Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding issues?

Pagina: 1
Acties:

• amnesis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-04-2021
beste tweakers,

ik heb een probleem sinds afgelopen week ken ik geen een spel meer spelen
ongeveer 2 maanden geleden heb ik mij een nieuwe videokaart gekocht omdat mijn oude de nieuwere games niet meer trok sinds dien werkte daarna alles prima afgelopen 2-3 weken had ik vaker komplete system crashes. zodra ik league of legends op had gestart in game zat freezede me pc na 3min ingame time eerst dacht ik dat t software matisch was maar ik heb memory tests gedaan alles geupdate en windows opnieuw geinstalleert zodra ik 3d mark vanatage laat lopen (de middel zwaarste test 720p) freezed ie net zoals LoL na 3minuten ik heb zelf wat op het net liggen surfen over de voeding en ik heb zelf t idee dat t aan de voltages ligt dit is mijn system setup

AMD Athlon 64bit 5200 geclocked standaart: 2.7mhz x2
4gig ddr2 geheugen
480watt voeding
ATI Radeon HD 6850 Sapphire (normal dus niet de toxic)
1TB hdd
500GB hdd

de voltages in de bios zijn alsvolgt

3.3V = 3.136V
5V = 4.864V
12V = 12.094

de waardes zien derop zich zelf niet slecht uit kwa de minimum voltage eisen behalve de 3.3V die valt onder het minimum waar dus de videokaart van is. kunnen jullie suggesties geven of dit evt op te lossen is met iets te wijzigen of evt. andere voeding het zal oplossen

alvast bedankt,
R

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Sowieso is het enige wat we nu kunnen gokken.
Waardes van de voeding uitlezen in het bios of met software werkt sowieso niet goed daarnaast noem je de voeding ook niet wat het nog moeilijker maakt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:23

Herman

FP ProMod
offtopic:
Welkom op GoT :W

Wat -The_Mask- al zegt, het is wellicht wel handig om het type voeding te noemen. Wellicht dan ook je Moederbord en OS? Heb je trouwens al een Biosupdate geprobeerd? Dat kan soms ook al wat schelen.

Verder is er speciaal een checklist voor gemaakt. Heb je die punten al doorgenomen?
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• amnesis
Windows 7 64bit ultimate
voeding is: Xilence type: XP480

kleine update: ik heb zojuist eens mn kast open geschroeft en ben ik tot de conclusie gekomen dat er een tussenstuk op de PCIE slot was gebruikt (van normaale power aansluiting naar PCIE) deze ertussen uitgehaald en rechstreeks van de voeding gepakt en tevens alle kabels los gemaakt uitgeblazen en weer terug vast gezet tevens de videokaart een beetje aangedrukt mischien dat hij lost contact maakte ergens...
tevens daarna een 3d mark test laten lopen op 720p (heb 1080p)maar voor alle zekerheid tog eentje lager gepakt en deze verliep gelukkig normaal zonder system crash ik ben hem nu voorzichtig met zware games zoals F.3.A.R en crysis 2 aan t testen tevens ook een custom game met LoL gedaan en ook zonder system crash de waarde van 3.3V is met 0.100 gestegen en hopelijk is het probleem al opgelost :) maar nadere tests zie ik t wel :) bios update heb ik zelf nog nooit gedaan maar das evt. wel een punt wat ik zou kunne proberen

• amnesis
UPDATE: eerst leek het probleem na mijn vorige post te zijn opgelost maar het is nog alijd niet bij blijft vaker freezen maar trekt zich wel deruit maar het wordt weer steeds heviger dit duid dus op een zwaar voeding probleem??

• -The_Mask-
  • Niet online
http://www.nrg-team.org/w...ihi1at0r/IMG/100_0808.JPG
Dit is de voeding?
Dan is het sowieso niet verkeerd de voeding te vervangen, gare voedingen slopen nog wel eens PC's, een goede 400W voeding zou al een grote vooruitgang zijn.

Maar freezes ligt vaak aan de videokaart of het werkgeheugen, dus dat zou ik ook even testen. Memtest86+ via een boot CD en de videokaart bijvoorbeeld in een andere PC.

AMD Nieuwsdiscussie

• amnesis
ik heb mijn geheugen al getest via memtest dat was helemaal in orde geen issues ik ga morgen een 650watt voeding halen als het hierna nog niet is opgelost raad je me dus aan om even de kaart te testen?
dan zou ik dat wel doen zodra het probleem dan nog altijd niet is opgelost mocht hij dan gewoon correct werken kan dat evt de aansluiting zijn van het moederbord?

• -The_Mask-
  • Niet online
amnesis schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 23:09:
ik ga morgen een 650watt voeding halen als het hierna nog niet is opgelost raad je me dus aan om even de kaart te testen?
Doe dat dus niet! Zie het zo vaak upgraden van een gare voeding naar weer een gare voeding van zoveel mogelijk Watt volgens het stickertje, terwijl die vaak nog niet eens de helft kan leveren. Zelfde geld voor jouw, ten zei je vier HD6850´s wil halen dan is een goede 650W idd aan te raden. Jouw PC zal nooit meer dan 300W verbruiken, dus neem een echt goede 400W voeding, heb je 10 keer meer aan.

