Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 21:58
Hallo allemaal,

Ik heb de hulp nodig van de audio experts onder de tweakers!

Ik ben voor mijn nieuwe woning opzoek naar een nieuwe audio set. Hiervoor gebruikte ik de logitech Z-2300. Hier komt leuk geluid uit (2.1) maar ik wil nu in mijn nieuwe woning toch wel iets serieuzers een (5.1). Allle leidingen om kabels naar de hoeken van mijn woonkamer te leggen liggen er al. Ik heb heel veel gezocht en gekeken op internet maar ik heb toch wat hulp nodig. Eerst wat uitleg wat ik nu heb en wat ik precies wil.

In het hart van mijn audio set wil ik een receiver omdat ik hier alles op kan aansluiten en je de basis legt voor goed geluid!

Wat ik heb:
Philips LED tv: 46PFL7605H/12 met digitale tv smardcard (Ziggo)
PS3 slim
Sony dvd speler

Wat ik wil:
Een budget receiver met speakerset (prijs ± € 500,-)
Een blu-ray/ dvd speler met harde schijf (om films e.d. op te nemen) (Prijs ± € 250-300, het liefst minder, hoeft niet perse blu-ray te zijn omdat ik PS3 heb) Deze zoektocht komt later wel!

Ok, dat is mijn situatie.. Ik heb dus al heel veel research gedaan en mijn oog is gevallen op het merk Onkyo, ik vind de prijzen (vergeleken met Harman) gunstig en het design spreekt mij ook wel aan. Vergeleken met de andere sites hebben zij ook de meest overzichtelijke site en kan ik dus ook het makkelijkst mijn info vinden..

De merken die ik heb vergeleken:
Marantz, Denon, Yamaha, Harman Kardon, Sony, Panasonic en Onkyo.

De sets die momenteel mijn "aandacht" hebben zijn:
Onkyo HT-S3405: (prijs v.a. € 445,-)
Onkyo HT-S5405: (Prijs v.a. € 349,-)

De 5405 schijnt als voordeel op de 3505 te hebben dat hij een actieve subwoofer heeft, waardoor je beter geluid krijgt een Ipod/Iphone/Ipad aansluiting (die ik geen van alle heb). En een de 5405 heeft een USB aansluiting aan de voorzijde, die ik dan weer wel handig vind. Maar is het die 100 euro extra waard.

Het nadeel van deze 2 setjes is dat ze geen netwerk mogelijkheden hebben. Dit vind ik dan weer jammer want dan zou ik een heleboel dingen kunnen doen vanaf mijn Laptop en Desktop. Ook heb ik gezien dat Onkyo een android app heeft waarvan ik van alles kan instellen, maar ook hiervoor heb je weer een receiver nodig met netwerk verbinding.

De meeste losse receiver van Onkyo hebben wel netwerk mogelijkheden.

Dus nu komt de grote hamvraag:
Moet ik gaan voor de Onkyo HT-S6405 (Prijs v.a. € 630,-) die wel netwerk verbinding heeft maar meteen een stuk duurder is of voor een losse receiver gaan van Onkyo/ ander merk met een speakerset van Onkyo / ander merk.

Wat ik zelf bijvoorbeeld heb uitgerekend:
Een losse receiver: Onkyo TX-NR509 (Pijs v.a. € 310,-)
Losse speakerset: Onkyo SKS-HT528 (Prijs v.a. € 180,-)
Prijs totaal set: € 490,-

Ik wil een knappe Receiver met speakerset voor 500 euro, waar ik lang mee vooruit kan. Zijn er onder jullie mensen met meer ervaring en kennis van receivers en die mij van goed advies kunnen voorzien? Misschien kan iemand mij overhalen om over te gaan naar een ander merk?

Alle hulp is welkom, want ik zie door de bomen het....!!!

