2 PSU's, 1 daarvan 100% Fan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTurk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-02 23:20
Ik heb 2x 700w OCZ modxstream. De ene (bovenste) heeft 1 gpu en de mobo. De andere (onderste) heeft 1 gpu en hardeschrijven (4x 2tb en 1xvertex3) 2 fan controllers en pomp. De bovenste is direct op de mobo aangesloten en de onderste is is gelinkt met de groen naar groen en zwart naar zwart.

Nou hoor ik duidelijk de onderste keihard blazen en de bovenste is gewoon normaal. Weet iemand of er naast die groene draad ook andere gelinkt moet worden zodat dit probleem verholpen wordt? Of is de oorzaak echt door heavy load??

BTW: tijdens gamen en gewoon idle is het altijd 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-09 14:52

NoFearCreations

3DPrint the world!

Openschroeven, en de + draad van de fan bij een 5v draad knopen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

Wat voor GPU's heb je in hemelsnaam dat je 1400W meent nodig te hebben?

Je kunt kijken of de voeding nog steeds zo blijft blazen, door de bekabeling van de voedingen even om te wisselen. Als het probleem dan is opgelost, weet je dat er iets niet lekker loopt wanneer je de PSU aansluit zonder moederbord eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTurk
+ draad bij 5v is altijd laag. Ik wil dat hij gewoon dat hij aan de hand van temp draaid

Is gewoon 5830 overgeclocked...maar wil stabiel cpu voltage, dus wil zo laag mogelijk belaste voedings...omwisselen? je bedoelt met de andere psu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Stabiel cpu voltage is iets wat bijvoorbeeld met loadline calibration beter gecorrigeerd word dan met 2 voedingen vermoed ik zo, vind het voor een cfx 5830 ook volstrekt overbodig. Met 2 kaarten, een paar HDD's en een OC'de cpu trek je maximaal 750w uit de muur, met een beetje efficientie omrekenen (80% op 100% load?) houd je daar zo'n 600w aan over... Hoezo 1400w overkill? 1x 800w voeding zou genoeg moeten zijn. (700w ook, maar heb liever 15-20% ruimte voor upgrade en overhead). Gelukkig is dit 'tweakers.net en is dit ook een mooi "omdat het kan" issue.. Succes met je probleem, vermoed dat de eerste reply nog de beste is :)

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

Voor CFX5830 heb je aan 1 PSU voldoende, instabiel CPU voltage lijkt me totaal niet aan de orde. Moderne moederborden hebben daar voorzieningen voor die, wat ik beoordeel aan je videokaartkeuze, voldoende zullen zijn voor een iets-sneller-dan-gemiddeld systeem. Ik weet niet wie je in hemelsnaam heeft wijsgemaakt dat je CPU voltage zou lijden onder een CFX opstelling van instapkaarten... Met 1400W kan je een 4-way SLI opstelling met 2 CPU's voeden dus je probleem zou het makkelijkst op te lossen zijn door normaal te doen en over te schakelen op 1 PSU :p

Probeer even mijn suggestie en test even of de PSU nog vreemd doet als je 'm in z'n eentje op het hele systeen zet. Doet 'ie dan normaal, dan kan je er nog fijn wat centen voor vangen op de V&A :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTurk
ja, ik heb 2x 5830 overclocked met q9650 @4.1. De NB is ook flink OCed. Ik weet wel dat 1x700Watt het niet trekt tijdens gamen...

Maar ik ga vanavond ff swappen, kijken of die andere dan ook lawaai maakt en huidige stil wordt...maar dan weet ik nog steeds niet hoe ik dit kan fixen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:37
Doe eens gek en zet zo'n energiemeter ertussen. Dan wete je hoeveel hij trekt. Handig als hij dan flink OC.ed is en ook flink bezig is. Je doet daar pakweg 15% a 20% bij en je hebt de wattage die je voor 1 voeding nodig blijkt te hebben.

2 voedingen voor dit systeem is niet heel gek maar het doel wat je ermee wilt bereiken behaal je zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTurk
ja zat ik ook aan te denken, verkopen ze dat gewoon of moet ik bij eneco zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:56
@ TS

Waarom denk je dat 1 voeding jou systeem niet zal trekken? Ik zelf heb een SLI set met een overclockte cpu getrokken met een 750w voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, je hoeft geen zwaardere voeding te halen.

