Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een week ben ik in bezit van de WD TV Live Hub.
Een prima apparaat voor het afspelen, maar het overzetten van bestanden naar de Mediaplayer wil nog niet vlotten.

Setup:
Linksys router (54Mbit)
Laptop 54Mbit Windows Vista (Windows 7 geeft zelfde snelheid)
WD TV Live Hub met Cisco-Linksys AE1000 WIFI

Ik download de data op de laptop met gemiddeld 3MB/s. Een film is dus binnen een half uur gedownload, maar het doorzetten naar de Media player duurt tussen de 3 en 4 uur.
Het kopieren van data naar de Media player gaat maximaal met 1,2 MB/s.

Is dit nu echt de maximale snelheid die de Media player draadloos kan halen? Volgens mij gaat hij nu maximaal tot 10Mbit terwijl het mij logisch lijkt dat de Media player ook wel tot 54Mbit moet ondersteunen.

De firewall uitschakelen op de laptop en router maakt ook geen verschil qua snelheid.

Komt het bovenstaande een van jullie bekend voor en is hier een oplossing voor?

Alvast bedankt voor de informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 16:30
Als je er een kabel aan hangt gaat het wel sneller?
Kan je uitsluiten of het langzame processor is of wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Aangezien draadloos streamen van films op een mediaplayer zuigt, en dit bedraad normaliter goed gaat, zal het wel aan je wifi connectie liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog niet geprobeerd om de Mediaplayer bekabeld aan te sluiten. Dit zal ik vanavond eens proberen.
Daarnaast probeer ik niet te streamen vanaf mijn laptop, maar ik kopieer de films naar de interne hardeschijf via WIFI.

Aangezien de router, mijn laptop (Compac 6910P, dus snel genoeg) en de WIFI USB stick 54 Mbit ondersteunen, verwacht ik dat het kopieren zeer zeker sneller moet kunnen dan 1,2 MB/s.

De laptop en de Media player hebben beide trouwens volledig bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 13:58
Dit kan vele oorzaken hebben. Heb je nog een PC/laptop die je wireless kan verbinden? Kijk eens of de snelheid tussen die twee ook zo laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Maar het is toch ook niet echt raar die 1.2Mbyte/s

Je hebt wireless G snelheid vaak rond de 2,5 Mbyte/s bij goed bereik. Deel dat door 2 voor de 2 apparaten die het gebruiken, en tadaa

Hoe je een film die een je in een half uur download ineens 4 uur duurt bij 1,2mbyte/s snap ik niet.dan is het geen 1,2mbyte/s
Aghanim schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 09:31:
Aangezien draadloos streamen van films op een mediaplayer zuigt, en dit bedraad normaliter goed gaat, zal het wel aan je wifi connectie liggen.
hangt er ook maar vanaf ik speel 1080p films tot ~15Gb nog ok af draadloos. dat noem ik geen zuigen
maar daar heb ik wel een antenne voor moeten verplaatsen

[ Voor 40% gewijzigd door Fish op 01-08-2011 10:30 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:44
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 09:23:
Het kopieren van data naar de Media player gaat maximaal met 1,2 MB/s.

Is dit nu echt de maximale snelheid die de Media player draadloos kan halen? Volgens mij gaat hij nu maximaal tot 10Mbit terwijl het mij logisch lijkt dat de Media player ook wel tot 54Mbit moet ondersteunen.
10 Mbit/s is ongeveer 1.2MB/s dus dat klopt al ongeveer.
Voorts heb ik zelf ook een WD TV Live hub en jammer genoeg gaat ie bij mij ook niet sneller (zowel bedraad als draadloos). Ik gebruik zelf dan ook meestal gewoon een usbstick om snel files te verplaatsen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fish, alles is aangesloten op 54Mbit. Downloaden gaat bij mij op 3MegaByte/s gezien mij internet connectie.

Intern netwerk zal dus sneller moeten gaan, aangezien ik dan niet met dat limiet te maken heb.
Een film downloaden duurt dus ongeveer een half uur. Maar kopieren over de 54Mbit gaat dus extreem traag.

Vanavond ga ik proberen wat de snelheid met kopieren is als ik de Mediaplayer via kabel aansluit. Daarnaast ga ik ook de snelheid tussen 2 laptops controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nee hoor, ik ben eigelijk al verbaasd dat je 3megabyte/s over wireles-g trekt, wat heel goed is. Meestal houd het op bij 2,5

je moet de bits en bytes niet door elkaar gooien

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fish,

Netwerk gaat tot max 54 Mbit. 54/8 = 6,75MB.
UPC abbo: 20Mbit = 2,5 (excuus, hier was ik iets mee in de war)

Maar aangezien alles op een 54Mbit netwerk zit aangesloten moet ik toch wel tussen de 4 en 5 megabyte kunnen halen lijkt mij.