[ Voor 3% gewijzigd door Opperclowntje op 05-08-2011 12:07 . Reden: Toevoegingen en een paar slordige spelfoutjes ]

Here in Holland we eat boerenkool from a wooden shoe with a rietje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Die 3505 heeft ook gewoon een actieve sub hoor. Op die receiver kun je niet eens een passieve woofer aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
Owkee dat had ik gelezen op het internet ZIE HIER.. Waar komt die 100 euro prijs verschil dan vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Hmmm ik zit nu in de handleiding te kijken, maar volgens mij heb je gelijk! Wat bizar. Heb je zo'n dikke receiver met sub-out, krijg je er een passief woofertje bij. Zou ik lekker voor die zware gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Je hebt de links in je TS trouwens verkeerd om gezet, vandaar. ;)

edit: Je krijgt dus inderdaad een iPod aansluiting, USB, en een actieve speaker set extra. Das die € 100,- zeker wel waard.

[ Voor 49% gewijzigd door bram1984 op 05-08-2011 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
Ok, kijk.. Ik heb de linkjes aangepast..

Ik zit nog steeds te kijken maar ik denk de 5405 en 3405 sowieso vervallen omdat ik toch steeds liever een netwerk verbinding wil! Dat vind ik toch wel belangrijk..

Dan wordt het toch 6305 of de losse oplossing met de Onkyo TX-NR509

Verder zit ik nog met dilemma, kan ik dit hele verhaal aansluiten met digitale ziggo module in de zijkant van mijn TV?

Want het anologe beeld laat je binnenkomen op je receiver en dan stuur je het door naar je tv en wordt het in de tv pas vertaald naar digitaal? Dus dat zou betekenen dat je analoog geluid hebt? Of stuurt de tv terug naar de receiver?

Het volgende probleem wat ik dan weer heb is dat ik wil een dvd-speler wil aanschaffen met hardeschijf, deze gaat dan natuurlijk ook weer anoloog opnemen..

Hier gaat er ook een draadje over, maar dat wordt niet echt een antwoord gegeven

[ Voor 56% gewijzigd door Opperclowntje op 05-08-2011 10:38 . Reden: Linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:09

sjaool

Every life should have 9 cats

De TX-NR509 is al verkrijgbaar vanaf €309,-.
Als je de Onkyo thread doorleest zul je ook nog wel andere tips kunnen vinden om de Onkyo's nog goedkoper te kunnen aanschaffen. En als het budget het dan toelaat zou je dan ook voor een betere speakerset of eventueel de TX-NR609 kunnen kiezen.

P.S. als je de Onkyo thread doorleest zul je een heleboel vragen die je hierboven stelt ook beantwoord krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door sjaool op 05-08-2011 10:59 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 15:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Om het geluid van je TV naar de receiver te krijgen zijn meerdere methoden. Je TV ondersteund ARC, deze methode zou ik gewoon gebruiken, daar deze surround doorstuurt. HDMI kabel tussen je receiver en TV (HDMI 1 gebruiken) Enige wat je dan wel nodig hebt is een receiver die dit ook ondersteund.

Je hebt veel vragen in je posts staan, zal proberen te antwoorden.

Je Ziggo signaal is zowel analoog als digitaal over dezelfde kabel. Je wil een DVDspeler/recorder gebruiken om spullen op te nemen en je hebt een Ziggo CI+ Cam. Je signaal kabel gaat straks vanaf je AOP (Abonnee Opname Punt) naar je recorder, daar heb je weer een doorlinkpoort op zitten, waar de Coax doorgaat naar je TV. Daarmee zorg je dat zowel je recorder als je TV signaal krijgen van Ziggo. Analoog/Digitaal krijgen ze dan allebei, alleen is het afhankelijk van je recorder of hij het digitale of analoge deel pakt. Op je TV gebruik je sowieso het digitale signaal, anders zou je geen CI+ Cam hebben. Hiermee is het deel van TV ontvangst afgedekt.