1x 700 watt is RUIM voldoende.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2011 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-09 08:35

faust2016

You yes have my shirt

TheTurk schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 09:21:
ja, ik heb 2x 5830 overclocked met q9650 @4.1. De NB is ook flink OCed. Ik weet wel dat 1x700Watt het niet trekt tijdens gamen...

Maar ik ga vanavond ff swappen, kijken of die andere dan ook lawaai maakt en huidige stil wordt...maar dan weet ik nog steeds niet hoe ik dit kan fixen...
Je OCZ voeding misschien niet.. Maar een degelijke A-merk voeding moet dat met gemak aankunnen.

Ik heb een tijdje CFX 5850's gehad, ook overclocked naar 950/1200, icm met een X6 1090T@ 4.1 GHz en ook NB e.d. overklokt en dat liep prima op een Corsair HX650W.. Een 650w voeding dus.

Ook getest met Furmark multi-GPU en prime95 tegelijk voor een halfuur.
Dan trek je dus nog een stuk meer vermogen dan tijdens gamen en dat kon al zonder problemen..
Vandaar dat ik ook zeg.. 2x700 watt is zieke overkill :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
TheTurk schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 09:21:

TheTurk schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 02:52:
+ draad bij 5v is altijd laag. Ik wil dat hij gewoon dat hij aan de hand van temp draaid

Is gewoon 5830 overgeclocked...maar wil stabiel cpu voltage, dus wil zo laag mogelijk belaste voedings...omwisselen? je bedoelt met de andere psu?
Neem dan gewoon een goede voeding en goed moederbord dan heb je gewoon een stabiel spanning voor de CPU. Een goede voeding betekend dus niet een zo goedkoop mogelijke met zoveel mogenlijk vermogen volgens een stickertje op de voeding.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTurk
Hiervoor had ik 600w Tagan. 3x omgewisseld na 6 maanden. Ik dacht altijd dat OCZ wel ok was...Ga deze 2 verkopen en 1x 1250 halen. Weetje wat het probleem is met 1x 700w. Ik heb 4x gpu voeding nodig. Per voeding heb ik nu maar 2 aansluitingen.

Vroeger met 1 voeding merkte ik gewoon met prime95 dat na een tijdje voltage drops voor kwamen, sindsdien heb ik 2 voedings, maar dat was toen met de Tagan.

Maar het voordeel van 2 stuks tegen over 1 stuk is, wanneer je voeding defect gaat kan je altijd verder met 1. Bij de andere moet je of wachten of reserver hebben. Reserver van 1250 watt < dit is pas overkill. Ik denk dat ik in 8 jaar tijd 12 voedingen heb gehad. 4x Tagan, 6x Ocz (400w < defect, 500w < defect, 600w defect, 700w defect) Bij alternate zien ze me jaarlijkse met een voeding :D...

Maar is puur omdat ik mijn pc bijna heel de tijd aan hebt staan en ik heb waterkoeling > bijna alle blokken behalve ram, dus me air flow in me kast is matig > snellere slijtage??

Maar faust: crashde je systeem NOOIT tijdens gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTurk
the mask > ik heb asus rampage formula < beste x58...ik ga niet een andere nemen, omdat ik 5 waterblokken daarvoor heb staan...mobo is goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-09 08:35

faust2016

You yes have my shirt

Euh nee.. En die HX650W heeft gewoon 4 8-pins PCIe aansluitingen (met zo'n stukje wat je eraf kan halen als je een 6-pin moet hebben)
En de spanning onder load was zo stabiel als een huis. Zelfs toen ik Furmark en Prime tegelijk draaide ;).

Die OCZ dingen hebben ook niet bepaald een goede naam.. Als je echt een goede voeding wil moet je kijken naar Corsair, Seasonic, Enermax en XFX (dat zijn ge-rebrande Seasonics als ik het goed heb).

