de keuze, gebruik die hier boven en maak dan gebruik van de info in die link door DATA2SD te gebruiken, ik heb een 16GB SD Card erin class6 waar ik dus 1.5gb EXT4 en 0.5 GB Swap heb aangemaakt de rest staat in FAT32 allemaal primair.
Op deze manier heb je geen ruimte tekort meer, want die 50MB wat je over hebt word nu bij die 1.5gb opgeteld dus ongeveer 1.5GB te gebruiken voor je APP's en geen geknoei meer om naar SD te saven hij ziet de EXT4 nu gewoon als extra intern geheugen.
Sinds vanmiddag in gebruik en nog geen vastlopers o.i.d. tegen gekomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Dirkie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-09 00:52
Heeft iemand hier een manier gevonden om screenshots te maken van je Wildfire S, ZONDER root en ZONDER hem aan een computer te hangen?
Met HTC's met een nieuwere Sense schijnt het een kwestie te zien van twee knoppen indrukken, maar met de Widlfire lijkt dit op die manier niet mogelijk.
Ook Samsung toestellen kunnen het gewoon door op wat knoppen te drukken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

njitter schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:41:

Ik heb ook een Wildfire S met Vodafone wat ik er af wil. Maar ik loop vast als ik "fastboot oem get_identifier_token" in moet voeren. Krijg ik een foutmelding: (bootloader) [ERR] Command error!!!
Okay [ 0.009s] finished in total time...blabla.
Wat doe ik verkeerd ? Ik heb de drie bestanden netjes in een mapje staan en de aanwijzingen gevolgd zoals op de site van HTC.

Update 10-02-12: Het eerste bestand opnieuw gedownload en geinstalleerd an alles doet het.
Nu alleen Vodafone er nog afhalen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2012 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:33

996

Als ik mijn wildfire s koppel aan de carkit in mijn auto (VW Golf van 2010) worden alle contacten overgezet als ik het telefoonboek laad in de carkit. Helaas dus ook de Facebook, Linkedin, mail en andere contacten. Eigenlijk wil ik alleen de telefoon-contacten overzetten.

In de telefoon kun je namelijk wel selecteren dat ie alleen telefoon-contatcen moet laten zien. Helaas heeft die keuze dus geen invloed bij het laden van het telefoonboek, hoe gaan jullie hiermee om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03-2024

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Weet iemand hier misschien al of Android 4.0 ook uitgerold wordt op de wildfire S?

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:57
Zeker niet officieel, misschien dat cm9 gaat werken...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
Keep it Cool schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 18:49:
[...]

Misschien een kleine hulp in de keuze, gebruik die hier boven en maak dan gebruik van de info in die link door DATA2SD te gebruiken, ik heb een 16GB SD Card erin class6 waar ik dus 1.5gb EXT4 en 0.5 GB Swap heb aangemaakt de rest staat in FAT32 allemaal primair.
Op deze manier heb je geen ruimte tekort meer, want die 50MB wat je over hebt word nu bij die 1.5gb opgeteld dus ongeveer 1.5GB te gebruiken voor je APP's en geen geknoei meer om naar SD te saven hij ziet de EXT4 nu gewoon als extra intern geheugen.
Sinds vanmiddag in gebruik en nog geen vastlopers o.i.d. tegen gekomen. :)
Trage reactie, maar top: thanks voor de tips, ga er vandaag of morgen even goed mee stoeien!

Overigens, ik vroeg me af of je het gebruik van Link2SD ook overwogen hebt?
Never mind, heb inmiddels duidelijk het voordeel van Data2SD t.o.v. Link2SD begrepen :)

[ Voor 9% gewijzigd door ESteg op 01-03-2012 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
ESteg schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:09:
[...]

Trage reactie, maar top: thanks voor de tips, ga er vandaag of morgen even goed mee stoeien!