Het geluid van de TV en de recorder wil je via de receiver laten verlopen. Hiervoor leg je een HDMI tussen je TV en receiver. Om het TV signaal terug te leiden naar je receiver moet je dus HDMI poort 1 gebruiken op je TV voor ARC. Je recorder sluit je weer met HDMI (als die het heeft) aan op de receiver.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is. :)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:10
Opperclowntje schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 08:31:
De meeste losse receiver van Onkyo hebben wel draadloos netwerk.
Niet dat het van toepassing is, maar volgens mij is dat niet waar. Draadloos netwerk op receivers zie je niet vaak. Zelfs op het topmodel van Onkyo de TX-NR5008 kan ik het zo niet ontdekken. Enige receivers die ik ken die het wel hebben zijn receivers als de Denon AVR-4810 en hoger, maar dan zit je ook in een wat andere prijsklasse.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
Excuus, ik bedoel netwerk aansluiting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Als je perse netwerk wilt dan zou ik voor de TX-NR509 gaan en dan een losse speakerset nemen. Echter ga je dan je budget van 500 euro wel overschrijden denk ik. Een losse subwoofer is namelijk over het algemeen wat duurder dan speakers. Dit omdat het actieve modellen zijn en dus met ingebouwde versterker. Nu heb je wel subwoofer van een paar tientjes, maar die wil ik je echt afraden. Een goede subwoofer kan je set helemaal compleet maken, een mindere subwoofer kan je set helemaal kapot maken. In sommige gevallen is 5.0 zelfs beter dan 5.1. Dat is wel iets om rekening mee te houden voor als je los gaat kopen. Er zijn wel kant-en-klare 5.1 setjes als de JBL 200.5 (150 euro), maar die set is van dezelfde (of wellicht nog mindere) kwaliteit dan de speakers die je bij een all-in-one HTS-pakket van Onkyo aan zal treffen.

Waarom wil je verder zo graag een netwerkaansluiting? Het is handig voor updates, dat staat voor de volle honderd procent vast. Maar verder is het op veel vlakken het toch net niet. Voor muziek heb ik een Squeezebox aangeschaft. Puur omdat deze net wat meer formaten ondersteunt en wat uitgebreider is dan via een receiver. Ook is een Squeezebox (of Sonos) een stukje makkelijker in gebruik aangezien de TV niet aan hoeft te staan. En door muziek bladeren op het display van de receiver is ook niet je van het. Idem met andere bestanden streamen. Een losse mediaspeler slikt over het algemeen toch net wat meer bestandsformaten. DNLA heeft zeker toekomst, maar tot op heden hebben - naar mijn inziens - losse apparaten toch meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
@ Fear, goede opbouwende kritiek, daar kan ik wat mee! Dat lijkt mij wel een goede optie om een mediaspeler te gaan nemen. Waar moet ik op letten bij een goede subwoofer? Heeft de Subwoofer Onkyo SKS-HT528 wel een ingebouwde versterker?

Het is toch ook mogelijk om bij de TX-NR509 een portable hardeschijf aan te sluiten? Maar dan zit je weer met het probleem dat veel bestandsformaten niet worden ondersteund.

@ Sjaool, wat bedoel je met tips om de TX-NR509 nog goedkoper aan te schaffen, nog goedkoper dan de 309 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Opperclowntje schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:06:Waar moet ik op letten bij een goede subwoofer?
Dat is niet zo snel uit te leggen. Je moet als eerste weten dat er dus twee types subwoofer zijn: actief en passief. Actief is met ingebouwde versterker, passief is zonder.

Dan heb je ook nog het systeem: open en gesloten. Een gesloten kast is - zoals de naam al zegt - een gesloten behuizing, een kist. Een open of gepoorte subwoofer heeft één of meerdere openingen in het systeem waardoor extra druk gemaakt kan worden en meer laag worden weggezet. Nadeel van gepoort is wel dat ze over het algemeen groter zijn en lastiger zijn te plaatsen (de reflexpoort mag niet te dicht tegen een wand of kast staan).

En dan heb je nog de plaats van de woofer: front fire of down fire. Down fire is de woofer naar beneden gericht, front fire is de woofer aan de zijkant van de kast. Down fire is wat lastiger te plaatsen aangezien de druk aan alle kanten moet/kan ontsnappen, front fire kan je meer richten.

