Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakeruser01
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Tweakeruser01

Linux gebruiker

Topicstarter
Men vroeg een apart topic te openen voor de "Pro" versie van de 7 inch Tablet die bij de Intertoys te koop is. Bij deze dan.

Ik heb het ding aangeschaft en mijn eerste ervaringen zijn zeer positief.

Voordelen:
  • Slechts € 150
  • Capacitive scherm + "twee vinger" gevoelig.
  • Scherm reageert niet zo best in de hoekjes...
    []Android 2.3 Gingerbread.
  • De Android Market werkt out of the box!!! Geen geklooi met custom/gekraakte ROM's. Dus je garantie vervalt nooit.
  • Hij's snel. Anry Birds werkt goed (schijnt zo langzamerhand DE benchmark te zijn).
  • WiFi ontvangst matig. Sommigen krijgen 'm niet on-line als de router in de kelder staat...
Nadelen:
  • Build kwaliteit niet al te best. Voelt goedkoop aan.
  • € 150. Sommigen zouden dit te duur vinden (ze zijn er immers ook al vanaf €100 en bij de MediaMarkt ooit eens de Yarvik voor maar €80!).
  • Geen Google Contacts! Voor mij een reden om 'm terug te brengen als dit niet opgelost wordt!
Enfin, het discussiëren waard zou ik o zeggen.

P.S. Soort van officieel forum er over (let op de "2" in de url): www.tabletsupport.eu/fview2

[ Voor 18% gewijzigd door Tweakeruser01 op 05-08-2011 14:25 . Reden: Mod heeft de typefout in de titel aangepast gelukkig! :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:54
Misschien wat meer specs? Wat voor processor, hoeveel RAM, hoeveel interne opslag, kunnen er microSD kaartjes in, wat voor aansluitingen heeft hij allemaal etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakeruser01
  • Niet online

Tweakeruser01

Linux gebruiker

Topicstarter
ThinkPadd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:21:
Misschien wat meer specs? Wat voor processor, hoeveel RAM, hoeveel interne opslag, kunnen er microSD kaartjes in, wat voor aansluitingen heeft hij allemaal etc etc
De specs van de Intertoys site:
  • [b]Kenmerken[/b]
  • 1,2 GHz processor, 512 MB RAM
  • 4GB geheugen, uitbreidbaar geheugen via MicroSD of USB stick
  • • 7 inch (17,5cm) capacitief TFT/LCD
    touchscreen met Swype-technologie en een schermresolutie van 800x480
  • 3D accelerator
  • In meerdere talen in te stellen
  • Draadloos WiFi b/g/n internet voor web, e-mail en Android Market
  • Ingebouwde microfoon en 2 camera's (2.0 megapixel)
  • Android OS 2.3 besturingssysteem
  • Video, muziek and foto?s afspelen
  • USB-aansluiting en mini-HDMI
  • Gyrosensor en trilfunctie
  • Ondersteunt USB muis en toetsenbord
Geprobeerd om een BlueTooth dongle er in te stoppen die het goed doet in Ubuntu (= ook Linux net als Android) maar die geeft geen sjoegem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakeruser01
  • Niet online

Tweakeruser01

Linux gebruiker

Topicstarter
Sorry dat ik keer op keer reageer op mijn eigen topic: maar het Google Contacts probleem blijkt erger te zijn dan ik dacht. Zie: www.tabletsupport.eu/fview2/showthread.php?tid=97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:26

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Vanmiddag heb ik de tablet gekocht nadat ik 'm eerst even in Intertoys had uitgeprobeerd. De eerste indruk daar was goed, helaas was er geen WiFi en stond er geen demo-content op.

Hij is bedoeld voor mijn zusje om muziek te luisteren, films te kijken en spelletjes te spelen. Ik ga zo dadelijk de nieuwe firmware installeren (het is me onduidelijk of die er niet al op staat, maar voor de zekerheid probeer ik het gewoon) en daarna ga ik er wat spul opzetten. Ik zal mijn bevindingen nog laten horen.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:52
Resolutie t.o.v. schermformaat vind ik best wel een dealbreaker. Had best 1024x600 o.i.d. mogen zijn IMHO.