Overigens, ik vroeg me af of je het gebruik van Link2SD ook overwogen hebt?
Never mind, heb inmiddels duidelijk het voordeel van Data2SD t.o.v. Link2SD begrepen :)
Maakt niet uit, ik gebruik nog steeds DATA2SD onderhand al wel een ander image geflashed maar nog steeds met DATA2SD. Veel geheugen en met de snelle SD card werkt het zonder problemen.
Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
Kan niet in recovery komen.
CWM en alles is geinstalleerd maar hij blijft op het HTC logo hangen....
Iemand een idee ?

S-Off met laatste firmware geinstalleerd.
Heb ook root, en met Rom manager geeft hij aan dat hij succesvol geinstalleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
Keep it Cool schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 21:43:
[...]

Maakt niet uit, ik gebruik nog steeds DATA2SD onderhand al wel een ander image geflashed maar nog steeds met DATA2SD. Veel geheugen en met de snelle SD card werkt het zonder problemen.
Suc6
m1ndh4x8r's ROM werkt bij mij tot nu toe met een 8GB class 10 sd-kaartje (6,5 GB FAT32, 1 GB EXT4, 512 MB swap) niet echt soepel. Had jij die ervaring ook? Scherm blijft bijvoorbeeld ook lang zwart voordat het unlock-screen tevoorschijn komt. Heb de min. frequentie opgehoogd naar 320 MHz, maar weinig resultaat.

Maar weer eens verder speuren naar andere ROMs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben de kersverse eigenaar van een (niet meer helemaal kersverse) Wildfire S.

Ik zou graag wat willen experimenteren met een custom ROM aangezien de originele ROM vol zit met programma's die ik van zijn levensdagen niet ga (of wil) gebruiken.

Ik ben begonnen op HTCdec.com maar ik loop meteen al vast bij het unlocken van de bootloader: de daar beschikbare RUU's voor de S komen niet overeen met mijn model (Android 2.2.1, kernel 2.6.32.21, build 2.22.405.1).

Ik gok erop dat ik normaal gesproken de RUU van HTC Europe zou moeten gebruiken, maar die is bedoeld voor ROM versie 2.13.401.3.

Iemand een idee waar ik de goede RUU kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Anders eerst even updaten tot de goede versie van de rom via OTA-update of via de site? en dan via htcdev.com unlocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom helaas nergens een update/upgrade voor de Wildfire S tegen. Softwareupdate van het toestel zegt dat ik de nieuwste software draai, HTC Sync geeft geen mogelijkheid om te updaten en op de HTC-site kom ik ook nergens een update tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Dat probleem heb ik dus ook..

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:51
Zojuist deze tutorial gevolgd:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1538035
Unlocked via htcdev, met enige moeite geroot met http://www.unlockroot.com/ (hij moest op charge-only staan). Rom van http://code.google.com/p/cm7-wildfire-s/ gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Niet online

the_cyberspace

Ik blijf hangen op de bootloader unlock. Ik download dus de RUU versie op htcdev.com en deze geeft tijdens het update proces aan dat er een te lage software versie op de telefoon staat en daardoor niet verder kan gaan. Hierdoor kan ik het toestel dus niet unlocken.

Ik weet niet precies meer welke software versie de telefoon moet bevatten, dit zou ik dan even na moeten kijken. Ik kan de juiste software versie in ieder geval nergens vinden.

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid
  • Laatst online: 18-07-2024
Jesse schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 15:29:
Zojuist deze tutorial gevolgd:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1538035
Unlocked via htcdev, met enige moeite geroot met http://www.unlockroot.com/ (hij moest op charge-only staan). Rom van http://code.google.com/p/cm7-wildfire-s/ gebruikt.
De Youtube update wil niet meer vanwege geheugen tekort dus ook voor mij komt het moment te unlocken een rooten maar ben er wel huiverig voor. Kan mijn foon geen dag onbereikbaar laten.
@ Jesse hoeveel tijd koste het bovenstaande? Zijn er nog punten van aandacht?
Als het goed is heb jij nu al een aantal dagen de foon werkend zoals je dat wenste?

