Toon posts:

Simyo internet instellen op samsung galaxy ace

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben echt al 2 dagen aan het proberen om simyo internet aan de praat te krijgen maar het lukt me niet. Vandaag gebeld en netjes de instellingen per mail ontvangen:

- Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)
APN : internet
Proxy : (geen)
Poort : 5080
Gebruikersnaam : (geen)
Wachtwoord : (geen)
Server : 0.0.0.0
MMSC : (geen)
MMS Proxy : (geen)
MMS Poort : (geen)
MCC : 204
MNC : 08
Verificatietype : PAP
APN-type : Internet

- Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen)
- Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren
- Zet het toestel uit en weer aan. Na ongeveer 15 minuten kunt u gebruik maken van Mobiel Internet

Dit heb ik allemaal gedaan en dat lukte niet, weer gebeld naar Simyo en toen zeiden ze dat ik bij server niks in moest vullen maar dat werkte ook niet. Ik weet het nu echt niet meer, wat doe ik fout ? Heb echt al heel veel geprobeerd. Ook geprobeerd basicinternet i.p.v internet en nog veel meer ben echt ten einde raad. Wie heeft een samsung galaxy ace met simyo internet werkend gekregen en kan mij vertellen hoe die dat heeft gedaan ?

Alvast hartstikke bedankt.

Groetjes, Sandy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:19
Hoi Sandy ik heb mijn instellingen al een keer gepost kun je zo overnemen,

Geen internet op Sony Ericsson xperia X10 mini pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle antwoord, ik ga het gelijk proberen. Geen poort en wel server heb ik volgens mij nog niet geprobeerd. Verder volgens mij wel alles, pff ben zoo blij als het werkt. Ik laat het weten !

Nogmaals bedankt.

Groetjes, Sandy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou helaas pindakaas! Na weer instellen (van jouw link Aart) en uit en aanzetten en 15 min wachten (wat ik denk al 20 keer heb gedaan vandaag, kan ook nooit goed zijn voor de telefoon!) deed ie het weer niet. Heb nu volgens mij echt alles geprobeerd. Bij Simyo zeiden ze dat ik dan naar de kpn winkel moet gaan en dat ze daar kijken of alles goed staat ingesteld. Kan dat ?
Ik denk dat ik het ook even een keer op een andere telefoon ga proberen en kijken of het niet aan de simkaart ligt of kan het daar niet aan liggen, is het de telefoon? Iemand nog andere tips ? i.ig bedankt Aart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
Je hebt toch wel in je profiel bij Simyo internet op AAN staan??
http://www.simyo.nl/klant...&search=&category=&page=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb soort van hetzelfde probleem, maar dan op mijn samsung Omnia 7 met Simyo..

Email en de Facebook App werken WEL... Maar de rest, browser, marketplace, etc, werken niet over 3G...

Hiervoor zat er een T-mobile SIM in en werkte het internet in alles van de omnia prima.. Maar Simyo werkt wel weer OK in mijn iphone 3G...

Dus ik weet het ook niet zo goed meer..

Werkt bij jou toevallig niet bijv de facebook app of email wel?

[ Voor 11% gewijzigd door maratropa op 27-07-2011 21:18 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties, ik heb nu al 2 keer een dagbundel (omdat ik eerst wou kijken of het prepaid internet een beetje snel genoeg was voor ik een maandbundel nam) genomen dus internet aangezet (ook nog speciaal gevraagd of dat goed stond aan de telefoon met simyo) dus daar ligt het niet aan Aart.

En bij mij werkt helemaal niks helaas, facebook niet en de hyves app geeft een netwerkfout. Ik weet echt niet meer wat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
In Mijn Simyo moet je internet wel aanzetten. Ik heb 'ja' gesmst naar 1300, dan krijg je de instellingen per sms en kun je ze installeren :)

Heb je misschien dataverkeer uitstaan in Android? (Instellingen -> Draadloos en netwerken -> Mobiele netwerken -> Dataverkeer.)

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus internet weer aangezet in mijn simyo en heb weer een dagbundel tot morgenavond. Ik heb ook een sms gestuurd met 'ja' maar voor de samsung galaxy ace kunnen ze niet verstuurd worden en moet je het handmattig doen. Ik heb pakketgegevens gebruiker aangevinkt. Deze telefoon is van mijn zoon en die van mij met HI werkt perfect. We hebben allebei de samsung ace dus ik kan het wel alleen met simyo lukt het me nog niet! Maar ik ga net zolang door totdat het me lukt!! Alle tips zijn welkom. Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
Jouw instellingen:
APN : internet
Proxy : (geen)
Poort : 5080
Gebruikersnaam : (geen)
Wachtwoord : (geen)
Server : 0.0.0.0
MMSC : (geen)
MMS Proxy : (geen)
MMS Poort : (geen)
Verificatietype : PAP
APN-type : Internet