Maar meer dan een 750w heb je echt niet nodig.. Ik had bij die 1090T en CFX 5850's nog eens 4 HDD's, +/- 10 fans en een pomp voor mn waterkoeling ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
@ Ts:

Ik had met een coolermaster GX750w volgend systeem draaien: i7 2600K@ 4.5Ghz/GTX280SLI en deze voeding heeft 4x6+2pins wat voor jouw systeem meer dan voldoende is. ik heb zoals Faust ook verscheidene malen Furmark/prime etc. gedraaid en dit systeem staat ook continu aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTurk
dus niemand heeft eigenlijk 2 psu's in 1 kast in NL...ik ga toch voor de zekerheid dan naar 1000w, extra kan geen kwaad denk ik. Maar niemand weet dus ook niet waarom die ene 100% draait...Ik denk misschien omdat niet alle pins van die voeding geconnect zijn...na testen post ik wel de conclusie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Jawel er is in ieder geval 1 iemand met een dualvoeding opstelling, L3P! In zn lepdesk heeft ie ook 2x 750w goldvoedingen geplaatst. Maar in jou geval een leuke 800-900w voeding is echt MEER dan voldoende. Als je toch het een en ander aan vragen hebt hoe je je huidige setup aan de praat krijgt moet je misschien aan L3P zelf even een berichtje sturen. Een van 's werelds beste modders als je het mij vraagt.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
TheTurk schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:01:
Ik dacht altijd dat OCZ wel ok was...
Tussen oké en het beste zit wel een groot verschil natuurlijk.
Ga deze 2 verkopen en 1x 1250 halen.
Dit zei ik dus: "Een goede voeding betekend dus niet een zo goedkoop mogelijke met zoveel mogenlijk vermogen volgens een stickertje op de voeding."
Nu doe je dit dus wel, terwijl dit geen verbetering hoeft te zijn.

De pricewatch: Super Flower SF-550P14PE zal bijvoorbeeld stabielere spanningen geven dan de pricewatch: Enermax MaxRevo 1350W bij jouw PC.
En ja de Super Flower moet het ook aan kunnen, maar voor een goed voeding advies kun je het beste zijn in [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27.
Weetje wat het probleem is met 1x 700w. Ik heb 4x gpu voeding nodig. Per voeding heb ik nu maar 2 aansluitingen.
Dat zegt alleen maar wat over de OCZ, er zijn ook 550W voedingen met vier PCI-e connectors.
Vroeger met 1 voeding merkte ik gewoon met prime95 dat na een tijdje voltage drops voor kwamen, sindsdien heb ik 2 voedings, maar dat was toen met de Tagan.
Waarbij en hoe gemeten?
Maar het voordeel van 2 stuks tegen over 1 stuk is, wanneer je voeding defect gaat kan je altijd verder met 1.
Wanneer gaat een fatsoenlijke voeding nu stuk? Bijna nooit, dus niet echt een reden lijkt mij.
Bij de andere moet je of wachten of reserver hebben. Reserver van 1250 watt < dit is pas overkill. Ik denk dat ik in 8 jaar tijd 12 voedingen heb gehad. 4x Tagan, 6x Ocz (400w < defect, 500w < defect, 600w defect, 700w defect) Bij alternate zien ze me jaarlijkse met een voeding :D...
Ook al gekeken waarom ze stuk gaan?
Maar is puur omdat ik mijn pc bijna heel de tijd aan hebt staan en ik heb waterkoeling > bijna alle blokken behalve ram, dus me air flow in me kast is matig > snellere slijtage??
Voeding zorgt voor zijn eigen koeling en als het niet loeiheet in de behuizing is dan zou dit niet de reden moeten zijn.
Maar faust: crashde je systeem NOOIT tijdens gamen?
Een goede voeding kan je games niet eens laten crashen alleen gare voedingen. Een goede voeding schakelt namelijk gewoon de hele PC uit als die niet meer een stabiele spanning kan leveren of als die te veel wordt (over)belast.
TheTurk schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:02:
the mask > ik heb asus rampage formula < beste x58...ik ga niet een andere nemen, omdat ik 5 waterblokken daarvoor heb staan...mobo is goed toch?
Zou goed moeten zijn, maar zelf bij het beste mobo zul je ook exemplaren hebben welke het veel minder doen.
Nicklazzz schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:19:

Ik had met een coolermaster GX750w volgend systeem draaien: i7 2600K@ 4.5Ghz/GTX280SLI en deze voeding heeft 4x6+2pins wat voor jouw systeem meer dan voldoende is. ik heb zoals Faust ook verscheidene malen Furmark/prime etc. gedraaid en mijn dit systeem staat ook continu aan.
Moet je nagaan zelf een gare Coolermaster GX750 die maar veilig te gebruiken is tot zo'n 450W kan zijn systeem aan. Overigens zou ik de voeding als ik Nicklazzz was wel vervangen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
-The_Mask- schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:39:

[...]

