Toon posts:

Philips 47PFL3605 Kwaliteit bedroevend (veel ruis)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

mijn pa heeft van de weel via t-mobile online shop een 47 inch Philips full-hd lcd tv aangeschaft.
Ben vandaag even langs gegaan om hem te checken en ik moet zeggen dat ik de kwaliteit bedroevend vind.
Standaard DVD en Digitale tv is niet om aan te zien.
De openingsscene van pirates lijkt wel een divx rip van 10 jaar geleden.
Ik heb zelf een Epson beamer en die laat DVDtje nog zeer netjes uit zien op een scherm van 2 meter.

Ik heb diverse bronnen geprobeerd (Xbox360, laptop DVI>HDMI, DVD, Mediaplayer. Maar aan de bronnen ligt het niet.

Ook 720p en 1080p beeldmateriaal is slecht. Alles wat in focus is op de film ziet er gewoon strak uit maar alles out of focus (achtergronden en dergelijke) is één grote pixelblur.
Op een gegeven moment komt er in een 1080 rip een scene in een warenhuis waar tl verlichting aan het plafond hangt. In het licht van die tl's kan ik gewoon letterlijk de pixels tellen.

Moet mijn pa dit nu zien/accepteren als miskoop of kan jij hem terugsturen en zijn geld terug vragen?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je al eens een ECHTE bluray afgespeeld op het ding? Alle rips hebben al enige mate van compressie ondergaan dus roep niet te snel dat het aan de tv ligt.

Nog een opmerking, hoe ver zit je van het display af? hoe groter het display, des te groter word de afstand tussen de pixels. Als je er dan te dicht op zit dan kan het inderdaad lijken alsof er een pixelblurr ontstaat.

[ Voor 41% gewijzigd door redfoxert op 06-08-2011 14:35 ]

https://discord.com/invite/tweakers

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

Ga eens langs de beeldinstellingen, en zet alle sharpening opties uit.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu een een blueray 1:1 rip aan het downloaden om te testen.

Ik zal ook eens met de sharping opties spelen.
Ik had al wat verschillende standaard profielen getest maar dat scheelde niet veel.

Ik wil ook eerst alle opties geëxploreerd hebben om de problemen op te lossen voordat ik eventueel contact opneem met tmobile.

thx voor de tips

edit..

Afstand 2,5 meter, ik denk persoonlijk dat dit wat dicht bij is voor zo'n grote tv

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2011 14:39 ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:48
In principe moet je alle digital/enhance/dynamic/noisereduction opties uitzetten, evenals sharpness (hooguit een klein beetje), mijn inziens ook alle 'motion' achtige opties. Daar is geen standaard profiel van, dat moet je allemaal handmatig nalopen. Van daaruit ga je kijken wat je nog mist en hoe je dat kunt oplossen met een van de opties.
2,5 meter is ook prima

[ Voor 3% gewijzigd door ShittyOldMan op 06-08-2011 15:50 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een 1080p rip gekeken van BBC earth
In rustige scene's is het beeld perfect, maar in bijvoorbeeld de scene met de pinguïns en de sneeuwstorm dan zie je toch wel erg veel pixels in de sneeuw.

Ik zal dadelijk een alle opties uit zetten en dan nog eens opnieuw proberen.

Verwijderd

2,5 meter is erg weinig voor 47 inch hoor..
zeker als je dan in een verduisterde kamer kijkt is dit dan niet zo fijn.
standaart geven fabrikanten op dat de afstand tussen de tv en kijker 3x de beeldiagonaal moet zijn
119x3 is 357, oftewel je zit er een meter dichterop dan aanbevolen. natuurlijk is het niet erg als je er iets dichter opzit alleen 2,5 meter vind ik zelf erf weinig voor zo een grote tv.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:12

FeaR

In GoT we trust

Moet zeggen dat ik nooit onder de indruk ben geweest van de 3000 en 5000 serie van Philips. Je kan en mag ook niet extreem veel verwachten voor een 47" van net 500 euro. Persoonlijk vond ikzelf Philips altijd pas interessant vanaf de 7000 serie. Als het goed is zijn de panelen vanaf die series ook anders en beter. Dus ook kans dat het daar aan ligt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-02 09:37
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 16:33:
2,5 meter is erg weinig voor 47 inch hoor..
Welnee zit 2.75 meter van een 50 inch af en het beeld is prima en had eigenlijk nog wel groter gewild.

Nickname does not reflect reality

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:07

mr.paaJ

generatie cmd+z

FeaR schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 16:34:
Moet zeggen dat ik nooit onder de indruk ben geweest van de 3000 en 5000 serie van Philips. Je kan en mag ook niet extreem veel verwachten voor een 47" van net 500 euro. ...
Mee eens, de 3605 is een treurig scherm. Maar wel lekker groot voor weinig geld... als €500 de grens is kun je ook weinig anders in dit formaat krijgen.
Terug sturen is een dure grap met zulke formaten, maar het zit nog binnen de 7 dagen testfase. Hij zou dan naar de Sony EX4 of EX5 serie kunnen kijken, Samsung C5x0 of D5xx, of een goedkoop plasma scherm maar dat is al snel 50".

Een kleiner formaat op 2,5m kan ook zeker helpen, 47" is gewoon erg groot met non-HD materiaal. Ook een 42" is al groot op zo'n afstand.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels wat aanpassingen gedaan:

Televisie iets verder naar achter waardoor er meer afstand is van kijkpositie.
Alle digitale instellingen uitgezet
HDtv decoder van samsung aangeschaft.
Zolang mijn xbox360 geplaatst omdat deze dvd's upscaled.

Het is niet perfect, maar wel acceptabel.

Enige wat ik wel vreemd vind is dat je met deze tv bijna geen DVD's kan kijken met een normale dvdspeler.
De ondertitels bijvoorbeeld zijn zo ontzettend lelijk en blokkerig dat je ze nog maar moeilijk kan lezen.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:07

mr.paaJ

generatie cmd+z

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 21:11:
Enige wat ik wel vreemd vind is dat je met deze tv bijna geen DVD's kan kijken met een normale dvdspeler.
De ondertitels bijvoorbeeld zijn zo ontzettend lelijk en blokkerig dat je ze nog maar moeilijk kan lezen.
Mooi dat het met wat settings acceptabel is. Ondertitels worden gemaakt in de software van de DVD speler, dus dat is op elke TV dan zo. BR speler of x360 zullen dat een stuk beter doen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Pagina: 1