Toon posts:

router met groot bereik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik wil een nieuwe router aanschaffen waarmee ik volledig gebruik kan maken van mijn internet snelheid (100mbits per seconde dat wss nog naar 500 gaat binnen een jaar) en waarbij ik een ver bereik heb. nu heb ik 2 routers : 1 van telenet en 1 belkin pre n router wat dus in feite een g-router is. ik heb deze belkin omdat die van telenet niet op de bovenverdieping werkt en die van belkin juist genoeg signaal geeft om verbinding te maken.
ik heb zelf al zitten kijken en dacht aan de volgende routers:

- pricewatch: Netgear WNR2000 Wireless-N Router
- pricewatch: Netgear WN2000RPT Universal WiFi Range Extender
- pricewatch: Linksys WRT160NL Wireless-N Router

weet iemand of deze goed zijn of er nog betere zijn? liefst niet te duur aangezien ik een student ben.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:08
In princiepe is he bereik van ethernet is zo'n 110 meter over cat5e. Iedere router die ethernet heeft zal dat halen.
Wat betreft de 100 milibits, en 500 in de toekomst.. dat mag geen probleem opleveren.

Verwijderd

Topicstarter
het bereik is draadloos ethernet is via kabel

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Draadloos is ook wel een ethernet standaard hoor http://www.wirelessethernet.org/

Het bereik over cat5 is 100 meter officieel
Wireless hang af van muren, vermogens, antennes, singalen van buitenaf etc.

Goedkoop ? probeer je router op de tussenverdieping te hangen
Met wireless N ga je normaal denk ik effectief ~85 mbit mee halen mits je fatsoenlijk ontvangts hebt. maar dat hangt ook een beetje af van de kanaal breedte 20/40/? Mhz
wil je naar 500Mbit gaan zul je voorlopig bedraad moeten gaan

Iperf

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-02 20:27

MsG

Forumzwerver

Volgens mij haal je zelfs met N-snelheid vaak minder dan 100Mbit, dus als je echt hoge snelheden wil halen kan je beter bedraad gaan.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-02 17:24

M2M

medicijnman

veel minder dan 100 Mbit/s. Maar dat ligt natuurlijk volledig aan de hoeveelheid overige netwerken, hoeveelheid muren en afstand. En natuurlijk aan de kwaliteit van de hardware. Bovendien is het geen stabiele snelheid. En die halve gigabit kun je al helemaal vergeten.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
ja dat je de zelfde snelheid niet kunt halen met kabel weet ik maar welke router adviseren jullie dan?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 01:29:
ja dat je de zelfde snelheid niet kunt halen met kabel weet ik maar welke router adviseren jullie dan?
Ik heb een dink 825 beneden, met één antenne verplaats naar zolder met 5 meter verlengkabel.
doet goed hierzo. 1 router overal bereik.
Tot nu toe heb ik zelf hiermee de beste ervaring.

Ja ook met een gaming router #1 maar die oververhitte zichzelf. maar was wel goed toen die leefde

Iperf

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:19

lier

MikroTik nerd

Een goed begin is om op de site van smallnetbuilder te kijken. Zijn doen zowel WAN-LAN (en omgekeerd) snelheid testen als ook Wireless testen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:08
Hoe dan ook zijn bij alle WiFi de up en download bij elkaar opgeteld. 'Full duplex' heb je dus altijd de helft.

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09-2025

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Over het algemeen ga je over wifi met de huidige technieken zo'n 50 Mbit/s halen (mits er niet te veel muren ed tussen zitten). Wil je meer kom je toch echt op kabels uit.

Wil je een zo optimaal mogelijk wifi bereik kun je wellicht het slimst meerdere APs neerzetten.
Als je deze allemaal het zelfde SSID en beveiligings instellingen geeft en allemaal een ander kanaal dan zal een cliënt de sterkste kiezen.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik haal
65~75 op 150N
75~85 Mbit op 300N

Gemeten met iperf

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Robinski schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:59:
Over het algemeen ga je over wifi met de huidige technieken zo'n 50 Mbit/s halen (mits er niet te veel muren ed tussen zitten). Wil je meer kom je toch echt op kabels uit.

Wil je een zo optimaal mogelijk wifi bereik kun je wellicht het slimst meerdere APs neerzetten.
Als je deze allemaal het zelfde SSID en beveiligings instellingen geeft en allemaal een ander kanaal dan zal een cliënt de sterkste kiezen.
Maar dan moet ik overal kabels aanleggen wat ook weer niet zo proper is en normaal kan één goede router in de living toch op de verdieping erboven geraken. als al de deuren openstaan dan kan ik goed op het internet maar wanneer de deuren toe zijn is het vrij traag.
ik heb nu deze Router bekeken en deze vind ik redelijk goed en volgens de reviews is het bereik en snelheid goed. ik verwacht gewoon dat als ik in de living zit bij de router dat ik rond de 50 mbits/s kan halen en dat ik op mijn kamer kan surfen zonder problemen. nu moet ik 10 seconden wachten op google end as vrij irritant.

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:02

thof

FP ProMod
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:27:
[...]
nu moet ik 10 seconden wachten op google end as vrij irritant.
Denk dat dat eerder een ander probleem is dan? Denk dat je beter je laptop/pc dan eens na moet kijken, want 10 sec laden voor Google is erg lang, zelfs mijn 8mbit lijntje met wireless-G verbinding op lange afstand gaat snel...

