[Bioscoop] Geluid te hard?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Tweakers,

Ik zit met een serieuze vraag. Ik was vandaag in Pathé Arena bij de film Harry Potter 7, deel 2. Leuke film.
Bij de voorstukjes kwam een mooie intro van IMAX, dat dat met de nieuwste techniek speakers werkt en dat er in deze zaal voor 12.000Watt speakers hingen. Nou ze hadden niks teveel gezegd.

De explosies voelde je letterlijk tegen je aan slaan door de luchtdruk die de speakers veroorzaakte. En als een stuk met echt hoge tonen kwam dan zat de halve zaal met handen voor z'n oren omdat het geluid zo hard was.
Leuk bij een film maar nu vraag ik me het volgende af :

Je ziet op TV en internet altijd van die waarschuwingen van "Luister 30 minuten naar je MP3-speler en je hebt onherstelbare gehoorschade". Hoe zit dat dan met bioscopen? Hebben ze daar geen limiet om rekening mee te houden? Want zo hard als het hier stond is echt niet gezond. En daar zit je dan 2,5 uur in.
C.Q. : Is een bezoekje aan de bios wel verantwoord voor je oren?

Misschien dat hier een bioscoop medewerker rondloopt op het forum en wat meer info hier over kan verschaffen.

Graag alleen serieuze reacties!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:07

Baggeraar

Wat een gebagger..

Ik denk dat je in dit artikel van november vorig jaar misschien al een (gedeeltelijk) antwoord kan krijgen op je vraag: http://www.telegraaf.nl/f...delijk_voor_gehoor__.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruimenvlaai
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 14:26
Ik zou serieus gaan vragen of het geluidsniveau wel klopte - als het goed is wordt er namelijk gekalibreert tot een bepaald standaardniveau. Waarschijnlijk krijg je te horen dat het geluid inderdaad te hard stond en krijg je je geld terug (mij onlangs ook gebeurd) maar zetten ze het de volgende keer weer net iets harder omdat ze daarmee klanten denken te trekken.
Maar als het zo hard is dat je het graag zachter zou willen hebben kan het nauwelijks onschuldig zijn voor je oren, misschien heb je de luxe om over te stappen naar een bioscoop die zachter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:25
Pruimenvlaai schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 20:29:
Ik zou serieus gaan vragen of het geluidsniveau wel klopte - als het goed is wordt er namelijk gekalibreert tot een bepaald standaardniveau. Waarschijnlijk krijg je te horen dat het geluid inderdaad te hard stond en krijg je je geld terug (mij onlangs ook gebeurd) maar zetten ze het de volgende keer weer net iets harder omdat ze daarmee klanten denken te trekken.
Maar als het zo hard is dat je het graag zachter zou willen hebben kan het nauwelijks onschuldig zijn voor je oren, misschien heb je de luxe om over te stappen naar een bioscoop die zachter is?
Het is net andersom, de pathe imax zaal is een van de weinige zalen waar het geluidsniveau op het afgesproken volume speelt (dolby 7). Echter omdat niemand zich hier aan houdt worden films iets heter gemasterd dan het hoort (gemixt op dolby 6), daardoor is het in zulke zalen net op het randje. Het is maar een paar dB hoor, maar op dat niveau luistert het vrij nauw. In andere zalen speelt het weer op dolby 4, gewoon te zacht, maar genoeg mensen die ook dat weer prima vinden (of zelfs hard)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Pruimenvlaai schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 20:29:
Ja ik zat te twijfelen om er iemand over aan te spreken. Toch maar niet gedaan uit eindelijk!
Volgende keer zal ik dat zeker doen.

Maar ik vraag me af waarom hier geen strakke controles op zijn? Het is gewoon niet goed voor je....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:04

FeaR

In GoT we trust

Titel even aangepast. Iets als [Serieus] in de titel is meer voor in de HK, dus hier niet echt nodig :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 11:47
Bij de Pathé hier in Tilburg staat het geluid ook te hard vind ik, vooral bij actiefilms. Ik neem altijd mijn oordoppen mee naar de bios (15db vlakke demping) en dat kijkt toch een stuk lekkerder.

