X9SCA-F 32GB RAM

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalith
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:37
Ik kom er niet meer uit, misschien dat één van jullie hier een antwoord op heeft...

Ik ben van plan om het Supermicro X9SCA-F moederbord te kopen, die ik voor virtualisatie vol wil duwen met 32GB RAM. Hiervoor had ik in eerste instantie de Kingston KVR1066D3Q8R7SK2/16G set gevonden. Maar nu lees ik op diverse websites, inclusief die van Supermicro zelf dat dit mobo alleen ECC only geheugen accepteert. Bovenstaande kit is ECC Registered.

* 4x 240-pin DDR3 DIMM sockets
* Supports up to 32 GB DDR3 ECC Un-Buffered memory (UDIMM)
* 1333/1066MHz

Ik kan geen enkel set geheugen vinden die dit kan bieden, zoiets moet toch gewoon te koop zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:22

Herman

FP ProMod
Elk MoBo heeft toch een lijstje met geheugen wat compatible is? Als ik het goed zie, is dit het lijstje van jouw MoBo ;)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalith
Gelukkig zijn er veel meer modules compatible, deze op die lijst zijn gewoon lukraak getest en goed bevonden.

Dan wordt het waarschijnlijk toch een AMD Opteron setup, mocht ik hier geen 32GB in kwijt kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:22

Herman

FP ProMod
Verdere informatie staat trouwens ook in de handleiding PDF :) Zie hoofdstuk 2-11 ofwel pagina 37 ;)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-05 11:06

JanW23

Mine mine mine mine

fcg123 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 22:26:
Ik kom er niet meer uit, misschien dat één van jullie hier een antwoord op heeft...

Ik ben van plan om het Supermicro X9SCA-F moederbord te kopen, die ik voor virtualisatie vol wil duwen met 32GB RAM. Hiervoor had ik in eerste instantie de Kingston KVR1066D3Q8R7SK2/16G set gevonden. Maar nu lees ik op diverse websites, inclusief die van Supermicro zelf dat dit mobo alleen ECC only geheugen accepteert. Bovenstaande kit is ECC Registered.

* 4x 240-pin DDR3 DIMM sockets
* Supports up to 32 GB DDR3 ECC Un-Buffered memory (UDIMM)
* 1333/1066MHz

Ik kan geen enkel set geheugen vinden die dit kan bieden, zoiets moet toch gewoon te koop zijn?
Er is toch ook geen verschil tussen ECC en ECC registered?
Je kan nog wel buffered en unbuffered hebben geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 16:11

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

JanW23 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 08:25:
[...]

Er is toch ook geen verschil tussen ECC en ECC registered?
Je kan nog wel buffered en unbuffered hebben geloof ik.
Wel dus, helaas denken veel mensen nog altijd dat ECC het 'struikelpunt' van een module is, maar het struikelpunt is juist Registered. 99% van de borden die geen ECC ondersteunen zullen een ECC module *zolang niet ook Registered* gewoon slikken, en zonder de ECC functie draaien.

unbuffered = niet Registered
buffered = Registered ofwel Fully Buffered in geval van FB-Dimm.

ECC staat hier los van, er zijn voldoende niet Registered modules met ECC, veelal in gebruik in wat goedkopere servers. Er zijn geen (of nagenoeg geen) Registered modules zonder ECC, wat de reden is dat mensen vaak denken dat ECC = Registered, niet dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalith
Precies...
Helaas zijn er nog geen 8GB UDIMMS met ECC. Dan maar een Opteron die wat minder kieskeurig is, en 8 geheugensloten heeft =D
Pagina: 1