Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:23

Sargan

Filmfreak...

Topicstarter

HTC Wildfire S

Afbeeldingslocatie: http://i305.photobucket.com/albums/nn214/sargannl/Product-banner-Wildfire-S-NL-1.jpg

Inleiding
Op 15 februari 2011 kondigde HTC de komst aan van de opvolger van de Wildfire nl. de Wildfire S.
En vanaf mei 2011 is de Wildfire S ook daadwerkelijk te krijgen.

De HTC Wildfire S is een compact en speels toestel. Het biedt een volledige smartphone-ervaring tegen een betaalbare prijs. Zo kunnen gebruikers onder meer via populaire sites als Facebook continu hun contacten en vriendschappen uitbreiden en onderhouden. Daarnaast kunnen met een druk op de knop de nieuwste apps uit de Android Market worden gedeeld. Het homescreen van de HTC Wildfire S is volledig te personaliseren met favoriete apps, widgets en content. Verder heeft het toestel een ideaal formaat met slechts 10,13cm lengte en 5,94cm breedte. De HTC Wildfire S is bovendien uitgerust met een 3.2 inch HVGA-scherm, 5 megapixel autofocus camera en uitbreidbaar geheugen met een microSD-kaart. De HTC Wildfire S is verkrijgbaar in de kleuren paars, zwart en wit.

Specificaties
Gewicht 105 gram incl. de batterij
Scherm 3,2 inch touchscreen 320 x 480 resolutie
Processor 600 MHz
Besturingssysteem Android 2.3 / HTC Sense 2.1
Geheugen ROM 512 MB / RAM 512 MB / uitbreidbaar geheugen tot 32 GB MicroSD
Camera 5.0 megapixel camera / Auto-focus / LED flitser
Batterij 1230 mAH /
Sensors G-Sensor / Digitaal kompas / Proximity sensor / Ambient light sensor
Internet 3G tot 7.2 mbps download snelheid / WiFi
Overig Bluetooth 3.0 / Interne GPS antenne / 3,5 mm stereo audio aansluiting / Standaard micro-USB (5-pin micro-USB 2.0)

Foto's
Afbeeldingslocatie: http://i305.photobucket.com/albums/nn214/sargannl/HTC-Wildfire-S.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i305.photobucket.com/albums/nn214/sargannl/htc-wildfire-s-kleuren111.jpg

Video's

Links
Officiele website

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gisteren besteld met een nieuw abonnement en zaterdag komt die binnen. Voor mij leek dit een goede vervanger voor mijn Nokia 3110 Classic die ik al 4 jaar gebruik.

Handzaam was sowieso een van de eisen en de Nokia stond model bij het zoeken. Want vroeger hadden ze het over koelkasten als je het over oude mobieltjes had. Maar naar mijn mening zijn de nieuwste mobieltjes zoals de HTC Sensation ook een koelkast.

Alleen de Wildfire S heeft niet zo'n snelle cpu, maar als ik de vele reacties lees(op andere websites) over de Wildfire S maakt dat niet zo heel veel uit. Zolang je maar niet te veel aan het multitasken bent lijkt mij.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wipe-out
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-08-2024

wipe-out

oud icon, geen zin in nieuwe:)

Afgelopen week heb ook ik een Wildfire S besteld. Als het goed is, is hij over twee weken binnen. Het wordt mijn eerste smartphone, dus ik ben erg benieuwd.

Ik heb gekozen voor de Wildfire S omdat ik graag een Android telefoon wilde hebben. In eerste instantie viel mijn oog op de HTC Desire S, maar omdat ik toch niet zo veeleisend ben, heb ik besloten om te gaan voor de goedkopere Wildfire S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Topicstarter
Het is ook mijn eerste smartphone en volgens mij een prima instapmodel. Ik heb hem nu een paar dagen en hoewel mijn abbo pas op 1 september ingaat, heb ik er al via wifi de nodige leuke dingen mee kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik heb hem nu sinds 2 weken en het enige probleem is dat hij snel door zijn geheugen heen raced.
Verder niks dan lof het werkt super.

Tip, zie app's te vinden (wat je wilt gebruiken) die zich naar de SD Card verplaatsen.
Ik heb de prepaid versie van T-Mobile (grappige is dat T-Mobile hem zelf niet aanbied)
Ze zullen nog wel te veel wildfire's zonder S op de plank hebben liggen. :)

En leuk dat er nu ook een topic over de -S aan aangemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Keep it Cool op 12-08-2011 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Topicstarter
Keep it Cool schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:02:

Tip, zie app's te vinden (wat je wilt gebruiken) die zich naar de SD Card verplaatsen.

En leuk dat er nu ook een topic over de -S aan aangemaakt.
Je kunt de apps toch ook handmatig naar de SD card verplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
Sargan schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:41:
[...]

Je kunt de apps toch ook handmatig naar de SD card verplaatsen?
Klopt dan kan maar helaas moet de maker van de APP deze zo maken dat er dus van de SD card gebruikt word gemaakt en op dit moment schat ik dat nog geen 5 a 10% werkt vanaf de SD.
Dus alleen er heen kopiëren heeft geen zin zo gauw je gaat installeren moet de app zo geschreven zijn dat de mogelijkheid bied tot starten en opslaan op de SD Card.

Tenzij je de telefoon kunt rooten maar we gaan er vanuit dat we met een origineel toestel zitten althans ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Topicstarter
Ah op die manier, nu snap ik wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
Omdat je HTC nogal snel het geheugen lijkt op te maken heb ik de onderstaande APP (als Widget) geïnstalleerd.

Geheugen, batterij ect.ect. super handig met veel opties.
In de Market heet het MINI INFO vond het zo handig dat ik dat hier in elk geval wilde delen met de lezers.