Het is echt belachelijk dat het geluid zo hard gezet wordt. Maar dat geldt ook voor het geluid in de kroeg of bij concerten...
"Je moet het voelen", wordt gezegd. Ja heel fijn om het geluid een keer gevoeld te hebben, maar je loopt wel de rest van je leven met oorsuizen rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Als ik ooit merk dat het geluid in de bioscoop echt te hard staat dan ben ik meteen weg en vraag mijn geld terug. Moet zuinig op mijn oren zijn voor mijn werk. Maar ik ga maar een aantal keer per jaar naar de bioscoop en ik heb er nog nooit last van gehad.

[ Voor 23% gewijzigd door Kain_niaK op 07-08-2011 02:18 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een plek om de doppen mee te nemen. Fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ja, dat is zeker irritant...hij moet wel luid staan ivm die pratende schoffies maar zeker niet te hard. Ik ga vaak naar feesten ( om de week ) en één a twee keer per jaar heb ik gewoon last van mijn oren. Dan is het geluid niet goed afgesteld / te hard of heb ik net op de verkeerde plek gestaan dus ik weet wat het is. Als ik merk dat het te hard staat loop ik meestal even naar een beveiliger, die hebben vaak van die weggooi doppen bij en die kun je dan gewoon krijgen. Hebben ze die niet ga ik ergens anders staan, want niks is zo klote als gesuis in je hersenpan..!

Als je er last van hebt, gewoon aangeven bij het personeel..!

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Ik vind het heerlijk als het geluid in de bios knetterhard staat. Als iets groots ontploft wil ik dat voelen. Die gehoorschade valt denk ik mee, omdat de momenten die daar hard genoeg voor zijn niet constant zijn, maar korte pieken. Ik ken geen bios waar de stemmen zo hard zijn dat het pijn doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-09 19:57
Pathe Arena krijgt veel klachten over het te hoge geluidsniveau in die grote imax zaal, maar ze doen er niets mee omdat ze zich aan de imax standaard willen houden en die is nou eenmaal zo tyfus hard.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-09 23:46

MazeWing

The plot thickens...

Geluid in een imax zaal staat volgens mij nooit officieel te hard, omdat ze zich aan de officiele IMAX standaard moeten houden. In andere woorden: ze mogen nergens aan pielen!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MazeWing schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 16:21:
Geluid in een imax zaal staat volgens mij nooit officieel te hard, omdat ze zich aan de officiele IMAX standaard moeten houden. In andere woorden: ze mogen nergens aan pielen!
Officieel en standaard zijn begrippen die veel problemen kunnen veroorzaken onder de verkeerde omstandigheden, omdat ze bijna inherent uitsluiten dat er iets mis mee kan zijn.

Door mensen verzonnen standaarden zijn aardig, maar er is altijd wel ergens iets te vinden dat zich aan de standaard houdt, maar toch niet volgens plan functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb daar laatst in diezelfde zaal Transformers 3 gezien, geluid stond daar ook achterlijk hard. Ik ga regelmatig naar stevige rockconcerten en qua volume kon het zich er zeker mee meten of ging er nog overheen. Is toch belachelijk dat je naar een bioscoop nog bijna oordoppen mee moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtjv
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-02-2023
Ik moet zeggen dat ik die IMAX-zaal nu juist een van de weinige zalen vind waar ik het niet te hard vind, omdat volgens mij de kwaliteit daar gewoon goed is. Ja, het is soms knetterhard, maar ik heb het er nog nooit overstuurd meegemaakt - iets wat veel sneller pijnlijk is aan je oren.