Moet je nagaan zelf een gare Coolermaster GX750 die maar veilig te gebruiken is tot zo'n 450W kan zijn systeem aan. Overigens zou ik de voeding als ik Nicklazzz was wel vervangen.
Deze is inmiddels vervangen, door een 1000W versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nicklazzz schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:18:
[...]

Deze is inmiddels vervangen, door een 1000W versie.
Herhaalt zichzelf nog maar een keer: "Een goede voeding betekend dus niet een zo goedkoop mogelijke met zoveel mogenlijk vermogen volgens een stickertje op de voeding" Sowieso zegt 1000W dan ook 0,0.

Ook hier weer 1000W betekend dus niet dat je beslist een vooruitgang is geweest.
Neem bijvoorbeeld de Diablotek RPM-1050 1050W die is maar goed voor 500W stabiel, terwijl je voor zo'n voeding vaak even veel betaald als een echt goede 750W voeding die jouw PC prima moet trekken. En natuurlijk ook zijn de prestaties en is de kwaliteit van een goede 750W veel beter dan van zo'n "1000W" voeding.
Waarschijnlijk had je voor het geld wat je hebt uitgegeven aan de 1000W voeding ook een betere 750W voeding kunnen halen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
-The_Mask- schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:35:
[...]

Herhaalt zichzelf nog maar een keer: "Een goede voeding betekend dus niet een zo goedkoop mogelijke met zoveel mogenlijk vermogen volgens een stickertje op de voeding" Sowieso zegt 1000W dan ook 0,0.

Ook hier weer 1000W betekend dus niet dat je beslist een vooruitgang is geweest.
Neem bijvoorbeeld de Diablotek RPM-1050 1050W die is maar goed voor 500W stabiel, terwijl je voor zo'n voeding vaak even veel betaald als een echt goede 750W voeding die jouw PC prima moet trekken. En natuurlijk ook zijn de prestaties en is de kwaliteit van een goede 750W veel beter dan van zo'n "1000W" voeding.
Waarschijnlijk had je voor het geld wat je hebt uitgegeven aan de 1000W voeding ook een betere 750W voeding kunnen halen.
Ik weet zelf goed genoeg waar je telkens naar refereert, ondetussen al x-aantal voedigen gehad van verscheidene merken etc. Nu vindt ik dat je voor u eigen moet uitmaken wat je wil en wat je ervoor wil betalen. Ik heb een goede vriend die tewerk is gesteld bij alternate.be en heb via hem een redelijke korting. En als het op voedingen aankomt heeft hij bij coolermaster de meeste korting. Daardoor is voor me de keuze snel gemaakt doordat een persoonlijke bezitting niet mijn prioriteit is ;) Bij vele lijkt dit wel een pronk stuk is terwijl deze na 2-weken al verouderd zijn. Mocht je het interesseren ik heb de Silent pro M1000 variant aangeschaft en is deze voor mijn gebruik meer als voldoende.

Edit/:

Daarbij komt dat hij weet wat er vaak binnenkomt bij de technische dienst RMA, en als je hier dan de best buy voedingen volgt zijn er veel mensen die opteren voor een XFX voeding en deze komt namelijk vaak evenveel over de technische dienst als over de toonbank.

