Toon posts:

'budgetvideokaart' onder de 70 euro?

Pagina: 1
Acties:
  • 810 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

gisteren is mijn nvidia 8600 gs 'gestorven' en moet ik opzoek naar een nieuwe. Ik ben echt totaal niet into videokaarten en computer hardware dus zou iemand mij een advies kunnen geven? Ik zoek een videokaart die iets betere prestatiesals mij 8600 gs levert zodat ik relatief lichte games zoals COD black ops en fifa 11 nog kan blijven spelen.. stroomverbruik etc etc maakt mij verder niets uit. Er moet alleen wel een HDMI aansluiting opzitten. Ik heb een medion akoya p36818 q6700 quadcore met 3 gig ram en een msi moederbord...

Alvast bedankt!

ooh ja mijn bus is een PCI Express x16

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2011 22:02 ]

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Sjah ehm... keuze genoeg?

t.net pw;
http://tweakers.net/price...3v_EEs5kZZp3suPs2UUphjjA8

Performancechart(s);
http://www.tomshardware.c.../3DMark11-Gamer,2659.html

[ Voor 4% gewijzigd door Vinnie op 05-08-2011 22:05 ]

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
http://www.4allshop.nl/CGNX-G5224LI?ref=tweakers

deze lijkt me wel wat, past deze op mn PCI Express x16\?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Waarom zou dat niet passen, zowat elke kaart nu te koop is pci-e.

Voor het geval dat, controleer je dat even bij "card interface".

Hoe ben je zo bij deze kaart terechtgekomen?

Verwijderd

Topicstarter
geen idee :P ik heb degene met de hoogste mhz er uit geplukt

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Je kan het beste zelf d.m.v. reviews bekijken wat je aanspreekt en dan de prijzen erbij zoeken...

[ Voor 10% gewijzigd door HugoBoss1985 op 05-08-2011 22:25 ]

• Reepje
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 22:24:
geen idee :P ik heb degene met de hoogste mhz er uit geplukt
Denk je dat dit een slimme methode is?

Maar goed, de kaart is niet duur, en presteerd een stuk beter dan je oude kaart, dus why not?

[ Voor 18% gewijzigd door Reepje op 05-08-2011 22:27 ]

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:19
volgens toms hardware is die 520 langzamer dan je huidige 8600 gs.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 22:26:
[...]

Denk je dat dit een slimme methode is?
geen idee, zoals ik zonet al zei heb ik er totaal geen verstand van :p

Verwijderd

En dan kom je hier dus maar "helpdesken", terwijl dit een forum is.

• HugoBoss1985
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Die 520 kaart is geen fijne kaart om mee te gamen...
Wat dacht je van een Ati 5750, is wel 10 Euro meer dan je budget.
Maar dan heb je wel wat leuks.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 22:27:
En dan kom je hier dus maar "helpdesken", terwijl dit een forum is.
ik vraag gewoon om advies of is dat tegenwoordig verboden ?

• HugoBoss1985
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 22:28:
[...]

We verwachten hier een bepaald niveau... met een beetje googlen had je al heel ver kunnen komen.
Ook bestaat er de Tweakers.net pricewatch. ;)

Verwijderd

Topicstarter
HugoBoss1985 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 22:29:
[...]

We verwachten hier een bepaald niveau... met een beetje googlen had je al heel ver kunnen komen.
Ook bestaat er de Tweakers.net pricewatch. ;)
de pricewatch heb ik al gecheckt, ik vraag in de OP naar een goeie kaart onder de 70 euro en aangezien ik niet weet wat 'goed' of 'slecht' is op het gebied van videokaarten vraag ik het hier.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 22:28:
[...]