Case in point was "The Dark Knight", die scène waarin Bruce Wayne in z'n ondergrondse hok drie kogels op betonblokjes afvuurt om het opbreekpatroon te analyseren. Die kogels worden met een autmatisch wapen dat op een geleiderail staat afgevuurd, kort na elkaar. Ik heb zelden zo'n ongelooflijke impuls gehoord als bij dat stukje, maar zonder dat ik het storend vond. (En dan het droge commentaar van Alfred: "I'm not quite sure you made that loud enough, sir.")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
dtjv schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 17:08:
Ik moet zeggen dat ik die IMAX-zaal nu juist een van de weinige zalen vind waar ik het niet te hard vind, omdat volgens mij de kwaliteit daar gewoon goed is. Ja, het is soms knetterhard, maar ik heb het er nog nooit overstuurd meegemaakt - iets wat veel sneller pijnlijk is aan je oren.

Case in point was "The Dark Knight", die scène waarin Bruce Wayne in z'n ondergrondse hok drie kogels op betonblokjes afvuurt om het opbreekpatroon te analyseren. Die kogels worden met een autmatisch wapen dat op een geleiderail staat afgevuurd, kort na elkaar. Ik heb zelden zo'n ongelooflijke impuls gehoord als bij dat stukje, maar zonder dat ik het storend vond. (En dan het droge commentaar van Alfred: "I'm not quite sure you made that loud enough, sir.")
Nee de installatie is helemaal prima daar. Het kan inderdaad loeihard zonder dat er iets vervormd, maar als er veel mensen met hun handen voor hun oren moeten gaan zitten lijkt het me niet tof.
Toen we wegliepen hoorde ik ook meerdere mensen zeggen "Ik heb de halve film niet meegekregen omdat ik m'n oren dicht moest doen".

Zou er nou niet een of andere instantie zijn die hier op controleert? Want schade maken ze er zeker mee, en dat lijkt me niet goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
Zou er nou niet een of andere instantie zijn die hier op controleert? Want schade maken ze er zeker mee, en dat lijkt me niet goed!
Ik gok zomaar van niet. Kijk gewoon eens in je doorsnee discotheek. Ook daar staat het geluid week in week uit veel en veel te hard.

Ik overweeg om in de hoorapparatenbusiness te stappen. Die markt gaat de komende jaren alleen maar groter en groter worden en dan word ik rijk rijk RIJK RIJK!!!!!! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vosss schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 00:51:
Ik overweeg om in de hoorapparatenbusiness te stappen. Die markt gaat de komende jaren alleen maar groter en groter worden en dan word ik rijk rijk RIJK RIJK!!!!!! _O_
Wat zeg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:02

CyBeRSPiN

sinds 2001

Zelfde ervaring. Met Pathe Arena IMAX zaal, echt veel te hard. Ik hou wel van een goed volume, maar in die zaal stond het zo hard dat het irritant was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:54

DjVe

Hatsaflats!

Ik ga over het algemeen naar wat kleinere bioscopen in de buurt. Naast dat het wel betaalbaar is om er een drankje te doen, is het geluid ook stukken beter (en op minder volume). Ook met kinderfilms wordt het volume naar beneden geschroefd.

Als ik in Nijmegen zelf ga is het geluid meestal om te janken zo slecht en staat inderdaad veels te hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Het lijkt mij _absoluut_ niet normaal dat klanten hun oren moeten bedekken tijdens een film. WTF! Je bent toch niet op de open dagen van de luchtmacht of zo, waar een F16 even een touch and go uitvoert!? Ik zou er zeker wat van zeggen, al lijkt het me getuige reacties van anderen in dit topic misschien weinig uit te halen. Misschien dat er nog een plaats is waar je een klacht in kunt dienen?

Wat betreft volume in bioscopen; dat varieert voor mijn gevoel inderdaad wel veel. Heb het idee dat Pathé Groningen luider is dan de lokale bioscoop hier. Overigens niet zo luid dat het storend is, eigenlijk precies goed. Explosies mag je wel een beetje voelen natuurlijk ;) Maar als ik tijdens een film het gevoel zou hebben dat ik wel eens schade op kon lopen (en dus mijn oren ga beschermen), dan zou ik zéker naar personeel toe stappen.