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 08-08-2011 16:20 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeMoederr
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:23
hoe lang trektie zonder stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robspijk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-01-2023
Slatedroid heeft ondertussen ook een hoofdstuk over de tablet: http://www.slatedroid.com/topic/20966-fview-7-pro-tablet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een videoreview over het apparaat YouTube: [Review] Intertoys 7 inch tablet Firstview pro android tablet - YouTube kan handig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:18
lol @ review met al die "net niet juist uitgesproken" termen die gebruikt worden (android 7.3..capakatief, resus-tiefe .)... tabletje is hier nu een maandje in gebruik, tot nu toe zonder problemen. wordt vooral gebruikt voor games en beetje internetten

[ Voor 12% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 24-08-2011 21:38 ]

Verwijderd

Gh0stw4lk3r schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 21:35:
lol @ review met al die "net niet juist uitgesproken" termen die gebruikt worden (android 7.3..capakatief, resus-tiefe .)... tabletje is hier nu een maandje in gebruik, tot nu toe zonder problemen. wordt vooral gebruikt voor games en beetje internetten
Ja oke die termen worden verkeerd uitgesproken, heb je er verder last van? De inhoud is goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vanmiddag ook deze tablet in bezit en het is gewoon een razendscherpe aanbieding van Intertoys, lage prijs, lekker beeldscherm, reageert fijn.

Enige minpunt wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is dat het een ware vlekkenmagneet is voor vingerafdrukken en dat die lastig weg te poetsen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeluh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-06-2018
Helaas heeft Intertoys dit tablet uit de winkels laten halen vanwege herhaaldelijke klachten over de behuizing.

Intertoys komt vanaf 5 oktober 2011 met een "opvolger" de Q-Ware Tablet PRO2 twv € 99,= (7")
Hier zit echter geen 512 Mb RAM bij maar slechts 256 Mb. Ook maar 1 camera met 1.3 MP ipv 2.0
Ook geen ondersteuning flash.

Voor zover ik kan zien is dit geen goede vervanger voor de tablet uit dit topic maar eerder een clone van de inferieure tablet met multi-touch screen (zie eerdre topics in dit forum)

Op 19 oktober komt ook de Q-Ware Tablet PRO2 10" maar die kost € 199,=. Heeft wel 1024*600 beelscherm en ondersteunt flash

Graag zou ik van de mensen die er echt verstand van hebben een advies of ik de Q-Ware Tablet PRO2 (7")
misschien wél kan zien als een goed alternatief voor de uit de winkel gehaalde tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:09
Hmm, 256 mb werkgeheugen is wel heel erg weinig. geen flash valt mee te leven, wat is de processorcapaciteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:05
Kijk aanders ook naar de Arnova 7G2 en de Arnova 10G2, zitten in dezelfde prijsklasse. Hebben gewoon wel 512Mb RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:18
De behuizing van de mijne is ook brak, kan ik nu terug gaan naar de intertoys en hem inruilen voor een andere? Aangezien de huidige niet meer geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeluh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-06-2018
Q-Ware 7" Pro2 tablet is reeds verkrijgbaar en werkt perfect. Als je intensief wil gamen dan zal 256 MB te weinig zijn. Alleen jammer dat er itt de vorige (van 150,=) maar 1 camera op zit. 1Ghz Processor
BTW WEL FLASH !!!!

Krijg alleen het terugzetten van de fabrieksinstellingen niet voor elkaar ivm verwijderen test-account gmail.
Misschien dat iemand daar een oplossing voor heeft?

Zie voor meer info : Qware 7 inch Pro2 tablet

Helpdesk gebeld: Eerst een harde reset via gaatje buitenkant en dan nog een keer resetten via de software zou t probleem moeten oplossen ....

[ Voor 23% gewijzigd door Skeluh op 23-09-2011 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zo'n leren hoesje van ebay waardoor de behuizing (kraakprobleem) wordt opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

exelletor schreef op maandag 19 september 2011 @ 17:34:
Kijk aanders ook naar de Arnova 7G2 en de Arnova 10G2, zitten in dezelfde prijsklasse. Hebben gewoon wel 512Mb RAM.
Heb je een bron ergens dat de 7g2 ook over 512 mb beschikt? Kan het zo snel niet via google en /of de pricewatch vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer van de weinige reacties hier, ikzelf ben vooral benieuwd naar een custom rom, al wat dingetjes op slatedroid gelezen. Wie weet of er al iemand mee bezig is?

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:26

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Helaas liet in net de tablet van mijn zusje vallen. De adapter is nu verbogen en werkt niet meer. Weet iemand wat voor adapter dit precies is? Ik zag al dat het een met 5V en 2.5A is, maar wat voor aansluiting het precies is, wordt mij niet duidelijk. Hopelijk kan iemand me helpen!

