@The_Cyberspace: Welke versie je moet hebben staat dacht ik erbij in de tabel waar je ook de RUU kan downloaden. (op htcdev.com) Bij mij werkte het gewoon. Ik heb wel altijd (dwz is dacht ik maar 2 of 3 keer geweest) als er een update was voor me foon die geinstalleerd.
@joopdroid: ik ben er wel een half dagje mee zoet geweest, maar heb in die tijd nog veel zitten zoeken en lezen, ook naar andere roms en tutorials. Je kan het ook prima in een aantal keren doen, want stap 1, 2a, 2b, 3 en 4 kunnen allemaal apart. Vanaf 5 hoort wel samen.
Wat ik t.o.v. de tutorial extra gedaan heb is data2sd op de sd-card zetten (bij stap 3) en de sd-card partitioneren (dat is voor data2sd en heb ik gedaan met CWM recovery wat je kan flashen met ROM manager, Als je data je dierbaar is moet je natuurlijk pas na het backuppen partities gaan maken.)
Als je meer wilt weten over de ROM manager kan je denk ik het beste
het filmpje in de play store kijken. Dat is op zich wel lekker want dan weet je een beetje wat er komt.
(In dat filmpje kan hij de nieuwe rom vanuit ROM manager downloaden en het flashen daar starten, in deze tutorial ga je met de hand naar recovery en kies je daar zelf wat je installeerd vanaf je sd-card. Dat is ook beduidend sneller omdat je de rom eerder een keer kan downloaden en op je sd-card zetten.)
Stap 6 heb ik overgeslagen, omdat mijn sms-jes etc me niet boeiden, en je apps zet die er zowieso weer op via de play-store (of kan je handmatig doen), en je contacten via je google adreslijst (als die gesynchroniseerd is)
Als je data2sd wilt gebruiken moet je die bij stap 8 dus ook installeren, op dezelfde manier als Gapps.
Met deze rom mis je dus wel de sense-meuk, maar voor zover ik dat mis heb ik al prima vervanging gevonden. (m.n. de klok op het bureaublad-widget en de calender-widget miste ik.)
Gisteren leek mijn telefoon een keer te blijven hangen, toen heb ik de batterij eruit gehaald. Vandaag gaat het prima. Hoe bedrijfszeker het is durf ik nog niet zo goed te zeggen. Ik ben er voorlopig wel tevreden over, (voor mijn idee gaat mijn batterij ook iets langer mee, maar dat heb ik niet gemeten oid) maar je blijft natuurlijk gewoon aan het tweaken, met alle risico's van dien. In de thread over deze rom op xda-developers komen genoeg problemen langs, o.a. over bluetooth, wat ik niet gebruik.
Bij mij geeft ie nu bij externe opslag weer 164 MB in gebruik en 1,7GB vrij, en dat werkt als een zonnetje. Ik heb overigens wel een wat sneller sd-kaartje gekocht.
(overal waar je leest sd-card bedoel ik dus micro sd-card)
Edit: vandaag (17-4) had ik weer een freeze waarvoor ik de batterij eruit moest halen..
Edit2: vandaag (19-4) is het al 3 keer raak geweest met een freeze. Ik kijk het nog even aan maar ga anders een andere ROM proberen.
[
Voor 24% gewijzigd door
Jesse op 19-04-2012 21:00
]