Tijdens het kopieren naar de Mediaplayer zag ik op de laptop via DU meter dat hij telkens tegen de 10Mbit blijft hangen. Het lijkt wel dat de WD tv live hub maar 10Mbit WIFI ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:44
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:53:
Tijdens het kopieren naar de Mediaplayer zag ik op de laptop via DU meter dat hij telkens tegen de 10Mbit blijft hangen. Het lijkt wel dat de WD tv live hub maar 10Mbit WIFI ondersteunt.
De processor van de WD Tv Live hub kan gewoon niet meer aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Bedraad zal íe hooguit 8 MB/s doen.

Ik heb het zelf opgelost door de Hub gewoon eens in de zoveel tijd fysiek aan een router te hangen en dan de boel s'nachts bedraad over te spoelen. Daarna is het een kwestie van bijhouden. De speler is redelijk goed maar wat connecties betreft is het wel behelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:53:
Fish,

Netwerk gaat tot max 54 Mbit. 54/8 = 6,75MB.
UPC abbo: 20Mbit = 2,5 (excuus, hier was ik iets mee in de war)

Maar aangezien alles op een 54Mbit netwerk zit aangesloten moet ik toch wel tussen de 4 en 5 megabyte kunnen halen lijkt mij.

Nee nimmer en te nooit niet zal wireless-g in het echt 6,75 Mbyte halen met welke download dan ook.en dat zul je ook nooit kunnen bewijzen (maar ik daag je uit om het wel te bewijzen, dan stuur ik je een taart). het is een bruto doorvoorsnelheid.
De grens ligt bij 2,5 Mbyte/s

mocht je het willen testen en dan zo gunstig mogelijk
zet iperf op en laptop en een bedraad apparaat en test een met pakket groote van 64000 ofzo de troughput

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laagvliegerke schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:17:
Dit kan vele oorzaken hebben. Heb je nog een PC/laptop die je wireless kan verbinden? Kijk eens of de snelheid tussen die twee ook zo laag is.
Zonet heb ik de snelheid tussen 2 laptops getest via 54Mbit WIFI.
Ook nu blijft de snelheid hangen op maximaal 10Mbit.
Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/4530/laptopnaarlaptop.jpg

Blijkbaar ligt het dan helemaal niet aan de Mediaplayer, maar kan het netwerk (ondanks 54Mbit) niet meer aan dan 10Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Daarom zei ik dus al dat bestandsoverdracht via wifi zuigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds een paar dagen in t bezit van de WD tv live hub.

Een film van 4,5 gb overzetten via het netwerk wifi duurt bij mij ongeveer 45 minuten. Kan ik het ook rechtstreeks vanaf mijn laptop naar de mediaplayer overzetten, zodat het sneller gaat? Ik heb het via een USB-kabel geprobeerd, maar mijn laptop herkent de mediaplayer niet.

Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen? Als het uberhaupt mogelijk is....

Alvast vriendelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Wees blij dat je niets hebt opgeblazen, 2 voedingenspaningen (de 5 volt op de usb) aan elkaar hangen is nooit een goed idee

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:24

Herman

FP ProMod
Wat fish al zegt. Deze mediaplayer kun je niet rechtstreeks met een PC of laptop verbinden omdat deze geen 'USB-slave' heeft. De usb-aansluitingen zijn alleen maar z.g.n. 'host'. Wellicht dat je een externe HDD hebt? Deze datarate's kunnen iets hoger liggen al moet je het dan wel twee keer overzetten.

Over bekabeld netwerk haal ik trouwens 7,5 MB/s. Wellicht dat je de hub ook (tijdelijk) direct op het netwerk kan aansluiten?

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je bericht!

Ik heb een externe harde schijf en kan ook mijn hub direct op het netwerk aansluiten.

Ik ga beide testen op snelheid en welke ik het prettigst vind. Nu kan ik iig het ene uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbastiaansen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-01-2021
Ik heb een oplossing gevonden en die werkt voor mij heel eenvoudig. Ik download via usenet / eweka en heb in spotnet als downloadmap een map op de mediaplayer aangewezen. Werkt perfect en kopieeren is dan ook niet meer nodig. Spotnet pakt de film uit, part en rart en zodra gereed staat ie op de mediaplayer. Downloads start is pas als ik naar bed ga natuurlijk... :)
Pagina: 1