• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-12-2025
Beste tweakers,

Een collega van mij zou graag een 3e scherm op zijn pc aan sluiten.

Nu zijn er een paar opties, maar ik verdrink in de informatie op het moment, wie kan helpen.
Zijn desktop heeft enkel ruimte voor een low profile gpu. Matrox vind ik te duur.

Op dit moment heeft hij een vga splitter op zijn gpu om naar 2 schermen te gaan.
volstaat het om een kaart zoals : http://xfxforce.com/en-us...ries/5450.aspx?lang=en-us te pakken, diezelfde setup van de vga splitter op de poort te zetten en het 3e scherm op de dvi ?

p.s. de 2 huidige schermen zijn oude 19'' tft's met een max res. van 1600 volgens mij.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:48
Als je zo'n splitter gebruikt heb je natuurlijk wel op die twee monitoren hetzelfde beeld, weet niet of dat de bedoeling is? Zoniet, kun je beter kijken naar een Eyefinity setup. Hierbij gebruik je voor de derde monitor de DisplayPort aansluiting van een hiervoor geschikte kaart. Wil je hier een DVI of VGA monitor op aansluiten heb je een actieve converter nodig.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

In principe moet elke kaart kunnen, maar ik zou bij voorkeur een kaart van het zelfde merk / type nemen als hij er nu in heeft zitten. Ati / nVidia. Voorkomt een hoop ellende met drivers die elkaar bijten, plus je hoeft niks extra's te installeren.

Voorwaarde om dit te doen is uiteraard dat zijn desktop een 3e kaart ondersteunt - bij bijvoorbeeld Dell's moet je kiezen tussen intern / riserkaart en een externe kaart, en in jouw geval heb je er dan dus niks aan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:35
Eventueel kun je misschien een PCI-e riser gebruiken en wat staal wegdremelen. Een moderne videokaart heeft immers wel meer dan 3 aansluitmogelijkheden.

Anders wordt het inderdaad een extra vdeokaart installeren.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• Patientzero
@ nielson, hij heeft momenteel niet 2 identieke schermen, perhaps is het geen splitter maar het leek mij at first glance er wel op.

Stel ik wil een eyefinity setup, kun je mij eens een voorbeeld geven van die actieve converter ?

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-02 10:04
[verwijderd]

[ Voor 89% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:18 ]

• -seagull-
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-02 13:59
Zoniet, kun je beter kijken naar een Eyefinity setup. Hierbij gebruik je voor de derde monitor de DisplayPort aansluiting van een hiervoor geschikte kaart. Wil je hier een DVI of VGA monitor op aansluiten heb je een actieve converter nodig.
Ik heb een Gigabyte Radeon HD5750 Silent Cell met 2 HP ZE22w monitoren op de DVI poorten.
Als ik TV aansluit op de HDMI poort kan ik kiezen uit 2 van de 3 displays, maar alle 3 tegelijk lukt niet.
Zou het dan wel lukken als ik TV aansluit met een displayport naar HDMI kabel?

Edit:
OK, ik moet dus 1 van de HP displays via displayport aanlsuiten als ik het goed begrijp.

[ Voor 24% gewijzigd door -seagull- op 09-08-2011 14:09 ]

• Nielson
Hier nog meer info: http://www.amd.com/us/pro...gy/how-to/Pages/faqs.aspx

In dit topic staan misschien ook nog handige info: Msi Hawk 5770 met 3 monitoren (2x Extended displays)

Wat voor een aansluitingen hebben die oude monitoren, vga of dvi?
-seagull- schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 14:04:
[...]

Ik heb een Gigabyte Radeon HD5750 Silent Cell met 2 HP ZE22w monitoren op de DVI poorten.
Als ik TV aansluit op de HDMI poort kan ik kiezen uit 2 van de 3 displays, maar alle 3 tegelijk lukt niet.
Zou het dan wel lukken als ik TV aansluit met een displayport naar HDMI kabel?
Alleen indien je zoals gezegd een actieve adapter gebruikt.

• Patientzero
vga

• Nielson
Dan moet je even goed opletten dat je een kaart kiest met de juiste aansluitingen. DisplayPort moet er dus opzitten, en de mogelijkheid voor tweemaal vga. Je kunt een DVI-I aansluiting met een verloopje omzetten naar VGA, let er echter op dat bij de meeste kaarten met twee DVI connectors er maar eentje DVI-I is en de ander DVI-D.