Verder ben ik benieuwd hoe lang er bij intensief gebruik met de accu gedaan word op dit moment moet ik hem minstens 1x per 24 uur opladen dus hij is redelijk snel leeg. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik ben ook benieuwd naar het uithoudingsvermogen wat betreft de accu. Ik heb een wildfire s van 5 maanden oud voor 130 euro op de kop kunnen tikken waarmee ik mijn huidige zakelijke telefoon ( htc touch pro 2 winmo) welke ik van mijn werkgever heb gekregen ga vervangen. Ik besteed op een gemiddelde werkdag minimaal 1 uur aan gesprekstijd en daarnaast maak ik regelmatig gebruik van internet.
Ik zie het maandag wel en voor de zekerheid neem ik de oude tel mee als backup :P Mijn eigen prive telefoon is overigens een htc hd2 met een android (sense) rom.

[ Voor 12% gewijzigd door Ruffzz op 13-08-2011 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Dirkie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-06 02:19
Volgens reviews die ik heb gelezen kan de Wildfire S xvid afspelen tot een VGA resolutie (dus tot en met 640x480). Ik probeer echter twee xvid files af te spelen die zowel in lengte als in hoogte minder zijn dan VGA resolutie, en toch speelt ie ze niet af :(

Werkt de standaard video player wel bij anderen met een Wildfire S?

En als het bij anderen ook niet werkt, heeft iemand dan suggesties voor een goede videoplayer app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
Gekke Dirkie schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 03:05:
Volgens reviews die ik heb gelezen kan de Wildfire S xvid afspelen tot een VGA resolutie (dus tot en met 640x480). Ik probeer echter twee xvid files af te spelen die zowel in lengte als in hoogte minder zijn dan VGA resolutie, en toch speelt ie ze niet af :(

En als het bij anderen ook niet werkt, heeft iemand dan suggesties voor een goede videoplayer app?
Helaas ik heb even een test film gedownload met nog een lagere resolutie dan jij aangeeft maar werkt hier ook niet.
De video player werkt wel want MP4 / 3GP word wel goed afgespeeld.
Ik heb de mVideoplayer.app ook nog even getest maar ook die doet het niet met de xVid. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
Heb het gisteren voor elkaar gekregen om bijna alle app's op de SD-Card te krijgen. (behalve de reeds voor geïnstalleerde app's van de HTC zelf)
Zoek in google op "How to move apps to sd card on an unrooted device: A noobs guide. **Updated"

Op zich werkt het goed zolang je geen factory reset geeft want dan ben je de geïnstalleerde app's op de SD Card weer kwijt.

Dus voor de liefhebber om iets meer vrij basis geheugen te hebben en voordeel je kunt nu veel meer app's erbij op zetten (als je ze nodig hebt ;) )

Wel alles goed door lezen maar men schrijft dat het volledig ongevaarlijk is omdat met een factory reset alles weer zo is als toen je de fone kocht.
getest met firmware 2.3.3 op een branded T-Mobile fone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
Gekke Dirkie schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 03:05:

Het is gelukt ik kan inderdaad xVid films nu afspelen met ROCK PLAYER LITE dit is de gratis versie in de market er is ook een betaalde versie geen idee wat het verschil is maar deze functioneert nu al goed.

Kies voor software decoding en dan speelt hij de film af :)

suc6 K.i.C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Topicstarter
Vast wel een stomme vraag,
maar als ik mijn Wildfire S op de pc aansluit en dan kies voor de optie "diskdrive" zodat hij een schijfstation wordt. Dan open ik bestanden en mappen weergeven, waar moet ik dan muziek (die ik van de pc naar de smartphone wil importeren), naar toe "slepen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
Sargan schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 16:55:
Vast wel een stomme vraag,
maar als ik mijn Wildfire S op de pc aansluit en dan kies voor de optie "diskdrive" zodat hij een schijfstation wordt. Dan open ik bestanden en mappen weergeven, waar moet ik dan muziek (die ik van de pc naar de smartphone wil importeren), naar toe "slepen"?
Ik zou zelf een mapje muziek aanmaken op de SD kaart en daar de muziek heen slepen, ik vermoed dat dit wel zal werken maar ik ben daar nog niet echt mee bezig geweest.
Beste gewoon even uit testen er kan weinig mis gaan lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

Er is toch zeker wel een eenvoudigere manier om de zooi naar de SD te verplaatsten?
Ik heb er een tijdje terug een keer een app voor gebruikt op de Desire van mijn vrouw.
Die ben ik inmiddels kwijt......de app dus.
Nu heeft mijn dochter een Wildfire S....

Ik kan nog steeds niet echt wennen aan dat Android halleluja-gebeuren........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
Ridder schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 21:03:
Er is toch zeker wel een eenvoudigere manier om de zooi naar de SD te verplaatsten?
Ik heb er een tijdje terug een keer een app voor gebruikt op de Desire van mijn vrouw.

Tja er mogelijkheden genoeg, ik denk dat het met de cable er tussen het snelst werkt of je sd kaart eruit halen en in een kaartlezer stoppen ...... of draadloos via de app. wifi file explorer.
En de app total commander en dan de ftp plug-in erbij installeren .... eigenlijk opties genoeg dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:47
Ridder schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 21:03:

heb je het over apps of bestanden (muziek,video etc)? Beide zijn prima op verschillende manieren mogelijk, en en je zegt dat je het eenvoudiger wilt, eenvoudiger dan wat?