Ik lees over partities maken op de SD card kan iemand uitleggen (linken) hoe dat moet en waarom?

Joop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
@The_Cyberspace: Welke versie je moet hebben staat dacht ik erbij in de tabel waar je ook de RUU kan downloaden. (op htcdev.com) Bij mij werkte het gewoon. Ik heb wel altijd (dwz is dacht ik maar 2 of 3 keer geweest) als er een update was voor me foon die geinstalleerd.

@joopdroid: ik ben er wel een half dagje mee zoet geweest, maar heb in die tijd nog veel zitten zoeken en lezen, ook naar andere roms en tutorials. Je kan het ook prima in een aantal keren doen, want stap 1, 2a, 2b, 3 en 4 kunnen allemaal apart. Vanaf 5 hoort wel samen.

Wat ik t.o.v. de tutorial extra gedaan heb is data2sd op de sd-card zetten (bij stap 3) en de sd-card partitioneren (dat is voor data2sd en heb ik gedaan met CWM recovery wat je kan flashen met ROM manager, Als je data je dierbaar is moet je natuurlijk pas na het backuppen partities gaan maken.) :X
Als je meer wilt weten over de ROM manager kan je denk ik het beste het filmpje in de play store kijken. Dat is op zich wel lekker want dan weet je een beetje wat er komt.
(In dat filmpje kan hij de nieuwe rom vanuit ROM manager downloaden en het flashen daar starten, in deze tutorial ga je met de hand naar recovery en kies je daar zelf wat je installeerd vanaf je sd-card. Dat is ook beduidend sneller omdat je de rom eerder een keer kan downloaden en op je sd-card zetten.)

Stap 6 heb ik overgeslagen, omdat mijn sms-jes etc me niet boeiden, en je apps zet die er zowieso weer op via de play-store (of kan je handmatig doen), en je contacten via je google adreslijst (als die gesynchroniseerd is)
Als je data2sd wilt gebruiken moet je die bij stap 8 dus ook installeren, op dezelfde manier als Gapps.

Met deze rom mis je dus wel de sense-meuk, maar voor zover ik dat mis heb ik al prima vervanging gevonden. (m.n. de klok op het bureaublad-widget en de calender-widget miste ik.)
Gisteren leek mijn telefoon een keer te blijven hangen, toen heb ik de batterij eruit gehaald. Vandaag gaat het prima. Hoe bedrijfszeker het is durf ik nog niet zo goed te zeggen. Ik ben er voorlopig wel tevreden over, (voor mijn idee gaat mijn batterij ook iets langer mee, maar dat heb ik niet gemeten oid) maar je blijft natuurlijk gewoon aan het tweaken, met alle risico's van dien. In de thread over deze rom op xda-developers komen genoeg problemen langs, o.a. over bluetooth, wat ik niet gebruik. :7

Bij mij geeft ie nu bij externe opslag weer 164 MB in gebruik en 1,7GB vrij, en dat werkt als een zonnetje. Ik heb overigens wel een wat sneller sd-kaartje gekocht.

(overal waar je leest sd-card bedoel ik dus micro sd-card)

Edit: vandaag (17-4) had ik weer een freeze waarvoor ik de batterij eruit moest halen..
Edit2: vandaag (19-4) is het al 3 keer raak geweest met een freeze. Ik kijk het nog even aan maar ga anders een andere ROM proberen.

[ Voor 24% gewijzigd door Jesse op 19-04-2012 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid
@Jesse,
Bedank voor je info, ik ben me aan het inlezen en een stap voor stap lijst aan het maken hoe ik het ga aanpakken.
Nu blijven mij nog wat lastige keuzes over:
Welke MOD? Stabiel is top prioriteit, en Sense is niet slecht als het maar zonder meuk is.
Zal ik een nieuwe micro SD indoen? ik heb nu een 4 GB class onbekend
En Link2SD of Data2SD? ik zoek nog een draadje op XDA met de voors en tegens.

