Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Telfort] WiFi doet het niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Ik heb gratis een HP iPAQ HX4700 op de kop getikt (ja, oud ding, maar wel geinig en gratis dus dan zeg ik geen nee). Die heeft WiFi maar kon niet verbinden met mijn Telfort Zyxel router, waarschijnlijk omdat hij geen WPA2 aankan. Omdat ik niet op de router kon inloggen om de WiFi-instellingen te wijzigen, heb ik de router gereset. Daarna kon ik er wel in met het standaard adminwachtwoord, maar nu doet de WiFi het helemaal niet...

In de webinterface van de router kan ik bij Wireless instellen wat ik wil, maar hij neemt het niet over. Normaal zou hij na een reset toch op de standaardinstellingen terug moeten gaan, dus met de WiFi-configuratie zoals hij is uitgeleverd?

Ik heb al aardig wat lopen googelen en proberen maar ik kom er niet uit. Iemand een idee?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

Welke router heb je? Mijn Telfort router heeft een (hardwarematige) button om WiFi aan en uit te zetten.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Deze heb ik:
Afbeeldingslocatie: http://internet.telfort.nl/5/gfx/bestellen/modem-vdsl.jpg

Daar zit inderdaad een hardwarematige (blauwe) knop op om de wifi aan en uit te zetten. Als ik daarmee de wifi aanzet, dan zie ik nog steeds het netwerk niet en ook in de webinterface heeft dat geen invloed op de wifi-instellingen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:07
de 2812HNU-F1 dus...
Maar doet die het op andere apparaten het ook niet?

Maak eens een printscreen van de instellingen...

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
In de instellingen is niets te zien. SSID is leeg, hij staat op WPA en de key is leeg. Als je wat invult en op Apply drukt, gebeurt er niets en komen alle instellingen weer terug op "leeg"...

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:07
Doe anders nog eens een softwarematige reset
Anders > Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Stel je het in vanaf een wireless laptop ofzo? Soms moet je zoiets met draadje instellen, wat raar is, maar ik heb hetzelfde gehad met mijn speedtouch 716.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Mar2zz schreef op zondag 31 juli 2011 @ 18:16:
Stel je het in vanaf een wireless laptop ofzo? Soms moet je zoiets met draadje instellen, wat raar is, maar ik heb hetzelfde gehad met mijn speedtouch 716.
De wifi doet het helemaal niet dus gebruik ik uiteraard een draadje :)

Als ik op de WLAN ON/OFF knop op de router druk, gebeurt er ook niets...

[ Voor 10% gewijzigd door Mx. Alba op 31-07-2011 19:15 ]

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
hehe ja lekker dom van me... ik moet nadenken voor ik iets opschrijf :p

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:03
Als het niet lukt moet je even contact opnemen met Telfort Webcare voor een nieuw modem :).

[ Voor 21% gewijzigd door Puch-Maxi op 31-07-2011 21:14 . Reden: edit ]

My favorite programming language is solder.

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:17
Heb je het al met een andere browser geprobeerd? Misschien dat de webinterface problemen geeft bij 1 specifieke browser?

Just a simple thought....

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 08:10

jopitan

It's just a fact

Kun je anders even een screentje posten van je wifi instellingen? :)

Lukt het je trouwens wel met andere apparaten om het wifi te zien?
Zo ja, dan kan het ook aan de HP IPAQ hx4700 liggen. Deze heeft namelijk WLAN 802.11b en je router is 802.11n

[ Voor 57% gewijzigd door jopitan op 01-08-2011 09:33 ]

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Bedankt voor de tip van andere browser, dat moet ik idd maar eens proberen.

Ga ik vanavond doen; ben nu op mijn werk...

Tijdens mijn googelen heb ik trouwens gezien dat het mogelijk is om via de Zyxel-modem ook met andere VoIP-diensten dan Telfort verbinding te maken; als de wifi weer werkt ga ik dus ook proberen om VOIPbuster aan de praat te krijgen :)

[ Voor 49% gewijzigd door Mx. Alba op 01-08-2011 09:42 ]

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Probleem opgelost.

Na nog een keer het modem geherstart te hebben wilde de WiFi weer aan. En het probleem met de web-interface kwam doordat die kennelijk niet compatible is met Chrome; in Firefox deed hij het wel.

Ik heb de beveiliging van WPA2 naar WPA gezet en nu wil mijn iPAQ ook verbinden.

En als kers op de taart heb ik ook mijn VoipBuster account ingesteld bij VoIP - het lijkt het te doen maar nu moet ik nog een oude analoge telefoon vinden om te zien of het ook daadwerkelijk werkt :D

[edit] telefoon gevonden op zolder, en zowaar, het werkt :D

[ Voor 5% gewijzigd door Mx. Alba op 01-08-2011 20:11 ]

• john_bruin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05-2021
Ik had vandaag ook dit probleem en het schijnt te komen doordat het modem eerder niet goed is opgestart.
Bij mij hielp een factory-reset d.m.v. het 20 sec. indrukken van het resetknopje met een paperclip.

Blij dat het bij jou ook weer goed werkt!

Heb je eventueel ook ervaringen met AirPlay en/of AirPrint in combinatie met dit modem?
Pagina: 1