[ Voor 7% gewijzigd door Nicklazzz op 03-08-2011 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTurk
heb net ff gechecked 175 per gpu onload < ik denk met oc 200
dat is al 400, mijn cpu haalt 100, NB 30 met overclock 50? is al 550

4x 6.3 w = 25 watt = 575
pomp 10 wat, fancontroller totaaal 20 watt is 600

ik denk eerlijk gezegt 750 is neit voldoende voor dit systeem right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
waarom niet dan? je houdt 150 W over..

de specs op een A-merk voeding gaan uit van het wattage waarbij de voeding nog aan zijn 80+ certificaat kan voldoen..

ik heb een corsair HX1000, rated 1000W, ding kan piek makkelijk 1250W leveren, alleen gaat dit ten koste van de efficiëntie..

serieus.. een 750W voeding van corsair of seasonic of XFX gaat je systeem makkelijk in de lucht houden..

ik draaide een q9650 op 4,05 GHZ met 2 4890's in CFX, 6 HD's, 12 fans, een optical op een corsair TX650W... piece of cake...

[ Voor 14% gewijzigd door nedernakker op 03-08-2011 18:44 ]

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nicklazzz schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:49:
[...]
Nu vindt ik dat je voor u eigen moet uitmaken wat je wil en wat je ervoor wil betalen.
Natuurlijk dat lijkt mij logisch een ander hoeft dit natuurlijk niet te bepalen.
Ik heb een goede vriend die tewerk is gesteld bij alternate.be en heb via hem een redelijke korting. En als het op voedingen aankomt heeft hij bij coolermaster de meeste korting. Daardoor is voor me de keuze snel gemaakt doordat een persoonlijke bezitting niet mijn prioriteit is ;) Bij vele lijkt dit wel een pronk stuk is terwijl deze na 2-weken al verouderd zijn. Mocht je het interesseren ik heb de Silent pro M1000 variant aangeschaft en is deze voor mijn gebruik meer als voldoende.
Zeker dat die voldoende is en als je hem voor 70/80 euro hebt gekocht dan is de prijs ook prima. Heb je meer betaald had je een betere voeding kunnen kopen of een goedkopere en betere voeding kunnen halen van 750W. Dat is het punt.
Daarbij komt dat hij weet wat er vaak binnenkomt bij de technische dienst RMA, en als je hier dan de best buy voedingen volgt zijn er veel mensen die opteren voor een XFX voeding en deze komt namelijk vaak evenveel over de technische dienst als over de toonbank.
Tja zou kunnen, maar ook niet vreemd het wordt nu ook veel verkocht dus veel RMA's is dan ook niet vreemd. Overigens zijn de meeste RMA's volgens mij altijd de oorzaak van de consument en vervoersschade, maar dit terzijde.

Wat betreft XFX voedingen, de reden dat je die zo veel ziet is de uitstekende kwaliteit met een lage prijs. Noem maar eens een betere voeding dan een willekeurige XFX (XFX XXX Edition 650W Green niet meegerekend, is niet te krijgen in NL)
TheTurk schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 18:35:
heb net ff gechecked 175 per gpu onload < ik denk met oc 200
dat is al 400, mijn cpu haalt 100, NB 30 met overclock 50? is al 550

4x 6.3 w = 25 watt = 575
pomp 10 wat, fancontroller totaaal 20 watt is 600

ik denk eerlijk gezegt 750 is neit voldoende voor dit systeem right?
No, hierboven noemde ik een Super Flower Golden King 550W, dat is een voeding welke je het wel moeilijk gaat maken, maar zelfs die zou het waarschijnlijk nog net aan moeten kunnen al is het natuurlijk niet echt een aanrader. Maar zelfs al maak je het deze voeding zo zwaar dan nog zal het één van de meest stabiele voedingen die er bestaat. De voeding zal waarschijnlijk veel stabielere spanningen hebben dan 95% van de 1000W of meer voedingen.
Maar ik vraag mij echt af of je het nodig hebt, dus hier nogmaals de vraag waarbij en hoe heb je het onderstaande gemeten? En waarom heb je zoveel voedingen versleten? Meer apparatuur bij jullie thuis welke er last van hebben?

[ Voor 24% gewijzigd door -The_Mask- op 03-08-2011 20:41 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTurk
Nou heb ik eer gisteren de Corsair 850 professional gehaald en gisteren is ie kapot gegaan.

Heb net uitgereken via een website en ik heb 920 nodig, dus eigenlijk 1000+

http://www.thermaltake.outervision.com/Power

WTF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
PSU calculators werken sowieso niet en de voeding zal niet stuk gaan als je hem te veel belast want dan gaat die gewoon uit.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximilian
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 17:38

Maximilian

You've been Maxxed...

