En daar is er weer een! een casemod project van AlexanderB! 
Vertel eens, waar kennen wij jou van, Alexander? nou.. van mods zoals Cube, Cube², en van de Koelkast-in-een-PC-mod (incl m-itx pc)
enough introductions, dit jaar is er weer een Casemod-Compo op Campzone, en dit jaar kregen de deelnemers een splinternieuwe CoolerMaster Scout om te modificeren!

en daar zit je dan.. met een nieuwe kast vers uit de doos.. what to do, what to do..
omdat ik kabelmanagement, ccfl's en een windowtje zagen niet "een casemod" vind, moet er wel rigoreus verbouwd worden.
de gebruikte hardware:
• CoolerMaster Scout (obviously
)
• Gigabyte X48-DQ6
• Intel Q6600
• 2x2GB G.Skill 1000 mhz ddr2
• ATI HD4870
Waterkoeling:
• Liang DDC+ met EK Acetal rev2 top
• 2x 240mm XSPC radiatoren
• 4 stuks stille 120mm fans
• EK Supreme LT CPU blok
• MCW60-4870 GPU blok
• XSPC X2O NB blokje
De Plannen (te realiseren voor aanstaande zondag 14.00 uur
):
Het plan is om de kast te modificeren in de style van de Japanse autotuning en styling scene, oftewel JDM. hiervoor heb ik een aantal redelijk bekende stijl-elementen die ik wil verwerken in mn kast:
• De radiatoren zichtbaar inbouwen alsof het intercoolers zijn.
• Een 'NOS' Lachgas-fles als waterkoeling-reservoir.
• Waterkoelingslangen vervangen door staalomvlochten, met rood/blauwe koppelingen.
• 1 zijpaneel wordt Stickerbomb.
• die window met grille vervangen door een glad lexaan ruitje.
• Een "boodschappenlijstje" in het ruitje etsen. (zit te denken aan Gigabyte/Intel/G.Skill/ATI/EK/XSPC)
• CCFL's onder de kast, en in de kast.
• Een rolkooi in het interieur van de kast.
En daarvoor moet ik nog:
• Een heleboel gaten dremelen, afwerken, plastic verzagen, verlijmen, plamuren.
• Spuiten om alles netjes te maken.
• Hardware en waterkoeling inbouwen.
• Bepaalde stickers (laten) printen.
• Ruitje etsen.
• Wachten op de leverancier voor de slangkoppelingen....
• mooie alu flesje modificeren..
Resultaten
Ik heb nu de zijdeur bestickerd, 2 grote gaten in de kast gezaagd, de diskbays verzaagd, het plastic bovenop de kast verzaagd, en een heleboel materialen verzameld..

Morgen bij daglicht meer voortgang en meer/betere foto's, zondag uiteraard ook foto's van wat de tegenstanders gebouwd hebben
Vertel eens, waar kennen wij jou van, Alexander? nou.. van mods zoals Cube, Cube², en van de Koelkast-in-een-PC-mod (incl m-itx pc)
enough introductions, dit jaar is er weer een Casemod-Compo op Campzone, en dit jaar kregen de deelnemers een splinternieuwe CoolerMaster Scout om te modificeren!

en daar zit je dan.. met een nieuwe kast vers uit de doos.. what to do, what to do..
omdat ik kabelmanagement, ccfl's en een windowtje zagen niet "een casemod" vind, moet er wel rigoreus verbouwd worden.
de gebruikte hardware:
• CoolerMaster Scout (obviously
• Gigabyte X48-DQ6
• Intel Q6600
• 2x2GB G.Skill 1000 mhz ddr2
• ATI HD4870
Waterkoeling:
• Liang DDC+ met EK Acetal rev2 top
• 2x 240mm XSPC radiatoren
• 4 stuks stille 120mm fans
• EK Supreme LT CPU blok
• MCW60-4870 GPU blok
• XSPC X2O NB blokje
De Plannen (te realiseren voor aanstaande zondag 14.00 uur

Het plan is om de kast te modificeren in de style van de Japanse autotuning en styling scene, oftewel JDM. hiervoor heb ik een aantal redelijk bekende stijl-elementen die ik wil verwerken in mn kast:
• De radiatoren zichtbaar inbouwen alsof het intercoolers zijn.
• Een 'NOS' Lachgas-fles als waterkoeling-reservoir.
• Waterkoelingslangen vervangen door staalomvlochten, met rood/blauwe koppelingen.
• 1 zijpaneel wordt Stickerbomb.
• die window met grille vervangen door een glad lexaan ruitje.
• Een "boodschappenlijstje" in het ruitje etsen. (zit te denken aan Gigabyte/Intel/G.Skill/ATI/EK/XSPC)
• CCFL's onder de kast, en in de kast.
• Een rolkooi in het interieur van de kast.
En daarvoor moet ik nog:
• Een heleboel gaten dremelen, afwerken, plastic verzagen, verlijmen, plamuren.
• Spuiten om alles netjes te maken.
• Hardware en waterkoeling inbouwen.
• Bepaalde stickers (laten) printen.
• Ruitje etsen.
• Wachten op de leverancier voor de slangkoppelingen....
• mooie alu flesje modificeren..
Resultaten
Ik heb nu de zijdeur bestickerd, 2 grote gaten in de kast gezaagd, de diskbays verzaagd, het plastic bovenop de kast verzaagd, en een heleboel materialen verzameld..

Morgen bij daglicht meer voortgang en meer/betere foto's, zondag uiteraard ook foto's van wat de tegenstanders gebouwd hebben