2 weken terug voor mijn vrouw ook een wildfire s gekocht, en ik vind het wel een mooi toestelletje, eisen waren:
- niet te groot
- complete software / niet te ingewikkeld (-->sense)
- niet te duur
- android :)

Zelf heb ik een HD2 met MIUI erop (hiervoor een hele tijd een CM7 rom gedraaid) en moet zeggen dat ik toch ook wel weer een beetje aan het kijken ben naar een sense rom voor mijn HD2... Alles is gewoon goed geïntegreerd.
Vind zelf alleen het toetsenbordje wat minder, de autocorrectie werkt wel goed, maar als deze onterecht een onbekend woord corrigeert moet je het weer helemaal opnieuw tikken, bij mij onthoud hij ook het ingetikte woord, zodat je deze weer gelijk kan aantikken. wellicht op te lossen met een losse install vanuit de market

[ Voor 38% gewijzigd door Prulleman op 16-08-2011 10:04 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419601

Eerste post hier.
Volg vaak de site van xda.
Vandaag heeft er iemand een port van cyanogenmod kunnnen maken voor wildfire s.
Verwacht binnenkort een download.
Hier de link: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1226765

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
Anoniem: 419601 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 19:04:
Eerste post hier.
Volg vaak de site van xda.
Vandaag heeft er iemand een port van cyanogenmod kunnnen maken voor wildfire s.
Verwacht binnenkort een download.
Hier de link: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1226765
Klink op zich goed :) had al even zitten lezen hierover en wat ik begreep was dat alle functies nog niet werkten maar het begin is er in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Dirkie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-06 02:19
Wat ik nog niet helemaal snap aan deze telefoon (het is mijn eerste android):

Op de website van HTC staat het volgende:
Intern geheugen: 512 MB
RAM: 512 MB

Dus behalve 512 MB werkgeheugen (RAM), heb je ook 512 MB intern voor opslag.

Op GSM Arena staat het volgende:
512 MB ROM, 512 MB RAM (418 MB user-available)

Volgens mij slaat die 418 MB op de hoeveelheid werkgeheugen die nog over is nadat de telefoon geheel is opgestart. Maar het kan ook op de 512 MB interne opslag slaan, waar maar 418 MB van over is door alles wat er op is geïnstalleerd.

Als ik echter bij "Manage applications" kijk, staat er onderin bij "Internal storage" 96 MB used en 54 MB free. Dat is bij elkaar slechts 150 MB! Waar zijn mijn andere Megabytes gebleven???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Niet online
Ik heb nog geen idee waar die andere MB's zijn gebleven. Heb het mijzelf ook eens afgevraagd, want 150MB is sowieso erg weinig en vooral je denkt dat je eigenlijk 512MB zou krijgen.

Maar ik zie dat het intern geheugen ook niet voor de volle 512MB gebruikt kan worden. Hiervan lijkt er maar 380MB beschikbaar te zijn en geen idee waar die andere 132MB's zijn.
Menu - Settings - Applicaties - Actieve services

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Volgens mij wordt de 512 MB ROM / intern geheugen gebruikt voor de volgende partitties:
- android (/system)
- cache (/cache)
- user data (/data)
- ...?

In geval van de een stock HTC telefoon met sense heb je voor /system vaak al meer dan 250 MB nodig, geen idee hoe de partities precies verdeeld zijn bij de wildfire, maar user data is in principe alles wat overblijft van de 512 nadat alles voor android zelf eraf is, bij een sense rom blijft er dan niet veel over.

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 07-09-2011 15:25 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:13
Draait de Wildfire S nou op Android 2.3.3 of is hij inmiddels al geupt naar 2.3.4 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Albert020 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 19:24:
Draait de Wildfire S nou op Android 2.3.3 of is hij inmiddels al geupt naar 2.3.4 ?
2.3.3, geen updates, denk ook niet dat deze ooit komen voor de wildfire s.
Het is nu voor de normale consument gewoon gingerbread, dus de laatste versie. Volgens mij worden er van subversies vaak geen releases gedaan door dit soort grote fabrikanten. Ze zullen eerder ice cream sandwich klaar maken voor de high end toestellen, voor de wildfire S zou ik niks nieuws verwachten.

Wellicht ooit via XDA:
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1038
Maar daar vind ik op dit moment ook nog geen verwijzing naar 2.3.4

[ Voor 16% gewijzigd door Prulleman op 13-09-2011 20:55 ]

Strava

• Albert020
Prulleman schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 20:55:
[...]

2.3.3, geen updates, denk ook niet dat deze ooit komen voor de wildfire s.
Het is nu voor de normale consument gewoon gingerbread, dus de laatste versie. Volgens mij worden er van subversies vaak geen releases gedaan door dit soort grote fabrikanten. Ze zullen eerder ice cream sandwich klaar maken voor de high end toestellen, voor de wildfire S zou ik niks nieuws verwachten.

Wellicht ooit via XDA:
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1038
Maar daar vind ik op dit moment ook nog geen verwijzing naar 2.3.4
Oké, bedankt.

P.S

Super handig en klein toestel ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Albert020 op 15-09-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 20:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gisteren voor mijn vriendin een Wildfire S gehaald. Zat te twijfelen tussen een Samsung Galaxy Gio en de Wildfire S, uiteindelijk is de keuze op de laatste gevallen.

Zijn wel een paar dingetjes die me opvallen t.o.v. mijn eigen Desire S, en dan met name het geheugen, resolutie en de Flash mogelijkheden. Maargoed, voor een toestel van 200 euro mag je wellicht niet teveel verwachten.

Grootste issue is dat er veel apps niet in de market verschijnen.

Ga dit weekend met het geheugen aan het knutselen, om te kijken of ik daar wat meer van vrij kan krijgen. Heb er een 8gb kaartje in gestopt, dus daar moeten we even mee uit de voeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
MikeyMan schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 09:13:
Gisteren voor mijn vriendin een Wildfire S gehaald. Zat te twijfelen tussen een Samsung Galaxy Gio en de Wildfire S, uiteindelijk is de keuze op de laatste gevallen.

Zijn wel een paar dingetjes die me opvallen t.o.v. mijn eigen Desire S, en dan met name het geheugen, resolutie en de Flash mogelijkheden. Maargoed, voor een toestel van 200 euro mag je wellicht niet teveel verwachten.

Grootste issue is dat er veel apps niet in de market verschijnen.