Ik zie net deze op XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1601352 behoorlijk vers, iemand al ervaringen?

Joopdroid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Als het goed is komt mijn Wildfire S vandaag aan... Ik heb hem besteld om hem zakelijk te testen i.c.m. Lotus Traveler en dat kwam ook mooi uit want ik heb onderhand genoeg van mijn Nokia C6-00, dat ding is zo instabiel als de neten echt vrijwel onbruikbaar...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Nou, hij is dus inderdaad gisteren aangekomen. Eerste indruk: WOW. :D

Het is mijn eerste Android-toestel en wat me meteen opviel is dat alles veel soepeler gaat en veel sneller reageert dan bij de Nokia C6-00.

Het instellen van Google- en Facebook-accounts was zo gepiept, alleen Lotus Traveler (waar ik hem eigenlijk voor test) was nog een probleem maar dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat ik hiervoor een Symbian-phone had en nu een Android, moeten ze op de server waarschijnlijk iets resetten.

Ik heb net Mini Info erop gezet om te zien hoe het zit met memory / storage usage...

Storage: 82MB / 150MB
RAM: 117MB / 418MB

Toch niet slecht, out of the box...

[ Voor 14% gewijzigd door Mx. Alba op 18-04-2012 09:20 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:00

mb1

Mx. Alba schreef op woensdag 18 april 2012 @ 09:10:
Nou, hij is dus inderdaad gisteren aangekomen. Eerste indruk: WOW. :D

Het is mijn eerste Android-toestel en wat me meteen opviel is dat alles veel soepeler gaat en veel sneller reageert dan bij de Nokia C6-00.

Het instellen van Google- en Facebook-accounts was zo gepiept, alleen Lotus Traveler (waar ik hem eigenlijk voor test) was nog een probleem maar dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat ik hiervoor een Symbian-phone had en nu een Android, moeten ze op de server waarschijnlijk iets resetten.

Ik heb net Mini Info erop gezet om te zien hoe het zit met memory / storage usage...

Storage: 82MB / 150MB
RAM: 117MB / 418MB

Toch niet slecht, out of the box...
Nu door naar stap2 Albantar: er ook één voor mb1 bestellen :)
P.s. een paarse indien mogelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Niet online

the_cyberspace

Jesse schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:34:
@The_Cyberspace: Welke versie je moet hebben staat dacht ik erbij in de tabel waar je ook de RUU kan downloaden. (op htcdev.com)
Als ik nou eerder wist dat je daar op moest letten dan was het toestel al eerder geroot :+

Het is me nu dus gelukt! En eindelijk een redelijk snel functionerend toestel welke niet bij het minste of geringste gaat zitten piepen over te weinig ruimte en/of te weinig geheugen....

Ben nu alleen nog aan het twijfelen om een andere rom te flashen, maar daar ga ik nog ff voor (verder) op onderzoek uit.

Bedankt voor de tip in ieder geval! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

mb1 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 18:58:
[...]

Nu door naar stap2 Albantar: er ook één voor mb1 bestellen :)
P.s. een paarse indien mogelijk....
Ho ho Marco... Stap 1 is testen, dat is nog niet afgerond. Stap.2 is de vrijgave van Lotus Traveler door Nantes. Stap 3 is het aanvragen van Traveler voor jou. Stap 4 is een Wildfire bestellen voor jou en speciaal voor jou wordt het een knalrose! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:00

mb1

Ho ho Marco... Stap 1 is testen, dat is nog niet afgerond. Stap.2 is de vrijgave van Lotus Traveler door Nantes. Stap 3 is het aanvragen van Traveler voor jou. Stap 4 is een Wildfire bestellen voor jou en speciaal voor jou wordt het een knalrose! :D
Afgesproken Albert! Jij besteld voor mij een knalrose!
En ik stel voor om het leed van het wachten te verzachten voor mij dat we het in de volgorde van stap 1, 4, 2 en 3 doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:29

Pierre

Van nature lui!

