Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Geflitst/gefilmd] In Duitsland... Wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 07:43
Hallo allemaal,

Ben net terug van vakantie en zie krijg vanmorgen een Duitse brief binnen met de mooie titel "Kreisverwaltung".
Ik snap echter geen reet van het hele ding. Wat ik eruit kan halen is dat ik 8 km/u te hard heb gereden en 15,75 meter i.p.v. 44 meter afstand heb gehouden.

Er zit bij de brief ook een tweede invulvel waar ik mijn gegevens op zou in moeten vullen oid maar daar staat dan ook weer bij dat ik daartoe niet verplicht ben..

Weet iemand wat ik hiermee aan moet.. Er staat op beide papieren ook géén boetebedrag genoemd.

Alvast bedankt

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Misschien een foto of de tekst van de brief hier neerzetten zodat Duitslezende Tweakers je op weg kunnen helpen? Met Google kom ik er in ieder geval al achter dat "Kreisverwaltung" "districtbestuur" betekent en verder niet zoveel met de inhoud van de brief te maken heeft.. Daar kom je niet verder mee.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:27

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

En van welke Kreis (regio) is het? Niet elke regio kan in Nederland boetes innen ;)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-11 15:57

Arfman

Drome!

Ben vorig jaar in Duitsland (van voren }:| ) geflitst, nooit iets van gehoord. AFAIK hoef je die boete ook niet te betalen, maar IANAL dus YMMV :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-11 22:12
Ik heb twee boetes gehad uit Duitsland, 2 jaar terug denk ik, en nooit op gereageerd. Kreeg vrij snel een tweede brief met accept giro achtig iets dacht ik. Nooit op gereageerd. Dus niks heoven te betalen. Ik ben echter niet met datzelfde kenteken weer in Duitsland geweest (wel met ander kenteken).

@fsfikke, wat een onzin, die bedragen liggen (zeker als de snelheid zo laag is) erg dicht bij elkaar.
Maar het gaat waarschijnlijk ook meer om de bumperkleef boete die wat forser zal zijn.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

deepbass909 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 11:59:
En van welke Kreis (regio) is het? Niet elke regio kan in Nederland boetes innen ;)
Als je na de vele brieven niet betaald krijg je een fahrverbot, als je dan een keer wordt gepakt in duitsland mag je echt flink de knip trekken ter plekke

39

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

s3. schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 11:58:
[...]

Weet niet of je dat serieus meent, maar het kost hier maximaal 4 tientjes, afhankelijk van binnen/buite bk of snelweg.
Gaat er even om om aan te geven dat de boetebedragen hier in Nederland absurd hoog zijn, al helemaal als je het vergelijkt met Duitsland. Dus dat de ts zich geen zorgen hoeft te maken over een torenhoge boete. Heb een tijdje terug hier in Nederland nog een boete van €186 gekregen voor iets wat me in Duitsland €20 had gekost :(

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Bart©
Ik maak me eerlijk gezegd drukker om het niet bewaren van afstand tot mijn voorganger dan de snelheid.
Zoals ik het begrijp 4/10 van de wenselijke afstand oid...

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Al enkele keren geflitst in Duitsland, wel jammer want je wordt geflitst van voren maar uiteindelijk nooit die bekeuringen binnen gehad.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Is de brief in het Duits, kun je de ambtelijke molen wat vertragen door een briefje terug te sturen dat je geen woord begrijpt van wat men je toegestuurd heeft. Iedere EU-burger heeft namelijk het recht een tenlastelegging van een strafbaar feit te horen/lezen in een (europese) taal die hij machtig is. Soms hoor je hierna al niets meer, soms krijg je ook meteen al een brief in het Nederlands (Kreis Kleve, Borken, Wesel en vast nog wel meer GrenzKreise).

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Vorig jaar ergens in juli, op vakantie, zijn we in Duitsland met ~90 km/u van voren geflitst waar je 80 mocht, en inderdaad, de eigenaar van de auto kreeg een bon thuisgestuurd na een week of wat.

Hij heeft een briefje teruggestuurd dat 'ie de bekeuring in het Nederlands of Engels wilde ontvangen en heeft er vervolgens niets meer van gehoord.

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 29-07-2011 12:21 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 14:21

LauPro

Prof Mierenneuke®

Gewoon betalen lijkt mij? Het is een schijntje. Ik had een tijdje terug een parkeerboete van 8 euro in Bonn. Wel, 8 euro :o dat betaal je in Nederland soms per uur :P .