Ga dit weekend met het geheugen aan het knutselen, om te kijken of ik daar wat meer van vrij kan krijgen. Heb er een 8gb kaartje in gestopt, dus daar moeten we even mee uit de voeten kunnen.
Gebruik hier ook een 8 GB kaartje met App 2 SD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb inderdaad ook App2Sd geïnstalleerd, maar dat schoot nog niet zo op... Verbaast me vooral dat veel van de apps niet naar het kaartje over te zetten zijn...
Maar met de guide van hierboven moet dat op te lossen zijn... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
MikeyMan schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:23:
Heb inderdaad ook App2Sd geïnstalleerd, maar dat schoot nog niet zo op... Verbaast me vooral dat veel van de apps niet naar het kaartje over te zetten zijn...
Maar met de guide van hierboven moet dat op te lossen zijn... ;)
Ook niet alles hoor, maar wel veel ;)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Keep it Cool schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 10:47:
Heb het gisteren voor elkaar gekregen om bijna alle app's op de SD-Card te krijgen. (behalve de reeds voor geïnstalleerde app's van de HTC zelf)
Zoek in google op "How to move apps to sd card on an unrooted device: A noobs guide. **Updated"

Op zich werkt het goed zolang je geen factory reset geeft want dan ben je de geïnstalleerde app's op de SD Card weer kwijt.

Dus voor de liefhebber om iets meer vrij basis geheugen te hebben en voordeel je kunt nu veel meer app's erbij op zetten (als je ze nodig hebt ;) )

Wel alles goed door lezen maar men schrijft dat het volledig ongevaarlijk is omdat met een factory reset alles weer zo is als toen je de fone kocht.
Heb dit gedaan, maar sindsdien constant foutmeldingen in de market: "onvoldoende ruimte".

Word er dus nog niet onverdeeld vrolijk van...
Iemand anders hier tegenaan gelopen?

• Keep it Cool
MikeyMan schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 10:35:
[...]

Heb dit gedaan, maar sindsdien constant foutmeldingen in de market: "onvoldoende ruimte".

Word er dus nog niet onverdeeld vrolijk van...
Iemand anders hier tegenaan gelopen?
Ik ben nog steeds happy met deze optie heb iets meer als 50MB vrij en alles op de SD-Card staan, alleen de widget's zouden niet goed werken vanaf SD-Card en de paar die ik gebruik heb ik op de fone zelf laten staan.
Ik heb geen vastlopers, ik las wel ergens dat als je minder dan 20mb echt fone geheugen over had dat sommige programma's zoals PEEP moeilijk begonen te doen.

Ik neem aan dat je wel alles op de SD-Card krijgt ? ..... zou me alleen kunnen voorstellen dat de SD-Card misschien moeilijk doet ?

Suc6 KiC

• Mystic_Jack
  • Niet online
Ik merk wel dat als ik minder dan 20MB over heb dat de apps niet bijgewerkt kunnen worden. Het downloaden mislukt dan gewoon.

Waarschijnlijk een eigenaardigheidje van Android ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Volgens de specificaties beschikt de telefoon over 512MB intern opslaggeheugen. Ik zie echter 68MB in gebruik en 82MB vrij geheugen. Een simpele optelsom leert dat de telefoon maar 150MB intern opslaggeheugen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 20:49
ik heb zelf vandaag ook de HTC Wildfire S gehaald, ben er erg van onder de indruk.
Voorheen altijd de MDA lijn gehad (de T-Mobile branded versie van de HTC) 3jr geleden geswitched naar Nokia, vorrig jaar naar een Blackberry.. maar ben toch blij weer terug te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 18:20:
Volgens de specificaties beschikt de telefoon over 512MB intern opslaggeheugen. Ik zie echter 68MB in gebruik en 82MB vrij geheugen. Een simpele optelsom leert dat de telefoon maar 150MB intern opslaggeheugen heeft?
zoals hier beschreven:
Prulleman schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:51:
Volgens mij wordt de 512 MB ROM / intern geheugen gebruikt voor de volgende partitties:
- android (/system)
- cache (/cache)
- user data (/data)
- ...?

In geval van de een stock HTC telefoon met sense heb je voor /system vaak al meer dan 250 MB nodig, geen idee hoe de partities precies verdeeld zijn bij de wildfire, maar user data is in principe alles wat overblijft van de 512 nadat alles voor android zelf eraf is, bij een sense rom blijft er dan niet veel over.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-06 09:20

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

2.3.3 draait ie, een update stond niet echt geplant maar dat is een beetje onduidelijk.

* zwahiel heeft 'm al sinds hij voor 't eerst uitkwam via grijze import.
Ter vervanging van mijn Hero. Vind 't nog steeds een eerlijk toestel, lekker klein en iedereen die 'm vast heeft vind de formfactor heerlijk. Kan prima doen wat ie moet doen!

Jammer dat bij zijn opvolger de led flash eruit gehaald is. Blijf nog even met mijn Wildfire doorgaan :)

//edit: qua geheugen, zet eens wat actieve applicaties uit, dat scheelt enorm. Memory loopt snel vol als je niet oppast. De standaard HTC meuk kunnen allemaal op. Stocks, weather, dat soort zut.

[ Voor 17% gewijzigd door zwahiel op 05-10-2011 00:00 ]

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:55
Iemand een idee of er nog officiele rom updates gaan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Tazzy schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 12:11:
Iemand een idee of er nog officiele rom updates gaan komen?
Niet waarschijnlijk bij een low/mid range toestel. wellicht wel via de onofficiele weg: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1038
Hier staan wel een aantal custom roms, maar het stelt nog niet zoveel voor in vergelijking met bv de HD2 community...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Is er een manier om in Gingerbread tasks te killen, zonder een extra app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ja hoor, via instellingen, applicaties, draaiend, selecteren, stoppen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Ik zie bijvoorbeeld Wordfeud niet in de lijst staan, terwijl deze wel actief blijft. (ik krijg notificaties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Ik heb iets op het toestel ontdekt:

Als de accu helemaal leeg is en het toestel schakelt zichzelf uit, dan krijg je het toestel niet meer aan voordat je 'm aan de lader hebt hangen. Als je de power/unlock toets aan de bovenkant ingedrukt houdt, dan zie je een zwak rood ledje in het toestel branden. Niet het ledje achter de speaker, maar een die zichtbaar is via de lichtsensor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:14
Mijn vrouw heeft ook een Wildfire S,maar ik kan op haar toestel Wordfeud niet in de market vinden. Iemand enig id hoe dat kan? Op mijn Legend staat hij er gewoon.
Ook heeft ze nog steeds niet de nieuwe market, is dat nog te versnellen?