AMD Nieuwsdiscussie

• amnesis
ik ga me tegen kerst aan zowieso een andere mobo/proc/geheu een mobo die ook sli ondersteunt en dan ben ik wel vanplan een 2e 6850 erbij te halen daarom heb ik direct gekozen voor een 650er

• ikheetkoen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-07 18:34
Doe jezelf een lol en haal deze voeding:

pricewatch: XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)

• -The_Mask-
  • Niet online
amnesis schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 02:30:
ik ga me tegen kerst aan zowieso een andere mobo/proc/geheu een mobo die ook sli ondersteunt en dan ben ik wel vanplan een 2e 6850 erbij te halen daarom heb ik direct gekozen voor een 650er
Maar dat zijn maar twee HD6850's en geen vier en ik denk dat je beter naar een mobo kunt zoeken welke CrossFire ondersteund. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• amnesis
me voeding vandaag vervangen probleem is nu opgelost alle waardes netjes hersteld tevens even alles goed schoon gemaakt alles loopt weer lekker :) iig bedankt voor jullie hulp :)

• -The_Mask-
  • Niet online
Nu wel een fatsoenlijke voeding? Een die de PC beschermt in plaats van sloopt? :p

AMD Nieuwsdiscussie

• amnesis
yep :) nu een 550watt fatsoenlijke voeding gekocht :) loopt echt stukke beter had nooit gedacht eigelyk dat dat het probleem zou verhelpen zelfs windows loopt beter had vaker dat die ook vast liep nu nergens meer last van alles vol open gegooit met games en nergens meer last van alles super stabiel :D mn pc is zelfs van de rare geluidjes af:D

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

amnesis schreef op zondag 31 juli 2011 @ 14:33:
yep :) nu een 550watt fatsoenlijke voeding gekocht :) ...
En welke (Merk & Typenummer) voeding is dat dan geworden? * bitshape is gewoon nieuwsgierig... :P

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• amnesis
lc power 550watt is het geworden welk type weet k nie precies meer:P doos ligt al weer in de kelder

• -The_Mask-
  • Niet online
Tijd voor een nieuwe voeding denk ik...

Ik ken iig geen LC-Power van 550W welke te vertrouwen.

pricewatch: LC-Power Silent LC5550 V2.2 misschien?

Voor hetzelfde geld had je ook een pricewatch: Corsair Builder CX430 V2 kunnen kopen of voor een paar euro meer een pricewatch: XFX Pro 450W. Beide voedingen kunnen waarschijnlijk ook nog meer leveren maar zijn sowieso van veel betere kwaliteit en zullen niet zo maar je PC slopen.

[ Voor 116% gewijzigd door -The_Mask- op 31-07-2011 21:56 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

amnesis schreef op zondag 31 juli 2011 @ 21:47:
lc power 550watt is het geworden welk type weet k nie precies meer:P doos ligt al weer in de kelder
Das slim, het ene C-merk voeding vervangen door een ander C-merk voeding. 8)7

• amnesis
ik wou nie te veel geld meer uitgeven aan deze pc daarom heb ik daarvoor gekozen ik heb deze voeding in duitsland gehaald in aachen en dat was een van de goedkopere die ze daar hadde :) daarom hij hoeft nu niet meer langer dan 1jaar te draaie

en persoonlijk gezien vindt ik xfx rotzooi overgeclockte troep bij mij is al 2 videokaarte doorgebrand daarvan dus van xfx moet ik nix hebbe hehe :P

EDIT: dat is idd mijn voeding mask die ik nu heb

[ Voor 6% gewijzigd door amnesis op 31-07-2011 23:49 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
amnesis schreef op zondag 31 juli 2011 @ 23:47:
ik wou nie te veel geld meer uitgeven aan deze pc daarom heb ik daarvoor gekozen ik heb deze voeding in duitsland gehaald in aachen en dat was een van de goedkopere die ze daar hadde :)
Grote kans dat het ook één van de slechste koop was daar, bagger voedingen zijn namelijk altijd erg overpriced en dan zijn ze vaak ook nog goedkoop...
daarom hij hoeft nu niet meer langer dan 1jaar te draaie
Nu hopen dat die het een jaar volhoud of dat die niet PC onderdelen sloopt.
en persoonlijk gezien vindt ik xfx rotzooi overgeclockte troep bij mij is al 2 videokaarte doorgebrand daarvan dus van xfx moet ik nix hebbe hehe :P
En waren die videokaarten door XFX gemaakt of waren ze door ATi/AMD of nVidia gemaakt en heeft XFX er alleen een stickertje op gezet?
Daarnaast kan het heel goed dat de voeding de videokaart heeft gesloopt gezien de keuzes van je voedingen.

Wat betreft XFX en voedingen veel beter zul je niet krijgen voor de prijs die er voor betaald, XFX voedingen zijn van erg goede kwaliteit, leveren erg goede prestaties en zijn bijna altijd beter geprijst dan een vergelijkbare voeding van concurrentie.

AMD Nieuwsdiscussie

• amnesis
die xfx kaarten waren in het verleden in mijn oude pc (4jaar geleden)
dat was een
amd sempron 2400
1gig ram geheugen
6800xfx
80gb hdd
die staat los van deze computer

deze computer heb ik nu ong. 2.5jaar dus t begint zowieso nu op t randje te komen dat ik een ander moet gaan aanschaffen dusja :)
Pagina: 1