Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WHS] wat kan wel en wat kan niet?

Pagina: 1
Acties:

• Qlimaxxx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-09 21:03
Hallo,
Allereerst wil ik me verschuldigen mocht ik typefouten maken of niet goed gezocht hebben. Ik type dit met mijn iphone.

Gisteren kreeg ik van een kameraad toegang tot zijn VPS, zodat mijn irc-bot daarop kon draaien.
Al vanaf vanochtend verdiep ik me steeds meer in Windows servers.

Voornamelijk omdat ik zeer positief verrast was door de fijne werking van het RDP in windows 7, en de mogelijkheden.

Ik heb thuis nog een pc-tje staan met een E2180 processor van intel en 2GB ddr2 geheugen. Dat is voor de meeste windows server besturingssystemen voldoende, ik wil er dan ook alleen wat mee spelen en proberen, om te kijken of het het aanschaffen waard is.

Nou wil ik met die server 2 dingen voor elkaar krijgen, maar een echte oplossing zonder virtual servers(waarvoor de server niet genoeg ram en cpu snelheid heeft) kon ik tot op heden npg niet vinden.

Ik zoek dus de mogelijkheden uit van WHS 2011 uit. Ik vind de backupfuncties en het cloud idee zeer leuk en interessant. Echter wil ik ook kijken of ik daaein mijn oma's computer mee kan nemen(die dus in een andere plaats staat).

Die pc is ook zeer verouderd, dus wil ik kijken of ik daar een thin client van kan maken, maar het is mij naast het limiet tot 2 RDP connections in WHS nog niet duidelijk of ik die 2e connection kan gebruiken voor deze thin client. Ik kwam er wel op dat multipoint dat wel bied(zij het met een hoger of geen limiet tot clients) maar deze 2 os'en samen op een virtual server draaien is sowieso al niet een optie volgens de richtlijnen van microsoft voor de systeemvereisten hiervoor?

Dus mijn vragen zijn als volgt:
# Kan ik 1 RDP connection gebruiken voor een thin client die dan de server gebruikt om makkelijker te fungeren als normale computer?

# Gaat mijn server dat lastig vinden wat betreft serverload of verbindingssnelheid?

# Zijn die richtlijnen van MS(virtual server vereisten + guest os-vereisten) niet ietwat overdreven?

# Moet ik de systeemeisen met een korreltje zout nemen als ik maar 1 thin client wil en slechts 2 of 3 clients voor windows homeserver?

# Welke software is geschikt voor de thin client?

Ik wil het uitproberen dmv probeerversies van meestal 30 dagen.

Alvast bedankt,
Kevin

• e_balk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-10 14:53
# Gaat mijn server dat lastig vinden wat betreft serverload of verbindingssnelheid?
Volgens mij is de RDP server van WHS niet bedoeld voor het draaien van een volwaardige desktop, maar enkel bedoeld voor het beheer van je server. Het probleem van serverload en verbindingssnelheid zijn niet zo'n groot issue, zolang er maar voldoende snelheid op beide internetverbindingen beschikbaar is.
# Zijn die richtlijnen van MS(virtual server vereisten + guest os-vereisten) niet ietwat overdreven?
Het systeem is volgens mij bedoeld om ca. 5 PC's te voorzien van de diensten, virtualiseren is volgens mij geen probleem zolang je ervoor zorgt dat je voldoende geheugen beschikbaar hebt. Zorg ervoor dat je zoveel geheugen hebt, dat je het hoofdbesturingssysteem kunt voorzien van zijn eigen geheugen en iedere virtuele machine zijn eigen geheugen kunt toekennen (simpelweg bij elkaar optellen)
# Moet ik de systeemeisen met een korreltje zout nemen als ik maar 1 thin client wil en slechts 2 of 3 clients voor windows homeserver?
Nee de systeemeisen komen dan redelijk in de buurt van wat je nodig hebt. Bij volledig gebruik van de functionaliteiten. Maar zoals gezegd een Thin client zal niet werken op deze server.
# Welke software is geschikt voor de thin client?
Ieder OS dat beschikt over een RDP client voldoet.

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
En daar vallen ook diverse thin clients onder die je voor een habbekrats op Marktplaats kunt kopen. Met de besparing op stroomkosten kun je binnen de kortste keren de aanschaf van een server licentie ook wel verantwoorden

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Vergeet multipoint, want niet toepasbaar in jouw scenario (geen lokaal netwerk).
WHS is geen Terminal Server overigens, maar draait in principe 'headless' - zonder monitor te gebruiken.

Ik zou je trouwens willen adviseren om eerst [WHS] Windows Home Server ervaringen topic eens lekker door te nemen, voordat je met allerlei ideeën komt die wellicht niet eens haalbaar zijn ;)

Op zich kun je een gratis oplossing als HyperV-Server ook wel als basis nemen en bovenop die Hypervisor een of meerdere Server-OS varianten draaien, maar zorg dan wel dat je zeker weet dat je x64 en IntelVT-x supported hardware hebt :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device