Gisteren voor mijn vriendin een Wildfire S gehaalt, leuk ding binnenkort eens kijken of er er een mooie rom op kunnen kiepen. Iemand tips welke en welke weer niet

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Ik heb nog wel behoorlijk last (inmiddels meerdere keren per dag) van freezes met Unofficial Cyanogenmod 7.2.0-RC1-marvel-KANG van 29 maart.

Het goede nieuws is dat er hard gewerkt wordt aan CM9 voor de WFS! http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1608529

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid
Ik heb de bootloader vanmorgen unlocked, met de goede voorbereiding is dat niet moeilijk, en vanmiddag ga ik hem rooten.
Dan blijft de keuze welke rom, betekend elke nieuwe rom ook weer een factory reset? en elke keer weer opnieuw instellen? (denk van ja)
Rom en data2sd nog te voorbereiden en de minisd card partitioneren.

Edit:
Ik heb het met unlockroot23 en supertoolv3 geprobeerd en beide zeggen gelukt, maar dan begrijp ik rooten niet want ik kan nog steeds niets verwijderen van de HTC apps en in hboot staat nog steeds s-on?
ik heb ook nog even superuser geinstaleerd maar die geeft geen app ljst weer.
Dus iets is er niet goed denk ik
Joop

[ Voor 35% gewijzigd door joopdroid op 21-04-2012 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Pierre61 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 09:39:
Gisteren voor mijn vriendin een Wildfire S gehaalt, leuk ding binnenkort eens kijken of er er een mooie rom op kunnen kiepen. Iemand tips welke en welke weer niet
Dat ding reboot spontaan iemand meer last van hier, soms wel 3 keer per dag 8)7

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 05:16

Sargan

Filmfreak...

Topicstarter
Sinds een paar dagen doet hij niet meer de Friendstream updaten, hij blijft maar aangeven dat hij aan het vernieuwen is. Meer mensen hier last van? Ik gebruik de Friendstream alleen om mijn twitter te bekijken.
Echter de peep-app doet hij ook niet meer vernieuwen.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid
Sargan schreef op zondag 22 april 2012 @ 13:59:
Sinds een paar dagen doet hij niet meer de updaten,
Waarschijnlijk een tekort aan geheugen cache legen of een keer uit aan zetten of in het ergste geval een app verwijderen.
Had ik ook last van na het verwijderen van wat overbodig spul alles weer even ok.

Joop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 05:16

Sargan

Filmfreak...

Topicstarter
joopdroid schreef op zondag 22 april 2012 @ 14:57:
[...]

Waarschijnlijk een tekort aan geheugen cache legen of een keer uit aan zetten of in het ergste geval een app verwijderen.
Had ik ook last van na het verwijderen van wat overbodig spul alles weer even ok.

Joop
klopt idd, cache legen had ik al gedaan, dat hielp niet, aan/uit zetten ook niet. heb toen Shazam verwijderd en de boel werd weer geupdate.
Dank voor de tips :)

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid
Sargan schreef op zondag 22 april 2012 @ 15:52:
[...]

klopt idd, cache legen had ik al gedaan, dat hielp niet, aan/uit zetten ook niet. heb toen Shazam verwijderd en de boel werd weer geupdate.
Dank voor de tips :)
Volgende tip: begin je vast maar te oriënteren op unlocken en een andere rom want deze problemen ga je vaker krijgen.