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garantie heb je waarschijnlijk nog, contact opnemen met SSB-repair. je krijgt waarschijnlijk een nieuwe toegestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-10 12:38
Je kunt hem ook via de USB poort opladen, maar via de PC gaat dit vrij langzaam. Als je toevallig nog een 5V USB-netstroomadapter hebt (zo'n trafo met USB-uitgang) gaat het laden op normale snelheid.
Wij hebben die van ons bij de schoonouders laten liggen (ver rijden) en die zien we pas met kerst, en laden m'n vrouws Pro3 nu zo op.

Afbeeldingslocatie: http://computershopleerdam.nl/images/USB%20220%20V%20adaptor.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door Mastermind op 21-12-2011 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

***Ervaaringsreview***

Gisteren.... 10 dec heb ik na veel wikken en wegen ook een pro 3 gekocht. Zelf was ik onbekend met
Android tablets en heb alleen met een iPad lopen spelen bij Dixons. Zelf ben ik geen Android fan en heb de reakties mbt de bouwkwaliteit goed gelezen. Uiteindelijk gewoon de gok genomen en wist niet wat ik moest verwachten eigenlijk daarmee bedoel ik het tablet gebruik in de praktijk. Wel wist ik dat qua specs de Yarviks en Archos afvielen.

Affijn Tablet uit doos opstarten Wifi key invoeren en gaan hup op het internet. Buiten 1 minpuntje valt de tablet mij 99% mee. Maar ik loop vooruit op zaken.

De reden waarom ik deze Tablet wilde is besparing op stroomgebruik, internetten. PDF's lezen mail checken.
Films en spelletjes was geen aandachtspunt.

De tablet heeft inmiddels Android 2.3.4 ARM cpu doos zegt A8 maar benchmark programma's geeft A7 weer wel op 1200 mhz en een mali 400 gpu.

Waar ik bang voor was dat 7" te klein zou zijn om pdf's te lezen of te internetten. Het ligt aan je ogen maar de pro 3 voldoet prima. PDF kan ik op pagina size lezen internetten bijzonder goed te doen en natuurlijk kan je de boel inzoomen maar zelf heb ik dat niet nodig. Youtube flash Uitzending gemist(apje gratis installen) is allemaal goed te doen.

Kortom of dit apparaat bevalt ligt eigenlijk aan de persoon zelf, maar als je weinig geld hebt en ervaring wilt opdoen met Android. Je behoorlijk wilt kunnen internetten mail en PDF's lezen dan is dit een bijzonder leuk apparaatje en ik denk ook de snelste voor deze prijs.

Bij Karwei hebben ze de polaroid 8" voor 89 euro, vergeet die maar het is de bekende VIA CPU wm ben de exacte getallen vergeten. In iedergeval het is een rebrand van een trage tablet. Bij de pro 3 krijg je een snelle cpu gpu en een capacatief beeldscherm.

Het mijnpuntje is dat ik in de linker onderhoek een paar mm breed een vinger afdruk onder het scherm zie
je ziet het alleen als je heel goed kijkt en het scherm uit staat. Als het scherm aanstaat zie je het praktisch niet. Mijn advies zou zijn de daar de dozen niet zijn verzegeld bij Intertoys vraag of je even een inspectie mag doen ikzelf vind het de moeite niet om er mee terug te gaan. Ben al blij dat ik geen dode pixels heb of andere gebreken. Al met al even checken en dan heb je voor die 99 euro echt een geweldige tablet.

Zelf overigens ook dat mapje met toetsenbord gekocht, zeker een aanrader!!!!

Dus buiten dat minpuntje 100% qua snelheid/bouwconstructie etc meegevallen. :)

O en als je er een screenprotector op wil doen? Doe dat lekker in de douche na een douchbeurt.
Natuurlijk niet als de damp er nog instaat maar nadat de mist opgetrokken is. De reden is dat je bijna
geen of niet stofjes inder de folie vind en dus beter kan allignen etc etc scheelt een hoop stress.

O vergeet nog een kleinigheid 8)7 Op een volle accu kan ik ruim 5,5 uur lezen geen wifi etc, bij internetten en Crazy birds
etc zo'n 4u. Oplaadtijd was zo 2 uur ongeveer. Crazy Birds speelt overigens super vloeiend.
En verder Android market was icoontje aanklikken inloggen met Gmail en hup apps downloaden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2011 11:20 ]

Pagina: 1