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-06 21:44
Ik lees iets over unbranded toestel. Dan zou ik dus alleen afhankelijk zijn van updates door HTC.
Dat betekent dus volgens mij dat je niet meer afhankelijk bent van updates van je telco-provider.
Nu wil ik een Wildfire S prepaid toestel kopen en gelijk mijn eigen oude sim-kaart er in stoppen.
Kortweg: mijn eigen oude T-mobile abbo gebruiken op deze nieuwe Telfort prepaid-telefoon.

Wanneer spreken we over een telefoon die niet afhankelijk is van updates door je telco-provider?
Hoe kan ik dat controleren?

[ Voor 5% gewijzigd door CAD-tekenaar op 11-11-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Niet online
Er zijn goede ontwikkelingen gaande met het softwarematig rooten van de Wildfire S.

De CDMA versie kan softwarematig geroot worden. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1351409

Met onze versie zijn sommige druk mee bezig.
[DEV]Possible S-OFF Without XTC-Clip v2
en
Wildfire S A510e & A510a - S-OFF WITHOUT XTC-CLIP - Discussion thread

[ Voor 34% gewijzigd door Mystic_Jack op 23-11-2011 22:53 . Reden: 2 links toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
Misschien nog een tip wat de accu behelst.
Ik heb van een Engelstalige webshop uit China een accu besteld van 3500mA hierbij werd nog een accu van 1500mA + een Cover voor de achterzijde geleverd voor 13.50€ + gratis verzenden.(was wel 2,5 week onderweg)
Ben nu aan het laden met de 3500mA en dan de komende dagen eens flink testen of ik er nu ook dubbel zolang mee kan.
Doordat de accu iets dikker is moest er een ander cover op en moet zeggen dat hebben ze mooi gedaan. :)
En vond het een mooi prijsje voor 2 accu's + cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Laatst online: 11-06 21:40
Keep it Cool schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 10:47:

Ik heb dit gisteren gedaan, en het lijkt tot nu toe prima te werken.
Dit is de huidige link: http://androidforums.com/...mplified.html#post2958430

Wat je eigenlijk doet is dat je de default installatie locatie voor apps aanpast naar de sdcard. Bestaande apps worden niet verplaatst, maar dat kan je vervolgens handmatig doen of eventueel met hulp van app2sd. Een aantal grote boosdoeners, zoals doubletwist, maps en facebook zij helaas niet te verplaatsen. O.a. whatsapp en de app van t.net wel. Bij mij leverde het ruim 20mb op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik loop nog steeds zwaar tegen problemen aan met het geheugen. De apps kun je inderdaad wel verplaatsen, maar het dagelijks gebruik zorgt ervoor dat het geheugen alsnog volloopt.

Op een gegeven moment wordt het toestel daarmee alsnog onbruikbaar. Denk daarbij aan enkele dagen...

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 06-12-2011 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Bedoel je dan het opslaggeheugen of het werkgeheugen (onder actieve services)?
Ik herken dat niet, hoewel het me laatst wel opviel dat ik mijn android telefoon vaker opnieuw opstartte dan mijn macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Opslaggeheugen kun je natuurlijk uitbreiden met een sd-kaart. Het gaat echt om werkgeheugen.

M'n vriendin heeft een t-mobile branded versie, en heeft, met veel pijn en moeite max 17mb over. Maar na een paar dagen internetten en gmailen, is dat geslonken tot 5, waarna verschillende apps tegen problemen aan lopen. En dat is na bovenstaande kunstgreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Die kunstgreep doet ook niets aan het werkgeheugen. B)
Ik heb een unbranded versie, nu rond de 200 mb vrij. Wel gisteravond opnieuw opgestart, ik heb geen idee wat het na een paar dagen is. Je kan in die lijst met actieve services toch wel zien wat de boosdoener is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Volgens mij wordt er nu ram en opslag (/data) door elkaar gehaald. Dat je ram volloopt kan bij android geen kwaad, maar volgens mij is je cache onderdeel van data, dus die kan ook vollopen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kan in de lijst actieve applicaties wel e.e.a. zien:
- instellingen 10 mb
- market 13 mb
- agenda 7,5 en 4,7 mb
- google services 11mb
- berichten 10 mb
- touch input 10 mb
Hier staat onderin ook '235 mb vrij', met het kopje ram.

Echter, als ik naar alle applicaties schakel, wordt er gesproken van 17 mb vrij, met het kopje 'interne opslag'. En daar lijkt het mis te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Klopt, dan heb je teveel apps op je interne geheugen staan... Indien mogelijk veplaatsen naar sd of anders verwijderen als je ze niet of weinig gebruikt....

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, helaas zijn de grootverbruikers niet te verwijderen... Maps, gmail en facebook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:14
Zojuist heeft de Wildfire S van mijn vrouw de nieuwe update gehad. Nieuw lockscreen is zo op het oog de grootste verandering, verder weinig :)

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Ik ben de update nu ook aan het binnenhalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Laatst online: 12-03 21:20
F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 08 december 2011 @ 01:31:
Mijn vrouw kreeg gisteren de update ook binnen, echter zegt deze na binnenhalen dat de systeemsoftware niet overeenkomt met HTC en hij de update dus niet mag installeren.
Iemand enig idee hoe het dan wel te doen? Het is een originele HTC telefoon met de originele rom zoals die geleverd is.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 08 december 2011 @ 01:31:
Welke update is dit ?ik heb t-mobile branded en simlock wanneer ik handmatig probeer te updaten dan krijg ik de melding dat het toestel up todate is !

ben benieuwd zit nu op 2.3.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Xanion schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:39:
[...]

