Tussen oké en het beste zit wel een groot verschil natuurlijk.
Ga deze 2 verkopen en 1x 1250 halen.
Dit zei ik dus: "Een goede voeding betekend dus niet een zo goedkoop mogelijke met zoveel mogenlijk vermogen volgens een stickertje op de voeding."
Nu doe je dit dus wel, terwijl dit geen verbetering hoeft te zijn.
De
pricewatch: Super Flower SF-550P14PE zal bijvoorbeeld stabielere spanningen geven dan de
pricewatch: Enermax MaxRevo 1350W bij jouw PC.
En ja de Super Flower moet het ook aan kunnen, maar voor een goed voeding advies kun je het beste zijn in
[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27.
Weetje wat het probleem is met 1x 700w. Ik heb 4x gpu voeding nodig. Per voeding heb ik nu maar 2 aansluitingen.
Dat zegt alleen maar wat over de OCZ, er zijn ook 550W voedingen met vier PCI-e connectors.
Vroeger met 1 voeding merkte ik gewoon met prime95 dat na een tijdje voltage drops voor kwamen, sindsdien heb ik 2 voedings, maar dat was toen met de Tagan.
Waarbij en hoe gemeten?
Maar het voordeel van 2 stuks tegen over 1 stuk is, wanneer je voeding defect gaat kan je altijd verder met 1.
Wanneer gaat een fatsoenlijke voeding nu stuk? Bijna nooit, dus niet echt een reden lijkt mij.
Bij de andere moet je of wachten of reserver hebben. Reserver van 1250 watt < dit is pas overkill. Ik denk dat ik in 8 jaar tijd 12 voedingen heb gehad. 4x Tagan, 6x Ocz (400w < defect, 500w < defect, 600w defect, 700w defect) Bij alternate zien ze me jaarlijkse met een voeding

...
Ook al gekeken waarom ze stuk gaan?
Maar is puur omdat ik mijn pc bijna heel de tijd aan hebt staan en ik heb waterkoeling > bijna alle blokken behalve ram, dus me air flow in me kast is matig > snellere slijtage??
Voeding zorgt voor zijn eigen koeling en als het niet loeiheet in de behuizing is dan zou dit niet de reden moeten zijn.
Maar faust: crashde je systeem NOOIT tijdens gamen?
Een goede voeding kan je games niet eens laten crashen alleen gare voedingen. Een goede voeding schakelt namelijk gewoon de hele PC uit als die niet meer een stabiele spanning kan leveren of als die te veel wordt (over)belast.
Zou goed moeten zijn, maar zelf bij het beste mobo zul je ook exemplaren hebben welke het veel minder doen.
Nicklazzz schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:19:
Ik had met een coolermaster GX750w volgend systeem draaien: i7 2600K@ 4.5Ghz/GTX280SLI en deze voeding heeft 4x6+2pins wat voor jouw systeem meer dan voldoende is. ik heb zoals Faust ook verscheidene malen Furmark/prime etc. gedraaid en mijn dit systeem staat ook continu aan.
Moet je nagaan zelf een
gare Coolermaster GX750 die maar veilig te gebruiken is tot zo'n
450W kan zijn systeem aan. Overigens zou ik de voeding als ik Nicklazzz was wel vervangen.