Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CITRIX XENSERVER]Hoe installeren als VM binnen Windows 7

Pagina: 1
Acties:

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik twijfel of ik VMWare ESXio of Citrix XenServer wil gebruiken op een nog aan te schaffen server. Daarom wil ik beide graag even uitproberen. Dit doe ik op een virtuele machine binnen Windows 7. Ik heb op dit moment namelijk geen hardware beschikbaar waarmee ik in alle rust 'bare metal' XenServer kan installeren.

VMWare ESXi was natuurlijk geen probleem om te installeren binnen VMWare Workstation 7.1.4. Maar XenServer is natuurlijk een ander verhaal (ik vermoed iets met concurrentie :P).

Maar goed even serieus, XenServer kan geen disk vinden in Workstation (ik probeer hem te installeren als Linux 64bit). Hoewel XenServer bij de install wel de optie bied om een device driver voor je controller te laden heb ik geen idee of er een device driver is om XenServer te laten werken met Workstation 7.
Ik heb ook Virtualbox geprobeerd, maar die wil zelfs de install niet eens starten. Heeft iemand enig idee of en hoe ik XenServer als VM kan uitproberen op Windows 7?

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:12
Heb dat ook eens gedaan, en geen probleem ondervonden. Gewoon een guide gevolgd vanaf internet en draaien maar. Kan me niet echt herinneren dat ik iets bijzonders heb moeten doen in ieder geval.
YouTube: ‪How to install Citrix XenServer 5.5 in VMware WorkStation 7‬‏ - YouTube

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik heb dit ook al meerdere malen gedaan onder VMWare workstation. Wat voor soort disk maak je aan (scsi of ide?) En indien scsi via wat voor controller?

Verder vraag ik me af wat je wilt testen. Je gaat nu namelijk VT missen op je virtuele cpu en dat betekend dat je al geen Windows guests kunt draaien op je virtuele Xenserver. (nog afgezien van performance issue's waar je tegenaan gaat lopen).

[ Voor 3% gewijzigd door Question Mark op 29-07-2011 14:44 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
JeroenV_ schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 09:17:
Heb dat ook eens gedaan, en geen probleem ondervonden. Gewoon een guide gevolgd vanaf internet en draaien maar. Kan me niet echt herinneren dat ik iets bijzonders heb moeten doen in ieder geval.
YouTube: ‪How to install Citrix XenServer 5.5 in VMware WorkStation 7‬‏ - YouTube
Daar stond het antwoord ;)
Via het filmpje kwam ik er inderdaad achter dat ik een veel te kleine schijfgrootte toekende aan Xen

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:23

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Question Mark schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:44:
Ik heb dit ook al meerdere malen gedaan onder VMWare workstation. Wat voor soort disk maak je aan (scsi of ide?) En indien scsi via wat voor controller?

Verder vraag ik me af wat je wilt testen. Je gaat nu namelijk VT missen op je virtuele cpu en dat betekend dat je al geen Windows guests kunt draaien op je virtuele Xenserver. (nog afgezien van performance issue's waar je tegenaan gaat lopen).
Dat.

XEN direct op de host werkt in principe precies zoals ESXi, ruwweg zelfde soort interface.
Ik denk niet dat je heel veel meer gaat kunnen testen dan je al met de on-OS versies kunt.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

@TS: je kunt voor wat meer info ook nog kijken naar het onderstaande topic :)

Citrix Xenserver? Ervaringen?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1