Bovenstaande zijn echt de basics en eigenlijk komt er nog veel meer bij kijken. Natuurlijk moet de subwoofer een toegevoegde waarde hebben. Een subwoofer die tot 40 Hz gaat kan leuk zijn als je speakers maar tot 100 Hz gaan. Heb je echter speakers die tot 50 Hz gaan dan is het gewoon zonde. De subwoofer is er echt om het frequentiegat naar beneden op te vullen. Hoe dieper een subwoofer zal gaan des te duurder deze over het algemeen zal worden. Al moet je je ook niet te blind staren op het bereik, vooral bij goedkopere subwoofers kan dat overdreven zijn. Ook met subwoofers is het een kwestie van luisteren en testen.

Persoonlijk vond ik elke subwoofer onder de 450 euro slecht presteren met mijn speakers. Of het voegde niets toe of het laag werd te bonkerig geleverd. Al is dat laatste maar net wat je zelf wilt: strak laag wat vooral voor muziek een aanvulling is of echt donderen bij films. In de goedkopere series is het namelijk veelal het één of het ander. Aangezien jij gaat werken met satellieten zal de subwoofer wellicht tot de 150 Hz moeten gaan. Puur omdat satellieten zo laag/diep niet gaan. Daarom zegt mijn ervaring met subwoofers in dit geval eigenlijk niets :P
Heeft de Subwoofer Onkyo SKS-HT528 wel een ingebouwde versterker?
Onkyo HT-S6405: actieve subwoofer (is ook gewoon de TX-NR509 als basis)
Onkyo HT-S3405: passieve subwoofer
Onkyo HT-S5405: actieve subwoofer

De SKS-HT528 moet wel een actieve subwoofer hebben. Je kan het eigenlijk niet maken om een passieve subwoofer te leveren bij een losse speakerset. Puur omdat je die niet normaal aan kan sluiten. Verder staat er bij de specificaties van de subwoofer dat het een actief model is en 9,1 kilo weegt. 9,1 kilo voor een passieve subwoofer is op dit formaat niet mogelijk dus het is actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
@Fear:

Nogmaals bedankt voor je uitleg!

Ik snap je verhaal, helemaal duidelijk! Ik denk alleen dat het voor mij, voor nu te hoog gegrepen is! Ik zou het maar al te graag willen.. Maar ik heb een nieuw huis dus veel uitgaven en ga nu al mijn tv set een fortuin uitgeven (vind ik dan)

Waar ik nu naar neig!:
Receiver: Onkyo TX-NR509 (Pijs v.a. € 310,-)
Speakerset: Onkyo SKS-HT528 (Prijs v.a. € 180,-)
DVD speler met harde schijf à ± € 300,-
Mediaspeler à ± 150,-
Tv heeft al 800 euro gekost

Dus kom ik bij een kijkervaaring van € 1740,- als ik dit rekensommetje voor mijn vriendin maak wordt ze al gek ;) Laat staan als ik der vertel dat de speakerset van 180 euro naar 450 euro gaat!

Dus daarom moet ik hier maar bij laten, het gaat mij erom dat ik in ieder geval het maximale voor mijn geld krijg en dat ik er meer uit haal dan het standaard huis-tuin en keuken spul wat bij de meeste mensen staat!

Ook wil alles goed kunnen aansluiten en vrijheid hebben van films opnemen/ downloaden en afspelen op de hoogste kwaliteit beeld en geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 17:25

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

En waarom heb je de specifieke voorkeur om meteen 5.1 setje te kopen ?
Heb je ruimtegebrek dat je voor sattelietjes gaat ?
Want anders kan je ook kijken naar een 2.0 of een 3.0 setup om te beginnen en dan later uit te breiden naar meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Yep, dat is ook de aanpak hier in huis. In eerste instantie hebben we een fatsoenlijke receiver en 2 zuilluidsprekers aangeschaft, later is daar een center bijgekomen. Inmiddels hebben we rearspeakers en een sub op het oog, en zodra daar budget voor is komen die er bij. We hebben op deze manier niet in 1x surround, maar wel in 1x goede kwaliteit in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 15:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Opperclowntje schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:37:
@Fear:

Nogmaals bedankt voor je uitleg!

