Toon posts:

Msi Hawk 5770 met 3 monitoren (2x Extended displays)

Pagina: 1
Acties:
  • 360 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Sinds kort heb ik 3 nieuwe monitoren gekocht. De 3 monitoren zijn allemaal op de MSI Hawk 5770 aangesloten (HDMI -> HDMI, DVI -> HDMI en DP -> HDMI). Alle 3 de monitoren zijn herkend en de nieuwste Ati driver is geinstalleerd (in Windows 7). Bij gebruik maken van 2 monitoren (main en extended monitor) krijg ik alles te zien. Voor mij is dat niet voldoende aangezien ik er nog één wil uitbreiden (3de monitor). Jammer genoeg wordt bij mij 3 monitoren niet ondersteund, dus vroeg ik mezelf af of het misschien aan mijn videokaart ligt. Zo ja, wat kan ik hier het beste aan doen (kopen van een nieuwe videokaart misschien)?

Via mycom heb ik deze displayadapter besteld: http://www.mycom.nl/Produ...playPort-Cable-18m/245681

p.s.: waarschuwing bij uitbreiden van 3de monitor: To extend the desktop or display must be disabled.

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij hier helpen!!!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:45

Releases

Ja maar!

Het moet een actieve kabel zijn, zijn tevens ook bij de MyCom te bestellen.

Verwijderd

Topicstarter
Releases schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:20:
Het moet een actieve kabel zijn, zijn tevens ook bij de MyCom te bestellen.
Waarom moet het een active DP kabel zijn? Wat voor een DP kabel kan ik het beste aanschaffen en waarom zijn ze zo vreselijk duur??? Ook heb ik ergens in een forum gelezen om nog een videokaart aan te schaffen, want daarmee zou het ook moeten lukken (zonder CF mode).

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
http://www.amd.com/us/pro...gy/how-to/Pages/faqs.aspx
Wat voor een kan ik het beste aanschaffen en waarom zijn ze zo vreselijk duur???
Zijn nauwelijks duurder dan die te dure kabel die ze je bij mycom aangesmeerd hebben.

pricewatch: XFX Standard DP-to-DVI KIT
pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter

Verwijderd

Topicstarter
Zal het wat uitmaken als ik zo'n active DP-to-DVI kabel met DVI-to-HDMI aansluit en dan naar de tv?

• Nielson
  • Nu online
Maakt niet uit, heb je alleen geen geluid.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

Wil je eyefinity (gamen full screen op 3 schermen tegelijk?) Dan heb je een eyefinity kaart nodig (check website van kaart fabrikant of je de juiste kaart hebt) en een actieve DP adapter nodig.

Wil je enkel meerdere schermen hebben voor 2D werk en gamen op 1 scherm, dan kun je ook een extra videokaart bijplaatsen. Elke kaart is dan geschikt.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:33:
Maakt niet uit, heb je alleen geen geluid.
Ok, maar zal het wel met mijn videokaart werken dan?

pricewatch: MSI R5770 Hawk

• Nielson
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:35:
Ok, maar zal het wel met mijn videokaart werken dan?

pricewatch: MSI R5770 Hawk
Jawel, maar in je ts had je het over 3 monitoren, en nu over een tv?

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:34:
Wil je eyefinity (gamen full screen op 3 schermen tegelijk?) Dan heb je een eyefinity kaart nodig (check website van kaart fabrikant of je de juiste kaart hebt) en een actieve DP adapter nodig.

Wil je enkel meerdere schermen hebben voor 2D werk en gamen op 1 scherm, dan kun je ook een extra videokaart bijplaatsen. Elke kaart is dan geschikt.
Op mijn doos staat dat er eyefinity ondersteund wordt, alleen weet ik niet zeker of het wel eyefinity3 ondersteund. Ik ben een programmeur en ik hou van uitgebreide beelden, vandaar dat ik 3 monitoren had aangeschaft. Met gamen is 1 monitor voor mij momenteel voldoende. Waarschijnlijk ga ik toch eind dit jaar een high-end videokaart aanschaffen.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:36:
[...]
Jawel, maar in je ts had je het over 3 monitoren, en nu over een tv?
Het is een mix van een monitor en een tv.

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
volgens de MSI site http://hr.msi.com/product/vga/R5770-Hawk.html#?div=Feature ondersteunt deze kaart eyefinity met 3 schermen.

• Nielson
  • Nu online
Of klik voor de grap eens op de link naar de eyefinity faq op de amd site in mijn eerdere post:
What products support AMD Eyefinity technology?
AMD Eyefinity technology was introduced in AMD's latest line of ATI Radeon™ HD 5000 Series graphics products which includes the following:

AMD Radeon™ HD 6870 GPUs
AMD Radeon™ HD 6850 GPUs
ATI Radeon™ HD 5970 GPUs
ATI Radeon™ HD 5800 Series GPUs
ATI Radeon™ HD 5700 Series GPUs
ATI Radeon™ HD 5670 GPUs
ATI Radeon™ HD 5500 Series GPUs
ATI Radeon™ HD 5450 GPUs
ATI Mobility Radeon™ HD 5400 Series or higher GPUs

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt jongens, ik zal de active DP kabel kopen. Hij valt nu reuze mee vergeleken met de andere forums. 25 euro met verzendkosten is goedkoper dan mijn pasieve DP kabel.

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Hier had je echt geen topic voor aan hoeven maken. Met Google of de zoekfunctie van dit forum had je dit zo kunnen vinden, het is al zo vaak voorbij gekomen...

Overigens is het ook niet toegestaan om binnen 24 uur een topic te kicken. Als je iets toe wil voegen kan je de Edit-knop gebruiken, alleen opnieuw onder de aandacht brengen mag dan hoe dan ook niet. Na 24 uur wordt het overigens ook niet gewaardeerd als je een topic kickt, maar dat wordt gedoogd.

Dit topic gaat op slot.

[ Voor 43% gewijzigd door Kid Jansen op 05-08-2011 13:10 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.