[User Review] Aanpassing berekening aantal sterren?

Pagina: 1
Acties:
  • 499 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy King
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-09 22:10

Thy King

Ruler Of Thy World

Topicstarter
Bij het doorkijken van mijn gemaakte reviews, viel het mij op dat ik van de vele 5 sterren reviews die ik had geschreven, nog maar 3 over heb. De andere 5 sterren reviews zijn nu allemaal ineens 4 sterren reviews. Ik zag hetzelfde bij de reviews van Pjerry, waarvan ik weet dat hij veel 5 sterren reviews geschreven heeft; die heeft helemaal geen 5 sterren reviews meer.

Is er laatst een verandering geweest in de berekening van het aantal sterren? Of is er een andere verklaring voor dat de beoordeling ineens zo (radicaal?) is veranderd?

'I had a thought but it hurt, so i let it go.' Collective Soul - Never Here Alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik heb inderdaad ook nog maar één 5 sterren review over, deze heeft dan wel 128 stemmen...

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik krijg eerder het idee dat users gewoon veel en veel lager waarderen dan voorheen. Het valt mij inderdaad ook op dat er bij mij veel terug is gegaan van 5 naar 4 sterren (zelfs reviews die ik al tijden niet meer heb aangepast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

* F.West98 kijkt naar profiel en ziet dat zijn reviews ook zijn gedaald

Terwijl er geen stemmen bij zijn gekomen? (houd ik altijd bij vraag niet waarom)

Ik wil mijn sterren terug (en karma, ik heb afgelopen tijd karmadaling gemerkt, zonder dat ik wist waardoor)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy King

Thy King

Ruler Of Thy World

Topicstarter
Na wat verder kijken, zijn ook 4 sterren reviews naar beneden gegaan naar 3 sterren. En dat zijn oude reviews waar (wellicht) al in jaren niet meer voor gestemd is.

@wiethoofd: Ik heb 4 sterren reviews van 136 stemmen, welke eerst een duidelijke 5 sterren was.

Het is net alsof er iemand voor de lol heel veel 1 ster-beoordelingen heeft gegeven of zo? Het kan niet kloppen zo.

'I had a thought but it hurt, so i let it go.' Collective Soul - Never Here Alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:51

Herman

FP ProMod
Wat Terw_Dan zegt. Men is veel strenger geworden. Ik ben recent ook een ster kwijt geraakt voor een review. (Van 4 naar 3) Terwijl ik wel van mening ben dat deze 4 sterren waard is. Ik probeer wel eens wat reviews omhoog te krijgen middels dit topic:.
Het kleine Productreview beoordelingentopic *

Maar daar is geen beginnen aan. Het lukt me dan maar zelden om reviews omhoog te krijgen. Dat vind ik jammer.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy King

Thy King

Ruler Of Thy World

Topicstarter
Ik vermoed dat de berekening/afronding is aangepast, want ook reviews waar al jaren niet meer op is gestemd zijn veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Wat wel jammer is, als ik kijk naar de reviews die van een aantal nu op 4 sterren of lager staan die verdienen er echt wel 5. Menig review is waardevoller dan eentje die je op een gemiddelde reviewsite tegenkomt.

Ik zou het wel leuk vinden als je kon inzien hoe de verdeling van stemmen was. Want 2 stemmen met een gemiddelde van 3 sterren kan betekenen dat je 2x 3 sterren hebt gekregen, maar ook 1x 5 en 1x 1.

Ik krijg het idee (maar dat is puur een gevoel) dat het beoordelingssysteem een beetje ondermijnd wordt, en er bijna niets meer op 5 sterren komt, en het meeste op de hoop met 3 of soms 4 sterren wordt geveegd. Dat is jammer, want daarmee is het lastig om de reviews eruit te pikken die daadwerkelijk nog echt de moeite zijn.