Mijn vrouw kreeg gisteren de update ook binnen, echter zegt deze na binnenhalen dat de systeemsoftware niet overeenkomt met HTC en hij de update dus niet mag installeren.
Iemand enig idee hoe het dan wel te doen? Het is een originele HTC telefoon met de originele rom zoals die geleverd is.
Wat je kan proberen is het toestel te resetten naar de fabrieksinstellingen en het dan nogmaals proberen.
Keep it Cool schreef op donderdag 08 december 2011 @ 16:53:
[...]

Welke update is dit ?ik heb t-mobile branded en simlock wanneer ik handmatig probeer te updaten dan krijg ik de melding dat het toestel up todate is !

ben benieuwd zit nu op 2.3.3
Na de update staat er Android 2.3.5 op.

Ook is de HTC Sense laag iets geüpdatet, zo ziet het lockscreen eruit als bij HTC Sense 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
Na de update staat er Android 2.3.5 op.

Ook is de HTC Sense laag iets geüpdatet, zo ziet het lockscreen eruit als bij HTC Sense 3.
Ik vermoed dat je dan geen t-mobile fone hebt ?
Maar zelf geïmporteerd ?
Dus dan zal de update mijn neus wel voorbij gaan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Ik heb die van mij los en simlockvrij gekocht bij smartphoneshop.nl. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 08 december 2011 @ 22:46:
Ik heb die van mij los en simlockvrij gekocht bij smartphoneshop.nl. :)
zo gelukt ook 2.3.5 heb een goldcard aangemaakt en de complete versie erop gezet en gelukkig werkt alles nog nu alleen de programma's er op nieuw opzetten.
En de Fone is nu ook unbranded dus de T-Mobile zaken zijn eraf
Heb wel het idee dat er nu meer geheugen vrij is dus eerst maar eens proberen zonder het geheugen naar de SD te verplaatsen.

Ze hebben inderdaad wat verbeterd betreffende geheugen gebruik. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Keep it Cool op 09-12-2011 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-06 18:41
[...]

zelfde probleem hier simlock vrije telefoon en geeft ook deze melding (heb er ook niet veel apps op staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Keep it Cool schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 20:31:
[...]

zo gelukt ook 2.3.5 heb een goldcard aangemaakt en de complete versie erop gezet en gelukkig werkt alles nog nu alleen de programma's er op nieuw opzetten.
En de Fone is nu ook unbranded dus de T-Mobile zaken zijn eraf
Heb wel het idee dat er nu meer geheugen vrij is dus eerst maar eens proberen zonder het geheugen naar de SD te verplaatsen.

Ze hebben inderdaad wat verbeterd betreffende geheugen gebruik. :)
De data partitie is nog steeds maar 150 mb, zelfde als voor de update

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
Prulleman schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 11:03:
[...]

De data partitie is nog steeds maar 150 mb, zelfde als voor de update
Klopt maar op de 1 of andere manier heb ik nu na het installeren van alle app's iets meer dan 60mb vrij terwijl voorheen ongeveer 32mb vrij was en toen had ik het kunststukje ook nog nodig om de SD card te gebruiken via die truc welke ik op de 1ste page had beschreven.

Dus ze hebben blijkbaar wel wat aangepast alleen wat er voorheen standaard geïnstalleerd stond lijkt er nu ook allemaal te staan ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Keep it Cool schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 12:14:
[...]

Klopt maar op de 1 of andere manier heb ik nu na het installeren van alle app's iets meer dan 60mb vrij terwijl voorheen ongeveer 32mb vrij was en toen had ik het kunststukje ook nog nodig om de SD card te gebruiken via die truc welke ik op de 1ste page had beschreven.

Dus ze hebben blijkbaar wel wat aangepast alleen wat er voorheen standaard geïnstalleerd stond lijkt er nu ook allemaal te staan ! :D
Ik heb de indruk dat alleen wat caches leeggegooid zijn oid. Na 2 dagen is er weer net zo weinig ruimte vrij als voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
Jesse schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 12:18:
[...]

Ik heb de indruk dat alleen wat caches leeggegooid zijn oid. Na 2 dagen is er weer net zo weinig ruimte vrij als voor de update.
oei laten we dat niet hopen :( het is nu een uur 16 geleden dat het er bij mij opstaat dus we zien het de komende dagen dan wel.

Misschien dat het ook nog zou kunnen liggen aan de update ?
Ik heb de volledige versie geïnstalleerd daar zat een ROM bij van 151.8MB als het alleen een update is zou het kunnen dat er misschien niet alles word meegenomen ter verbetering ... afijn we wachten af voorlopig meer tevreden dan met de vorige versie.

[ Voor 29% gewijzigd door Keep it Cool op 10-12-2011 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCreations
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:54
[...]

Telefoon van mijn vriendin heeft hetzelfde probleem. Is gewoon stock en unbranded toestel. Meer mensen hier last van?

//edit:

Na een reset van de telefoon, ging de update prima.

[ Voor 5% gewijzigd door JCreations op 12-12-2011 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
Jesse schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 12:18:
[...]

Ik ben nu 3 dagen verder maar in mijn geval dus wel een blijvende verbetering het zwabbert tussen de 62 en 64 mb sinds vrijdag wat ik nog over heb, terwijl voor die tijd zat ik op 32mb.

[ Voor 7% gewijzigd door Keep it Cool op 12-12-2011 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Keep it Cool schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:29:
[...]

