videokaart geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views

• Tib0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-06-2020
Goedendag,

Waarschijnlijk allemaal al een keer besproken maar alsnog de vraag omdat ik er maar weinig over kan vinden.

Ik ben bezig met het samenstellen van een htpc zowel met nieuwe onderdelen als ook nog onderdelen die ik hier heb o.a. moederbord voeding geheugen.

Dus er moet nog een goede videokaart in

Eisen:
Stil
goede kwaliteit beeld zeker hd
redelijke prijs

Zover ik er nu achter ben hebben de kaarten van AMD/ATI de voorkeur omdat via de hdmi ook het geluidssignaal loopt en dat is bij nVidia niet zo wat ik ervan begrepen heb.

Vanaf chipset hd 5550 en hoger heb je de beste beeldkwaliteit en maakt het niet uit of je een super game kaart in een htpc te propt.

Maar hoe zit het bv met het geheugen maakt het uit of je nu 512 MB of voor mijn part 2 gig geheugen op de kaart hebt of ddr2 of gddr5.
Het wordt echt een htpc wordt niet op gegamed het gaat mij puur om de beste kwaliteit beeld.

Alvast bedankt voor jullie reactie

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Denk dat je deze sticky gemist hebt: **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

/edit:
Zover ik er nu achter ben hebben de kaarten van AMD/ATI de voorkeur omdat via de hdmi ook het geluidssignaal loopt en dat is bij nVidia niet zo wat ik ervan begrepen heb.
Is bij Nvidia inmiddels ook zo.

/edit2:
Maar hoe zit het bv met het geheugen maakt het uit of je nu 512 MB of voor mijn part 2 gig geheugen op de kaart hebt of ddr2 of gddr5. Het wordt echt een htpc wordt niet op gegamed het gaat mij puur om de beste kwaliteit beeld.
Voor een htpc maakt de hoeveelheid videogeheugen nauwelijks iets uit, kun je beter kijken naar de mate van videodecoding ondersteuning:

Wikipedia: Unified Video Decoder
Wikipedia: Nvidia PureVideo

[ Voor 97% gewijzigd door Nielson op 29-07-2011 17:41 ]

• Tib0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-06-2020
Bedankt voor je snelle reactie maakt alweer een hoop meer duidelijk.

Uiteraard had ik die sticky al gelezen maar gedeeltelijk ook de vervolg link.

Duidelijk dat de hoeveelheid geheugen niet uitmaakt.

Als ik de twee wiki links door lees en dan ga zoeken kom je bij nVidia op 1 kaart de geforce gt 520
Bij AMD zijn er dat meer maar met vergelijkbare prijs zit je op de hd 6450

De keuze tussen deze twee is dat persoolijke voorkeur of zijn er toch nog duidelijke verschillen? want echte vergelijkingstest zijn er (nog) niet. en degene die ik kan vinden zijn de tests altijd games en dat is nu net niet van belang bij dit soort kaarten.

[ Voor 9% gewijzigd door Tib0r op 29-07-2011 20:34 ]

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Dit is iets wat gewoon in [BBG aanschaf] Videokaarten kan. Hier hoef je geen apart topic voor aan te maken.

Dit topic is gesloten.