Filmkaartjes zijn al rete duur, om er dan ook nog gratis gehoorschade bij op te lopen gaat me wel héél ver.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Cloud schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 10:31:
Het lijkt mij _absoluut_ niet normaal dat klanten hun oren moeten bedekken tijdens een film. WTF! Je bent toch niet op de open dagen van de luchtmacht of zo, waar een F16 even een touch and go uitvoert!? Ik zou er zeker wat van zeggen, al lijkt het me getuige reacties van anderen in dit topic misschien weinig uit te halen. Misschien dat er nog een plaats is waar je een klacht in kunt dienen?

Wat betreft volume in bioscopen; dat varieert voor mijn gevoel inderdaad wel veel. Heb het idee dat Pathé Groningen luider is dan de lokale bioscoop hier. Overigens niet zo luid dat het storend is, eigenlijk precies goed. Explosies mag je wel een beetje voelen natuurlijk ;) Maar als ik tijdens een film het gevoel zou hebben dat ik wel eens schade op kon lopen (en dus mijn oren ga beschermen), dan zou ik zéker naar personeel toe stappen.

Filmkaartjes zijn al rete duur, om er dan ook nog gratis gehoorschade bij op te lopen gaat me wel héél ver.
Ja, volgende keer lijkt het me duidelijk dat ik er iemand over aanspreek. Heb nog een uur na die film met een soort "dof" geluid in m'n oren gelopen.
Het verschilt inderdaad heel veel, ik was pas ook in Pathe de Kuip in een IMAX zaal en daar was het eigenlijk wel prima.

Ik zou zo graag eens een of andere instantie hierover aanschrijven! Kijken wat het uithaalt.
Kan SBS shownieuws hier niet iets mee? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:36

d-Frag

74% completed

Jordy van e schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 10:20:
Ik ga over het algemeen naar wat kleinere bioscopen in de buurt. Naast dat het wel betaalbaar is om er een drankje te doen, is het geluid ook stukken beter (en op minder volume). Ook met kinderfilms wordt het volume naar beneden geschroefd.
Dat dus...

Als hobby heb ik een paar jaar wat bijgeklust als projecteur en dan kom je tot de ontdekking dat geluid een lastig onderwerp is.
Bij de reclame/trailers stond het volume altijd iets onder het standaardvolume om te compenseren voor die aangeleverde bak met herrie :+
Het volume in de film zelf was een kwestie van bij een nieuwe film starten op standaardniveau en zelf in de zaal gaan zitten om te beluisteren.en bepalen of het een aangenaam volume was.

Noem het beroepsdeformatie maar na een paar keer een film bij een grote keten te hebben gezien kom ik er niet meer.
Film kijken bij een een kleinere bios is beter voor mijn oren en als bijkomend voordeel wordt er meestal wel wat gedaan aan die bellende/pratende bezoekers..

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dfrag,

Je Avatar wordt gehost van een ip wat door mcaffee als onveilig wordt bestempeld en geblokkeerd.

Ik had het graag een een pm gedaanmaar die doet het niet

[ Voor 22% gewijzigd door Fish op 08-08-2011 17:51 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:47

BeyondThunder

Lost Lightning

Ik gaan regelmatig naar de bioscoop met een paar vrienden.
En dan kiezen we het liefst voor zaal 14 in Pathé Arena, IMAX (3D).

