Dell/HP Poweradapter compatible?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:18

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Beste GoT'ers :)

Ik heb een vraagje over poweradapters van laptops. Een kennis heeft een kapotte poweradapter. Aangezien het een vrij oude laptop betreft welke echt versleten is, heeft hij inmiddels een nieuwe gekocht. Echter staan er op de oude laptop nog gegevens die hij eraf wil halen maar de batterij is leeg. Nu vroeg hij of hij mijn adapter mag lenen omdat ik dezelfde aansluiting heb. Voor mij geen probleem, alleen vind ik het lastig om te achterhalen of mijn adapter compatible is met zijn laptop. Ik zou heel blij zijn als iemand dat zou willen bevestigen dan wel ontkrachten :)

Mijn adapter is:
HP 613153-01
19V 4.74A max 90 Watt.
HP 613153 01 Power adapter

Zijn (defecte) adapter:
Dell 1900-02d
19.5V 4.62A
Dell 1900 02D Poweradapter

De reden waarom ik twijfel:
  • Ik vind het lastig op mijn adapter af te lezen wat de polariteit is. Dus hebben deze adapters dezelfde polariteit?
  • De wattages en voltages komen niet geheel overeen.
Wie o wie kan mijn vraag beantwoorden? :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:11
Ja dat gaat werken, mijn Dell laadt alleen niet op met een HP adapter.
Dus opladen gaat misschien niet lukken maar hij zou het er wel op moeten doen.

• Polariteit staat netjes aangegeven op de typeplaatjes en ze komen met elkaar overeen (mantel is min, binnenkant is plus. De pin in het midden is merk afhankelijk, sense).
• Voltages komen nagenoeg overeen, net als het vermogen.

[ Voor 84% gewijzigd door Puch-Maxi op 30-07-2011 21:50 . Reden: Toevoeging ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Puch-Maxi schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 21:36:
Ja dat gaat werken, mijn Dell laadt alleen niet op met een HP adapter.
Dus opladen gaat misschien niet lukken maar hij zou het er wel op moeten doen.

• Polariteit staat netjes aangegeven op de typeplaatjes en ze komen met elkaar overeen (mantel is min, binnenkant is plus. De pin in het midden is merk afhankelijk, sense).
Bedankt voor je antwoord :)
Alleen valt juist het opladen als mijn criteria van het 'werken'. ;) Ik weet namelijk wel dat de sloten op elkaar aansluiten. Ik ben met name geïntresseerd of deze dezelfde polariteit hebben en of het qua voltages kan. (Dat het geen kwaad kan)

Verdere informatie is welkom 8)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Die 0,5V is verwaarloosbaar en zeer waarschijnlijk binnen de toleranties.
Als je de boel omrekent naar wattage kom je op de volgende waarden:
19V*4,74A= 90,06 Watt
19,5V*4,62A= 90,09 Watt

Reken je het terug naar 19V dan kom je voor beide adapters op 4,74A bij 19V. Conclusie: dat gaat gewoon werken. De polariteit staat gewoon achterop de sticker ;).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QT2V5cnzmiZ8DFnKzUDYIIZ5/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/A9Hvk5fYMSGtwL8wc550MfWo/medium.jpg

Laden kan nog wel eens lastig worden, Dell is erg pietluttig. Op het middelste pin staat een stroompje en als dat niet overeenkomt met het merk dan wil de laptop niet laden. Ik zou zeggen test het even :).
Mijn ervaring is dat het laden van een Dell (Vostro 1510) met een HP adapter niet lukt.

[ Voor 48% gewijzigd door Puch-Maxi op 31-07-2011 19:12 . Reden: Plaatjes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Wederom dank voor je antwoord :)

Ik vind dat symbooltje van HP lastig. Houdt dit nou in dat deze een positieve polariteit heeft? De dell is wel positief maar dat symbool van HP ken ik niet. Wellicht dat ik het probeer, maar ik ben wel wat terughoudend i.v.m. verkeerd stroom op de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Ja, zo lees ik het wel. De buitenkant (mantel) van de connector is 'min' en de binnenkant (dus niet het pennetje) is 'plus'. Zowel bij de Dell als bij de HP adapter :). Ik heb het even voor je gemeten op een Dell PA-12, buitenkant is min, binnenkant is plus. Bij de ene PA-10 gaf 19,58V en de andere 19,83V. Een HP adapter heb ik even niet in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Puch-Maxi schreef op zondag 31 juli 2011 @ 20:48:
Ja, zo lees ik het wel. De buitenkant (mantel) van de connector is 'min' en de binnenkant (dus niet het pennetje) is 'plus'. Zowel bij de Dell als bij de HP adapter :). Ik heb het even voor je gemeten op een Dell PA-12, buitenkant is min, binnenkant is plus. Bij de ene PA-10 gaf 19,58V en de andere 19,83V. Een HP adapter heb ik even niet in de buurt.
Wederom dank voor je antwoord :) Ik zie nu ook dat het symbooltje iets naar de + wijst. Dan heb ik er wel vertrouwen in :)

Thx voor je hulp _/-\o_

Pagina: 1