Ik snap je verhaal, helemaal duidelijk! Ik denk alleen dat het voor mij, voor nu te hoog gegrepen is! Ik zou het maar al te graag willen.. Maar ik heb een nieuw huis dus veel uitgaven en ga nu al mijn tv set een fortuin uitgeven (vind ik dan)

Waar ik nu naar neig!:
Receiver: Onkyo TX-NR509 (Pijs v.a. € 310,-)
Speakerset: Onkyo SKS-HT528 (Prijs v.a. € 180,-)
DVD speler met harde schijf à ± € 300,-
Mediaspeler à ± 150,-
Tv heeft al 800 euro gekost

Dus kom ik bij een kijkervaaring van € 1740,- als ik dit rekensommetje voor mijn vriendin maak wordt ze al gek ;) Laat staan als ik der vertel dat de speakerset van 180 euro naar 450 euro gaat!

Dus daarom moet ik hier maar bij laten, het gaat mij erom dat ik in ieder geval het maximale voor mijn geld krijg en dat ik er meer uit haal dan het standaard huis-tuin en keuken spul wat bij de meeste mensen staat!

Ook wil alles goed kunnen aansluiten en vrijheid hebben van films opnemen/ downloaden en afspelen op de hoogste kwaliteit beeld en geluid.
Als het budget een probleem is, kan je eerst voor alleen een receiver gaan en een setje speakers, bijvoorbeeld: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107046.0 (Geen verbinding met deze verkoper) Daarmee hou je je uitgaven binnen de perken en kan je nadien altijd nog uitbreiden met 2 sattelieten, center en Sub.

[ Voor 2% gewijzigd door thunder8 op 05-08-2011 15:14 . Reden: Linkje was niet goed, krijg het nog niet lekker voor elkaar.... ]

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:09

sjaool

Every life should have 9 cats

Opperclowntje schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:06:
@ Sjaool, wat bedoel je met tips om de TX-NR509 nog goedkoper aan te schaffen, nog goedkoper dan de 309 euro?
Ik wilde de naam niet noemen i.v.m. eventuele teveel reclame voor ze, maar Foka heeft namelijk erg scherpe prijzen voor Onkyo receivers. Die bestelmethode e.d. zijn al in de Onkyo thread voorbij gekomen. Ze vermelden de prijs voor de TX-NR509/609 namelijk niet op de website, je moet een prijsopgaaf aanvragen en dan krijg je meteen de verdere handelswijze te horen. Het prijsverschil met andere winkels kan namelijk aanzienlijk zijn.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
Kijk dat is mooi! Ik ga meteen informeren! Super sjaool voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLVG
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-06 14:53
Waarom heb je het merk Pioneer niet meegenomen als mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Uhu, dan zou je eventueel de VSX-826 en de VSX-921 als opties kunnen beschouwen. Of om een model van vorig jaar te kiezen de VSX-920 welke bijkans weggegeven lijken te worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-09 17:24
Een paar tips, qua budget...
Zet de keuze van speakers op 1 en de receiver op plaats 2.
Het geluid valt of staat met een goede set speakers en in mindere mate met de versterker.
Begin anders eerst met 2 goede frontspeakers te kopen en bouw daarna dit uit, als het budget het weer toelaat. Je zult daar geen spijt van krijgen...

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
Goede tip allen.

Ik ga sowieso de Onkyo TX-NR509 kopen om alles te kunnen aansturen. Ik heb nog de 2.1 speakerset van Logitech, wat ik in mijn begin post aangeef. Deze ga ik dan voorlopig gebruiken. Zodat ik nog even kan doorsparen voor een mooie speakerset!

Pioneer valt af, want die heeft geen netwerk verbinding!

Voor zover bedankt voor alle tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Opperclowntje schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 18:25:
Pioneer valt af, want die heeft geen netwerk verbinding!
Bij Pioneer is dat vanaf de VSX-921 wél het geval :) inclusief DLNA 1.5 support.
pricewatch: Pioneer VSX-921-K

De VSX-920 had ook een LAN poort, en mogelijkheid tot wifi met een optionele WLAN adapter, maar heeft geen DLNA support alleen Internet Radio support :)

