Schijf structuur is beschadigd en onleesbaar

Pagina: 1
Acties:

• -_-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-03-2025
Beste mensen,

wie helpt mij uit de brand??

Tijdens het backuppen van mijn gegevens is mijn backup harddisk (slave harddisk) vastgelopen.
Ik denk persoonlijk omdat ik de schijf bijna maximaal vol aan gegevens heb gestopt, dwz 1 TB (de maximale capaciteit van de HD).

Elke keer als ik de schijf nu wil benaderen krijg ik de foutmelding: "Schijf structuur is beschadigd en onleesbaar"

Ik heb verder nooit foutmeldingen met deze harddisk gehad, in de Bios staat de harddisk ook nog als leesbaar en correct. Als ik op mijn C schijf ga staan en dan rechter muisknop Eigenschappen klik staat tussen de hardware ook nog gewoon mijn Slave Backup harddisk als correct weergegeven. In de apparaat gegevens staat de backup schijf ook nog gewoon als werkend en correct.

Wie weet hoe ik weer toegang krijg tot mijn schijf zodat ik deze leeg kan trekken?

Bedankt alvast, jullie helpen mij heel erg!!! Ik zit flink in de rats!!!

[ Voor 8% gewijzigd door -_- op 31-07-2011 01:18 ]

Verwijderd

Datarecovery misschien?

zie > > Thematopic: Datarecovery

• wow7
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-01 14:45

• -_-
als gelezen en ben er nog mee bezig....maar als leek durf ik er niet zomaar aan te beginnen.
Misschien heeft iemand een simpele tip...

****edit
Heb ik geprobeerd. Als ik dit uitvoer krijg ik de melding: "Kan de hoofdbestandstabel niet herstellen. CHKDSK is afgebroken"

Wat nu....??

[ Voor 40% gewijzigd door -_- op 31-07-2011 01:39 ]

Verwijderd

Je wilt een simpele tip? Ok, dan krijg je die. Datarecoverybedrijf.
Sorry hoor, maar we zitten hier op Tweakers en je mag zelf best wel eens wat proberen. In het topic wat ik je in me vorige reactie aanraadde, staan genoeg tips hoe je dit zou moeten aanpakken. Ik ga ze hier dus niet neerzetten, er wordt hier wel enige eigen inzet verwacht en dat ontbreekt toch wel.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Opstarten van een linux livecd(ubuntu of partedmagic), dan kopie maken van je hd, naar een externe hd.
Nu zul je ook merken of de hd niet beschadigd is.

Dan files die je kunt deleten, dus files verwijderen zodat je meer plaats hebt.
Dan weer chkdsk proberen.
*.tmp kun je deleten,
in je dowlnload map of mijn documenten kun je files verwijderen, extra users hebben ook een mijn documenten.

• -_-
jan99999 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 07:55:
Opstarten van een linux livecd(ubuntu of partedmagic), dan kopie maken van je hd, naar een externe hd.
Nu zul je ook merken of de hd niet beschadigd is.

Dan files die je kunt deleten, dus files verwijderen zodat je meer plaats hebt.
Dan weer chkdsk proberen.
*.tmp kun je deleten,
in je dowlnload map of mijn documenten kun je files verwijderen, extra users hebben ook een mijn documenten.
Ik heb geprobeerd zowel via ubuntu en knoppix een bootcd te maken.
Echter....beide geven elke keer foutmeldingen bij het booten :'( :/

Onderstaande foutmelding krijg ik bij ubuntu:

Afbeeldingslocatie: http://img828.imageshack.us/img828/4271/13700265366cy2z.jpg

• caipirinha
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

Image maken, image terugzetten naar een grotere schijf.
Partitie op de nieuwe schijf vergroten.

No self-respecting engineer should have to close a game to run a circuit simulation.

• alx
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

alx

File system is dus serieus beschadigd (schijf niet). Via een andere manier mounten en uitlezen gaat dus niet.
Eenvoudigste manier is recoveren via een data recov tool (getdataback of soortgelijk), zoals ook al aangeraden hierboven, in het thema topic en in de data recovery faq. Simpeler wordt het niet.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:36

Wildfire

Joy to the world!

-_- schreef op zondag 31 juli 2011 @ 01:15:

[..]

Tijdens het backuppen van mijn gegevens is mijn backup harddisk (slave harddisk) vastgelopen.
Ik denk persoonlijk omdat ik de schijf bijna maximaal vol aan gegevens heb gestopt, dwz 1 TB (de maximale capaciteit van de HD).
Dat maakt niets uit, als je iets aan het overkopiëren bent en de schijf raakt vol, dan komt Windows vanzelf klagen dat de schijf vol is. Het heeft iig geen defecte schijf tot gevolg. Dan weet je dat iig voor in de toekomst: een schijf krijgt geen (softwarematige) problemen puur door 'm vol te proppen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Wildfire op 31-07-2011 18:56 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• foetus_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-11-2025
-_- schreef op zondag 31 juli 2011 @ 01:15:
Een back-up schijf is een schijf waar je je back-ups = kopie van data zet. Als deze schijf dus moeilijk doet lijkt me het gewoon formatteren en opnieuw beginnen dus geen enkele probleem. Je hebt immers alle originele data ook nog.. Maar..