Ik ben nu 3 dagen verder maar in mijn geval dus wel een blijvende verbetering het zwabbert tussen de 62 en 64 mb sinds vrijdag wat ik nog over heb, terwijl voor die tijd zat ik op 32mb.
Dat is niet gek. Ik heb heel kort voor de update de aanpassing gedaan dat me apps naar de sd gaan, dus ik kan niet zo goed vergelijken.
Het valt me wel op dat als ik bij interne opslag ga kijken dat er eerst staat 18 mb vrij, en als ik dan een keer heen en weer ga naar een ander tabje het plotseling 35 mb is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hier ook de zelfde ervaring als keep it cool... Geheugen lijkt ineens veel minder een probleem.
Toestel is hiermee een stuk bruikbaarder!

• Prulleman
Jesse schreef op maandag 12 december 2011 @ 22:02:
[...]

Dat is niet gek. Ik heb heel kort voor de update de aanpassing gedaan dat me apps naar de sd gaan, dus ik kan niet zo goed vergelijken.
Het valt me wel op dat als ik bij interne opslag ga kijken dat er eerst staat 18 mb vrij, en als ik dan een keer heen en weer ga naar een ander tabje het plotseling 35 mb is.
volgens mij wordt in het ene overzicht alleen ruimte van apps gerekend, in het andere apps + cache (waardoor er dus minder vrij is)

Strava

• Xanion
  • Laatst online: 12-03 21:20
JCreations schreef op zondag 11 december 2011 @ 22:55:
[...]

Telefoon van mijn vriendin heeft hetzelfde probleem. Is gewoon stock en unbranded toestel. Meer mensen hier last van?

//edit:

Na een reset van de telefoon, ging de update prima.
Je hebt een reset naar fabrieksinstellingen gedaan? Een gewone reset had ik al geprobeerd, maar dat hielp niet.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traaymakers
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 22:58
Vandaag ook de update binnengekregen. Heb nu 32 mb vrij terwijl ik ervoor nog op 12 zat dus hoop dat dat zo blijft (en dat de meldingen met geheugengebrek ophouden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 01:14
Waarom zou je eigenlijk voor de Wildfire kiezen als je ook voor beduidend minder geld een ZTE Blade kunt kopen, unlocked, met identieke specificaties én een significant beter scherm (800x480)...

Of zie ik iets over het hoofd? Heb beide in handen gehad en bouwkwaliteit lijkt me ook gelijkwaardig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traaymakers
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 22:58
Nee dat klopt op zich wel. Toen ik mijn HTC kocht kwam ik pas later achter het bestaan van de Blade. Heb er overigens geen spijt van, vind de Wildfire wel mooier en net wat compacter, wat ik fijn vind.

Maar idd veel makkelijker om custom roms te installeren (en volgens mij ook een grotere community die daaraan werkt), en een hogere resolutie is ook wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Sinds de update heb ik een probleem met mijn mail. Fabrieksreset werkt niet, probleem blijft.
Kan ik hem opnieuw flashen? Staat in dit draadje weinig over.

Never mind. Via XDA gefixed.

[ Voor 9% gewijzigd door Cyberpope op 18-12-2011 22:36 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
majic schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 00:15:
Waarom zou je eigenlijk voor de Wildfire kiezen als je ook voor beduidend minder geld een ZTE Blade kunt kopen, unlocked, met identieke specificaties én een significant beter scherm (800x480)...

Of zie ik iets over het hoofd? Heb beide in handen gehad en bouwkwaliteit lijkt me ook gelijkwaardig...
Ze schelen anderhalve centimeter, dat is redelijk wat op een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik had met de ZTE toch het gevoel dat ik daarmee aan het knutselen zou moeten, terwijl ik met de Wildfire een meer "af" product koop voor mijn vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Opvallend dat de meeste tweakers hier dit toestel voor vrouw/vriendin kopen (including me) ;)
Het is natuurlijk ook (zeker in wit) een leuk vrouwentoestel, lekker compact, HTC sense is ook vrouwvriendelijk en niet te duur (ik ga toch iets anders met mijn telefoon om dan mijn vrouw :X )
Deze sprong er voor mij (als toestel voor mijn vrouw) toch wel uit naast de SG Ace en de ZTE

[ Voor 14% gewijzigd door Prulleman op 19-12-2011 12:00 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Laatst online: 21:23
Ik heb sinds kort een Wildfire S. In het begin had ik in het menu wat je krijgt als je de powerknop ingedrukt houd een optie voor Silent mode. Alleen nu is die eruit. Ik heb nu er alleen maar drie opties in, nl. Uit, Airplane en reboot.

Dat ik heb net had was het menu veel uitgebreider. Iemand enig idee hoe dat komt? Ik heb een app geinstalleerd die het volume aanpassen op een bepaalde tijd (Sound Manager). Misschien heeft die er mee te maken?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Silent mode (met of zonder tril) kan je ook met de volume down toets bereiken)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
Prulleman schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:18:
Silent mode (met of zonder tril) kan je ook met de volume down toets bereiken)
Ja, dat zou kunnen, maar eigenlijk wil ik het ook in het andere menu terug hebben :D Ik heb de Sound Manager app verwijderd, maar dan blijft het menu hetzelfde. Ik heb eigenlijk niet zoveel zin om een reset te doen :(

[ Voor 19% gewijzigd door urk_forever op 27-12-2011 21:53 ]

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

urk_forever schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 21:50:
[...]

Ja, dat zou kunnen, maar eigenlijk wil ik het ook in het andere menu terug hebben :D Ik heb de Sound Manager app verwijderd, maar dan blijft het menu hetzelfde. Ik heb eigenlijk niet zoveel zin om een reset te doen :(
Het heeft bij mij nooit in dat menuutje gezeten, dus ik vraag me af of je zonder downgrade dit menuitem gaat terugkrijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266062

Ik heb sinds kort ook een Wildfire S en mijn vriend heeft toen direct de nieuwe software enzo erop gezet.
Maar nu zijn er een aantal dingen waarbij ik me afvraag of ik dat niet aan kan passen....