• Patientzero
Mja ik zit dus te zoeken, maar bijv. de link die ik hier eerder gaf als voorbeeld van een eyefinity kaart.
Daarom volg ik op het moment even niet hoe dit dus in zijn werk gaat :
http://xfxforce.com/en-us...ries/5450.aspx?lang=en-us
Afbeeldingslocatie: http://xfxforce.com/thumb.ashx//c4013d12-c868-4c00-a723-6ed58cf21f4e/RelatedGraphicCardSeries_RelatedGraphicCardModels1_RelatedGraphicCardProducts7/1024x768_jpeg_HD545XZNFX_1.jpeg,400,300
Dit is dus een eyefinity kaart, met 1 vga en hdmi en 1 dvi aansluiting.
Maar, ik heb een lowprofile nodig, dus die add. vga die er op kunt doen ( optioneel dus )
past niet
Afbeeldingslocatie: http://xfxforce.com/thumb.ashx//6f59cea5-0a2f-410f-a985-fcad390c098a/RelatedGraphicCardSeries_RelatedGraphicCardModels1_RelatedGraphicCardProducts7/1024x768_jpeg_HD545XZNFX_3.jpeg,400,300

Hoe zou ik dat, stel ik gebruik een kaart zoals deze ( veel andere kom ik niet tegen namelijk ) voor elkaar moeten krijgen.

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-02 16:21
Aparte achterplaat voor de vga aansluiting.

Deze kun je gebruiken, daarna alleen de com gedeelte eruit halen en wisselen voor de VGA.
http://azerty.nl/producte...rieel-paneel-db-9-m-.html

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• Patientzero
alright thnx, nu weer een stap terug

Zojuist gekeken naar zijn setup, er zit een gpu in.
daarop zit dus iets wat op 1e opzicht lijkt op een dvi splitter, maar zoals we zojuist geleerd hebben is dit dus een actieve adapter ?!
Enfin, om het bij het voorbeeld van deze kaart te houden.
ik sluit 1 vga op de vga poort aan, en hou zijn setup verder voor de 2 schermen op dvi ?

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-02 16:21
Kan je erachter komen wat voor kaart er nu in zit?
Maak anders een foto, dan snappen wij ook wat je bedoelt.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• Nielson
marlboro86 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 15:04:
alright thnx, nu weer een stap terug

Zojuist gekeken naar zijn setup, er zit een gpu in.
daarop zit dus iets wat op 1e opzicht lijkt op een dvi splitter, maar zoals we zojuist geleerd hebben is dit dus een actieve adapter ?!
Als het een low profile kantoorpc'tje (HP?) is denk ik eerder dat er een custom aansluiting op zit, zoiets misschien?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PYfPYMzKqRruYtdkAz5YCQLb/full.jpg
Enfin, om het bij het voorbeeld van deze kaart te houden.
ik sluit 1 vga op de vga poort aan, en hou zijn setup verder voor de 2 schermen op dvi ?
Ligt eraan wat je wilt, de huidige videokaart (of zit deze integrated?) helemaal vervangen of eentje bijplaatsen (indien mogelijk) voor de derde monitor.

[ Voor 5% gewijzigd door Nielson op 09-08-2011 15:34 ]

• Patientzero
Afbeeldingslocatie: http://img695.imageshack.us/img695/9623/imag0425bk.jpg
Bij deze de harrewar, aangelegt door een ict bedrijf -_-

Maar het wordt nu nog leuker ( leuk van die uitdagingen )
Er wordt gebruik gemaakt van een remote om op de server te komen, en bij boekhoudprogramma's etc.
om precies te zijn een remote van Citrix, xenapp.

Nu wil deze persoon dus 3 schermen ( 3x een oude HP L1906, vga dus )
over 2 schermen wil hij deze xenapp van citrix hebben, zodat hij op 2 schermen kan werken in zijn remote.
Op zijn 3e scherm wil hij bewakingsbeelden 24/7 ( vandaar het 3e scherm )

ik heb zelf nog nooit met 3 schermen gespeeld... maar ik weet niet of de opties die je hebt toepasbaar zijn op enkele schermen etc. vandaar deze vragen 8)7

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-02 22:31

ötzi

eclecticus

en de D-SUB die op het moederbord zit , is die niet gewoon te gebruiken ?

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-02 21:27
als je een externe GPU gebruikt kan je de onboard kaart toch niet meer gebruiken of zie ik dat verkeerd ?

Verwijderd

marlboro86 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 16:11:
[afbeelding]
Bij deze de harrewar, aangelegt door een ict bedrijf -_-

Maar het wordt nu nog leuker ( leuk van die uitdagingen )
Er wordt gebruik gemaakt van een remote om op de server te komen, en bij boekhoudprogramma's etc.
om precies te zijn een remote van Citrix, xenapp.

