Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macromark
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-07 09:02
Hallo Tweakers! Ik weet niet heel zeker of dit het juiste forum is om dit probleem te plaatsen.

Ik heb vandaag besloten om mijn tv als PC-beeldscherm te gebruiken en heb daarmee ook de PS3 verplaatst. Ik heb nu dus in 1 hoekje me PC en PS3 staan die op 1 beeldscherm zijn aangesloten. Er is alleen een probleem. Ik heb geen HDtv dus heb ik besloten een HDMI-DVI kabel te gebruiken om zo mooi mogelijk beeld te krijgen. Maar hierdoor had ik geen geluid meer, dus simpelweg een extra setje er bij gekocht.

Dus nu heb ik een aparte luidsprekerset (2.1) voor me pc en een speakerset (2.0) voor mijn PS3. Dit neemt veel plek in beslag en ik vroeg me af of er een manier is om het geluid van me PC EN PS3 over 1 speakerset (de 2.1-set) te laten lopen.

Ik wil alle vragen beantwoorden, dus stel ze maar! Ik bezit weinig computerjargon dus:P

Hopelijk kunnen jullie me helpen! Als je een kabeltje weet die dit fixt, zou je dan de naam kunnen geven? Dan zoek ik hem op! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Ik denk dat een Optische Switch hierin soelaas biedt. (let wel, "Switch" geen "Splitter").

Aangezien je "het hoekje" beschrijft alsof alles binnen "Handbereik" is, is dit misschien een optie:

http://www.kabeltje.com/h...rts-schakelaar-p-762.html

of

http://www.allekabels.nl/.../Optische-Schakelaar.html

of

http://www.blurayspelersh...ische-switch-toslink.html

Zelfde (soort) Product, andere Webshop.

[ Voor 7% gewijzigd door JunkieXP op 29-07-2011 17:31 ]

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

JunkieXP schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 17:28:
Ik denk dat een Optische Switch hierin soelaas biedt. (let wel, "Switch" geen "Splitter").
Waar haal jij vandaan dat het een set met optische ingang is? Ik ken maar weinig setjes die 2.1 zijn met optische ingangen. Ze zijn er wel, maar de kans is groter dat TS een 2.1 setje heeft met 3,5mm jack.

Het zou dus handiger zijn om eerst te weten welke 2.1 set we hier over praten aangezien we dan pas weten hoe alles aangesloten moet en kan worden. Maar de oplossing zal wellicht liggen in splitters of switches.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macromark
Het is inderdaad een 3,5 mm jack.

Ik heb een creative Inspire T3100. Een vrij basic 2.1 speakerset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:30
Gewoon een 3,5mm jack splitter aanschaffen bij kabeltje.com Kost je hooguit 10 euro gok ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 13:05

Theck88

If it's hard just KISS!

Of de Logitech Z506 aanschaffen. Daar kun je twee bronnen op aan sluiten. De PC met max. 6-channel direct en daarnaast je PS3 via stereo-analoog. Dat setje heb ik ook gehad, niet duur, maar het werkt wel goed en geeft goed geluid voor die prijs!

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macromark
Oke... ik ben in de war. En ik ga een poging wagen het uit te leggen.

Ik heb een speakerset gekocht voor mijn PS3 die gewoon met een 3.5mm jack aangesloten kan worden. MAAR de audiokabel van mijn PS3 is rood-wit-geel (ben de naam daarvan even kwijt). Dus heb ik een verlenger van de rood-wit-geel kabel naar 3,5 mm jack gekocht, ook wel y-adapter female-female genoemd. (http://www.bol.com/nl/p/c...03004004816092/index.html).

Misschien voel je hem al aankomen, nu gaat mijn 2.0 speakerset die hierop aangesloten was, dus vervangen worden door mijn 2.1 speakerset die ik ook voor mijn PC gebruik. Omdat ik die verlenger heb eindigt het dus in die female-ingang waar een male-3.5 mm jack in moet.

DUS (denk ik): er moet een 3,5mm jack splitter in mijn subwoofer met 2 male-uitgangen: 1 voor mijn ps3 (die eindigt in de female-uitgang van de verlenger) en een direct in mijn computer.

Pfff... ik ben nog verward as we speak:P Hopelijk is het duidelijk. Ik heb alleen nog een bevestiging nodig dat dit klopt, dan weet ik waar ik aan toe ben.
Pagina: 1