Laptop koeler

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepzalig
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-01-2022
Mijn laptop( Acer aspire 5520G) gaat soms sloom als ik een spelletje ofzo speel, je hoort dan ook de ventilator harder draaien, hiervoor ga ik dus een koeler kopen. maar ik heb totaal geen verstand van zoiets, weet iemand een goeie koeler voor mijn laptop, die zelf ook ervaring ermee heeft. 15 inch is de grootte , is er misschien een andere oplossing op mijn laptop op te schonen, of kouder te houden.

Diepzalig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 20:38

Len

Leeg

Google vond deze site:

http://bestlaptopcooler.org/

Als je de laptop als een tijdje hebt zou je het ook een keer kunnen schoonmaken van binnen.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:57
Schoonmaken van de koelers is noodzakelijk als die enigsinds verstopt zijn, anders is een laptop cooler vrij zinloos aangezien er weinig warmte door de behuizing afgevoerd wordt (tenzij deze van metaal is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepzalig
base_ schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 16:46:
Schoonmaken van de koelers is noodzakelijk als die enigsinds verstopt zijn, anders is een laptop cooler vrij zinloos aangezien er weinig warmte door de behuizing afgevoerd wordt (tenzij deze van metaal is).
Ik heb hier niet zo'n ervaring mee, en ben dus ook bang dat er iets mis gaat en ga liever ook niet naar een computerwinkel:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 20:38

Len

Leeg

dan moet je het maar doen met een laptopkoeler die je eronder plaatst. En die werken dus maar middelmatig.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-09 13:48
Dat je games slomer gaan lopen komt zeer waarschijnlijk omdat de gpu en/of cpu (wat) terug clocked vanwege de temperatuur. Ik sluit mij dan ook helemaal aan bij het eerder gegeven advies, als je het zelf niet aandurft dan is er vast wel iemand in je omgeving die er meer verstand van heeft... maar begin idd eerst eens met het goed stofvrij maken van de koelelementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 07:26

JanW23

Mine mine mine mine

Je bent toevallig toch niet gewoon bezig met nieuwere spellen dan anders? Want dan trekt die laptop het gewoon niet meer met een Nvidia 8600gs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
Is dat niet een van de NVidia GPU's die berucht is om kapot te gaan door temperatuurschommelingen? zie: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1367618

Zo ja, dan zou ik hem zeker schoon (laten) maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XilenceSR
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-08 02:21
Als ik het goed begrijp raken tweakers over het algemeen niet opgewonden van laptopkoelers? Ik dacht er zelf namelijk over om de Zalman NC3000U te halen, welke een grote fan heeft en een ingebouwde USB-hub.

Ik krijg morgen mijn nieuwe XPS15 binnen en ik heb er de 6-cell batterij bij. Nu zoek ik dus een stand om de laptop wat ruimte geeft om te ademen. Ik had bij mijn eerste laptop (TU project 2008) een Targus ergo-set gekregen. Die is nu kapot, kom ik erachter dat dat kleine stukje plastic bijna 100 euro kost nieuw....

Dus ik sluit mij aan bij de TS: Zijn er koelers (of stands) waar men ervaring mee heeft die aan te raden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Als een laptop niet gewoon vol belast kan worden omdat hij oververhit raakt dan is dat imo gewoon een keiharde ontwerpfout. Dat gaat een stuk verder dan garantie.

Maar als de fan aan de onderkant zit, of de lucht van onderen zuigt of blaast, dan moet je natuurlijk wel die luchtweg vrij houden, en het ding dus niet op een kussen/dekbed zetten of afdekken met je benen. Een plankje of stevig stuk karton kan dan al helpen. En de volgende keer opletten geen laptop te kopen met koeling op zo'n debiele plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
Een laptop op een zacht oppervak zoal een kussen zetten is sterk af te raden en dus zorgen voor een hard plat oppervak is bijna een vereiste als de laptop enigsinds belast wordt. Daarnaast is het schoonhouden van de koelingskanalen (ook in de laptop) ook cruciaal, de ventilatoren in delaptop zitten namelijk op een veel efficientere plek als de vetilatoren in die z.g.n. laptopkoelers. Zo'n laptopkoeler zal ongetwijfeld wel iets schelen maar een goede laptop die niet verstopt is heeft die norrmaliter niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepzalig
JanW23 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 08:19:
Je bent toevallig toch niet gewoon bezig met nieuwere spellen dan anders? Want dan trekt die laptop het gewoon niet meer met een Nvidia 8600gs.
nee meestal gewoon bij een simpele spelletje, en mijn laptop kon eerst gewoon lekker cod4 en mw2 spelen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 07:26

JanW23

Mine mine mine mine

Diepzalig schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 15:09:
[...]

nee meestal gewoon bij een simpele spelletje, en mijn laptop kon eerst gewoon lekker cod4 en mw2 spelen,
Dan zou ik hem gewoon even schoonmaken. Mijn zus heeft hem altijd op schoot en die maak ik jaarlijks schoon. Je verbaasd je wat je dan al tussen de koelribben weg haalt.
Je hoeft alleen maar het klepje even los te halen aan de achterkant waar je cpu zit. Even zo'n busje perslucht kopen bij MyCom ofzo en dan blaas je het er zo uit.

Oja, houd de bus altijd recht! :) dat spul is nog gevaarlijk ook.

[ Voor 21% gewijzigd door JanW23 op 08-08-2011 09:39 ]

Pagina: 1