Joop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
joopdroid schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 13:00:
Edit:
Ik heb het met unlockroot23 en supertoolv3 geprobeerd en beide zeggen gelukt, maar dan begrijp ik rooten niet want ik kan nog steeds niets verwijderen van de HTC apps en in hboot staat nog steeds s-on?
*knip*
Bij mij staat ook nog S-ON in de HBOOT, maar op de bovenste regel staat wel *** UNLOCKED ***.
S-OFF is niet nodig om je telefoon te rooten. Als ik het goed begrijp is S-OFF maken (met een xtc-clip) een variant op unlocken via htcdev.

Edit: heb nu CM9 erop gezet: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1608529
Draait wel maar is nog behoorlijk work in progress.

Edit: inmiddels is er een vrij goeie CM9 port: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1633198
Met de versie van vandaag werkt deep sleep, dus prima batterijduur.

Edit: (kicken vind ik wat overbodig) Cyanogenmod is van plan de Wildfire S te gaan ondersteunen:
http://www.cyanogenmod.com/blog/the-future-of-cyanogenmod-7

[ Voor 44% gewijzigd door Jesse op 29-05-2012 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:20
Hallo allemaal,

Ik heb nu misschien net een jaar een HTC Wildfire S van Vodafone.
Maar het word nu echt eens tijd dat ik hem ga rooten, van wegen ruimte gebrek etc.

Via google heb ik wat tutorials gevonden, maar er is toch een stap die ik niet zeker durf uit te voeren.

Ik heb namelijk Kernel versie: 2.6.35.10, (PG76100).
Via http://www.htcdev.com/bootloader/ruu-downloads kan ik deze niet vinden.

Er is aangeraden om dan de "HTC EU" RUU te kiezen.
Of zou ik dan beter de "Vodafone UK" of "Vodafone GER" kunnen kiezen?

Naast het rooten wil ik nog wel altijd kunnen bellen, internetten etc. :P

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Adr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
Ik heb laast de WFS van mijn zus geupdated. Ik heb heb zo'n MIUI Rom erop gezet. Ik moet zeggen, ziet er gaaf uit. Daarvoor had ik wat andere ROM's geprobeerd i.c.m. Link2SD en Data2SD. Hiermee waren er steeds problemen. SD kaart ontkoppelde op de gekste manieren.
Dit was geen succes dus. Ik had er ook een 16 GB kaart ingestoken, en een FAT en EXT partitie aangemaakt.

Binnenkort ga ik een Mount2SD proberen, dit zou volgens de guide voor iedere ROM moeten werken, en is ook niet speciaal voor bepaalde toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Buffalo schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 12:31:
Ik heb heb zo'n MIUI Rom erop gezet.
Heb je toevallig een linkje, wil de WFS van mijn vriendin ook rooten met Miui

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Pierre61 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:04:
[...]

Heb je toevallig een linkje, wil de WFS van mijn vriendin ook rooten met Miui
Dat was deze MIUI ROM: http://forum.xda-develope...?t=1515120&highlight=miui

Dezelfde ontwikkelaar heeft ook een v4 van de MIUI ROM gemaakt, die is hier te vinden: http://forum.xda-develope...?t=1735773&highlight=miui

Maar v4 heb ik niet geprobeerd. De v3 ROM draait op zich goed bij mijn zus zegt ze, maar ze zegt af en toe wel dat de SD kaart zomaar ontkoppeld. Ik wilde in eerste instantie iets doen met link2SD of data2SD, maar dit heb ik niet goed werkend gekregen. Ik heb geen idee waar dit door komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Zijn er hier mensen die met een geroote HTC Wildfire S + unlocked, het probleem hebben dat backups met de ROM manager niet lukken?
Ik heb na het rooten en unlocken Clockworkmod recovery erop gezet, en als ik nu een backup maak via Rommanager dan krijg ik de melding dat de MD5SUM missing is, als ik de backup wil terug zetten.
Ook backups maken via de recovery gaat fout.
Dit vind ik toch wel een essentieel onderdeel wat moet werken. De nieuwste clockworkmod staat erop, evenals de laatste versie van rommanager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Iemand een oplossing voor mijn bovengenoemde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Niet online
Buffalo schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:20:
Iemand een oplossing voor mijn bovengenoemde probleem?
Het probleem met de MD5sum heb ik ook gehad en kwam door de SD kaart. Was een 8GB class 10 SD kaart.
Maar om dit probleem tijdelijk te verhelpen, moet je even hier kijken: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=714114

