USB storage leeg na ontkoppeling?

Pagina: 1
Acties:

• Maartendc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-01 11:24
Hallo allemaal.

Ik heb een 1TB Harde schijf aan m'n Netgear WNDR3700 hangen en deel die hd via readydlna van netgear. Gaat allemaal prima alleen vandaag was hij niet meer zichtbaar op de samsung tv beneden. Op de computers wel (bij het netwerk zoals altijd). Ik dacht met mijn stomme kop even loskoppelen en weer aansluiten. Dus ik trek de kabel uit de router van mijn hd. Hij is weer zichtbaar op de tv en ook gewoon op het thuiswerk maar hij is leeg... Behalve op de tv waar je nog een paar films ziet staan. Als ik kijk via de router login, staat er dat er voor 300 gb dingen opstaan gewoon net als voorheen. Alleen als ik de map open via het netwerk is hij leeg. Wat nu?

• Maartendc
Ja dankje maar ik vind het ook raar dat dit gebeurt. Ik had misschien via de router login eerst hardware veilig verwijderen moeten doen maar als ik dat nu probeer dan doet ie dat niet eens. En moet ik de hd direct op m'n computer aansluiten voor het beste resultaat? Het punt is ik had hem volgens mij naar ext3 geformatteerd mar als ik nu kijk bij netwerklocatie (bij 'computer' zegmaar) dan staat er dat het bestandssysteem ntfs is. Als hij ext3 geformatteerd is dan hoort dat daar toch ook te staan? Voor de rest is de data nog aanwezig volgensmij aangezien de beschikbare ruimte nog hetzelfde is als voorheen. Misschien is de hd naar een ander bestandssyteem gesprongen toen ik de kabel eruit deed en er weer in? Of is dit niet mogelijk?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Het punt is ik had hem volgens mij naar ext3 geformatteerd mar als ik nu kijk bij netwerklocatie (bij 'computer' zegmaar) dan staat er dat het bestandssysteem ntfs is. Als hij ext3 geformatteerd is dan hoort dat daar toch ook te staan?
Nope, als 'ie gedeeld is via bv samba op linux dan maakt het onderliggende fs niet uit, op je pc's zie je gewoon een ntfs geformatteerde windows share.

• Maartendc
Oke duidelijk :) Maar nu de beste is, aansluiten op pc en kijken wat ie dan geeft? Hij is ext3 geformatteerd dus dan kan ik dat toch niet lezen onder windows? Dan maar even die ubuntu/linux live cd zoeken, ik had zoiets hier ergens liggen maar waar :P

• Maartendc
Ik startte m'n laptop opnieuw op en op magische wijze zie ik al mijn bestanden weer. De USB storage is precies weer zoals eerst met alle data erop. Geweldig natuurlijk! Maar het probleem blijft nog steeds dat de server ervan niet meer naar behoren werkt. Gisteren deed ie dit gewoon nog wel. Het enige wat ik kan bedenken is dat ik vandaag windows framework .net 4 heb gedownload en geïnstalleerd. Hij is nu inmiddels wel weer te zien op de tv alleen staan er maar een paar films op lijkt het. De server werkt dus niet meer goed. Bij eigenschappen staat nu, type computer: Windows NT 4.9-server. Ik weet hoe dat er eerst uit zag.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Maartendc schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 20:28:
Ik startte m'n laptop opnieuw op en op magische wijze zie ik al mijn bestanden weer. De USB storage is precies weer zoals eerst met alle data erop. Geweldig natuurlijk! Maar het probleem blijft nog steeds dat de server ervan niet meer naar behoren werkt. Gisteren deed ie dit gewoon nog wel. Het enige wat ik kan bedenken is dat ik vandaag windows framework .net 4 heb gedownload en geïnstalleerd. Hij is nu inmiddels wel weer te zien op de tv alleen staan er maar een paar films op lijkt het. De server werkt dus niet meer goed. Bij eigenschappen staat nu, type computer: Windows NT 4.9-server. Ik weet hoe dat er eerst uit zag.
Ik zou maar snel een backup maken van de belangrijke bestanden en even flink gaan testen of de USB storage nog wel betrouwbaar is.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Maartendc
Ja dat zal ik nog wel doen, maar alles lijkt weer in orde gelukkig (voorlopig). Maar nu zit ik nog wel met dat probleem van die server. Is het mogelijk dat door de installatie van .NET 4 die server in de war is geschopt ofzo? Ik weet niet goed wat windows framework doet btw maar op alle computers is de hd gewoon toegangbaar,en is de volledige inhoud gewoon zichtbaar. Maar beneden op de tv staat alleen maar een mapje films en niet alles daarvan staat erin. Het lijkt wel of die een soort refresh nodig heeft maar hoe krijg ik dat voor elkaar?

EDIT: Volgens mij is dat framework er toch verantwoordlijk voor. Weet iemand hoe je een uninstall oid hiervan doet?
EDIT2: Stom kan je gewoon via programma's verwijderen eraf gooien. Nou gedaan maar geen effect, kon het er net zo goed op laten staan. Nu nog geen clue hoe nu verder.

[ Voor 20% gewijzigd door Maartendc op 31-07-2011 13:37 ]

Pagina: 1