Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Beste GoTters,

Ik beschik momenteel over een paar simkaarten, meeste daarvan zijn prepaid met gratis internet en limit van 7.5GB per maand, nu vroeg ik me af of het mogelijk is om bv een bis of bes abbo bij een andere provider te nemen want prepaid heeft geen bis support.

Het probleem is dat hier in Zweden erg slecht BlackBerry support is, enkele providers supporten dit (telenor, tre, en tele2 zakelijk). Omdat ik het niet fijn vind om een bel/sms abo te hebben (zijn niet duur maar overbodig).
Iemand zegt dat je geen zogenaamde BlackBerry Internet Service nodig heb om te verbinden met deze diensten.

Dat zou betekenen als ik mijn eigen Express Server zou opstarten dat ik ten aller tijden, op elk netwerk zou moeten kunnen connecten naar mijn eigen Express Server, met andere woorden dan zou E-mail, Internet, BlackBerry Messenger, en alle andere dingen ook moeten werken zonder probleem.

Ik zei al over de reacties dat het niet (goed) mogelijk was, maar de desbetreffende persoon zei dat hij dit in de USA ook had, en met 3G/GSM compleet uit en connectie via WiFi kon deze gewoon BlackBerry diensten gebruiken (hij had een vinkje bij BIS staan).

Nu wil ik op Comviq (Zweden) BlackBerry Internet Services gebruiken, een eigen server (om te testen) zodat ik zonder enig probleem kan verbinden met BBM, Email, Internet.
Omdat het puur theorie is vroeg ik me af of dit mogelijk is.
Ik snap dat ik een windows server licencie moet hebben, maar deze heb ik nog liggen (legale versie van windows server 2008 of 10).

Is dat alles wat ik nodig heb om dit aan te bieden aan mezelf? en eventueel voor andere mensen in Zweden, of komt hier nog veel meer bij kijken? of is het gewoon totaal niet mogelijk?

Zelf zie ik staan op: http://appworld.blackberry.com/webstore/content/33609
The free Enterprise Activation application download enables activation of BlackBerry® smartphones for use with BlackBerry® Enterprise Server Express or MDaemon® Messaging Server, BlackBerry® Edition over the wireless network using a compatible BlackBerry data plan.
Nu zou betekenen dat ik ook een eigen Messaging Server zou moeten hebben? of gaat dat allemaal automatisch?
Ik snap dat hier nog niet veel mensen ervaring mee hebben en mijn vraag lastig is of misschien onduidelijk.

Maar ik hoop dat iemand mij verder kan helpen

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 15:37 ]

Verwijderd

Lijkt me onmogelijk. Wel ben ik benieuwd bij welke provider jij 20gb aan traffic krijgt voor 25eu pm.
Eigen Bes server hosten kost je hardware, Windows licentie en de Bes Express software is gratis.
Om te kunnen connecten naar deze server heb je weer een BIS/BES abbo nodig.

Vodafone heeft overigens wel BB prepaid.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2011 21:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 21:21:
Lijkt me onmogelijk. Wel ben ik benieuwd bij welke provider jij 20gb aan traffic krijgt voor 25eu pm.
Eigen Bes server hosten kost je hardware, Windows licentie en de Bes Express software is gratis.

Hallo,

Bij tre in de winkel hebben ze mij deze info gegeven.
Ik woon echter niet in Nederland, vodafone is hier niet.

Erg jammer, ik heb tele2 al een mail gestuurd om te kijken of ze wat voor me kunnen betekenen.

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-10 10:01

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 21:21:

Is het niet zo dat het hebben van een BES Express Server de nood van een BIS abonnement afvangt?

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Verwijderd

Topicstarter
JunkieXP schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:11:
[...]

Is het niet zo dat het hebben van een BES Express Server de nood van een BIS abonnement afvangt?
Ik heb mijn topic title aangepast in de hoop dat het zo duidelijker is..