Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
De apparatuur:
Dell Studio XPS laptop met Intel Core i7 Q820
Canon Legria HF200e (welke materiaal schiet op anamorpf anamorphic 1920x1080 (ex.1440x1080) op 50i)
Adobe Premiere Pro CS5

Het probleem:
De media op de camera speelt prachtig af, indien direct verbonden met een televisie (via HDMI of Component-output). Zodra ik met de media aan de slag ga op mijn laptop, ontstaat er een grote bende.
Het lijkt alsof Adobe Premiere Pro CS5 het beeld niet goed interpreteert, aangezien het beeld ineens heel schokkerig overkomt. Nu heb ik op internet mensen gevonden die met iMovie 9 ook het zelfde probleem tegen kwamen. Maar nu kan ik voor mijzelf, Adobe Premiere Pro CS5-gebruiker, geen oplossing vinden.

Hier is dat topic te vinden.

Het probleem schuilt dus naar mijn idee in de herkenning van het '50i/25p' e.d. Daar gaat het mis, waardoor er beeld wordt gedeinterlaced en noem zo maar op. Het beeld wordt progressive opgenomen, maar stiekem in een 50i-gelabeld container gestopt en ga zo maar door... ik snap er inmiddels niets meer van.

Omzetten? Container aanpassen? Wat moet ik in hemelsnaam doen? Adobe Premiere CS5 plugin of update uitvoeren naar 5.5 (kost wel een hoop geld!) en is daar het probleem wel mee verholpen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je toevallig een grafische kaart van nVidia? In dat geval zou je de CUDA versnelling wellicht aan kunnen zwengelen?

Edit: zie nVidia Cuda voor Adobe Premiere Pro CS5

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2011 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 22:40

pcprutser

No message

Exporteer eens een clip, als het dan weg is, komt het door de playback resolution. Die staat dan verkeerd ingesteld. Onder de video scherm dingen in premiere heb je een werkbalk, helemaal rechts op die werkbalk heb je 3 rondjes die in elkaar over gaan (output), als je erop klikt opent er een menu. Vervolgens staat er bijna onderaan het menu 'playback resolution' zet die eens op full, dan is het probleem (als het goed is) opgelost...
Tenminste, als het probleem het probleem is dat ik denk dat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:56
Heb je een kleine voorbeeldclip waar ik mee kan testen?

• koffieboontje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06 11:00
Ik wil me graag aansluiten bij Novah.
Heb een identiek probleem.

Specs van mijn laptop:
Dell Studio met Intel Core i7 720QM, 6GB DDR3 @1333Mhz en 1GB Ati Radeon HD 5600.

Specs van mijn camcorder:
Sony HDR-CX130 waarmee ik film op 1920x1080 @50i (AVCHD indeling, uitvoerend bestand is .MTS file met gemiddelde bitrate van 16.400 Kbps @ 25 fps)

Enige verschil is dat ik met de nieuwste Windows Live Movie Maker mijn project heb gemaakt. Programma zelf met editen is voor mij prima en gebruiksvriendelijk, in ieder geval voldoende voor hetgeen voor mijn vakantie filmpjes.

De filmpjes zelf zijn van perfecte kwaliteit. Zowel direct vanaf de camera dmv HDMI op de tv, als via het SD kaartje op de laptop in media player is perfect. Beeld loopt erg soepel.

Mij mij begint ook pas het gekloot nadat de film in het project is ge-edit en wordt opgeslagen. In WMM heb je dan zelfs nog de beperking dat je het enkel kunt opslaan als WMV file, maar bij de nieuwste versie kun je dan iig nog een custom instelling maken wat betreft hoogte/breedte en bitrate/fps.

Als ik de films opsla (voor zover dat uberhaupt lukt zonder foutmeldingen bij movie maker) volgens de standaard instelling HD 1080p welke in movie maker zit, haperen de filmpjes ook enorm. Je ziet gewoon dat het niet vloeiend loopt. Ook met een custom instelling van 1920x1080 met bitrate van 16.400 @ 25 fps (zoals de bron bestanden ook zijn) loopt het gewoonweg niet soepel, zowel op de laptop in mediaplayer als op mijn mediaspeler via de tv.

Ook ik heb hier al dagen lang op google gezocht naar oplossingen. Maar met het deinterlacen en interlacen loop ik vast, ik snap er ook niets meer van inmiddels.

Of heeft misschien iemand nog een tip voor een alternatief programma? Ik heb zelf ook op mijn laptop nog Adobe Premiere, Pinnacle Studio 15 HD en Cyberlink Powerstudio 9 staan. Echter vind ik deze programma's te uitgebreid en niet zo gebruiksvriendelijke als movie maker.

Alvast jullie dank!