Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocomel_Deluxe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-05 17:38
Hallo allen,

Ik zag laatst ergens 50L "minatuur" versies van de gewone huisvuil containter te koop zijn en het leek me leuk om daar een pc in te bouwen.
Nu heb ik eigenlijk niet zo heel veel ervaring met het case modden, maar waar ik voor al bang voor ben is:
Hoe kan ik zorgen dat me GPU aansluitingen goed uitsteken? ( container heeft geen rechte hoeken dus kan niet strak tegen de achterwand plaatsen)
Wat moet ik doen om me gpu goed vast te zetten icm brackets?
Ik zou hem eventueel ook horizontaal kunnen plaatsen, zodat de zwaartekracht me gpu niet los trekt zonder brackets.
Een andere wat radicalere gedachten was om met een haakseslijper het binnewerk van andere pc deels te slopen zodat ik delen daar in ga hangen (past niet in ze geheel)
Heeft een van jullie misschien nog tips?

Groetjes

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
meeste pachen een oude backplate met de houder voor de brackets. beetje bijslijpen moet het vast wel passen op een manier. maak anders eens wat foto's tekeningetjes enz.

en vraag toestemming voor een [CIP] in schop een modje subforum (helemaal onderin)

anders gaat het topic op slot :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Idd, je neemt gewoon een oude ATX behuizing als donor, en je sloopt de moederboard tray met achterkant eruit en bouwt dat in. Voor de aansluitingen maak je gewoon een uitsparing aan de achterkant van de "mini kliko" zodat je een recht vlak hebt waar de achterkant van de mobo tray mooi op aansluit.

En geen ervaring is geen excuus... iedereen is met modden begonnen zonder ervaring. ;)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

50L "minatuur" versies van de gewone huisvuil containter te koop

Xenos toevallig, heb hem al staan, maar er valt er veel mee te doen. Leuk idee, schermpje in de voorkant erin, en een pendaal eraan maken voor de klep te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

en als je wel geld, maar niet zoveel handigheid hebt, kan je ook een losse Lian-Li moederbord tray kopen, dat is het gedeelte voor het moederbord en voor de kaarten in 1 los geheel, 1 vierkant gat zagen, 4 popnagels, en dat is alvast klaar :)

goedkoper, leuker, maar ook iets uitdagender is inderdaad een oude / 2ehands kast aan stukken zagen met een dremel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToCuS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-10 17:12

ToCuS

It begins in the brain!

Het is weer eens wat anders dan al die strakke desgins.
Ben zeer benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

AlexanderB schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:42:
goedkoper, leuker, maar ook iets uitdagender is inderdaad een oude / 2ehands kast aan stukken zagen met een dremel :)
En daar heb je vaak niet eens een dremel voor nodig. Ik heb vaak genoeg mobotray's uit gebouwd door enkel wat popnageltjes te slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

Terw_Dan schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 08:23:[...]En daar heb je vaak niet eens een dremel voor nodig. Ik heb vaak genoeg mobotray's uit gebouwd door enkel wat popnageltjes te slopen.
Idd, de meeste nieuwe kasten zijn met popnagels heel gemakkelijk uit elkaar te halen, anders heb ik nog wel wat kasten over.

De oudere kasten hadden alles bijna masief, en ja dan is een dremel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocomel_Deluxe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-05 17:38
Bedankt voor de reacties,
Ik heb de container inderdaad bij de xenos gezien.
Ik ga binnen kort even de maten opnemen en bedenken hoe ik alles er in ga zetten.
Een oude kast heb ik ook nog wel liggen denk ik.
Zit er ook eventueel aan te denken om er een klein venster in te maken van plexiglas, maar dat doe ik denk ik pas op het laast, eerst even kijken hoe het in elkaar komt te zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 18:37

Mystikal

It never hurts to help!

Is reeds eerder gedaan op een full-size kliko...

[CiP] Vuilnisbak

Basement Bios ---- Exo-S

Pagina: 1