En ja, ik weet dat we een misbeoordelingen topic hebben, maar voor de hoeveelheid reviews waar het nu over gaat is dat gewoon niet te doen, dan kan ik iedere dag daar wel 3 reviews in gaan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Nu je het zegt, zie ik dat ook dat bij mijn reviews gedaald zijn in sterren... Ik vermoed echter niet dat berekening veranderd is. Wellicht een bug? Maar ik heb ook inderdaad het gevoel dat er minder wordt gewaard dan eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Jah, wat mij betreft zijn dit schoolvoorbeelden van 5 sterren reviews:
productreview: HP Compaq 8530p (FU459EA) review door Pjerry
productreview: Adata Nobility N004 128GB review door TERW_DAN

Die laatste zelfs met een aanvulling in de reactie omdat er ruimte te weinig was :+ Jammer dat ze dan niet op die 5 sterren komen :S

Dit lijkt mij trouwens een typische 4 sterren review? Men is m.i. echt strenger geworden...
productreview: Philips SPA5300 Multimedialuidsprekers 2.1 review door Herman

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker met oudere reviews en veel stemmen, is het apart dat iets ineens van 5 naar 3 sterren gaat. Ik heb zo geen idee wat daaraan ten grondslag kan liggen, maar ik vermoed iets anders dan een content issue (dat echt overal een lading lagere stemmen is gedaan).

Ik paas het topic daarom even naar LD, omdat ze daar in ieder geval kunnen bevestigen of uitsluiten of er iets gevogeld is wat hierop impact zou kunnen hebben gehad. Het heeft weinig zin hier nu te gissen en teleurgesteld te zijn :)

Als het toch content is, is het topic zo weer terug, en moeten we misschien eens in de database kijken watskebeurt.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2011 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Nee, er is niets aan veranderd, maar ik zie wel wat onregelmatigheden in de ratings wat m.i. lijkt te duiden op substantiële beinvloeding cq misbruik. Ik zal daar in SUHH even een topic over openen met wat bevindingen :)

[ Voor 6% gewijzigd door crisp op 03-08-2011 22:55 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy King

Thy King

Ruler Of Thy World

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 22:15:
Zeker met oudere reviews en veel stemmen, is het apart dat iets ineens van 5 naar 3 sterren gaat. Ik heb zo geen idee wat daaraan ten grondslag kan liggen, maar ik vermoed iets anders dan een content issue (dat echt overal een lading lagere stemmen is gedaan).
Een aantal oude 4 sterren reviews zijn wel naar 3 sterren gegaan. Ze hadden al weinig stemmen, dus 1 enkele lage kan grote invloed hebben. Ik heb zelf twijfels over 1 of 2 die volgens mij van 5 naar 3 zijn gegaan, maar die zijn volgens mij ook ongeveer 4 waard, ook al hadden die origineel 5.
crisp schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 22:19:
[...]in SUHH even een topic over openen met wat bevindingen :)
Waar? Ik ken die afkorting(-en) niet. :X

[ Voor 11% gewijzigd door Thy King op 04-08-2011 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar waar je alleen bijkan na gedegen en langduring slijmen of het sturen van 25 zakken chocotoff per 3 jaar naar kantoor :+ Maar goed, het zegt zoveel als, we zijn het aan het bekijken, en meer nieuws als er meer nieuws is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Wat ^^ zegt; dat is dus een crew-only forum. Uiteraard ga ik hier geen lijstjes van userid's of ip-adressen posten ;) Bottomline: we vermoeden dat er sprake is van onterechte lage ratings, maar dat zoeken we eerst intern verder uit :)

[ Voor 33% gewijzigd door crisp op 04-08-2011 00:19 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
crisp schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 00:17:
Wat ^^ zegt; dat is dus een crew-only forum. Uiteraard ga ik hier geen lijstjes van userid's of ip-adressen posten ;)
Ahh... wat jammer... -O-

* Herman legt de hooivork en fakkel weer terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

maar dat zoeken we eerst intern verder uit :)
Goed bezig jongens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy King

Thy King

Ruler Of Thy World

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 00:13:
Daar waar je alleen bijkan na gedegen en langduring slijmen of het sturen van 25 zakken chocotoff per 3 jaar naar kantoor :+
Kan geregeld worden natuurlijk :)
Maar goed, het zegt zoveel als, we zijn het aan het bekijken, en meer nieuws als er meer nieuws is ;)
Wat ^^ zegt; dat is dus een crew-only forum. Uiteraard ga ik hier geen lijstjes van userid's of ip-adressen posten ;) Bottomline: we vermoeden dat er sprake is van onterechte lage ratings, maar dat zoeken we eerst intern verder uit :)
Ok, dank je :) Ik wacht in spanning af!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ratings zijn ondertussen rechtgetrokken :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.