Een schijf waar je gewoon alle data op gooit in de hoop dat die schijf het magisch jaren uithoud is geen back-up. Laat dat duidelijk zijn. :(

De error die je krijgt bij Ubuntu is niet gerelateerd tot je schijf problemen, een vlugge Google maakt dat al duidelijk. Een oudere versie proberen kan de oplossing al bieden, al weet ik niet wat je nu probeert via het booten van een linux live-cd.. Als je niet durft simpele recovery software te laten lopen, durf je dan wel een kloon maken van de schijf via een linux boot cd? (wat het risico met zich meebrengt verkeerd te klonen)

Alle werkende oplossingen zijn al gevallen in dit topic. Je schijf zal meer dan waarschijnlijk perfect toegankelijk zijn via recovery software, of eventueel met de nodige tussenstappen - kloon maken van / image maken van. Het bijhorende topic is al gelinked, daar vindt je bergen informatie.
Als je hier als leek niet aan wilt beginnen is dit prima, maar er is geen "vlugge, rappe, dubbelklik en opgelost!" oplossing voor je. Al komt bepaalde software wel heel dicht in de buurt.
Recovery software is meestal niet indringend en redelijk eenvoudig te bedienen - getdataback van runtime is al gevallen is kandidaat - en is je eenvoudigste uitgang.
Je hebt zo ie zo een extra schijf nodig met evenveel of meer ruimte dan de schijf die je probeert te herstellen.
Recover NIET op dezelfde schijf via bepaalde prutsoplossingen en begin niet met allerlei partitie herstel programma's die de boel nog erger maken..

Als je niet durft proberen, zijn er genoeg firma's en betere computerzaken (de non prutsers) die dit graag voor je zullen doen tegen betaling.

succes

• -_-
een kleine update:

1* Eerst heb ik vanalles via CHKDSK geprobeerd, alles met nul resultaat

2* vervolgens ik heb ubuntu-10.04.3-desktop-amd64.iso gekopieerd naar een USB stick met het volgende programma: unetbootin-win-549. Hierdoor is de usbstick direct bootable.

De PC doet nu booten via ubuntu (ubunto opstarten, niet installeren optie).
Als ik het programma draai zie ik mijn 1e harddisk gewoon staan op het bureaublad.
De "kapotte" schijf kan ik nergens terugvinden. Iemand een idee hoe ik deze tevoorschijn krijg? En/of waar ik moet kijken?

De "kapotte" schijf is zichtbaar in de BIOS en in Windows.

3* Mijn laatste poging voor dit moment. Ik heb KNOPPIX_V6.4.4CD-2011-01-30-EN naar een USB stick gekopieerd en bootable gemaakt. Ik heb mijn werkende main C harddisk losgekoppeld zodat alleen nog maar de "kapotte" harddisk zichtbaar kan zijn. De "kapotte" schijf is zichtbaar in de BIOS en in Windows.
In Knoppix zelf op het bureau blad kan ik niets zien. Ook in system niet.
Als ik vervolgens naar applicaties ga en hier een programma pak zie ik onderstaande afbeeldingen (zie screenshots). De schijf is zichtbaar....
Afbeeldingslocatie: http://img535.imageshack.us/img535/8746/20110801004407.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/2814/20110801004453.jpg

Wat nu???

Als laatste optie zie ik idd anders getdataback, maar dit wil ik toch samen doen met iemand die dit vaker gedaan heeft.

[ Voor 90% gewijzigd door -_- op 01-08-2011 01:09 ]

• -_-
toevallig iemand een ingeving?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Rechtsboven zie je sda1,
kies hier een andere harde schijf, vermoedelijk sdb, dit zou je 2e hd moeten zijn.

Probeer dan files te verwijderen zodat je meeer plaats hebt op je hd, en probeer windows te booten(indien dit werkt).

• -_-
ik ben nu met Noton Ghost een 1 op 1 kopie aan het maken

latere update volgt of dit gaat lukken....

kopie is gelukt naar de externe harddisk....
probleem, deze werkt nu ook niet. De entry is beschadigd...heeft norton dus ook 1 op 1 doorgezet.

Nu kan ik met de externe disk wel wat proberen....iemand een idee?

[ Voor 51% gewijzigd door -_- op 03-08-2011 11:56 ]

• -_-
Laatste update....ik zou wel weer wat advies kunnen gebruiken.

Ik heb geprobeerd de MTF file van mijn externe harddisk te herstellen, optie rebuild BS.
Dit heb ik geprobeerd met het programma testdisk meuk: TestDisk 6.11.3

Testdisk heeft nu 21 uur gedraaid en ik zie de volgende uitkomst:
Afbeeldingslocatie: http://img29.imageshack.us/img29/2441/naamloosde.jpg

Echter....ik begrijp niet helemaal wat testdisk met dit resultaat bedoeld. Kan iemand mij helpen?
Welke stap moet ik nu ondernemen?

**edit

ik heb met het programma Active@ Partion Recovery for Windows geprobeerd de entry van de harddisk te herstellen. Verder heb ik een deepscan gedaan met onderstaande resultaten:
Afbeeldingslocatie: http://img98.imageshack.us/img98/5576/73499157.jpg

Bedankt voor de reacties

[ Voor 27% gewijzigd door -_- op 04-08-2011 12:28 ]

• -_-
niemand meer een idee?
Pagina: 1