Goede microfoon voor op reis

Pagina: 1
Acties:

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:03
Goedemorgen deze morgen,

Aankomende maand vertrek ik een dagje naar Keulen voor de GamesCom '11. Ik ga nog met twee/drie anderen en we willen graag een video reportage maken van de dag. De beelden wil ik gaan proberen op te nemen met mijn HTC Sensation, die kwaliteit volstaat mits je niet teveel beweegt, maar volgens mij is de audio recording niet zo heel goed als er veel omgeving geluid is. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een microfoon zoals ongeveer hiero: http://www.gamekings.tv/v...2e01-roadtrip-naar-polen/
Ik ben eerlijk gezegd niet helemaal thuis in dit soort dingen, maar hoe liggen de prijzen voor een degelijke microfoon? En waar op te letten? Of zijn er nog alternatieven, zoals bijvoorbeeld zo'n kleine mic op je shirt met zo'n kastje? (als dat niet onbetaalbaar is)

Alvast bedankt!

• vinom
Anyone?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nogal lomp om na een paar uur al te bumpen. Maar kan je niet beter kijken naar een goede camera met goede ingebouwde microfoon? Ik denk dat de HTC Sensation behoorlijk crappy videobeelden op gaat leveren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:07

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Tsurany schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:43:
Nogal lomp om na een paar uur al te bumpen.
Dat is idd niet de bedoeling.

Maar goed. Ik sluit me aan bij ^. Je zou zo'n klein microfoontje op je htc aan kunnen sluiten en kijken of je dan wel goed geluid krijgt. Dit dingetje neemt goed geluid op: http://www.thomann.de/nl/zoom_q3.htm of deze: http://www.thomann.de/nl/alesis_videotrack.htm Maar de video resolutie is nogal magertjes.

Wise enough to play the fool

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:03
Je kunt best een microfoon kopen voor je htc.
Maar het kabeltje.
Mono audio jack -> 4-pin mini jack microfoon pinnen, daar zul je langer naar moeten zoeken.

misschien is apparatuur huren nog een optie?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:59
Het probleem met dit soort dingen is de afstand, het is niet voor niks dat ze bij gamekings een draadloze handmic hebben. In andere gevallen heb je een zendermicrofoon opgespeld of als er budget is een geluidsman met hengel. Ik heb een paar keer dat laatste dus op beurzen gedaan, op persdagen gaat het nog wel, dan is het relatief rustig, maar op publieksdagen heb je gewoon heel veel omgevingsgeluid erbij.
Ik zou dus zeggen; probeer niet de profi cameraploeg uit te hangen met een telefoon, pak het ding gewoon in je eigen hand, lekker dichtbij en 'shaky', en maak er zo wat van, dat is beter verstaanbaar en daardoor ook veel leuker om naar te kijken.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• vinom
Alright, gezien je ervaring proberen we dat wel. Shots van de GamesCom zelf zal toch wel gepaard gaan met muziek eronder en als we gaan praten proberen we wel een rustige plek op te zoeken, zover dat mogelijk is.

Apparatuur huren heb ik ook naar gekeken en de prijzen liggen zo 60-90 Euro per dag. Laten we zeggen dat we hem 2-3 dagen nodig hebben...kan je net zo goed een nieuwe kopen.
Pagina: 1