Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Sinds de nacht van zondag op maandag ('s ochtends was iphone batterij ineens leeg) heb ik de volgende issue.

Zoals gezegd was mijn batterij ineens leeg. Opgeladen en % batterij in de gaten gehouden. Er ging gerust 10% per uur vanaf zonder ook maar iets te doen (geen sms, bellen, internet). In de 'task manager' (dubbelklik ronde knop) gekeken en geen apps open. Nou zag ik tot mijn grote schrik gisteravond dat mijn cellular data verbruik 8GB zou zijn! Ik bij vodafone online gekeken naar de rekeningen en in die van juli is geen raar verbruik te zien. Helaas kan ik niet zien wat mijn verbruik van deze maand (alleen resterend binnen bundel 0,0). Nou vermoed ik (weet bijna zeker) dat het hoge data verbruik de boosdoener is van de batterij slurp, maar waar komt het in hemelsnaam vandaan?! Paar dingen op een rij

- iPhone 4 (vergeten in topic titel :o )
- Niet jailbraked
- Geen (rare) apps gedownload de laatste week
- Software updated naar 4.3.5 (n.a.v. dit probleem gister middag gedaan)
- Modem firmware 04.10.1

Ik heb al de app System Manager gedownload, maar daar wordt ik niet echt wijzer van. Zijn er apps die data verbruik kunnen analyseren / achterhalen?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Hij is het internet aan het downloaden. Zo laadt hij pagina's sneller. Geen probleem dus :+

Welke Apps staan er nou precies open? Misschien vindt jij een app niet raar maar er kan in een bepaalde app een bug zitten. Vandaar dat dit wel van belang is. Probeer zo veel mogelijk informatie te geven. Geen rare dingen kunnen wij iig niet zo héél veel mee.

[ Voor 45% gewijzigd door RedHat op 02-08-2011 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Zet voor de grap eens gewoon je 3G helemaal uit en kijk of er een app gaat mekkeren. Daarnaast zou ik een wipe doen van je telefoon to be sure en opnieuw beginnen. Blijkbaar zit er toch iets op wat niet helemaal kosjer is.

Of heb je stiekem MSN of WhatsApp op de achtergrond draaien?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Notna schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 08:59:
Zet voor de grap eens gewoon je 3G helemaal uit en kijk of er een app gaat mekkeren. Daarnaast zou ik een wipe doen van je telefoon to be sure en opnieuw beginnen. Blijkbaar zit er toch iets op wat niet helemaal kosjer is.

Of heb je stiekem MSN of WhatsApp op de achtergrond draaien?
Dan nog zou 8 gig veel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RedHat schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 08:56:
Hij is het internet aan het downloaden. Zo laadt hij pagina's sneller. Geen probleem dus :+
Ah ok. Altijd handig! :+
RedHat schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 08:56:
Welke Apps staan er nou precies open? Misschien vindt jij een app niet raar maar er kan in een bepaalde app een bug zitten. Vandaar dat dit wel van belang is. Probeer zo veel mogelijk informatie te geven. Geen rare dingen kunnen wij iig niet zo héél veel mee.
Er staan geen apps open (tenminste, niet als ik 2 x op de knop druk waarna je onderin je scherm alle open apps te zien krijgt. Welke apps erop geinstalleerd zijn?

NU
NuSport
VI
resiplanner (NS)
buienradar
NOSteletekst
facebook
9292ov pro
CXX (connexxion)
shazam
soundhound
msn
gemist (uitzending)
foksuk
wallpapersHD
systemlite (vanwege dit probleem)
angry birds (3 verschillende)
trainyard EX
trainconduct
drawrace
cover orange
traffic master
icopter
aces traffic

Compleet wipen heb ik ook al aan gedacht, maar de vorige keer dat dit dat deed was ik alles kwijt (nummers, foto's filmpjes, smsjes) terwijl ik wel een backup gemaakt had met iTUnes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 15:04
En als je nu eens niet gelijk wiped, maar echt helemaal uit en opnieuw aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Al gedaan, niet geholpen.

Is ergens te zien welke apps ik recent heb ge-update? Ik kan via iTunes alleen recente aankopen zien, maar geen updates. Of is er misschien een app die data verkeer in de gaten kan houden zodat ik kan achterhalen waar et vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 15:04
dataman pro kan je verbruik in de gaten houden (80 cent volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je kunt wifi aanzetten en dan met je pc sniffen, dan zie je wat voor verkeer het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:39
Wordt je email via fetch of via push opgehaald/gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:44
Simple fig 100% oplossing ;-)
Reset je network settings,

Weet niet of je gebruik maakt van exchange, Deze kan wel eens blijven hangen. Kan ook een andere applicatie zijn die dat doe.

Veel ervaaring met exchange gebruikers die melden van overtollig data verbruik.
Oud collega was met z'n iPhone even naar het buitenland voor 2 weekjes. Had een data rekening van een paar duizend euro in het buitenland.

anyway weet voor 100% zeker als je network settings reset je probleem verholpen is

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Onavo is een app waarmee je dataverbruik in de gaten kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1dnigh7
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-05 15:38
In de zoektocht naar een app om het verkeer te monitoren constateer ik dat er géén app is die je het verkeer pér applicatie kan tonen? Weet er iemand een goeie hier voor? M'n vriendin zit namelijk elke maand aan 2 gb verkeer, door enkel wat the whappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

m1dnigh7 schreef op zondag 09 september 2012 @ 22:00:
In de zoektocht naar een app om het verkeer te monitoren constateer ik dat er géén app is die je het verkeer pér applicatie kan tonen? Weet er iemand een goeie hier voor? M'n vriendin zit namelijk elke maand aan 2 gb verkeer, door enkel wat the whappen.
Met foto's en filmpjes sturen en binnenhalen kan dat harder gaan dan je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Dit ligt meestal aan corrupte 'accountsinstellingen' (denk aan je mail). Verwijder deze accounts eens. Herstart de iPhone en stel dan opnieuw je accounts in. Als het goed is, raak je nu van het probleem af.

Zie ook dit topic voor meer info: [iPhone 4] Plotseling leeglopende batterij, continue gebruik

[ Voor 22% gewijzigd door Uniciteit op 10-09-2012 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1dnigh7
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-05 15:38
Bedankt, dat zal ik zeker al eens testen! :) Verder heb ik ook nog een normale datamonitor op de telefoon gezet, op die manier kan ik alvast zien of het verbruik daaronder valt. Op hoop van zege! Heb je stappenplan genoteerd :D
Pagina: 1