Als mijn batterij bijna leeg is dan krijg ik steeds een pop-up scherm waarin staat dat de batterij bijna leeg is en dat ik de energiebesparing aan moet zetten. De energiebesparing heb ik gezet bij 30% dus die zou er automatisch op moeten springen (al merk ik weinig verschil). Maar nu is mijn vraag, hoe kan ik er voor zorgen dat die pop-up niet steeds komt. Na 1x weet ik ook wel dat de batterij bijna leeg is en het is gewoon irritant.

Ook krijg ik na de up-date als ik een smsje krijg (en mijn telefoon is vergrendeld) een pop-up waarin dus het smsje staat. Maar zodra ik mijn telefoon ontgrendel is deze pop-up weg en moet ik alsnog handmatig naar berichten toe. Is er een mogelijkheid dat die pop-up blijft staat, zodat ik deze maar hoef aan te tikken en dan mijn sms uit kom, of om deze pop-up helemaal te laten verdwijnen (als deze niet kan blijven staan na ontgrendeling)?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCreations
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:54
Xanion schreef op donderdag 15 december 2011 @ 14:26:
[...]

Je hebt een reset naar fabrieksinstellingen gedaan? Een gewone reset had ik al geprobeerd, maar dat hielp niet.
Sorry voor late reactie. Je moet inderdaad een fabrieksreset doen waarbij alles gewist wordt en je alle settings weer opnieuw moet instellen. Mocht dit ook niet helpen, dan vrees ik dat je je telefoon naar HTC moet sturen of even bij XDA via een RUU moet installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Of het sinds de software update is weet ik niet zeker, maar ik heb de laatste tijd vaak moeite met het unlocken van de telefoon. (trek aan de ring om vrij te geven)
Zijn er meer mensen die daar last van hebben of heeft iemand ideeen wat ik eraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Niet online
Voor de liefhebbers, de bootloader kan unlocked worden via http://www.htcdev.com/bootloader/

Zie ook: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1431501

S-off gaat die niet, maar een andere rom zou wel geïnstalleerd kunnen worden. En dat vind ik al erg plezierig. :)

Tutorial: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=21114312

Voor het rooten, wel s-on helaas: http://forum.xda-develope...p?p=21201909&postcount=82
Waarschijnlijk is het temproot of iets dergelijks. htc apps kan ik bijvoorbeeld nog steeds niet verwijderen of ik doe iets verkeerds.

[ Voor 36% gewijzigd door Mystic_Jack op 11-01-2012 23:54 . Reden: Tutorial toegevoegd en root tutorial toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-05 11:15

D-rez

dexels

Mijn vriendin heeft sinds kort zeer regelmatig crashes. Telefoon reboot dan gewoon en het is zeer random. Telefoon stopt met reageren en BAF, uit. We hebben het idee dat het sinds de update vaker voorkomt. Behoorlijk irritant dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Jesse schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:07:
Of het sinds de software update is weet ik niet zeker, maar ik heb de laatste tijd vaak moeite met het unlocken van de telefoon. (trek aan de ring om vrij te geven)
Zijn er meer mensen die daar last van hebben of heeft iemand ideeen wat ik eraan kan doen?
Hier ook (sinds de update), reboot lijkt het even te fixen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-06 11:06
Op de wildfire s hier van me moeder geen OTA update. Geprobeerd met deze RUU update: RUU_Marvel_S_HTC_Europe_2.13.401.2_Radio_47.23a.35.3035H_7.53.39.03M_release_225747_signed.

Maar krijgt constant een 140 error(bootloader error)
Ook geprobeerd met een goldcard maar krijg het niet voor elkaar
Iemand een idee?

Opgelost, met tijdelijke root & misc.img editten naar een oude rom versie.

[ Voor 11% gewijzigd door OnlyRinaldo op 09-01-2012 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
Larrs schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 23:59:
Voor de liefhebbers, de bootloader kan unlocked worden via http://www.htcdev.com/bootloader/

Zie ook: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1431501

S-off gaat die niet, maar een andere rom zou wel geïnstalleerd kunnen worden. En dat vind ik al erg plezierig. :)

Tutorial: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=21114312
Bedankt voor de tip ik heb de bootloader nu unlockt had een stille hoop dat ik nu gelijk programma's die niet gebruikt worden er af kon mikken maar helaas dat pikt hij niet.
Heb je nog tips voor custom roms ?
op dat forum van XDA staat zo veel daar kun je haast niets uit filteren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Heb je naast de bootloader unlock, je wildfire s ook ge-root?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1432074
dit zijn namelijk wel 2 afzonderlijke dingen. Als je root rechten hebt kan je dingen op je systeem partitie aanpassen, zoals stock apps verwijderen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
Prulleman schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:22:
Heb je naast de bootloader unlock, je wildfire s ook ge-root?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1432074
dit zijn namelijk wel 2 afzonderlijke dingen. Als je root rechten hebt kan je dingen op je systeem partitie aanpassen, zoals stock apps verwijderen.
Had ik niet gedaan ga nu dat gedeelte doorlezen . thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
Hebben jullie ook zo weinig apps in HTC Hub? Bij mij staan er maar 2 in, QuickOffice en Teeter. En ik ben eigenlijk op zoek naar de zoeklamp app die op de oude Wildfire zat. Volgens deze site zou die in HTC Hub moeten zitten. Maar ik zie hem dus niet. Hebben jullie hem wel?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
urk_forever schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 12:16:
Hebben jullie ook zo weinig apps in HTC Hub? Bij mij staan er maar 2 in, QuickOffice en Teeter. En ik ben eigenlijk op zoek naar de zoeklamp app die op de oude Wildfire zat. Volgens deze site zou die in HTC Hub moeten zitten. Maar ik zie hem dus niet. Hebben jullie hem wel?
wat is een zoeklamp? gewoon een app die de LED flitser aanzet als zaklamp? Voor mijn vrouw gewoon een random HTC compatible app uit de market gehaald, werkt prima.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Je kan ook gewoon de camera aanzetten, kiezen voor video opname en dan op de flitser klikken, dan blijft het lampje ook branden. :)
Pagina: 1 2 Laatste