Hier wordt dus eigen inzet verwacht en laten we eerlijk zijn, daar is geen enkel spoortje van te ontdekken.
Dit is een forum, waar we dus ervaringen uitwisselen, een helpdesk is iets waar je dit soort vragen kan neerplempen, acherover kan gaan zitten en het antwoord in hapklare brokjes naar je toe komt, totaal iets anders dus. Lees anders het beleid maar eens door, want dat heb je blijkbaar niet gedaan.

• HugoBoss1985
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 22:30:
[...]

de pricewatch heb ik al gecheckt, ik vraag in de OP naar een goeie kaart onder de 70 euro en aangezien ik niet weet wat 'goed' of 'slecht' is op het gebied van videokaarten vraag ik het hier.
Dan kijk je zelf in de pricewatch en voer je een model onder de 70 Euro bij google in met het woord "review" en voila, genoeg informatie te vinden.
Er is ook een afdeling reviews verwerkt in de pricewatch met ervaringen van andere Tweakers.

[ Voor 9% gewijzigd door HugoBoss1985 op 05-08-2011 22:33 ]

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:19
Je had je vraag beter in het goede topic kunnen posten. Dan had je wss wel een paar normale antwoorden gehad

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Reepje
  • Niet online
Ach wat maakt het uit. Iemand op zijn tater geven, daar zijn de moderatoren voor.

De beste kaart die je voor dat geld kopen kan is de hd 5570.

Verwijderd

Reepje schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 22:32:
Ach wat maakt het uit. Iemand op zijn tater geven, daar zijn de moderatoren voor.

Heb beleid is hier niet voor niets opgesteld. Wat heeft het voor zin om een beleid te maken als men zich er toch niet aan houdt??

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 22:32:

ok bedankt dan neem ik die :)

• HugoBoss1985
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Een 5670 is wel interessant en die is veel sneller dan je oude 8600gs.

[ Voor 9% gewijzigd door HugoBoss1985 op 05-08-2011 22:36 ]

• Reepje
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 22:33:
[...]

Heb beleid is hier niet voor niets opgesteld. Wat heeft het voor zin om een beleid te maken als men zich er toch niet aan houdt??
Ik blijf bij mijn standpunt dat daar de moderatoren voor zijn. Ben je het niet met iets eens, ga dan niet in het topic zelf de moderator uithangen, maar maak een topic report. En reageer zelf niet in het topic.

Verwijderd

Wie speelt hier nu de "wanna be moderator"

• HugoBoss1985
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Nu gaan jullie hier het topic vervuilen en dat is nou juist de reden dat er een beleid is.
Ik ben het met jullie allebei eens, ik vind dat TS er wel op gewezen mag worden door een andere Tweaker, maar laat het daar dan bij.

@ Topicstarter:

http://tweakers.net/price...KTPVOKlayilYwsQNYYK8XWAgA

Ik zou zelf die kaart kopen, ruim onder je budget en een hele verbetering.
Hij heeft zelfs directx11.
Je kan een 1024mb versie overwegen.
Die zijn er ook wel met HDMI aansluiting.

Kijk wel even of je voeding het aankan. (Ik weet niet of die kaart meer stroom verbruikt en/of een pci-e stroomaansluiting nodig heeft.)

[ Voor 59% gewijzigd door HugoBoss1985 op 05-08-2011 22:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal de 5670 en 5570 morgen wel even vergelijken, en de voornaamste reden dat ik zo weinig research heb gedaan is omdat ik op dit moment niet over een andere computer beschik en dat ik daardoor alles op mijn telefoon moet doen wat ontzettend irritant is..

• HugoBoss1985
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 23:06:
Ik zal de 5670 en 5570 morgen wel even vergelijken, en de voornaamste reden dat ik zo weinig research heb gedaan is omdat ik op dit moment niet over een andere computer beschik en dat ik daardoor alles op mijn telefoon moet doen wat ontzettend irritant is..
Dat had je gelijk even moeten vermelden, ik zag al wel dat je een historie had op het Tweakers forum.
Maar dan heb je ook eerder begrip van een moderator.
Je hebt nu (denk ik) geluk gehad dat je geholpen bent voordat er een slot op je Topic ging.

