Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Maandag ochtend (6 dagen geleden) maakte mijn voeding een raar geluid. Na deze open te hebben gehaald kwam ik erachter dat een stukje plastic van de ventilator was afgebroken waardoor hij scheef draaide en er veel herrie van af kwam. Garantie was net geen optie meer dus maar een nieuwe voeding gehaald, de Cooler Master Silent Pro M700 om precies te zijn. Deze kwam dinsdag binnen, gelijk ingebouwd en de PC deed het netjes de hele dag. (Na het inbouwen niet meer uit gehad!) Woensdag ging ik tot vandaag op vakantie maar ik wou nog even snel mijn MP3 opladen via USB. De PC ging echter niet aan en ik dacht nou er zit gewoon iets niet goed vast maar ik had haast dus zocht er verder niets achter.

Nu vandaag thuis gekomen start de PC weer niet, ik zie alleen alle lampjes van mijn kast, en intern een seconden oplichten waarna alles weer uit gaat. Ik alle kabels gecontroleerd maar dat was het ook niet. Ik heb de CMOS batterij eruit gehaald en er weer in gestopt maar dat hielp ook niet. Ik heb daarna alle kabels één voor één los gehaald van de voeding (hij is modulair) maar ook dit hielp niet. Nou viel me op dat wanneer ik hem aan heb gezet en hij valt gelijk weer uit dat er een klein piepje te horen is in het gebied van de reset en aan knop op mijn moederbord. Deze gaat alleen weg wanneer ik de stroom van de voeding eraf haal door de switch op de achterkant. Voor de duidelijkheid er is dus 1 seconden stroom en daarna valt het weer weg. De ventilator van de voeding begint met draaien maar stopt dan ook weer gelijk.

Nou ben ik niet zo heel technisch qua hardware maar alles is goed aangesloten, net zoals de vorige voeding. Hij heeft ook één hele dag gewerkt zonder problemen en heeft die hele dag aangestaan. De nieuwe voeding heeft ook 50w meer dan de oude voeding en het is een kwaliteitsvoeding dus te weinig w zal het ook niet zijn. Any thoughts?

Filmpje van het 'opstarten'
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=3hDXwGjwAl0]

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Bananenspin schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 15:52:
De nieuwe voeding heeft ook 50w meer dan de oude voeding
Gaat om de het vermogen op de 12V, maar dan nog zegt zo'n stickertje vaak maar weinig.
en het is een kwaliteitsvoeding
Voor een Coolermaster ja. ;)
dus te weinig w zal het ook niet zijn. Any thoughts?
Lijkt op de kortsluitbeveiling die zijn werk goed doet, maar hoe vaker je probeert te starten hoe groter de kans dat er iets stuk gaat.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou dus kunne dat er defecte hardware inzit!
probeer dit: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
@ de 2 hierboven

Zou de voeding zelf ook echt defect zijn of hardware? Want zelfs als alles los gekoppeld is behalve de 2 die naar het moederbord lopen gebeurt dit.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:51
En ook als je het moederbord helemaal niet aan sluit, en de voeding laat starten door een paperclip in de ATX connector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin gewoon eens met zo min mogelijk hardware aan je pc(mb ram en cpu) en kijk of hij aanblijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Bananenspin schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 16:05:
Zou de voeding zelf ook echt defect zijn of hardware? Want zelfs als alles los gekoppeld is behalve de 2 die naar het moederbord lopen gebeurt dit.
Trek alles los van de voeding en verbindt de groene draad van de 24 pins stekker met een willekeurig zwarte. Als je de voeding nu aan het stroomnet hangt moet die aangaan, doet die precies hetzelfde dan is de voeding waarschijnlijk kapot.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zorg er in elk geval voor dat er wel IETS van belasting aan je voeding hangt. Genoeg voedingen die gewoonweg niet aangaan als ze helemaal onbelast draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
marcop23 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 16:06:
En ook als je het moederbord helemaal niet aan sluit, en de voeding laat starten door een paperclip in de ATX connector?
-The_Mask- schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 16:09:
[...]

Trek alles los van de voeding en verbindt de groene draad van de 24 pins stekker met een willekeurig zwarte. Als je de voeding nu aan het stroomnet hangt moet die aangaan, doet die precies hetzelfde dan is de voeding waarschijnlijk kapot.
Dan gebeurt er helemaal niets als ik dit doe.
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 16:06:
Begin gewoon eens met zo min mogelijk hardware aan je pc(mb ram en cpu) en kijk of hij aanblijft
Dat had ik al gedaan omdat hij modulair is, had ik alles losgemaakt dus alleen het mobo kreeg stroom.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:51
Bananenspin schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 16:24:
Dan gebeurt er helemaal niets als ik dit doe.
Zoals Tarw_Dan al zei, had je er toen een paar fans aan hangen of helemaal niets? Er zijn best veel voedingen die niet starten als 'ie niet belast wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Sorry ja vergeten te melden, ik heb mijn fans geprobeerd, en daarna ook nog alleen de dvd drive. Gek genoeg als ik net even kijken naar andere forum berichten m.b.t. deze voeding zie ik gelijke problemen opduiken, echter hebben die ook geen duidelijke antwoorden (pricewatch: Cooler Master Silent Pro M700).

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
marcop23 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 16:34:
[...]
Er zijn best veel voedingen die niet starten als 'ie niet belast wordt.
Er zijn maar heel weinig voedingen met geen load beveiliging en die van hem behoort er ook niet toe.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Zojuist op een andere pc getest met alleen de 24pins stekker en daar start ie dan prima op.. wellicht dus toch niet een voeding probleem?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En blijft ie het ook doen als je de 4/8 pin aansluiting aansluit?? Dit kan nog wel eens verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Ik had zojuist de voeding uit die andere pc gepakt om te testen, toen ik hem aanzette rook ik gelijk een brandlucht dus alles uitgezet en had het opgegeven. Totdat ik dit hierboven las en besloot toch nog maar eens te testen met alles los, alleen de 24 pin en de 4/8 pin aansluiting, en verrekt hij deed het.. Toch voel ik me er niet helemaal zeker bij en ben ook aangeraden de pricewatch: Seasonic M12II 620W te halen, die is zelfs een euro goedkoper, wel minder watt maar dat maakt me niet zoveel uit, heb ook niet zoveel nodig. Nu vingers crossed dat hij blijft werken en dan besluit ik morgen wel of ik hem nog omruil, iedereen bedankt voor hun gedachtes!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Bananenspin schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 18:18:
Ik had zojuist de voeding uit die andere pc gepakt om te testen, toen ik hem aanzette rook ik gelijk een brandlucht dus alles uitgezet en had het opgegeven.
Dat was dus een echt gare voeding zonder goed werkende kortsluitbeveiliging. De Coolermaster ging dus niet aan omdat er kortsluiting in een onderdeel van je PC zit. Dus ik zou eens gaan kijken welke onderdeel de kortsluiting veroorzaakt.
Nu vingers crossed dat hij blijft werken en dan besluit ik morgen wel of ik hem nog omruil
Voor een beter advies kun je beter in [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27 zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1