Toon posts:

Waar bewaar ik m'n thermal paste?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ga in een paar dagen een Scythe Mugen 2 installeren op m'n mobo en nu heb ik daarvoor nieuwe thermal paste gekocht. Ik vraag me af hoe ik die het beste kan bewaren na gebruik? Ik heb 'm hier nu liggen. Is het verstandig om 'm op een koude plek te bewaren? Sinds dat spuk 'koud' moet zijn..

Het is een beetje een kneuzige vraag, maar ik kon geen antwoord vinden op Google..

Michael.

Verwijderd

Volgens mij maakt dat helemaal niets uit hoor en kun je het gewoon in een kastje bewaren of je gereedschapskoffer :P

Toch wel een interessante vraag hoor, niets kneuzigs aan :)

Ben benieuwd wat het met de koeleigenschappen doet als je het invriest en laat ontdooien. I.v.m. moleculaire eigenschappen.

Zal even een keertje wat invriezen. Kijken wat het doet.

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor je reply. Ik denk dat ik 'm inderdaad gewoon in een kastje bewaar ofzo. Ik zal deze maar niet invriezen, aangezien ik 'm binnenkort nodig heb. Wel een leuk iets om uit te proberen though.

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-01 09:15

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Invriezen zal volgens mij weinig effect hebben behalve dat de paste harder zal worden maar als hij weer opwarmt zal het geen verschil meer maken.

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:33

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Het kan natuurlijk ontmengen of verouderen. Sommige lijmen moet je daarom ook koud bewaren. Maar er staat niks op de verpakking over?

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-01 14:14

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Die van mij ligt gewoon in een lade van m'n PC bouw / knutsel bureau samen met een verzameling Pentium III's, twee videokaarten en een kapotte HD6870 stock koeler :P

Is in 2 jaar nog niks mee gebeurd (AS-5 12gr spuit, nu 3/4 op) en werkt en spuit nog steeds prima.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04-2025
Maakt denk ik niks uit... Heb nog een spuitje arctic silver 5 liggen wat minstens 6 jaar oud is, en dat werkt nog steeds prima als koelpasta. Gewoon in een laatje bewaard dus zou er niet teveel zorgen over maken.

Mn 3D printer blogje..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier zelf ook Arctic Silver 5 liggen. De pasta kwam in zo'n bubbel envelop, dus geen verpakking.

Ik denk dat 't geen kwaad kan, als ik 'm gewoon in m'n la bewaar ofzo.

Sry voor de late reactie btw...

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 04:35:
[...]
Er is wel getest met tandpasta en kaas, beiden werken beter dan je zou verwachten, alleen gaat het goede effect erg snel verloren. 8)
Ook lippenstift is getest _/-\o_

Linkje

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2011 05:18 . Reden: Link toegevoegd ]

• topaj
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-01 16:42
En ik heb dit allemaal getest (totdat mobo overleed 8))
[Test] MX-3 met andere smeersels vergeleken

Volgens mij kan je het t allerbeste op gewoon kamertemperatuur bewaren,
als je cpu rond de 20 a 40 graden draait zit dat spul ook ongeveer rond kamertemperatuur.

Groeten

Verwijderd

Topicstarter
Mijn cpu loopt op dit moment idle rond de 43 graden, maar dat komt omdat de intel stock cooler echt shit is. Ik ga vandaag de Scythe Mugen 2 installeren + de nieuwe Arctic Silver 5 pasta, dus dat zal zeker zo'n 15 graden moeten schelen ofzo. Nu heb ik vandaag eindelijk m'n nieuwe 8gb RAM binnen, is het DOA.. Lekker is dat na iets van 12 dagen wachten, maarja dat is weer een heel ander onderwerp.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-01 00:38

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 23:30:
Ik heb hier zelf ook Arctic Silver 5 liggen. De pasta kwam in zo'n bubbel envelop, dus geen verpakking.

Ik denk dat 't geen kwaad kan, als ik 'm gewoon in m'n la bewaar ofzo.

Sry voor de late reactie btw...
Koelpasta is over het algemeen niet gezond. Dus zorg dat je het niet opeet, of los in de la stopt waar je dagelijks met je handen op zoek moet naar een puntenslijper ofzo.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Oh dat is nou jammer. Ik wou het net gaan opeten. Just kidding..

Nee het zit in een spuitje, dus het kan geen kwaad om 't op te bergen in een la I think. Daarnaast gebruik ik de lades amper btw.

Verwijderd

Mr_gadget schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:26:
Het kan natuurlijk ontmengen of verouderen.
Inderdaad, mijn Arctic Silver was ook uitgezakt, het metaal blijkt naar de bodem te zakken.
Ik bewaar het spuitje nu rechtop, met de uitgang naar beneden.

• Soulaiman
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-11-2024
Wow het werkt nog aardig goed ook :p
Een verschil van maar 8 graden met de best presterende koelpasta's, wel zal dit niet zo lang werken volgens mij, en ook nog eens moeilijk eraf te krijgen.

[ Voor 20% gewijzigd door Soulaiman op 09-08-2011 05:13 ]

I7 960 @ 4.2Ghz-Coolit eco alc c240-2*HD6850 CFX-CM690II-6GB Corsair Vengance ram cl8-2*OCZ SSD in Raid0

Pagina: 1