[ Voor 8% gewijzigd door HugoBoss1985 op 05-08-2011 23:13 ]

• Reepje
  • Niet online
De 5670 is beter dan de 5570. Die paar euro meer is het zeker waard. En de prijs is erg laag vergeleken met een maandje of wat terug. Voor 55 euro heb je een puike kaart.
Ik zou wat dat betreft niet twijfelen.

• HugoBoss1985
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Reepje schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 23:17:
De 5670 is beter dan de 5570. Die paar euro meer is het zeker waard. En de prijs is erg laag vergeleken met een maandje of wat terug. Voor 55 euro heb je een puike kaart.
Ik zou wat dat betreft niet twijfelen.
Ik sluit me daarbij aan :D

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:19
Jammer dat je niet tweakert.
Deze kaart schijnt weer tot leven te komen door in de oven te bakken.
zie hier

gewaarwordingshorizon

• HugoBoss1985
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

beascob schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 23:46:
Jammer dat je niet tweakert.
Deze kaart schijnt weer tot leven te komen door in de oven te bakken.
zie hier
http://www.badcaps.net/forum/showthread.php?t=8413

Ik heb met die guide een 8600gt gerepareerd... maar we weten niet of de kaart van TS te redden is.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:35

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb net een vergelijkings-site gevonden, waar ik jouw 8600 GS even tegen een 5670 heb neergezet. Je kan zelf uiteraard andere combinaties testen.

offtopic:
Ik kom er net wel achter dat ik om mijn 8800GTS320 te vervangen (toch al een oud beestje) redelijk in de buidel moet tasten. < €100 is gelijk of slechter :(

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Modbreak:Ik heb een slotje op dit topic gezet, omdat het niet is toegestaan om voor dit soort vragen een los topic aan te maken. Daar hebben we de [BBG aanschaf] Videokaarten voor.

Verder is het al in dit topic ter sprake gekomen dat we hier op GoT eigen inzet verwachten. Dat je op dit moment niet over een PC beschikt en alles op je telefoon moet doen maakt het aan één kant wel begrijpelijk dat je zelf niet echt veel doet om je vraag te beantwoorden. Maar er zijn vast wel alternatieven te bedenken (PC bij ouders, vrienden, werk, opleiding, bibliotheek, etc.). Ik vind het daarom geen goede reden om het beleid maar aan je laars te lappen.

Verder zou ik een aantal mensen in dit topic willen vragen om te stoppen met moderatortje spelen. Als een topic niet aan de eisen voldoet van GoT of op wat voor manier dan ook de regels overtreed kan je een topicreport aanmaken of een topic plaatsen in Schop een Modje. Dat is overigens ook terug te vinden in Het algemeen beleid, dus blijkbaar zijn jullie zelf ook niet bekend met het beleid (gevalletje pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet...)
Het algemeen beleid - reageren:
Reageer bijvoorbeeld altijd ontopic en probeer de topicstarter te helpen met zijn probleem of ga serieus om met de discussie of het aangesneden onderwerp.
Het algemeen beleid - reageren:
Soms komt het voor dat mensen die een topic starten zich niet helemaal aan de regels houden. Dit kan verschillende redenen hebben; zo kan de topicstarter misschien niet goed gezocht hebben, of heeft hij het beleid niet gelezen en plaatst een illegale link of vraagt naar warez. Kom je zoiets tegen, dan is het niet de bedoeling dat je in dat topic de zogenaamde wijsneus gaat uithangen, maar dat je de kwestie meldt. Dit kan door het aanmaken van een topicreport of via het openen van een topic in Schop een Modje. Het is overigens absoluut niet nodig om te melden in een topic dat je een topicreport hebt geschreven! Besluit je om tóch te reageren in het draadje, doe dat dan alleen om de topicstarter op weg te helpen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.