Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05
En daar is er weer een! een casemod project van AlexanderB! :)

Vertel eens, waar kennen wij jou van, Alexander? nou.. van mods zoals Cube, Cube², en van de Koelkast-in-een-PC-mod (incl m-itx pc)

enough introductions, dit jaar is er weer een Casemod-Compo op Campzone, en dit jaar kregen de deelnemers een splinternieuwe CoolerMaster Scout om te modificeren!
Afbeeldingslocatie: http://www.majhost.com/gallery/AlexB/casemods/CMcompo2011/intro01.jpg

en daar zit je dan.. met een nieuwe kast vers uit de doos.. what to do, what to do..
omdat ik kabelmanagement, ccfl's en een windowtje zagen niet "een casemod" vind, moet er wel rigoreus verbouwd worden.

de gebruikte hardware:
• CoolerMaster Scout (obviously :D)
• Gigabyte X48-DQ6
• Intel Q6600
• 2x2GB G.Skill 1000 mhz ddr2
• ATI HD4870
Waterkoeling:
• Liang DDC+ met EK Acetal rev2 top
• 2x 240mm XSPC radiatoren
• 4 stuks stille 120mm fans
• EK Supreme LT CPU blok
• MCW60-4870 GPU blok
• XSPC X2O NB blokje

De Plannen (te realiseren voor aanstaande zondag 14.00 uur :X):

Het plan is om de kast te modificeren in de style van de Japanse autotuning en styling scene, oftewel JDM. hiervoor heb ik een aantal redelijk bekende stijl-elementen die ik wil verwerken in mn kast:

• De radiatoren zichtbaar inbouwen alsof het intercoolers zijn.
• Een 'NOS' Lachgas-fles als waterkoeling-reservoir.
• Waterkoelingslangen vervangen door staalomvlochten, met rood/blauwe koppelingen.
• 1 zijpaneel wordt Stickerbomb.
• die window met grille vervangen door een glad lexaan ruitje.
• Een "boodschappenlijstje" in het ruitje etsen. (zit te denken aan Gigabyte/Intel/G.Skill/ATI/EK/XSPC)
• CCFL's onder de kast, en in de kast.
• Een rolkooi in het interieur van de kast.

En daarvoor moet ik nog:
• Een heleboel gaten dremelen, afwerken, plastic verzagen, verlijmen, plamuren.
• Spuiten om alles netjes te maken.
• Hardware en waterkoeling inbouwen.
• Bepaalde stickers (laten) printen.
• Ruitje etsen.
• Wachten op de leverancier voor de slangkoppelingen....
• mooie alu flesje modificeren..

Resultaten
Ik heb nu de zijdeur bestickerd, 2 grote gaten in de kast gezaagd, de diskbays verzaagd, het plastic bovenop de kast verzaagd, en een heleboel materialen verzameld.. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.majhost.com/gallery/AlexB/casemods/CMcompo2011/dscf0655.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.majhost.com/gallery/AlexB/casemods/CMcompo2011/dscf0666.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.majhost.com/gallery/AlexB/casemods/CMcompo2011/dscf0667.jpg

Morgen bij daglicht meer voortgang en meer/betere foto's, zondag uiteraard ook foto's van wat de tegenstanders gebouwd hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Snel toestemming, omdat er immers ook niet zoveel tijd meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnbrainwash
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-10 19:37
Nice, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Twee dagen de tijd! :o Succes man! Ik ben benieuwd wat je er in die tijd van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozothebozo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:55
Succes, ik zal 'm volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:11

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik vind de stijl wel iets hebben, deze ga ik zeker volgen !
En 2 dagen de tijd ? Succes dermee :Y

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:37

thijsco19

KTM 990 SMT

2 dagen? en dan zoveel te doen?
nou dat klinkt niet goed. :o

het paneel ziet er in iedergeval gaaf uit.

hmm... wrm geen nitro als 'water', misschien gaat je pc ook nog sneller werken :+

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik vind zelf de japanse tuning scene stijl wel lachen, en ik heb het nog nooit bij een PC gezien ,dus ik kijk uit naar het resultaat (over 2 dagen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Whow! 2 dagen.... Veel succes, maar als ik op campzone zou zijn dan ging ik zeker niet als een malle aan het modden, maar lannen en zuipen. Maarja, that's me. :P

Hou wel van het idee, ben benieuwd wat je er van gaat brouwen.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:36

NoFearCreations

3DPrint the world!

