Verwijderen tijds limit voor Productreviews moderaties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09 16:45

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Verwijderen tijds limit voor Productreviews moderaties.

Ik zie het nut enigszins in voor moderaties van post's in nieuws reacties.

Maar het nut ontgaat mij helemaal bij Productreviews, daar die minder actief maar veel langer over tijd worden gelezen, en goede reacties meestal niet worden gemod omdat ze ouder zijn dan 48 uur.

Terwijl nu zeker met de groene high-light zulke reacties makkelijk te vinden zijn.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ook wel willen dat bij elke reactie indien niet gemodereerd nog na 48 uur gemodereerd kan worden!
Wat is de reden dat dit niet kan of geblokkeerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:02

crisp

Devver

Pixelated

Even tikje naar Pricewatch waar productreviews ook onder vallen. Technisch gezien is er geen belemmering om daar een andere tijdslimiet te hanteren (geen limiet lijkt me niet wenselijk) :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
crisp schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 22:33:
(geen limiet lijkt me niet wenselijk)
Imho is het juist wel wenselijk, daar mensen op zo een review terecht komen, en hoewel je een 5 jaar oude review nog steeds kan beoordelen.

kan je dat niet doen met reacties, en als opzoek bent naar nieuwe hardware en je leest ook de reacties op een review, wil je best een +2 geven aan een reactie dat heel relevant was voor je aankoop, ook was het een review van 1 of zelfs 5 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:02

crisp

Devver

Pixelated

Je moet reacties inderdaad te tijd geven om goed gemodereerd te kunnen worden, maar het probleem met dat toe blijven staan tot in lengte van dagen (en dat geldt eigenlijk ook voor het kunnen blijven beoordelen van een review) is dat er op een gegeven moment geen actief toezicht meer op is (omdat het een oude review cq reactie betreft) en er dan ineens rare dingen kunnen gaan gebeuren (getuige [User Review] Aanpassing berekening aantal sterren?) die lange tijd niet opvallen.

Het 'toezicht' op reacties bij productreviews is sowieso al minder (mede ook door het feit dat er geen tijdslimiet is tot wanneer reageren ueberhaupt is toegestaan, wat er bijvoorbeeld bij nieuwsartikelen wel is), laat staan die op moderaties.

Overigens zie ik toch nog wel een technical issue: moderaties zijn gekoppelt aan karma, en de karmaberekening gaat er nu van uit dat na 48 uur moderaties voor een reactie 'vast staan' en daarmee ook de score van een reactie. Het is dus toch niet zo eenvoudig om dat aan te passen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
crisp schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 23:32:
op een gegeven moment geen actief toezicht meer op is (omdat het een oude review cq reactie betreft) en er dan ineens rare dingen kunnen gaan gebeuren
laat staan die op moderaties.
moderaties zijn gekoppelt aan karma ... karmaberekening ... 48 ... 'vast staan'
Het is dus toch niet zo eenvoudig om dat aan te passen...
Helft van de reacties worden geplaatst als een Review online gaat, daar na is eens per 3~12 maanden dat je weer een reactie krijgt, denk dat de Karma ho*kuch* dan wel zijn uitgekeken zijn om zulke reviews af te struinen om te modereren om karma te vergaren.

Imho zou moderatie wel mogelijk moeten zijn, maar voor gemak de karma berekening afgesloten, en men geen nieuwe karma meer kan krijgen.
(Het zou mij iig een rot zorg zijn, zolang ik maar genoeg karma heb voor FP instellingen te vernieuwen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:48

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dit gaat zo te zien over de karma voor de reacties, niet voor de moderaties zelf. Die is natuurlijk ook afhankelijk van de score.
Overigens is 48 uur inderdaad wat kort voor productreviews, omdat ze vooral over langere tijd meer gelezen worden, maar als ze na 2 weken nog niet gemod zijn vind ik het eerlijk gezegd wel best. Dan is de reactie of de review blijkbaar niet zo boeiend en voegt hij ook niet zoveel toe. Als een reactie echt fout staat kun je altijd een powermod aanschieten (of in Tweakers.net Moddereter Forum melden), wij kunnen wel na die 48 modden, al wordt dan blijkbaar de karma voor de reactie niet herberekend.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1