[ Voor 27% gewijzigd door thof op 05-08-2011 13:33 ]

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Verwijderd

Topicstarter
nee want als ik speedtest doe dan kom ik aan de 0.5 mbits/s in mijn kamer en in de living op de g-router aan 30 mbits/s

• thof

thof

FP ProMod
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:35:
nee want als ik speedtest doe dan kom ik aan de 0.5 mbits/s in mijn kamer en in de living op de g-router aan 30 mbits/s
Die verbding is inderdaad traag, maar probeer het eens met een andere laptop. Kan zijn dat bijvoorbeeld anti-virus (realtime network traffic scanning) of een brakke driver roet in het eten gooit. Kan natuurlijk ook de afstand zijn, soort muren en drukte van andere wireless signalen.Je kunt eens overwegen om op een andere channel te gaan draaien.

Meer over deze channels:
http://www.geekzone.co.nz/inquisitor/2996
http://compnetworking.abo...orking/qt/wifichannel.htm
http://wikiup.nl/2008/08/04/draadloos-wifi-netwerk-traag/

[ Voor 14% gewijzigd door thof op 05-08-2011 13:39 . Reden: Linkjes toegevoegd ]

Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Verwijderd

Topicstarter
ik draai geen anti-virus en drivers zijn in orde weet ik zeker maar het is gewoon de afstand ik denk dat het signaal door 3 muren moet waarvan er 1 een redelijke brede muur is

• thof

thof

FP ProMod
Probeer eens zo'n analyse van de channels met Netstumbler?

Daarmee kun je zulke plaatjes maken:
Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-UAFzY4PVcBE/TV5wVGk9asI/AAAAAAAAAHc/GjpNy0j_guw/s400/inssider_channels.png

Verwijderd

Topicstarter
thof schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:44:
Probeer eens zo'n analyse van de channels met Netstumbler?

Daarmee kun je zulke plaatjes maken:
[afbeelding]
Dat is een windows programma ik gebruik mac. is er een mac versie?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-02 21:51

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:47:
[...]

Als je toevallig een Android smartphone hebt, kan je met "Wifi analyzer" dezelfde plaatjes maken.
Denk dat zoiets ook wel bestaat voor de iPhone.

Houd er wel rekening mee dat de frequenties voor wifi gedeeld worden met andere (soms ook analoge) apparaten. Wifi analyzers zien dat niet terwijl dat toch een groot en serieus probleem kan veroorzaken.

Daarom geldt altijd: als je stabiel, betrouwbaar en snel wilt, trek je een kabel.

[ Voor 30% gewijzigd door remco_k op 05-08-2011 13:53 ]

Alles kan stuk.

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:47:
Die vraag kan je denk ik zelf ook wel beantwoorden:
ruim 400.000 resultaten

Verwijderd

lier schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:54:
[...]

Die vraag kan je denk ik zelf ook wel beantwoorden:
ruim 400.000 resultaten
Iets met "Mac users" :$

Ik denk dat het met je verbinding / afstand te maken heeft en weinig met snelheid van router..

Verwijderd

Topicstarter
daarom dat ik een router met verder bereik wil en omdat ik niet goed weet welke ik moet nemen vraag ik de mening van medetweakers of deze pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND goed is

• thof

thof

FP ProMod
Zijn veel reviews over dit model te vinden.

Op tweakers.net zelf:
pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND

En verder:
http://nl.hardware.info/p.../2223/tp-link-tl-wr1043nd
http://www.wegotserved.co...-wireless-gigabit-router/

Edit:
Er is zelfs een heel forum topic over, misschien kun je die 'even' doornemen.
[Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND

[ Voor 24% gewijzigd door thof op 05-08-2011 14:12 . Reden: Link naar forum topic ]

• Taz86
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-02 15:05
insidder is ook een mooi programma om netwerken (wifi) in kaart te brengen.

• lier

lier

MikroTik nerd

Heb je uberhaupt naar het resultaat van de zoekactie "netstumbler voor mac" gekeken!?

@brecht125: vergeet ajb niet dat je twee zenders/ontvangers hebt;de router en je pc.

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:13:
[...]

Heb je uberhaupt naar het resultaat van de zoekactie "netstumbler voor mac" gekeken!?

@brecht125: vergeet ajb niet dat je twee zenders/ontvangers hebt;de router en je pc.
weet ik maar het komt van de router die geen groot bereik heeft. het zou mij verwonderen moest het aan mijn mac liggen

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wie zegt dat het aan je mac moet liggen, met netstumbler kun je kijken naar andere wifi zenders/kanalen etc

Iperf

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:06
Ik heb zelf ook een WR1043ND, en ik beveel het echt aan. Het is een goedkope router, maar hij heeft een enorm bereik. Ook draait er DD-WRT en OpenWRT op, waarmee je het vormogen nog verder op kan krikken. In ons huis haal je op de eerste verdieping volgens Windows 7 5/5, terwijl een Cisco ding 2/5 haalt.

offtopic:
Je moet wel oppassen met het flashen van alternatieve firmwares, bij mij staat ie op dit moment bricked :(

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-02 21:51

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:16:
[...]
weet ik maar het komt van de router die geen groot bereik heeft. het zou mij verwonderen moest het aan mijn mac liggen
Assumption is the mother of all fuckups
En deze aanname betekend ook niet automatisch dat het dus aan je router ligt.
Er zit nog veel tussen.

Alles kan stuk.

Pagina: 1