HDD aan router

Pagina: 1
Acties:

• Millencolin
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-12-2023
Hoi allen,

Ik heb alles afgezocht, maar ik ben hier al een tijd niet meer geweest, dus kan het allemaal niet meer vinden.
Ik probeerde mijn films vanaf de laptop te streamen naar mijn PS3. Uiteraard geen succes.
Nou een externe harde schijf gekocht van WD (1.5TB). Die staat op NTFS en dat wordt weer niet gelezen door mijn PS3. En om nou alles om te zetten naar FAT32 vind ik ook een beetje overdreven.
Nou zat ik te denken om een nieuwe router aan te schaffen met USB (300mbps). Dan sluit ik hierop mijn externe harde schijf aan en stuur alles door naar mijn PS3.
Heeft iemand hier ervaring mee? Want ik heb geen zin om een nieuwe router aan te schaffen als ik er niets aan heb.

Alvast excuses als deze in de verkeerde afdeling staat.

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

donny007

Try the Nether!

Heb je om te kunnen streamen naar een PS3 niet een PS3 media server nodig? De router zal die service niet hebben. De router bevat vaak alleen de FTP en Samba/'Windows sharing' protocollen, je PS3 kan waarschijnlijk met beide niet omgaan. Daarbij is de snelheid ook een probleem, een router is geen NAS, als je het uberhaupt al werkend krijgt zal de snelheid maximaal 4~5MegaByte/s zijn met NTFS en rond de 7 MB/s met FAT32 (zie de filesharing performance van deze high-end router met USB poort).

[ Voor 49% gewijzigd door donny007 op 03-08-2011 15:15 ]

/dev/null

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-02 17:24

M2M

medicijnman

donny007 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:10:
Heb je om te kunnen streamen naar een PS3 niet een PS3 media server nodig? De router zal die service niet hebben. De router bevat vaak alleen de FTP en Samba/'Windows sharing' protocollen, je PS3 kan waarschijnlijk met beide niet omgaan.
jups, en hoewel de PS3 waarschijnlijk genoeg power heeft om elke codec softwarematig af te handelen wordt dit normaliter door een PS3 media server gedaan. En dat vereist een behoorlijk hoeveelheid rekenkracht. Als je ook de stroomrekening meeneemt ben je goedkoper af met een losse NMT. Neem er een met een USB aansluiting en je kunt daar je harde schijf aan kwijt.

-_-

• Millencolin
Das helaas niet waar ik op hoopte.
Dit is mooi klote dan. Dan zit er niets anders op dan hem omzetten naar FAT32 in dit geval.
Of alleen aan kabels gaan leggen, maar dat zie ik ook niet echt zitten.

Bedankt voor de snelle en duidelijke reacties

Verwijderd

Tip: als je de volgende keer eerst lees voordat je NTFS HDD vol stopt met media dan had je dit probleem niet gehad ;)

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:06
De TP-Link WR1043ND heeft wel een 'mediaserver', wat werkt met UPnP. Kan je PS3 daarmee samenwerken, of heb je persé een PS3 Media Server nodig?

• Millencolin
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:46:
Tip: als je de volgende keer eerst lees voordat je NTFS HDD vol stopt met media dan had je dit probleem niet gehad ;)
Je zin begrijp ik niet helemaal, maar ik neem aan dat je bedoeld dat ik hem volgegooid heb met films ed.
Dat nog niet. Dus het omzetten kan nog steeds, maar aangezien FAT32 een max heeft van 3.9 GB schiet het niet echt op.
HD is voor mij dus niet echt meer haalbaar.

• Millencolin
marcop23 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:47:
De TP-Link WR1043ND heeft wel een 'mediaserver', wat werkt met UPnP. Kan je PS3 daarmee samenwerken, of heb je persé een PS3 Media Server nodig?
Ja die had ik inderdaad ook gezien.
Als dat werkt, zou het super zijn.

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:06
http://www.tp-link.com/lk/article/?articleid=340

Daar staat meer informatie over de TP-Link WR1043ND. Die router is trouwens ook erg goed, extreem goed bereik en kost geen drol vergeleken met andere routers. Je kan denk ik ook even Googlen of de media server werkt op een PS3, ik ben zelf ook wel nieuwsgierig.

Verwijderd

CasPlas schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:48:
[...]