Ik had een md5 mismatch en door bovenstaande uit te voeren, wordt een nieuwe md5 bestand aan gemaakt. Daarna werkte het bij mij weer. Waarschijnlijk ook wel bij jou.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emakaay
  • Laatst online: 12-07 16:41
Sinds kort heb ik HenseMod 7 (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1434497) op mijn wildfire S staan. Een verademing.
Ik krijg echter sinds een paar dagen de meldingen dat HTC een update heeft .

Kan ik deze update zonder problemen installeren ? Ik had eigenlijk helemaal geen updates meer van HTC verwacht.

• rvannieuwpoort
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10-2016
@emakaay:

Ik heb vorige week voor m'n vrouw ook HenseMod 7 erop gezet, bedankt voor de tip, prima rom inderdaad! _/-\o_
We krijgen nu ook die update melding. Nog maar niet geïnstalleerd, jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een eenvoudige goedkope mooie Android phone waarmee ik kan bellen, smssen, navigeren, whatsappen, lichte android proggies installeren, tetheren, en angry birds spelen.

Voldoet de Wildfire S hieraan? Wat zijn al die problemen die ik lees met trager worden?

• Marked
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-08-2021
Heeft iemand hier nog een goed advies voor een Wildfire S ICS/JB ROM? Zo snel mogelijk en zo min mogelijk bugs/niet (goed) werkende apps. Dat de camera fatsoenlijk werkt is eigenlijk ook een vereiste..

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traaymakers
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 16:41
Eindelijk mijn Wildfire S geroot en een custom rom eropgezet. Wat een verademing, eerst Hensemod geprobeerd maar die beviel me niet zo en nog steeds ruimtegebrek (hoewel link2sd wel gewoon functioneerde). Uiteindelijk maar voor Cyanogenmod 7.2 gegaan, toprom, draait als een zonnetje. Mijn telefoon reageert nu ook lekker vlot door een kleine overklok naar 768 mhz :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Een tipje voor de liefhebbers :

Draai nu sinds een weekje de laatste ODEX-versie van de "Wildchild" custom rom. Heb de launcher en homescreen vervangen door de Holo Launcher en Holo Locker. T' is nu net alsof je JB draait ;-).

Erg snelle en lichte rom, je hebt standaard iets van 90 mb vrij. Als je dan nog wat apps de deur uit doet (ik gebruik bijv. geen titanium backup, andere calendar app enz enz) dan kan dat nog wat meer worden.

Absolute aanrader! De standaard overclock heb ik wel uitgezet, werd onstabiel bij mij (draait nu op 600MHz).

• adonet
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-08 23:10
Ik krijg een OTA aangeboden op mijn Wildfire S. Overschrijft deze de unlocked bootloader en daarmee de root die ik heb kunnen maken via de HTC delevopment site (zie hier) of kan ik met een programma als voodoo rootkeeper met een gerust hart deze OTA accepteren en installeren? Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawaltie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-09 10:54
adonet schreef op donderdag 22 november 2012 @ 00:14:
Ik krijg een OTA aangeboden op mijn Wildfire S. Overschrijft deze de unlocked bootloader en daarmee de root die ik heb kunnen maken via de HTC delevopment site (zie hier) of kan ik met een programma als voodoo rootkeeper met een gerust hart deze OTA accepteren en installeren? Iemand ervaring hiermee?
IK heb hetzelfde probleem. Ik heb ook mijn phone geroot en gebruik daarnaast Link2SD. Iemand ervaring met een upgrade met zoń configuratie.
Pagina: 1 2 Laatste