Nu wil deze persoon dus 3 schermen ( 3x een oude HP L1906, vga dus )
over 2 schermen wil hij deze xenapp van citrix hebben, zodat hij op 2 schermen kan werken in zijn remote.
Op zijn 3e scherm wil hij bewakingsbeelden 24/7 ( vandaar het 3e scherm )

ik heb zelf nog nooit met 3 schermen gespeeld... maar ik weet niet of de opties die je hebt toepasbaar zijn op enkele schermen etc. vandaar deze vragen 8)7
Je hebt programma's om een multi scherm setup te managen. Dus dat zal vast wel mogelijk zijn. Kijk anders eens op deze pagina: http://www.realtimesoft.com/ultramon/ Het is wel betaalsoftware.

Plaatje ziet eruit als een DVI splitter, verloopstukje DVI to VGA en dan de VGA aansluiting van de monitoren. Als dat het inderdaad is kun je dat hele zwikje weer gebruiken op die HD5450 die beschikt over een DVI-I uitgang en VGA uitgang. De nieuwe monitor kun je op de VGA uitgang aansluiten.

Alleen misschien zie ik wat over het hoofd :?. Eyefinity werkt alleen met een displayport monitor, echter zoals hierboven gebruik je eigenlijk maar twee uitgangen om drie monitoren aan te sturen. Werkt dat niet wat ik hierboven schrijf dan moet je een grafische kaart kopen met een displayport erop en een verloopkabel displayport > VGA (pricewatch: Dell DisplayPort to VGA adapter).

Qua grafische kaart bijv deze: pricewatch: Sapphire HD 5450 512MB DDR3 PCIE DP (D-Sub (VGA), Display Port, DVI-I).

Afbeeldingslocatie: http://media.sapphiretech.com//images/prods/312/11166-00_HD5450_512MBDDR3_PCIE_DP_DVI_VGA_C03_634418423951898494_600_600.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2011 20:29 ]

• Patientzero
@ chicane BT

Thnx for the info !
ik bestel dit kaartje + die adapter en ik probeer die software wel uit.
Laat nog iets weten hoe of wat

edit, ik probeer hem ook even zo ver te krijgen om een nieuwer scherm als hoofdscherm aan te schaffen.
1 die ik als displayport kan gebruiken, aangezien hij eigenlijk een 3e identiek scherm er bij wou.

En die antieke meuk is niet goedkoop ! HP L1906:
500:1 en een standaardresolutie van 1280 x 1024 en 12 ms voor slechts 133 euro _/-\o_
Voor dat geld heb je ook een 23-24'' 8)7

[ Voor 57% gewijzigd door Patientzero op 10-08-2011 08:40 ]

• Patientzero
Alright,

een paar weekjes verder en eindelijk alles binnen ( 2 weken kunnen wachten op Salland, niets, en dus maar laten crediteren en ergens anders besteld )

Het is geworden : een asus radeon HD5450 silent 1gbddr met eyefinity support.
tevens bijbesteld : actieve DP -> DVI geschikt voor 3 scherm setup.

Nou.. kaartje er in.. probleem nr 1 dp->dvi->vga werkt dus niet.
enkel mijn VGA en DVI poorten werkte, maar DP kreeg ik dus niet aan de praat.
Probleem zelf getackeld door logisch na te denken, en een dvi kabel bijgekocht.

DP signaal werkt ! maar toen.....
Hij slikt enkel een 2e scherm.. terwijl hij wel 3 schermen herkent.
het scherm op de DP is een hd scherm, verder 2 identieke schermen, beide vga schermen.. 1 op de vga poort en 1 op de dvi poort met een koppeling ertussen.

DP eruit, en hij draait op die 2 poorten die 2 schermen perfect, DP er in en hij pakt enkel de DVI
( maar tijdens boot DP en VGA :? )

Dan gaan we rommelen in catalyst control center.. hier geeft ie ook aan dat er 3 schermen zijn..
echter blijft er 1 grijs, deze kan ik niet gesleept krijgen in het actieve deel, enkel swappen met het actieve scherm...

ik kom er 123 ff niet uit, iemand ervaring ?

Gr.

• Patientzero
@ edit.. problem unsolvable..
geen XP support voor eyefinity... dat had ik niet gechecked aangezien bijna alles normaliter wel tot XP gesupport wordt..

ben d'r dus al uit..
Pagina: 1