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:32
Een Duitse site met boetedragen: http://www.bussgeldkataloge.de/.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:10
LauPro schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 12:23:
Gewoon betalen lijkt mij? Het is een schijntje. Ik had een tijdje terug een parkeerboete van 8 euro in Bonn. Wel, 8 euro :o dat betaal je in Nederland soms per uur :P .
zo erg is 't nou ook weer niet. Op de duurste plekken in Amsterdam betaal je 5 euro in't uur.

ontopic: ts, hup online met die brief. trek 'm door Google Translate en laat ons meegenieten!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Volgens deze site is het 10 euro voor 8 km te hard en max. 35 euro voor de afstand. Als ik het goed begrijp dan :P

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Alex)
  • Laatst online: 18-11 20:57
Volgens het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens heb je het recht om bij een overtreding of wat dan ook in een taal te worden aangesproken die je begrijpt. Je mag best aangeven dat je de Duitse taal niet machtig bent (zeker juridisch Duits kan heel wollig zijn) en vragen om een vertaling. Daarnaast geldt in Duitsland het verschoningsrecht, je hoeft niet te vertellen dat degene op de foto je broer of zus is.

Vanaf het moment van flitsen hebben de Duitsers 3 maanden tijd om de bestuurder te vinden. Daarna verjaart de overtreding.

We are shaping the future

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-11 21:36

PromWarMachine

Forsaken Archer

Keiichi schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 13:36:
[...]

Meer dan 31km/h te hard al 1 maand rijontzegging. Moeten ze hier in NL ook doen.
Da's goed, maar schaf dan ook de snelheidsbeperking op autosnelwegen af. Staan we weer quitte en is snelrijdend Nederland ook weer tevreden.

@TS
Brief schrijven (in het Engels ofzo) dat je het niet snapt.
Ik ben ook in Duitsland geflitst voor snelheid, maar daar zat gewoon een acceptgiro bij. Die heb ik gewoon betaald.

Dividend for Starters

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:54

_Apache_

For life.

tdw schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 12:36:
[...]

Volgens deze site is het 10 euro voor 8 km te hard en max. 35 euro voor de afstand. Als ik het goed begrijp dan :P
Klopt, in mijn auto (ik reed niet eens :+ ) is geflitst met 26kmh te hard (incl. correctie enzo).. Was 105 euro, waarbij het eigenlijk 100 (88+12) maar ik had niet snel genoeg betaald. Dus er kwam een handje kleingeld bij..

Ontopic,

Eerste krijg je een brief met de vraag wie er heeft gereden, jij natuurlijk, maar dat moet de Duitse wet eerste weten, daarna krijg je een boete en die betaal je gewoon. O-) De boete komt vanzelf (als je gelukt hebt nooit) na een week of 8-12 is mijn ervaring, dan kan je hem middels IBAN betalen.

[ Voor 25% gewijzigd door _Apache_ op 29-07-2011 14:08 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-11 22:12
Je hoeft hem niet te betalen. Maar dan loop je wat meer risico de volgende keer dat je Duitsland in gaat. Zeker wanneer dit met hetzelfde kenteken is.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Alex)
PromWarMachine schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 13:42:
[...]

Brief schrijven (in het Engels ofzo) dat je het niet snapt.
Ik ben ook in Duitsland geflitst voor snelheid, maar daar zat gewoon een acceptgiro bij. Die heb ik gewoon betaald.
Gewoon de brief in het Nederlands schrijven. Dat is de taal waarin je wenst te worden aangesproken. Eventueel kun je het vertalen wat lastiger maken door woorden als "L.S." en "hoogachtend" toe te voegen. Of moeilijk taalgebruik.

De verjaringsklok tikt voor de Duitsers dan gewoon door :)

[ Voor 19% gewijzigd door Alex) op 29-07-2011 14:27 ]

Verwijderd

Ben 3 weken geleden nog geflitst in Duitsland dus zal ook nog wel post krijgen :)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb de reacties over het boeteniveau van Nederland maar afgesplitst naar Niveau boetes in Nederland absurd hoog? omdat de TS van het originele topic daar niet bij gebaat is en zijn topic wat overspoeld werd.

[ Voor 21% gewijzigd door Grrrrrene op 29-07-2011 18:04 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-11 22:26

Bestla

Kvinne

2 jaar geleden nog geflitst in een baustelle waar je 60 mocht. Ik reed 160 :X ja het was 3 uur 's nachts en niemand op de weg. Die baustelle was ook niet echt een stuk waar gewerkt werd. Mooie 3 baans nieuw asfalt enzo. En geen bouwgedoe langs de weg, echt niets te zien van wegenbouw. Het leek wel te gaan om een opgeleverd stuk weg waar de borden van 60 nog stonden.
15km verderop werden we aangehouden, ik dacht ow shit, nu zal je het hebben, maar nee, het was een routinecontrole over hoe en wat en waarheen. :) Na een gute nacht konden we weer verder, want wij wilden snel naar huis. We waren op de terugweg vanuit Noorwegen en dus via Denemarken weer in Duitsland beland.