Een stel mooie speakers lijkt me een goed plan ja ;) Heb je een idee van een budget voor je speakers ? En voor welk doel ? Muziek, zo ja wat voor muziek ? Films ? Ook al een idee van hoe groot de speakers mogen zijn ?
Ik zou me persoonlijk dáár eerst mee bezig houden :)
En je moet rekening houden met het feit dat de netwerkmogelijkheden van een receiver over het algemeen behoorlijk simplistisch is en dat een aparte mediaplayer een stuk praktischer en uitgebreidere mogelijkheden bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
Mediaplayer kan inderdaad interessant zijn, maar dan zou ik er graag 1 willen die ook tv-programma's kan opnemen! (dit vind mijn vriendin heel belangrijk!) Anders vind ik het gewoon zonde om een media speler te kopen! Speakers ga ik voornamelijk gebruiken voor films. Muziek ook wel maar dat vind ik ondergeschikt, want dan gebruik ik het alleen voor achtergrond muziek voor overdag. Dus dan komt bijna iedere speaker door de test heen. Daarom vind ik de 5.1 set zo belangrijk!

Speaker grote: Het mogen maximaal bookshelf speakers zijn.
Budget: Is toch wel rond de 300 euro. Ik weet dat ik daarvoor niet de hoogste kwaliteit haal, maar dat hoeft voor mij ook niet. Ik heb net een nieuw huis dus het geld kan beter gebruikt worden! Daar komt bij dat ik maar een klein woonkamer heb... :P

[ Voor 10% gewijzigd door Opperclowntje op 08-08-2011 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit schijnt goed te klinken! Ik ben wel onder de indruk van de prijs/kwaliteit van Boston Acoustics.
http://www.bostona.eu/en/loudspeakers_bookshelf_a26.php

En anders gebruikt;
http://link.marktplaats.nl/471646675
http://link.marktplaats.nl/470774345

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
Ik kwam na veel zoeken de Klipsch HD theater 300 tegen, die kost bij Amazon.com maar € 200,-

In nederland kost hij overal over € 400,- de reviews zijn goed!

Ik ga ook nog even kijken naar de Boston Acoustics..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-09 17:24
Goede frontspeakers zijn er genoeg of marktplaats, scheelt VEEL geld...
Deze of deze bijvoorbeeld.
Of zoek eens op JBL Lseries als je van de warme diepe USA sound houdt, Klipsch, Canton Carat ....
Staar je niet blind op adverties, ga zelf naar de betere audioshop met een aparte geluidskamer waar de speakers staan opgesteld en beslis dan wat JIJ mooi vindt klinken. 8)
Oh ja, neem je eigen favoriete DVD of CD mee en draai dat daar, zodat je beter kan vergelijken omdat je bepaalde passages al kent.... 9vande10 keer is wat je mooi vindt te duur, spaar dan daarvoor. (zelf heb ik er 3 jaar over gedaan :X )
Heb zelf ook de onkyo509, maar de speakers maken het geluid... (zoals al eerder gezegd)

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
Bazark, bedankt voor je moeite! Ik ga niet voor de grote torens, ik vind dat te duur en te groot wroden. Ik ben geen "audiofiel" zoals sommige zich noemen, ik ben een grote liefhebber van films en muziek (en een beetje gadget g**l). Dus ik wil eigenlijk gewoon een goede speakerset die niet te veel aandacht trekt.

Excuus, dat ik alle adviezen in de wind gooi, maar wil gewoon niet het geld uitgeven wat me dat kost.

Ik heb op Home cinema magazine zitten kijken en kwam toen op het merk Teufel, die verkoopt z'n speakers alleen op de eigen website.

Hier zag ik een aanbieding die mij wel interessant lijkt, geen iele boxen. Teufel Consono 35 voor maar 250 euro (excl. verzenden à 19,95)

Ik denk dat deze het gaat worden, want de specs zijn goed! Iedereen mee eens?

Ik weet dat ik niet het maximale uit mijn receiver haal, maar de receiver gebruik ik ook om alles gemakkelijk aan te kunnen struren en aan te kunnen sluiten. Tevens kan ik er radio mee ontvangen en met mijn netwerk streamen.

[ Voor 4% gewijzigd door Opperclowntje op 10-08-2011 11:48 ]

Pagina: 1