Dude, even serieus...

Die calculaties slaan nergens op.

Kijk ik heb
3 WD Raptors + 3 Hitachi 1tb's
2x 580gtx OC'ed
Phenom II 940 OC'ed
8gb ram OC'ed
3 fans

Als ik die berekening zou doen van Thermaltake
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Thermaltake Power Supply Calculator

Send To Printer   Back To Calculator

Notes: (Only text visible within note field will print.)

System Type:        Single Processor    
Motherboard:        High End - Desktop  
CPU:        AMD Phenom II X4 940 3000 MHz Deneb 
Overclock:      3400 MHz, 1.5 V 
CPU Utilization (TDP):      100% TDP    
RAM:        4 Sticks DDR2 SDRAM 
Video Card:     NVIDIA GeForce GTX 580  
Video Type:     SLI 
High rpm SATA:      3 HDDs  
Green SATA:     3 HDDs  
DVD/CDRW Combo Drive:       1 Drive 
Sound Blaster - All Models:     Yes 
Additional PCI Card (avg):      1 Card  
USB:        10 Devices  
Fans            
Regular:        1 Fan 80mm;  2 Fans 250mm;  
Keyboard & Mouse (included):        Yes 
System Load:        100 %   

Recommended PSU Wattage:        999 Watts

Maar ik kom met mijn DXx van 1000w niet eens aan 840 watt met 3dmark Vantage

(hier zit wel een stukje onbegrip van hoe je de voeding stuk hebt gekregen)

Wat net is verteld, er zit een beveiliging in iedere voeding, dattie uitslaat.
Misschien heb je zelf iets verkeerd gedaan? Floppy molex verkeerd om aangesloten ofzo (is mij ook eens overkomen)

Heb je VoltMods gedaan?
Heb je de voeding wel met fan de goede kant op gezet?
Heb je misschien een beetje gemod en ergens een + en - aan elkaar geknoopt?

[ Voor 17% gewijzigd door Maximilian op 03-10-2011 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Misschien heb je zelf iets verkeerd gedaan? Floppy molex verkeerd om aangesloten ofzo (is mij ook eens overkomen)
Voeding heeft naast OCP en OPP ook SCP beveiliging tegen kortsluiting. In principe zul je zelf ook niet zo maar een voeding kapot krijgen tenzei je hem op de grond gooit natuurlijk. ;)

Maar een maandag morgen exemplaar is zelfs met de high-end spul mogelijk.
Maar ik kom met mijn DXx van 1000w niet eens aan 840 watt met 3dmark Vantage
840W uit het stopcontact niet uit de voeding hè, dus trek je maar zo'n 700W uit de voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximilian
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 17:38

Maximilian

You've been Maxxed...

-The_Mask- schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:15:
[...]

[...]

840W uit het stopcontact niet uit de voeding hè, dus trek je maar zo'n 700W uit de voeding.
Ja idd, uit het stopcontact 8)7 Soz
Maargoed nog blijft het onbegrip :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

(jarig!)
Zolang je een voeding van een A-merk koopt (Seasonic, XFX, Corsair etc) zit je vaak goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTurk
Ik heb alles goed aangesloten. Pc was vanaf vrijdag aan, zaterdag rond 2100 knalde hij eruit. Moederbord lapmjes brande nog wel, maar kon niet opstarten. Uitgezet helemaal 1 uur gewacht opnieuw geprobeerd werkte ook niet. ouwe terug gezet, die deed het meteen. Ben net terug van alternate heb nieuwe kijken of deze wel aan blijft. maar het ligt niet aan de wattage, want nu heb ik een 700 watt al 1 dag gebruikt. Misschien was het die exemplaar. Maar wat ik wel raar vind, ik heb 100 volt op mijn behuizing. als ik die aan raak krijg ik schok.

Heb hier geen aarding. zou het daar aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
absoluut, een pc moet geaard zijn... zit niet voor niets een 3 polige geaarde stekker aan de voeding..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjaknut
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04 07:31
100 volt btw?:O that's a lot. Volgens mij kan dat alleen maar bij de voeding weg komen
Pagina: 1