Mijn instellingen:
APN : Mobiel Internet
Proxy : <niet ingesteld>
Poort : <niet ingesteld>
Gebruikersnaam : <niet ingesteld>
Wachtwoord : <niet ingesteld>
Server : <niet ingesteld>
MMSC : <niet ingesteld>
MMS Proxy : <niet ingesteld>
MMS Poort : <niet ingesteld>
Verificatietype : Geen
APN-type : default,supl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naam: Mobiel internet
APN:basicinternet
Proxy: niets invullen
Poort: niet invullen
Gebruikersnaam: niets invullen
Wachtwoord: niets invullen
Server:0.0.0.0
MMSC:niets invullen
MMS proxy: niets
MMS poort: niets
MCC: 204
MNC:08
Verificatietype: PAP
APN type: default

En dit waren die van Aart en ik heb echt alles geprobeert, bij APN internet al neergezet: internet, basicinternet (staat op de simyo site) basicinternet.nl (las ik weer ergens) en de instellingen van KPN zelf geprobeerd omdat het op hun netwerk zit.

Maar bij jou staat op de 1e regel APN: Mobiel Internet en dat moet volgens mij alleen internet zijn. Mobiel internet is de naam die je het zelf geeft toch ? Als je uit een verbinding kan kiezen kan je aan die naam zien dat het om die verbinding gaat.

Maar weer bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 01:34

job

Heb je data roaming ingeschakeld? Bij sommige virtuele providers krijg je het anders niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, heb ik net geprobeerd maar helaas, of moet ik dan weer eerst de telefoon uit en aanzetten voor het gaat werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wtf! Ik lees dit ook even mee, en ik heb data roaming aangezet.. Even opnieuw opgestart.. Heel even liet ie in text de buienradar site zien, en toen ging ie weer naar z'n standaard foutmelding de laatste tijd, "GW fout, Url niet in profiel"... grrr.. Ik ga sowieso even wachten tot de mango update voor m'n toestel en gelukkig werkt email maar ik wordt hier niet happy van...

Die miep van Simyo wil me ook niet vertellen wat die GW melding precies betekend..

Het stomme is dat je in WP7 heel beperkt apn instellingen kan instellen..

[ Voor 17% gewijzigd door maratropa op 27-07-2011 23:11 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Frustrerend hè, ik ga er ook maar even een nachtje over slapen. Morgen weer een dag ! Heb trouwens ook opnieuw opgestart en toen deed ie het nog nie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 01:34

job

Heb je hier nog wat aan? http://www.androidworld.n...et-mobiel-internet-2.html
De laatste reactie bedoel ik dus. Als je zelf 0.0.0.0 als server instelt snap ik wel dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks maar dat had ik ook al geprobeerd, daar had ik ook gelezen dat iemand achter basicinternet .nl had gezet, dat heb ik ook nog geprobeerd. Ik heb al zooooveeel gegoogled. Maar die instellingen die in mijn eerste bericht stonden die kwamen van Simyo en die zouden dan toch goed moeten zijn ?

Bedankt ook voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sow ik ben denk echt BLOND!! Ik zit net nog even te kijken online bij Simyo maar ik had dus de dagbundel wel aangezet maar het internet dus nog niet!!! Dus jouw vraag of ik internet op ja had aangezet Aart toen dacht ik ja ik heb de dagbundel aangezet dus dan zal ik gelijk wel kunnen internetten 8)7 |:( Dus waarschijnlijk lukt het straks wel :) Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
job schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:23:
Heb je data roaming ingeschakeld? Bij sommige virtuele providers krijg je het anders niet aan de praat.
Met Simyo roam je niet, met Hi wel weer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 07:22:
Ik zit net nog even te kijken online bij Simyo maar ik had dus de dagbundel wel aangezet maar het internet dus nog niet!!!
Zonder dagbundel kun je ook gewoon internetten, betaal je alleen voor de gebruikte data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb roaming niet aan en ik zit ook bij Hi en mijn internet doet het gewoon. Misschien ligt dat aan de telefoon.

Maar dat klopt dat je dan voor de gebruikte data betaald maar dan moet je nog steeds eerst internet op ja zetten en dat had ik dus niet gedaan en het internet doet het nu!!! Dus 2 dagen ergernis en de oplossing was zo simpel |:( Lag niet aan Simyo maar aan mij :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
Nou mooi dat het werkt inderdaad roaming hoeft niet aan bij Simyo.
Maar je zoekt je suf als het niet wil, ik wist dat de instellingen van mij goed waren zo heb ik het zelf ook staan.
Mijn tweede bericht was dus kijk eens even of het wel aan staat, _/-\o_
Pagina: 1