6 weken later, brief aus Duitsland, in het duits. Sorry, maar dat spreek ik niet en heb ook niets ondernomen Nooit meer wat van gehoord. Misschien maar goed ook bij een 100km overschreiding in een baustelle :X
Vorig jaar weer dezelfde trip gemaakt en niets gemerkt bij grensposten enzo. Het was met dezelfde auto dus kenteken is ook hetzelfde.

Ik ben nog steeds blij :)

Over 2 maanden wel goed opletten bij de speedlimits in the USA, de boetes schijnen enorm te zijn tegenwoordig.

ontopc nog dit: In de EU is men verplicht boetes te sturen in een taal die de ontvanger spreekt. Dus een Duitse brief naar een Nederlandse ontvanger kan gewoon het ronde archief in (prullenbak) Ben wel benieuwd hoelang dat nog kan.

[ Voor 8% gewijzigd door Bestla op 29-07-2011 18:24 ]

• Alex)
In Duitsland verjaart een flitsboete als binnen 3 maanden geen bestuurder kan worden gevonden. Maar zeker voor grotere overtredingen gaan de Duitsers erg ver, tot voor je deur gaan posten (met foto) aan toe.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
tdw schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 12:36:
Klopt niet helemaal.

Ik ga er even vanuit dat het op de snelweg gebeurde. Hij reed 8 km te hard, dus dan ga ik ook even van 130 limiet uit.

Dan is de afstand:
Bei 138 km/h drohen folgende Strafen:

Ab 34.5 m Abstand: 35 Euro.
Weniger als 34.5 m Abstand: 100 Euro und 2 Punkte.
Weniger als 27.6 m Abstand: 180 Euro und 3 Punkte.
Weniger als 20.7 m Abstand: 240 Euro, 4 Punkte, 1 Monat Fahrverbot.
Weniger als 13.8 m Abstand: 320 Euro, 4 Punkte, 2 Monate Fahrverbot.
Weniger als 6.9 m Abstand: 400 Euro, 4 Punkte, 3 Monate Fahrverbot.

Hij hield volgens de brief 15,75 meter afstand, dus:

Youtube: DashcamNL

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 16:48
240 euro dus. Fahrverbot betreft alleen Duitsland dus dat is voor de meeste Nederlanders niet direct een probleem als je daar een maand niet mag rijden. En die punten mogen ze aan iemand anders geven met een Duits puntenrijbewijs ;)

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
dfrenner schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 08:51:
[...]

Klopt niet helemaal.

Ik ga er even vanuit dat het op de snelweg gebeurde. Hij reed 8 km te hard, dus dan ga ik ook even van 130 limiet uit.

Dan is de afstand:
Bei 138 km/h drohen folgende Strafen:

Ab 34.5 m Abstand: 35 Euro.
Weniger als 34.5 m Abstand: 100 Euro und 2 Punkte.
Weniger als 27.6 m Abstand: 180 Euro und 3 Punkte.
Weniger als 13.8 m Abstand: 320 Euro, 4 Punkte, 2 Monate Fahrverbot.
Weniger als 6.9 m Abstand: 400 Euro, 4 Punkte, 3 Monate Fahrverbot.

Hij hield volgens de brief 15,75 meter afstand, dus:
Ik moet zeggen dat als dit geautomatiseerd is (flitsen en meten) vind ik het echt geweldig. Flitsen voor een paar kilometer te hard vind ik echt onzin, maar bumperkleven heb ik echt een bloedhekel aan. Ze mogen dit wat mij betreft direct in Nederland toe gaan passen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:38
Wel leuk zo'n automatisch systeem, maar vraag is of ze wel met alle factoren rekening houden. Hier in NL met dat belerende gedrag van sommigen kan je ook iemand naaien door even de gas los te laten bij zo'n meetpunt. Degene achter je komt dan net even iets te dicht bij voordat hij daarop reageert en krijgt dan een bon.

Laatst zo'n pipo die met 135 aan het inhalen was, ik er met 130 achteraan, houdt ie ineens in, zat ik redelijk snel te dichtbij. Wat bleek: er zat een politieauto met zuurstokkleuren achter ons, en toen ging ie ineens braaf 120 rijden.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
_JGC_ schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 09:57:
Wel leuk zo'n automatisch systeem, maar vraag is of ze wel met alle factoren rekening houden. Hier in NL met dat belerende gedrag van sommigen kan je ook iemand naaien door even de gas los te laten bij zo'n meetpunt. Degene achter je komt dan net even iets te dicht bij voordat hij daarop reageert en krijgt dan een bon.