Je zin begrijp ik niet helemaal, maar ik neem aan dat je bedoeld dat ik hem volgegooid heb met films ed.
Dat nog niet. Dus het omzetten kan nog steeds, maar aangezien FAT32 een max heeft van 3.9 GB schiet het niet echt op.
HD is voor mij dus niet echt meer haalbaar.
Ah oke, maar dan geldt het nog steeds. Want dan wist je vooraf dat een HDD kopen geen succes zou zijn. Overigens kan ik je de TP-link router ook zeker aanraden! Of het werkt met je PS3 weet ik niet, maar de router zelf is erg goed qua bereik.

• Millencolin
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:56:
[...]

Ah oke, maar dan geldt het nog steeds. Want dan wist je vooraf dat een HDD kopen geen succes zou zijn. Overigens kan ik je de TP-link router ook zeker aanraden! Of het werkt met je PS3 weet ik niet, maar de router zelf is erg goed qua bereik.
Had hem sowieso al nodig omdat mijn laptop vol begon/begint te raken. Dus dat maakt verder niet uit.
Maar het zou inderdaad fijn zijn als het via die router kan.
Een nieuwe is niet echt nodig, maar als het voor de PS3 gaat werken, dan is het het kopen waard.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-02 23:22
DLNA op de TP-Link WR1043D wordt ook besproken in dit topic:
[Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND :) Het gaat niet zo snel, max. 1,9 MB/s

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Je kan op google gewoon een PS3 mediaserver downloaden (gratis) het is alleen zo dat je computer het nog al zwaar heeft als ie de bestanden moet transcoderen (bijvoorbeeld vob bestanden) en dan door je netwerk naar je playstation moet sleuren, waarschijnlijk is je computer dan even niet voor andere dingen beschikbaar ;)

• Millencolin
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:09:
Je kan op google gewoon een PS3 mediaserver downloaden (gratis) het is alleen zo dat je computer het nog al zwaar heeft als ie de bestanden moet transcoderen (bijvoorbeeld vob bestanden) en dan door je netwerk naar je playstation moet sleuren, waarschijnlijk is je computer dan even niet voor andere dingen beschikbaar ;)
Ja die heb ik al.
Maar die hapert ook. Draadloos met een laptop is niet het meest wenselijk ben ik wel achter gekomen.
Wat mij het meest tegenvalt van PS3 Media Server is de kwaliteit.
Deze gaat echt zwaar omlaag.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-02 17:24

M2M

medicijnman

CasPlas schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:59:
[...]

Ja die heb ik al.
Maar die hapert ook. Draadloos met een laptop is niet het meest wenselijk ben ik wel achter gekomen.
Wat mij het meest tegenvalt van PS3 Media Server is de kwaliteit.
Deze gaat echt zwaar omlaag.
nogal logisch eigenlijk als de media server HD film materiaal real-time moet transcoden. En dat nog wel op een laptop...

De PS3 hapt eigenlijk maar een zeer beperkt aantal codecs. Het gros van al het geripte videomateriaal is niet gecodeerd in die beperkte reeks. De media server transcode de niet ondersteunde codecs naar ondersteunde. De kwaliteit gaat omlaag en het kost bergen processorkracht. Je bent gewoon op den lange duur beter uit met een NMT daarvoor. Tenzij Sony weer otherOS toelaat zodat er een fatsoenlijk NMT van te maken valt.

-_-

Verwijderd

Ik had een paar dagen geleden een 300 mbit router gekocht (netgear wndr3700) nu kan ik gewoon films (DVD5) draaien via die media server op mn ps3,, het probleem is alleen dat je pc zo'n beetje onbruikbaar word tijdens het kijken omdat het transcoderen nogal een zware opgave is. Ik kan nu (volgens die media server) films kijken op 'good quality' via mijn pc (die boven met wifi verbonden staat met mijn router) op de ps3 die ook op wifi staat. Het probleem is alleen dat ik via wifi met 1.1 mb/s download (internet; online dus) en via LAN met 1.5 mb/s daarom denk ik dat k binnenkort een draadje naar boven ga leggen zodat ik even snel kan downloaden. Ook het bestanden wisselen met mn hdd die aan mn router ligt gaat via wifi maar met 3 mb/s terwijl het met LAN 11 mb/s gaat.
Pagina: 1