Nou vind ik keer op keer de ervaring tegenvallen, er wordt altijd gepromoot dat IMAX het beste van het beste is.
Laatst naar Cowboys & Aliens geweest.
Er zijn een aantal zaken die ons opvallen.
  • Je ziet erg duidelijk de "banen" in het scherm/doek vooral bij lichte scenes.
  • Het geluidsniveau is veel te hard, vooral de midden en de hoge tonen staan te hard. Doet soms pijn aan mijn oren. Ook dialoog (schreeuwen) klinkt vaak niet mooi.
  • Frequentie van het laag is niet laag genoeg, vermoedelijk begint het laag pas bij de 30-40 Hz. Hierdoor "voel" je het laag niet.
  • Frequentie van het hoog is niet hoog genoeg, Het klinkt hierdoor "dof"
Als ik het vergelijk met mijn setup thuis en vooral die van een vriend dan is het geluid gewoon stukken minder in de bios..
Mijn vriend heeft een compleet SVS Systeem + Pioneer versterker en ik heb een SVS subwoofer, rest JBL speakers in 7.1 op een Onkyo versterker.

Ik ga naar de bios voor het grote scherm, 3D en als avondje uit.
Maar niet voor het "super" geluid.

Ik vraag me af of dit alleen in Pathé Arena zaal 14 het geval is, of zijn de andere IMAX zalen nagenoeg hetzelfde? Ik vraag me ook af of wij de enige zijn die dit opmerken.
E.e.a. verschilt wel per film, maar over het algemeen zijn alle punten van toepassing op elke film

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:58

kraats

Ik rol

Ik heb dezelfde ervaring. Vooral qua beeldkwaliteit. Nooit meer een (of alleen die?) IMAX voor mij. Ik heb Avatar er in 3D gekeken, maar ik werd gewoon misselijk van het slechte beeld. Ik moet zeggen dat het geluid me die keer niet opgevallen is.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madass
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-05 20:59
Ik ga daarom nooit naar de bios. Ik kan het geluidsniveau moeilijk verdragen. Ik heb ook tinnitus en wat gevoeliger oren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Het is een enorme kick maar was het enige relevante topic dat ik kon vinden.

Laatst in Pathé naar Gladiator 2 geweest. Prima atmosfeer en fijne horeca overigens. Maar bovenal aangenaam volume! Volgens mij kwam het niet boven de grens uit van schadelijk.

Ik ging even Googlen en vind dit

Is dit ook jullie ervaringen in Pathé / andere bioscopen?

Bioscoop lange tijd niet meer bezocht omdat ik het geluid echt te hard vond

[ Voor 7% gewijzigd door Deruxian op 07-01-2025 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:22
Geen idee, terecht punt wel.

[ Voor 47% gewijzigd door Roderiktweaker op 07-01-2025 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:48
Vorig jaar heb ik Dune 2 gezien bij Pathe Rotterdam. Kreeg sterk de indruk dat veel mensen het te hard vonden en we hebben er derhalve iets van gezegd. Volume is iets aangepast, maar was nog steeds redelijk hard.
Ik heb niet het idee dat het minder wordt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:14

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Deruxian Als het enige doel van de necrokick is om te zeggen "ik vind het hard, wie nog meer" dan heeft het niet zoveel zin ;) Wil je een nieuwe discussie op gang brengen, dan staat het je vrij om een bioscopenreviewtopic aan te maken, met de techniek, hoe je het beleeft en of de bioscoop iets met de klachten/vragen doet bijv. Dat topic zal dan waarschijnlijk wel beter passen in: Films, tv, muziek en boeken

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Jorgen schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 04:03:
@Deruxian Als het enige doel van de necrokick is om te zeggen "ik vind het hard, wie nog meer" dan heeft het niet zoveel zin ;) Wil je een nieuwe discussie op gang brengen, dan staat het je vrij om een bioscopenreviewtopic aan te maken, met de techniek, hoe je het beleeft en of de bioscoop iets met de klachten/vragen doet bijv. Dat topic zal dan waarschijnlijk wel beter passen in: Films, tv, muziek en boeken
Nou ik had meer het idee dat het minder hard staat en er dus mogelijk nieuwe ontwikkelingen zijn, vandaar de reactie in dit topic :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:14

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Deruxian dat kan an sich best topicwaardig zijn. Voel je in elk geval vrij om iets op te zetten zodat mensen met dezelfde wens/klacht de beste cinema's kunnen vinden

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1