Alles wat je hier boven zegt is geen JDM, maar gewoon Rice. JDM is OEM+, dus een strakke auto, met hier en daar een lipje, al dan niet CF, set dikke wielen, veel camber en laag. Dus geen NOS, stickerbombing en oliekoelers aan de buitenkant.

Maar dan nog ben ik wel benieuwd wat je ervan weet te maken, dus succes ermee.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Laatst online: 30-09 11:31

Singular1ty

EV Evangelist

Ik EIS bij voltooiing van dit project een totaalshot met je japanse grietjes in Pikachu-pakken. Minimaal. Veel succes, altijd leuk, een mod met een thema. :)

Overigens, die staalomvlochten slangen heb ik zelf naar zitten zoeken voor m'n eigen waterproject, en ze zijn schreeuwend duur en vaak al voorzien van koppelingen, waardoor ze lastig in te bouwen zijn. Daarnaast is de diameter van bijvoorbeeld een eind remleiding veel te klein om praktisch te zijn in een waterloop. Ik kwam dus uit bij TechFlex, die lui hebben allerhande soorten sleeving waaronder de speciale chrome-braided look die ik heb gebruikt, of als geld geen rol speelt, echte steel braiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorik1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-11-2024
oeh, zondag is morgen... hopelijk krijgen we van te voren nog wat te horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Uiteraard, ik zit momenteel tot mn oren in het polyesterstof (jaja, plastic modden is kudt) :)

paar puntjes slecht nieuws:
• de koppelingen voor de waterkoeling gaan niet op tijd binnen komen, dus dat ik de kast zal moeten submitten voor de jury zonder werkend systeem (was gelukkig geen eis)
• ik wou mn window graag 'etsen'/matte letters in schuren, en had daarvoor stickers met uitgesneden letters gemaakt, alleen ik schuurde sneller door het stickerpapier heen dan door het lexan, en mn poging om de lettertjes dan maar te spuiten is ook hopeloos gefaald, dus dan maar de meest arbeidsintensieve: de letters met een dremelbitje in het plexi frezen.. morgenochtend meer :)

Het goede nieuws is dat de rest van de kast goed progress maakt, en ik zo dus deze bak (mn gamebak) uit elkaar ga trekken voor onderdelen :)

En eeuh.. eigenlijk Rice ja :P mja, tis maar een projectnaam, het komt niet op de kast te staan..

Ik zal eens zien of ik japanse chicks in geyle pakjes kan vinden :)

slang heb ik zelf van The Autosport Company/QSP, inderdaad fors duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Oh, die slang wil ik nog wel eens proberen! Het nadeel van de sleeve die ik gebruik was dat 'ie vrij kwetsbaar is, dus waar de slang onder de GPU doorloopt is 'ie een beetje beschadigd. Met RVS heb je dat minder snel. Ben even benieuwd hoe het er bij jou uit komt te zien en wat je bevindingen zijn wat betreft stugheid en compatibiliteit met 'normale' fittingen voor 19mm slangen :) Succes met de jury!

Edit: waar heb je trouwens die stickers vandaan? Vind het wel een leuk idee voor m'n laptop :D en plak je daar nog een laag beschermplastic overheen oid?

[ Voor 17% gewijzigd door Singular1ty op 06-08-2011 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Ik zal t uiteraard laten weten wat de ervaring is met de slang :) ik gebruik wel iets minder dan 19mm (namelijk 8 binnen/10 buiten) gezien de slang met t metaal dr om al redelijk stug is, en ik behoorlijk afgeknapt ben op 1/2" (12.5mm binnen) omdat het moeilijk buigt, en zo enorm veel ruimte innam in de kast.. maargoed, more about that soon!

Also.. wet sanding.. its super-effective!

Stickers komen van verschillende speelgoedwinkels en random winkels like xenos en action en boekhandels, en ik heb 2 laptop-stickers van de action gebruikt als basis (die waren al helemaal de juiste style, dus lekker makkelijk, en daaromheen/overheen heb ik stickers van:
-Transformers
-Hello Kitty
-My Little Pony
-"princess kitten" (whatever, het was roze en aaibaar)
-Een wat tape met het logo van QSP (zie vorige post)
-Wat facebook like-duimpjes
-Kittens, muizen en bloempjes
-Sterretjes
-Smileys
-Wall-E
-Piraten
-Disney's Cars
-nog wat random stickers.
en dat resulteert in een kleurrijk en interessant geheel waar iedereen iets anders als 1e in herkent :)

plastic eroverheen is wel een goed idee, ik heb geprobeerd om de boel te fixeren met blanke lak, maar het werkte meer averechts, het oplosmiddel uit de lak tast de plaklaag van sommige stickers aan, waardoor ik die opnieuw heb moeten vastzetten met wat secondelijm..

