Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02
Helaas is mijn voeding na jaren van trouwe dienst door een stroompiek in de meterkast overleden. Het gaat om de Hiper_TypeR_580W. Nu zoek ik een gelijkwaardige vervanger. Wie kan mij een beetje adviseren wat een goede zou zijn? Hij moet modulair zijn, redelijk stil zijn, en goede airflow hebben.

Zijn onderstaande gelijkwaardig? Hoe zijn de cooler master voedingen tegenwoordig?

Thermaltake toughpower 850W
Cooler Master Silent Pro M700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Tarabass schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:14:
Wie kan mij een beetje adviseren wat een goede zou zijn?
Hiervoor hebben we: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27
Hij moet modulair zijn, redelijk stil zijn, en goede airflow hebben.
Stil en goede airflow gaat natuurlijk niet echt samen, maar sowieso is het natuurlijk niet heel bevorderlijk om de voeding als outtake fan te gebruiken, daarvoor kun je beter andere fans gebruiken.
Zijn onderstaande gelijkwaardig?
Voor het beste advies is toch echt de rest van de PC nodig en eventuele upgrades of overkloks.
Hoe zijn de cooler master voedingen tegenwoordig?
Beter dan vroeger toen alles bij slecht was, nu zitten er ook nog redelijke series en soms een goede serie tussen de slechte series, maar nog steeds een merk om links te laten liggen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:48
Bij Coolermaster ligt het er vooral aan wat je haalt, kwaliteit verschilt nogal in de series. Maar een gelijkwaardige vervanger... dan moet je denk ik toch eerder kijken naar idd Thermaltake, Cougar of Seasonic e.d. Overigens zijn de door jouw genoemde voedingen uiteraard niet 'gelijkwaardig', want ze zijn een stuk krachtiger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
Ik heb de vraag inmiddels daar ook gesteld. Ik dacht dat ik goed gezocht had, niet dus. CM dus links laten liggen. De voeding is voor het systeem in mijn sig. Ik was erg tevreden over de hiper die toch echt stil was, maar ook een goede airflow had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Cougar is overpriced en de prestaties laten echt te wensen over vooral bij de wat goedkopere series, zelfde geld vaak voor Thermaltake al is het hier iets minder.

Thermaltake gebruikt vaak ook HEC voor de budget voedingen (Cougar is het retail merk van HEC).

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
-The_Mask- schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:40:
Cougar is overpriced en de prestaties laten echt te wensen over vooral bij de wat goedkopere series, zelfde geld vaak voor Thermaltake al is het hier iets minder.

Thermaltake gebruikt vaak ook HEC voor de budget voedingen (Cougar is het retail merk van HEC).
Zou dit een goede voeding zijn?

V&A aangeboden: Thermaltake toughpower 850W
Pagina: 1