Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds vanmiddag begint mijn computer vreemd te doen. Toen ik de computer uit de slaapstand opstarte kreeg ik geen beeld. Ik heb vrvolgens mijn hdmikabel + monitor getest en hier ligt het probleem NIET. Ik heb daarna de computer uitgezet en de stroom eraf gehaald Daarna heb ik de pc weer opgestart.ik hoorde toen 2 korte piepjes en 8 minder korte piepjes achterelkaar. Daarna krijg ik geen beeld... De ventilatoren van het moederbord en de videokaart doen het ook en de harde schijf draait ook. Ik heb een medion akoya p36818 desktop met een intel core2 q6700, 3 gig ram en een geforce 8600gs videokaart. Herkent iemand dit probleem of heeft iemand zelf ook zoiets gemaakt?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-02 17:57
Kan het zijn dat het eerste korte piepje het reguliere piepje is dat hij altijd maakt?

Want één langere piep met acht kortere piepjes betekend volgens http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml dat je videokaart niet meer goed in zijn slot zit.

Je zou overigens ook niet de eerste zijn waarvan een 8600gs plots overlijdt.

[ Voor 26% gewijzigd door frickY op 04-08-2011 19:42 ]

Verwijderd

Wat is een koersenbord?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, automatische correctie van mn telefoon, het moet moederbord zijn ;). De videokaart zit overigens goed vast en de ventilator vd videokaart draait ook gewoon ( of kan hij dan alsnog kapot zijn? Ik heb totaal geen verstand van computerhardware:p)

Normaal piept de pc nooit bij het opstarten..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat een fan draait zegt niets.
De 8800jes staan erom bekend dat ze inderdaad veelvuldig stuk gaan. Vervang die dus eerst eens.

Verwijderd

Topicstarter
jep het probleem ligt bij de videokaart. Ik heb er even een andere ingezet ( NVIDIA GeForce 7650 GS) en hij draait weer goed. die NVIDIA GeForce 7650 GS is trouwens wel waardeloos maarja, beter iets als niets....

Als ik bij specs van de videokaart kijk bij het configuratiescherm (windows7) staat er dat er 1535 mb beschikbaar grafisch geheugen is en dat er 256 mb is toegewezen. betekent dit dat ik het toegewezen videogeugen nog kan omhoog krikken?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Zal wel shared geheugen zijn waarbij je wat werkgeheugen toewijst als videogeheugen.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
Ok, weet iemand hoe ik een deel van mn werkgeheugen kan toewijzen aan mn videokaart?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Als het kan, dan is het bij het nvidia control panel. Als je die niet ziet zou ik maar eens de drivers installeren ;)

🖥️ | 🚗

Pagina: 1