tussendoortje:
Afbeeldingslocatie: http://www.majhost.com/gallery/AlexB/casemods/CMcompo2011/dscf0671.jpg

NOS:
Afbeeldingslocatie: http://www.majhost.com/gallery/AlexB/casemods/CMcompo2011/dscf0676.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door AlexanderB op 07-08-2011 03:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:37

thijsco19

KTM 990 SMT

AlexanderB schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 01:55:
plastic eroverheen is wel een goed idee, ik heb geprobeerd om de boel te fixeren met blanke lak, maar het werkte meer averechts, het oplosmiddel uit de lak tast de plaklaag van sommige stickers aan, waardoor ik die opnieuw heb moeten vastzetten met wat secondelijm..
je kan het ook proberen met lijmspray. te kopen bij de doe-het-zelf winkels.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexanderB schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 01:55:

Blanke lak in spuitbus gebruikt?

Je zou kunnen kijken of t beter gaat met een kleurloze lak op acryl basis, die verdunnen en verspuiten met een compressortje als je die hebt. Zitten flink wat minder aggresieve oplosmiddelen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:35
Je zou er ook nog van dat plakplastic overheen kunnen plakken wat vaak gebruikt wordt om boeken te kaften :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Update: Gewonnen! :D ik heb een Dremel, incl koffertje, flexi-slang en n zooitje bitjes gewonnen :) helaas was het wel een beetje n flauwe win, ik was de enige deelnemer in mn eigen categorie, omdat er verder 0 mensen zich ingeschreven hebben (om n gratis kast te krijgen en die te moden) dus ergens is het wel een beetje een holle overwinning, maar de prijs is zeker leuk :)

Pix van het resultaat zover:

Afbeeldingslocatie: http://www.majhost.com/gallery/AlexB/casemods/CMcompo2011/dscf0677.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.majhost.com/gallery/AlexB/casemods/CMcompo2011/dscf0678.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.majhost.com/gallery/AlexB/casemods/CMcompo2011/dscf0679.jpg

Bovenkant unmodded en modded:
Afbeeldingslocatie: http://www.majhost.com/gallery/AlexB/casemods/CMcompo2011/dscf0690.jpg

En de To-Do:
• NOS reservoir afmaken
• dinsdag/woensdag komen de slangkoppelingen binnen, waterkoeling aansluiten
• Stickers beplakken met plak-plastic, idd de suggestie van ThinkPad had ik zelf ook al in mn hoofd :)
• plastic delen nogmaals plamuren, schuren en spuiten, het ziet dr momenteel niet echt super uit nog.
• Montagebeugeltje voor het NOS reservoir buigen, spuiten en monteren
• Window fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrstein
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-05-2024

Harrstein

show me ya caffëine

hellaflush pootjes onder de kast?

Where's my !@#$% booze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
mm, ik zat juist te denken aan iets hogere alu pootjes, zodat er 2 ccfl's nog onder kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-03-2024
Gefeliciteerd met je overwinning, jammer dat er niemand anders was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrstein
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-05-2024

Harrstein

show me ya caffëine

AlexanderB schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 21:54:
mm, ik zat juist te denken aan iets hogere alu pootjes, zodat er 2 ccfl's nog onder kunnen :)
ventilator op de posities van de wielen en die met camber dan?

Where's my !@#$% booze!

• AlexanderB
eeuh.. nah.. het is -style, niet dat het een complete auto hoeft te worden :) anders had ik ook zo'n "V8" cooler moeten hebben natuurlijk.. (of eigenlijk n VTEC cooler, maar die zijn dr niet :+)

also, koppelingen zijn binnengekomen, maar ze passen niet :/ of nja.. het binnenste slangstukje past in de slang, maar de buitenringen passen echt no wai om die slang heen, tenzei ik iets verzin om die slang een stuk bij elkaar te drukken... iets om over na te denken (en anders maar n maat groter bestellen)

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Geen schroeffittingen gebruiken maar gewone drukkoppelingen?

Hoe was je trouwens van plan die fittingen te kleuren?

[ Voor 35% gewijzigd door Singular1ty op 11-08-2011 00:58 ]

• AlexanderB
mmja, of dat, gewoon "normale" fittingen met slangklem..

kleuren was dan alleen de buitenste ring geweest, gewoon met n busje verf, omdat ze in dit geval toch niet van alu zijn, en dus niet te anodiseren..

Verwijderd

Gaat wel nice zijn met die NOS fles.
Pagina: 1