Laatst zo'n pipo die met 135 aan het inhalen was, ik er met 130 achteraan, houdt ie ineens in, zat ik redelijk snel te dichtbij. Wat bleek: er zat een politieauto met zuurstokkleuren achter ons, en toen ging ie ineens braaf 120 rijden.
Wat dacht je van iemand ie op het laatste moment naar links schuift!? Dan kun je anderen ook echt naaien!

Youtube: DashcamNL

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 16:48
Een afstandsmeting moet niet op 1 moment worden uitgevoerd maar gedurende een bepaalde periode (eventueel op meerdere momenten binnen de periode), waardoor wordt bewezen dat je enige tijd kort op je voorligger rijdt. Ik weet niet hoe het in DE zit. Maar een enkele foto is hier in NL niet genoeg.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
GGS_206 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 12:11:
Al enkele keren geflitst in Duitsland, wel jammer want je wordt geflitst van voren maar uiteindelijk nooit die bekeuringen binnen gehad.
Prima toch dat je van voren geflitst word? Ik rij altijd op de motor in Duitsland, dus kom maar op met die boetes 8)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
In Duitsland wordt een meting toch gedaan via een "verkeerspaal" die de meting verricht die boven het wegdek zweeft en op basis van die meting komt dan een boete te voorschijn. Daar hangen vaak heel veel camera's over 2 palen verdeelt die de meting verrichten.

Een vriend heeft gehad dat die bij een afslag met 2 andere auto's te dichtbij een andere auto kwam omdat die op het laatste moment moest uitvoegen. Dat was weer iets van 40 euro.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-11 09:36
Bartjuh...je bent gewoon een grote faalbeer die te hard heeft gereden. Ga nu maar door met werken, maak je niet zo druk en kap met die stoel op te eten verdomme!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:11
Gegevens braaf invullen en opsturen, betalen, en volgende keer betalen om op een cirquit te hard te rijden?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heel dat gedoe met een brief in het Nederlands terugsturen vind ik ook wat overdreven als je de Duitse brief wel begrijpt, en weet dat je fout zat. Gewoon betalen dan zou ik zo zeggen.

• Bart©
Nou, heb die eerste brief waarin gevraagd werd om in te vullen wie verantwoordelijk is enzo gewoon genegeerd en vorige week de acceptgiro binnen gekregen. De schade bedroeg €120,- dus gezien op de totale kosten van de vakantie valt het nog mee. Leuk is anders, maar goed.. Om van het gedoe af te zijn gewoon betaald.

Volgend jaar maar weer naar het vertrouwde Frankrijk waar ik gewoon 130km/u mag met m'n vouwwagen.

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:48

Spooksel

Spooksel!

Toch jammer van je 120 euro's, want met het sturen van een brief in het Nederlands dat je er geen reet van snapt waarom je een mooie foto van je auto krijgt doet meestal wonderen :)

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• Bart©
Spooksel schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 16:13:
Toch jammer van je 120 euro's, want met het sturen van een brief in het Nederlands dat je er geen reet van snapt waarom je een mooie foto van je auto krijgt doet meestal wonderen :)
Zal het de volgende keer doen.. Heb overigens geen foto gekregen.
Alleen een mooie acceptgiro.. :O

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-11 21:03
Bart© schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:51:
[...]

Zal het de volgende keer doen.. Heb overigens geen foto gekregen.
Alleen een mooie acceptgiro.. :O
Kan je ze dus 2 keer een brief laten sturen.

1) Ik snap geen zak van wat hier staat.
2) Reageren op Nederlandse brief dat je graag een foto had, want je bent 100% zeker dat je dat niet was.

Meestal komt dan niks >:)

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Met hierboven. Ik heb een (NL) brief gestuurd waarin stond dat ik heel blij was met de mooie brief, maar dat ik er niets van snap en dat ik in NL al een autoverzekering heb afgesloten. Nooit meer iets van gehoord.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-11 19:28

Wallie

Herr

Waarom is het toch zo'n sport om te proberen onder je verantwoordelijkheden uit te komen? Hier in NL kan ik het me voorstellen, absurd hoge bedragen die gevraagd worden. Bijna redelijk als je de dienstdoende politie ambtenaar ter plekke het leven zeer zuur gaat maken.
In Duitsland vind ik de boetes echter heel redelijk. En als je dan 160 bij een baustelle gaat fahren vraag je er toch wel om.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-11 15:25
Wallie schreef op donderdag 15 september 2011 @ 07:19:
Waarom is het toch zo'n sport om te proberen onder je verantwoordelijkheden uit te komen? Hier in NL kan ik het me voorstellen, absurd hoge bedragen die gevraagd worden. Bijna redelijk als je de dienstdoende politie ambtenaar ter plekke het leven zeer zuur gaat maken.
In Duitsland vind ik de boetes echter heel redelijk. En als je dan 160 bij een baustelle gaat fahren vraag je er toch wel om.
Ja... maar t was groen :P

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Pagina: 1